Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2006, 16:27   #1
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Alleen rond de kruin haarverlies. Advies gevraagd!

Hallo mensen,

Na een ongeveer een weekje de verschillende topics in dit handige forum te hebben bekeken, heb ik een aantal vragen voor de experts (en eventueel lotgenoten ;-)) Het verhaal is n beetje lang, maar ik hoop toch dat jullie mij even kunnen uithelpen!

Ik merk ongeveer sinds een half jaartje dat het aantal haren rond mijn kruin steeds minder wordt en wellicht ook dunner (heb wel altijd al dun haar gehad). Ook heb ik meer haaruitval dan eerder (vooral opgemerkt tijdens douchen en ook wel met gel in haren doen, maar niet extreem veel haaruitval, meestal iets van 20 tot 30 haren). Heb nog geen echte kale plek, maar je kan wel al n beetje de hoofdhuid zien rond de kruin.

Ik lees hier ook heel veel over opschuivende haargrens en inhammen, maar van beide heb ik nog totaal geen last. Raar genoeg heb ik naar mijn weten nog over niemand gelezen die vooralsnog alleen problemen rond de kruin heeft.

Volgens de schaal zou ik NW1 hebben, maar wel met dun en minder haar rond de kruin.

Ik ben reeds bij de huisarts en dermatoloog geweest en de laatste heeft mij Propecia (1 gr. Finasteride) aanbevolen. Hier ben ik gister mee begonnen, maar ik zie nog steeds geen resultaat! (Grapje)

Ook gebruik ik sinds een week de Coffein Shampoo (C1) van het merk Alpecin (van Dr. Kurt Wolff-Forshung). Deze heb ik van de apotheek, zou goed werken tegen haaruitval volgens mn zus, die daar werkt. In combinatie hiermee gebruik ik ook de After Shampoo Liquid van dit merk, dat je na het wassen met een doseerspuitje op het haar dient aan te brengen. Ik merk bij het gebruik van beide middelen dat de hoofdhuid "verfrist" wordt, maar ik vraag me echter af of deze twee middelen daadwerkelijk werken, iemand al ervaring?

Ik lees namelijk veel meer over Rooscure.
Is het verstandiger om dit te gaan gebruiken, aangezien ik ook aan de finasteride ben begonnen? Ik las namelijk het volgende in het haarwoordenboekje:

Finasteride in combinatie met ketoconazol is effectiever dan alleen finasteride [bron]. Ketoconazol-shampoo bestaat in twee sterktes: 1% (in Nederland verkrijgbaar onder de merknaam Rooscure) en 2% (o.a. verkrijgbaar onder de merknaam Nizoral). Uit studies blijkt tot nu toe dat de 1% en de 2% even goed werken.

Volgens deze info zou ik dus Rooscure dienen te gaan gebruiken. Ik lees ook dat je eerst een andere shampoo moet gebruiken en dan pas deze Ketoconazol-bevattende shampoo? Dus alleen wassen met Rooscure is niet goed? En je dient het ook 5 minuten te laten intrekken? Beetje onhandig lijkt me dat...

Verder lees ik ook dat je Rooscure slechts 2 tot 4 keer per week dient te gebruiken. Ik las dan dat je de andere keren (ik was mijn haar 5 tot 6 keer per week) een milde shampoo dient te gebruiken, kan ff niet meer vinden welke voornamelijk werd aangeraden (iets met extracten). Kan iemand mij dit aub vertellen?

Ik voetbal op een redelijk hoog niveau en ik sta daarom 4 tot 5x per week op t veld, waarna ik me ook uiteraard daar douche. Dan zou ik het aldaar dus ook moeten gebruiken en 5 minuten moeten laten intrekken bij t douchen, vandaar dat ik dit onhandig vind, maar als t helpt, dan moet t maar.

Dan mn laatste vraag: ik gebruik al sinds een tijdje de Out Of Bed-gel van Studio FX L'Oreal. Maakt het gebruik van een bepaalde soort gel iets uit voor de haargroei/haarverlies? Is het beter om een verzorgende gel te gaan gebruiken?

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden en bedankt voor het lezen van mijn ellelange verhaal!

Groeten Bram
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 16:49   #2
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Ooh ja, en ik ben overigens 24 jaar en wat betreft erfelijkheid:
- Mn pa is behoorlijk kaal (heeft NW5 schat ik, kan ook 4 zijn)
- De vader van mn moeder (heeft ook veel invloed lees ik) is helemaal niet kaal, alleen een grijze duif.

