Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2006, 17:28   #16
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Bedankt voor de info Jkkezh!
Heb dat artikel eens doorgelezen, maar t gaat hier voornamelijk om het in contact komen met een ongewoon hoog "magnetisch/electronisch veld" door bv. telefoonmasten en dergelijke. Zie deze quote:

Citaat:
New scientific research is isolating links between hair loss and living near microwave phone mast transmitters
Ook spreken ze hier van extreem haarverlies als gevolg van een aantasting aan het immuunsysteem en het oplopen van een soort virus door deze straling, met als gevolg dus o.a. dat het haar met bosjes uitvalt. Ze bespreken dus niet het effect op versnellen of stimuleren van "klassieke" haaruitval. Zie hier:

Citaat:
The microwave beams are reflected and refracted bouncing around according to local conditions, sometimes overlapping, creating random hotspots only detectable with a microwave ‘e-smog’ detector. Those affected often report hair coming out in clumps, sometimes from children’s heads and often associated with deteriorating skin conditions, rashes, reddening and spots.
Verder wordt het ook in verband gebracht met huishoudelijke aparatuur, maar er wordt niet beweerd dat dit leidt tot haarverlies. Zie hier:

Citaat:
Existing evidence indicates that exposure to environmental level 50 - 60 Hz EMFs, typical of our domestic systems, may be an immune system stressor with the potential to cause hormone disruption and changes at a cellular level. Therefore, EMF exposure should be evaluated as a potential risk factor for people suffering from disorders with the common feature of unexplained chronic fatigue.

Current scientific evidence indicates that prolonged exposure to EMFs, at levels that can now be readily encountered in the environment because of widespread new radiation emitting sources, may affect immune system function by affecting biological processes in ways similar to that seen with CFS.
Toch bedankt voor de info, maar ik hoop dus dat het aan laten staan van een computer niet tot een dergelijke hoge EMF leidt, dat dit mijn immuunsysteem aantast, met als gevolg haarverlies. Desondanks, zoals hieruit dus wel blijkt, is het ook niet 100% gezond en zal ik dus toch maar eens die uitknop moeten gaan zoeken!


PS: Iemand die me hier nog een (definitief) uitsluitsel over kan geven?:

Quote:
snap je laatste zin niet helemaal. Waarom zou finasteride niet samengaan i.c.m. alpecin shampoo?
Citaat:
Alhoewel ik zelf inderdaad ook een goed gevoel heb bij het gebruiken van die Alpecin shampoo, merk ik wel altijd bij deze shampoo en ook zeker bij de After Shampoo Liquid van dit merk, dat het in mijn hoofdhuid in trekt. Wel verfrissend maar ook wel behoorlijk krachtig. Daarom vroeg ik me af of dit geen kwaad kon, in combinatie met Finasteride. Vroeg me namelijk af of dit elkaar niet kan tegenwerken (dat dus bv. Finasteride het futloze haar laat uitvallen en nieuw krachtiger haar in de plaats laat groeien terwijl bv. Alpecin het futloze haar weer krachtiger probeert te maken en ervoor zorgt dat het niet uitvalt... zo iets dergelijks). Maar dat is dus blijkbaar niet het geval?
Groeten Bram
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2006, 20:52   #17
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
PS: Iemand die me hier nog een (definitief) uitsluitsel over kan geven?
Hee Bram, Ik zou het gewoon met rust laten. Het heeft geen zin om je hier over op te winden of je er bang voor te maken. Ga maar eens door de stad fietsen en check af en toe je mobieltje. Ik heb het vandaag nog gedaan. Ik had overal maximaal bereik. Als EMS werkelijk slecht is voor mensen dan waren die masten al lang verboden.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2006, 22:15   #18
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Als EMS werkelijk slecht is voor mensen dan waren die masten al lang verboden.
Ja net als asbest, dtp en sigaretten zeker. Nogal naief om te denken dat de overheid dat wel even allemaal binnen no-time regelt. Ik denk/hoop zelf dat het wel meevalt met de schadelijkheid van EMS, maar het is duidelijk dat er wel een effect is. De echte effecten zul je pas op lange termijn kunnen bepalen.
__________________
regime:
status:
nw3


Laatst gewijzigd door Jkkezh; 9 augustus 2006 om 22:18
Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 01:12   #19
Bram2006
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 10
Ja, ik kan me zowel in de mening van Guoy als Jkkezh vinden.
Het zal inderdaad wel meevallen met de schadelijkheid, maar gezonder zul je er zeker niet van worden. Lig in ieder geval niet met mn kop ernaast, ding staat toch 2 meter van me af met de lucht die het uitstoot richting muur.

Maar met de vraag:
"PS: Iemand die me hier nog een (definitief) uitsluitsel over kan geven?"