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies naar aanleiding van de bovenstaande post!
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 17:19   #3
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Bram,

Welkom! Het ziet er naar uit dat je je goed hebt ingelezen. Prima dat je het haarwoordenboekje hebt gevonden, want veel mensen slaan dat jammergenoeg over. Je hebt dus nu al een pluim! Maar goed. Het klopt wel wat je allemaal zegt. Finasteride i.c.m. Ketoconazole shampoo is idd het beste begin regime. En haaruitval op de kruin is makkelijker te behandelen dat haaruitval bij de haarlijn dus wat dat betreft heb je wel "geluk". Voor wat je beschrijft begin je ruim op tijd. Test dit regime voor een jaar en kijk over een jaar hoe goed het zijn werk heeft gedaan. Met fina krijg je in het begin waarschijnlijk een shedding, maar dat is OK. Die moet alleen niet langer dan een aantal maanden duren.

Wat betreft gel; dat heeft geen invloed. Wel moet je zorgen dat je de gel in je haar smeert en niet zorgen dat je zoveel gel in doet dat je hoofdhuid niet meer kan ademen. Dus niet meer gel indoen dan je haar hebt.

Verder zal het wel goed komen!

succes!

Guoy
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 21:12   #4
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Hey Guoy,

Bedankt voor je snelle reactie, ben alweer een stukje wijzer geworden door deze info! Toch nog n paar vraagjes voor Guoy (of anderen):


Dus het is waarschijnlijk beter om te stoppen met zowel Alpecin Coffein Shampoo als After Shampoo Liquid en Rooscure te gaan gebruiken?
En dan 2, 3 of 4 keer per week? Hoe vaak mag/is het beste?
En welke shampoo is dan het beste voor de andere dagen?
Misschien voor de andere dagen dan toch die Alpecin blijven gebruiken?
Ik heb ook nog Elvive for Men "Milde Shampoo - Haarverdikker" hier staan. Is dat een goed alternatief voor de dagen dat ik geen Rooscure (mag) gebruiken?
Of is het toch beter een andere, milde shampoo te gebruiken?

De dermatoloog zei trouwens dat ik de fina 3 maanden moest proberen en dan beoordelen of ik resultaat zie, maar blijkbaar dien ik het langer te proberen voordat ik een oordeel kan vellen, want ik lees op dit forum voornamelijk 6 maanden tot 1 jaar.

Shedding wil zeggen dat je tijdelijk meer haar verliest dan normaal he?
Het is dus zeer waarschijnlijk dat ik eerst meer haaruitval dan normaal krijg en daarna een stabilisatie of misschien zelfs weer meer haar, klopt dit (verwachte) scenario een beetje?

Opnieuw bedankt voor jullie hulp!
Groeten Bram
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 21:39   #5
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Bij Rooscure wordt geadviseerd om als je je haar met een andere shampoo wast om dan in ieder geval ook nog na te wassen met Rooscure. Ik doe dit echter zelf niet, omdat ik weinig of géén last heb van seb. eczeem, waardoor ik mijn hoofdhuid ook niet extra wil 'belasten'. Ik gebruik het echter alleen vanwege de vermeende anti inflammation werking van ketoconazol. Op de andere dagen gebruik ik óf nivea 2-1 shampoo óf Alpecin Coffein Shampoo; dit is echter arbitrair. Op Haarweb zijn er echter ook veel mensen die Weleda Rozemarijn shampoo fijn vinden om op de andere dagen te gebruiken.

Het scenario van een shedding dat je schetst zou er inderdaad zo uit kunnen zien. De mate van extra haaruitval en de duur van de shedding verschilt echter van persoon tot persoon. Ik heb er persoonlijk eigenlijk niet merkbaar last van gehad, terwijl bij mij door finasteride en ketoconazol de haaruitval wel gestabiliseerd is, op de normale seizoensuitval na dan.

Meestal wordt overigens gezegd dat je een regime minimaal een half jaar de tijd moet geven om z'n werking te kunnen tonen, dus 3 maanden lijkt mij inderdaad ook wat aan de korte kant.

Verder denk ik net als Guoy ook dat je er goed op tijd bij bent, zeker omdat je alleen last hebt van haarverlies op de relatief makkelijker te behandelen plaats, je kruin.

succes in ieder geval!
__________________
  • Minoxidil 5% Linn sinds januari 2023
  • Finasteride sinds jan 2001
  • Omega-3 sinds 2006
  • MSM sinds feb 2007
  • Spectral DNC-L sinds okt 2008 —> gestopt
  • Tricomin/Folligen creme sinds nov 2007 —> gestopt
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2006, 23:17   #6
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
Dus het is waarschijnlijk beter om te stoppen met zowel Alpecin Coffein Shampoo als After Shampoo Liquid en Rooscure te gaan gebruiken?
En dan 2, 3 of 4 keer per week? Hoe vaak mag/is het beste?
En welke shampoo is dan het beste voor de andere dagen?
Misschien voor de andere dagen dan toch die Alpecin blijven gebruiken?
Ik heb ook nog Elvive for Men "Milde Shampoo - Haarverdikker" hier staan. Is dat een goed alternatief voor de dagen dat ik geen Rooscure (mag) gebruiken?
Of is het toch beter een andere, milde shampoo te gebruiken?
Ja, shit, hier was ik helemaal vergeten op in te gaan. Je moet als je rooscure gebruikt eerst voorwassen met een andere shampoo. Dit omdat je maar een piepklein beetje nodig hebt van rooscure om het gewenste effect te krijgen. Je zou in theorie ook geen voorwas kunnen gebruiken, maar dan heb je veel meer rooscure nodig om je haar te wassen dan je werkelijk nodig zou hebben. Een flesje rooscure kost +- 8 euro en er zit slechts 60 ml in. Maar je hebt ook maar een hoopje rooscure nodig ter grootte van een ouderwets kwartje, of misschien zelfs wel kleiner. Maar ik gebruik nu 14 maanden rooscure en ben nog steeds bezig met mijn 2e flesje, dus het is relatief enorm goedkoop.

Je kunt je haar iedere dag wassen als je zou willen, maar het is niet nodig om vaker dan 3 keer per week rooscure te gebruiken. Zorg ervoor dat als je je haar op een dag wast met rooscure dat je niet diezelfde dag je haar wast met een andere shampoo. Ik heb echt nul idee hoe lang de tijd minimaal zou moeten zijn om rooscure zijn werk in je hoofdhuid te laten doen, maar zorg gewoon dat als je je haar met rooscure hebt gewassen je je haar dan 24 uur niet wast met een andere shampoo. Gewoon om zeker te zijn.

Wat betreft alpecin shampoo weet ik niet veel van af, maar ik geloof dat het een geweldige shampoo is. Volgens mij is hier ook een thread over. Moet je maar even de zoekfunctie gebruiken. Ik zou deze alpecin shampoo's gewoon de andere dagen gebruiken dat je geen rooscure gebruikt. Koop gewoon een goedkope shampoo om te gebruiken als voorwas met rooscure. Ik geloof dat die alpecin shampoo best duur is toch? En om dat als voorwas te gebruiken is een beetje weggegooid geld aangezien je de werkzame stof van alpecin (wat dat ook mag zijn) uit je haar wast als je daarna rooscure gebruikt.

Citaat:
De dermatoloog zei trouwens dat ik de fina 3 maanden moest proberen en dan beoordelen of ik resultaat zie, maar blijkbaar dien ik het langer te proberen voordat ik een oordeel kan vellen, want ik lees op dit forum voornamelijk 6 maanden tot 1 jaar.
Ja, je moet finasteride gewoon een jaar gebruiken. Maak ook nog even een voor foto van je situatie nu. 3 maanden is veeeeeeeel te kort aangezien het over 3 maanden waarschijnlijk zit te shedden en je dan tot de conclussie zou kunnen komen dat fina niet werkt. Dat zou niet handig zijn.

Citaat:
Shedding wil zeggen dat je tijdelijk meer haar verliest dan normaal he?
Het is dus zeer waarschijnlijk dat ik eerst meer haaruitval dan normaal krijg en daarna een stabilisatie of misschien zelfs weer meer haar, klopt dit (verwachte) scenario een beetje?
Dit klopt. Eerst heb je meer haaruitval en daarna groeit dit weer terug. Vervolgens zal je misschien zelfs meer haar krijgen dan je op dit moment hebt. Fingers crossed.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2006, 21:50   #7
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Opnieuw bedankt Thermaltaker en Guoy voor jullie tips en info!
Ik zal dan binnenkort die Rooscure eens gaan aanschaffen en deze 2 tot 3 keer per week gaan gebruiken.