Die Guoy quoteerde, bedoel ik eigenlijk de vraag die ik daaronder nogmaals aanhaalde, namelijk:
Citaat:
Alhoewel ik zelf inderdaad ook een goed gevoel heb bij het gebruiken van die Alpecin shampoo, merk ik wel altijd bij deze shampoo en ook zeker bij de After Shampoo Liquid van dit merk, dat het in mijn hoofdhuid in trekt. Wel verfrissend maar ook wel behoorlijk krachtig. Daarom vroeg ik me af of dit geen kwaad kon, in combinatie met Finasteride. Vroeg me namelijk af of dit elkaar niet kan tegenwerken (dat dus bv. Finasteride het futloze haar laat uitvallen en nieuw krachtiger haar in de plaats laat groeien terwijl bv. Alpecin het futloze haar weer krachtiger probeert te maken en ervoor zorgt dat het niet uitvalt... zo iets dergelijks). Maar dat is dus blijkbaar niet het geval?
Maar dat zal dus wel niet, dat het elkaar kan tegenwerken, anders had ik allang een reactie hierop gehoord.

Zou ik trouwens niet ook gewoon met die Alpecin Shampoo en After Shampoo Liquid kunnen verder gaan, is samenwerking met finasteride? Of is het toch aan te raden om ook Rooscure te gaan gebruiken, aangezien hier meer/betere resultaten mee geboekt kunnen worden? Sorry voor deze vraag, maar twijfel zelf daar nog over (ook omdat gebruik van Rooscure iets lastiger is). Ik heb het er echter graag voor over, als dit doorgaans tot een beter effect leidt, maar misschien dat jullie "meer ervaren" mensen mij het beste kunnen aanraden om wel of niet ook Rooscure te gaan gebruiken in samenwerking met fina en Alpecin shampoo.

Opnieuw bedankt alvast mannen!
Groeten van Bram
Bram2006 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 01:42   #20
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram2006
Zou ik trouwens niet ook gewoon met die Alpecin Shampoo en After Shampoo Liquid kunnen verder gaan, is samenwerking met finasteride?
Als je het een fijne shampoo vindt, zou ik er zeker mee verder gaan. Het zal absoluut niet met finasteride gaan vloeken.

Citaat:
Of is het toch aan te raden om ook Rooscure te gaan gebruiken, aangezien hier meer/betere resultaten mee geboekt kunnen worden? Sorry voor deze vraag, maar twijfel zelf daar nog over (ook omdat gebruik van Rooscure iets lastiger is). Ik heb het er echter graag voor over, als dit doorgaans tot een beter effect leidt, maar misschien dat jullie "meer ervaren" mensen mij het beste kunnen aanraden om wel of niet ook Rooscure te gaan gebruiken in samenwerking met fina en Alpecin shampoo.
Als ervaren gebruiker kan ik je vertellen dat er helemaal niets lastigs is aan het gebruik van rooscure. Van alle middeltjes tegen haaruitval is ketoconazol shampoo denk ik relatief een van de meest betrouwbare, makkelijk te gebruiken en ook nog eens goedkoopste middeltjes. Het enige wat je moet doen is je haar wassen met een gewone shampoo. Vervolgens gebruikt een piepklein beetje rooscure. Dit masseer je even in zodat het lekker gaat schuimen. Vervolgens laat je het 5 minuten intrekken en je spoelt het uit.

Ik weet niet of ik je goed begrepen heb, maar ik dacht dat omdat je heel veel sport je je haar vrijwel iedere dag waste. Als je je haar iedere dag wast, zou ik gewoon zorgen dat je je 2 of 3 keer per week met rooscure wast en de overige dagen als je daar nog zin in hebt met alpecin shampoo.

Maar goed, je moet niet bang zijn dat fina, keto en alpecin shampoo elkaar gaan tegenwerken. Of je fina gebruikt staat los van de shampoo die je gebruikt. Wel is het zo dat fina i.c.m. keto shampoo betere resultaten geeft dan fina of keto afzonderlijk. Ook is het zo dat als je eerst je haar met keto wast en daarna (bijv. de zelfde dag) met een andere shampoo wast, je de ketoconazol weer uit je hoofdhuid wast.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies + info gevraagd. Spike99 Haarwerken 9 15 april 2007 10:23
advies gevraagd Priya AGA - Algemeen 5 25 juni 2003 16:59
Minoxidil: alleen kruin? MxK Medicijnen/haargroeimiddelen 9 23 juni 2003 22:02
zijn er mensen die advies bij hun huisarts hebben gevraagd..???? bald in 5 years AGA - Algemeen 1 22 augustus 2002 20:19
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 03:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.