Zou ik, in dat geval, dan vooraf bijvoorbeeld ook de reedsgenoemde: "Elvive for Men: Milde Shampoo - Haarverdikker" kunnen gebruiken voordat ik die Rooscure gebruik? Of valt dit niet aan de te raden, aangezien het effect ervan misschien wordt teniet gedaan door Rooscure. Het is echter wel een "milde shampoo"...

En die kleine hoeveelheid (ongeveer een ouderwets kwartje zoals Guoy zegt) van Rooscure, kun je die, na het gebruik van een shampoo dan gewoon inmasseren op je haar alsof het een shampoo is en vervolgens een tijdje laten intrekken (paar minuten) en dan met water afspoelen en klaar is kees?

Guoy zegt verder nog dat ik die Alpecin Shampoo (C1) dan gewoon op de andere dagen kan gebruiken, als ik mn haar niet was met Rooscure. Is het dan ook verstandig om op deze dagen ook de After Shampoo Liquid van Alpecin te blijven gebruiken? Ik lees in de threads over deze shampoo en over het hele kofiiegebeuren zowel goede als slechte dingen, kan er niet echt een pijl op trekken. Iemand een duidelijk advies of goede ervaringen met deze shampoo? Is het uberhaupt wel verstandig om deze te blijven gebruiken, terwijl ik net (drie dagen geleden) ben begonnen met Finasteride (Propecia).

Bij voorbaat dank voor jullie hulp/advies/ervaringen!
Groeten Bram

Laatst gewijzigd door Bram2006; 6 augustus 2006 om 21:55
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2006, 21:53   #8
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Is er verder trouwens iemand op dit forum die mij concreet kan zeggen dat ie meer haar rond de kruin heeft gekregen (extra haargroei, dikker haar, betere dekking of iets dergelijks) naar aanleiding van het gebruik van Finasteride?
Alvast bedankt
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2006, 22:32   #9
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Hey Bram, je kunt trouwens als je vlak na elkaar iets wilt posten ook de edit knop gebruiken, waarmee je iets aan je eerdere post kunt veranderen/toevoegen.

Het maakt denk ik niet zo gek veel uit, welke shampoo je als voorwas shampoo gebruikt, als het maar een milde shampoo is, zodat je hoofdhuid niet geïrriteerd raakt door het vaak wassen. Ikzelf vond de Alpecin shampoo altijd wel fijn. Het gaf een verfrissend gevoel en m'n haar leek iets sterker te zijn op dagen dat ik hiermee waste. Of het echt iets doet om haaruitval tegen te gaan weet ik niet; dat vind ik bij shampoo's sowieso altijd een beetje dubieus, maar de caffeïne schijnt een gunstige werking te hebben.
__________________
  • Minoxidil 5% Linn sinds januari 2023
  • Finasteride sinds jan 2001
  • Omega-3 sinds 2006
  • MSM sinds feb 2007
  • Spectral DNC-L sinds okt 2008 —> gestopt
  • Tricomin/Folligen creme sinds nov 2007 —> gestopt
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 01:14   #10
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
Zou ik, in dat geval, dan vooraf bijvoorbeeld ook de reedsgenoemde: "Elvive for Men: Milde Shampoo - Haarverdikker" kunnen gebruiken voordat ik die Rooscure gebruik? Of valt dit niet aan de te raden, aangezien het effect ervan misschien wordt teniet gedaan door Rooscure. Het is echter wel een "milde shampoo"...
Je kunt dit als voorwas gebruiken. Ik heb geen idee wat de werkzame stof is van Elvive Haarverdikker, maar je moet er vanuit gaan dat als je je haar daarna met rooscure wast je de haarverdikker er weer uit wast.

Citaat:
En die kleine hoeveelheid (ongeveer een ouderwets kwartje zoals Guoy zegt) van Rooscure, kun je die, na het gebruik van een shampoo dan gewoon inmasseren op je haar alsof het een shampoo is en vervolgens een tijdje laten intrekken (paar minuten) en dan met water afspoelen en klaar is kees?
Dit klopt. Het schuimt als een modderfokker, dus het is wel leuk om het te blijven inmasseren.

Citaat:
Guoy zegt verder nog dat ik die Alpecin Shampoo (C1) dan gewoon op de andere dagen kan gebruiken, als ik mn haar niet was met Rooscure. Is het dan ook verstandig om op deze dagen ook de After Shampoo Liquid van Alpecin te blijven gebruiken? Ik lees in de threads over deze shampoo en over het hele kofiiegebeuren zowel goede als slechte dingen, kan er niet echt een pijl op trekken. Iemand een duidelijk advies of goede ervaringen met deze shampoo? Is het uberhaupt wel verstandig om deze te blijven gebruiken, terwijl ik net (drie dagen geleden) ben begonnen met Finasteride (Propecia).
Ik weet niet zoveel af van alpecin shampoo, maar volgens mij is het wel een goeie. Dat hele caffeine verhaal was inderdaad verwarrend, maar ik geloof dat hier wel meerdere mensen Alpecin shampoo gebruiken. Als jij het een fijna shampoo vindt, dan zou ik hem gewoon blijven gebruiken. Ik snap je laatste zin niet helemaal. Waarom zou finasteride niet samengaan i.c.m. alpecin shampoo? Ik zie trouwens ook dat je propecia gebruikt. Beetje zonde van je geld. Vraag gewoon aan je huisarts of hij je proscar kan voorschrijven i.p.v. propecia. Hak die pil van 5mg proscar in 4en en je bent gratis uit. Propecia is gewoon een manier om veel geld van mensen te krijgen.

Citaat:
Is er verder trouwens iemand op dit forum die mij concreet kan zeggen dat ie meer haar rond de kruin heeft gekregen (extra haargroei, dikker haar, betere dekking of iets dergelijks) naar aanleiding van het gebruik van Finasteride?
Alvast bedankt
Iedere studie wijst uit dat finasteride JUIST op de kruin enorm goed werkt. Kijk in het haarwoordenboekje maar naar iedere willekeurige studie van finasteride. Het heeft weinig zin om hier op het forum naar mensen met ervaring te vragen omdat de meeste mensen hier haaruitval bij de haarlijn hebben. Maar op de kruin werkt fina prima. Helemaal in combinatie met keto shampoo.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 10:29   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
Is er verder trouwens iemand op dit forum die mij concreet kan zeggen dat ie meer haar rond de kruin heeft gekregen (extra haargroei, dikker haar, betere dekking of iets dergelijks) naar aanleiding van het gebruik van Finasteride?
Ja. In eerste instantie dankzij minoxidil en later nog extra dankzij finasteride.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2006, 16:36   #12
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Okay, opnieuw bedankt AnthonieH, Guoy en thermaltaker voor jullie reacties!
Ik zal dan binnenkort Rooscure gaan gebruiken met i.s.m. een milde shampoo (bv. die Elvive die ik heb of die Alpecin) en de andere dagen gewoon Alpecin.

Citaat:
snap je laatste zin niet helemaal. Waarom zou finasteride niet samengaan i.c.m. alpecin shampoo?
Alhoewel ik zelf inderdaad ook een goed gevoel heb bij het gebruiken van die Alpecin shampoo, merk ik wel altijd bij deze shampoo en ook zeker bij de After Shampoo Liquid van dit merk, dat het in mijn hoofdhuid in trekt. Wel verfrissend maar ook wel behoorlijk krachtig. Daarom vroeg ik me af of dit geen kwaad kon, in combinatie met Finasteride. Vroeg me namelijk af of dit elkaar niet kan tegenwerken (dat dus bv. Finasteride het futloze haar laat uitvallen en nieuw krachtiger haar in de plaats laat groeien terwijl bv. Alpecin het futloze haar weer krachtiger probeert te maken en ervoor zorgt dat het niet uitvalt... zo iets dergelijks). Maar dat is dus blijkbaar niet het geval?

Citaat:
Ik zie trouwens ook dat je propecia gebruikt. Beetje zonde van je geld. Vraag gewoon aan je huisarts of hij je proscar kan voorschrijven i.p.v. propecia. Hak die pil van 5mg proscar in 4en en je bent gratis uit. Propecia is gewoon een manier om veel geld van mensen te krijgen.
Had ik ook al vaker gelezen inderdaad. Maar ik heb nu Propecia voor 3 maanden en daarna zal ik dan wellicht wel overstappen naar Proscar. Hoeveel scheelt dat eigenlijk in geld? En is het verstandig om na 3 maanden opeens de dosis te verhogen (naar 1,25 mg fina) of kan ik beter de eerste 9 maanden hetzelfde regime aanhouden en wellicht daarna overstappen op Proscar?

Citaat:
Iedere studie wijst uit dat finasteride JUIST op de kruin enorm goed werkt. Kijk in het haarwoordenboekje maar naar iedere willekeurige studie van finasteride. Het heeft weinig zin om hier op het forum naar mensen met ervaring te vragen omdat de meeste mensen hier haaruitval bij de haarlijn hebben. Maar op de kruin werkt fina prima. Helemaal in combinatie met keto shampoo.
Okay, mooi, dan hoop ik dat het bij mij ook aanslaat! Ik zal die combo dan inderdaad gaan toepassen!

Citaat:
Ja. In eerste instantie dankzij minoxidil en later nog extra dankzij finasteride.
Okay, met minoxidil zal ik nog wel een flinke tijd wachten, aangezien er hier wordt aangeraden om eerst fina en Rooscure te gaan gebruiken. Maar mooi dat fina dus daadwerkelijk goed bij de kruin werkt!

Dan nog een, ietwat rare vraag:
Ik heb vrijwel elke nacht mijn pc aanstaan en die staat zowat naast mijn hoofd. Ik neem niet aan dat dit ongezond is mbt haarverlies en dergelijke? Iemand hier informatie over? Mocht het wel van invloed zijn, dan ga ik dat ding toch maar eens uitzetten!

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groeten Bram
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2006, 18:58   #13
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
Dan nog een, ietwat rare vraag:
Ik heb vrijwel elke nacht mijn pc aanstaan en die staat zowat naast mijn hoofd. Ik neem niet aan dat dit ongezond is mbt haarverlies en dergelijke? Iemand hier informatie over? Mocht het wel van invloed zijn, dan ga ik dat ding toch maar eens uitzetten!
Voor je haar, geen idee, maar wees zuinig met energie en spaar het milieu !
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2006, 22:46   #14
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Ik denk niet dat het voor je haar veel uit zal maken inderdaad. Wel zou ik erop letten dat je niet de fan van de voeding recht op je hoofd liet blazen, omdat daar meestal wat warme/drogere lucht uitgeblazen wordt, die daardoor je hoofdhuid uit zou kunnen drogen. Verder geen vervelende straling ofzo...
__________________
  • Minoxidil 5% Linn sinds januari 2023
  • Finasteride sinds jan 2001
  • Omega-3 sinds 2006
  • MSM sinds feb 2007
  • Spectral DNC-L sinds okt 2008 —> gestopt
  • Tricomin/Folligen creme sinds nov 2007 —> gestopt
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2006, 01:45   #15
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
Dan nog een, ietwat rare vraag:
Ik heb vrijwel elke nacht mijn pc aanstaan en die staat zowat naast mijn hoofd. Ik neem niet aan dat dit ongezond is mbt haarverlies en dergelijke? Iemand hier informatie over? Mocht het wel van invloed zijn, dan ga ik dat ding toch maar eens uitzetten!
Ik heb wel vaker gehoord over een verband tussen electromagnetische velden en haarverlies. Zoek maar eens met google op 'EMF' (electro magnetic fields) en hairloss.

http://omega.twoday.net/stories/1941164/

Citaat:
New scientific research is isolating links between hair loss and living near microwave phone mast transmitters, a case study was reported in the Daily Mail on 8/5/06. The same linking mechanisms are becoming apparent with power line 50Hz distribution systems too, warnings about these health effects, especially childhood leukaemia from living near pylons, were widely reported last week. This was a result of reports to the Health Protection Agency based on seven years of research by Dr Draper of Cambridge University.
Citaat:
The NCRP Committee states that, "In key areas of bioelectromagnetic research, findings are sufficiently consistent and form a sufficiently coherent picture to suggest plausible connections between ELF EMF exposures and disruption of normal biological processes, in ways meriting detailed examination of potential implications in human health."
__________________
regime:
status:
nw3

Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies + info gevraagd. Spike99 Haarwerken 9 15 april 2007 09:23
advies gevraagd Priya AGA - Algemeen 5 25 juni 2003 15:59
Minoxidil: alleen kruin? MxK Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 juni 2003 21:02
zijn er mensen die advies bij hun huisarts hebben gevraagd..???? bald in 5 years AGA - Algemeen 1 22 augustus 2002 19:19
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 02:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.