Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 oktober 2006, 10:51   #1
Lainke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 1
26er met beginnende kruin en inhammen zoekt oplossing.

Hallo,

Ik ben 26 jaar momenteel en begin stillaan een kruin te krijgen en mijn inhamen zie je ook al goed. Na wat gelezen te hebben op het forum hier zie ik 2 produkten die werken, namelijk minoxidil en finasteride. Nu lees ik ook over de "verslaving" van die minoxidil, wat houd dit juist in? En ook over bijwerkingen van de finasteride, wat kan ik hiervan verwachten? Het woordenboekje heb ik er al eens bijgenomen maar wil toch even jullie mening hierover weten. Is het goed hiermee te beginnen voor mijn probleem of beter andere producten te gebruiken?
Lainke is offline  
Oud 10 oktober 2006, 13:58   #2
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Welkom. Als je met beginnende kaalheid kampt, is het raadzaam met finasteride te beginnen. Bijwerkingen vallen wel mee, volgens de propecia-trials slechts 2 a 3% van de gebruikers. De meeste bijwerkingen gaan bovendien na verloop van tijd - als je hormoonspiegel zich aanpast - over. Het is (om financiele redenen) raadzaam om proscar te gebruiken. Pilletje in vieren snijden, en elke dag een kwart (1,25 mg) innemen. Verder kun je, zeker als je last hebt van roos, Rooscure shampoo gebruiken (te koop bij Kruitvat en Etos). Deze shampoo helpt ook tegen AGA.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 20:11   #3
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Welkom. Als je met beginnende kaalheid kampt, is het raadzaam met finasteride te beginnen. Bijwerkingen vallen wel mee, volgens de propecia-trials slechts 2 a 3% van de gebruikers. De meeste bijwerkingen gaan bovendien na verloop van tijd - als je hormoonspiegel zich aanpast - over. Het is (om financiele redenen) raadzaam om proscar te gebruiken. Pilletje in vieren snijden, en elke dag een kwart (1,25 mg) innemen. Verder kun je, zeker als je last hebt van roos, Rooscure shampoo gebruiken (te koop bij Kruitvat en Etos). Deze shampoo helpt ook tegen AGA.
Waar haal jij je proscar vandaan? Importeer je die en heb je daar een credit card voor nodig?

Momenteel gebruik ik saw palmetto, en ben er niet geheel ontevreden over.
Mijn haar groeit erg langzaam voor mij gevoel, maar is wel stevig.

Toch merk ik dat mijn inhammen sinds een klein jaar wel behoorlijk zijn toegenomen. Ik zou het huidige haar wel willen behouden voor een tijd (ik ben nu 20), en aan de reacties op dit forum te lezen is finasteride een redelijk betrouwbaar alternatief.
martindeman is offline  
Oud 10 oktober 2006, 22:22   #4
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
gm apotheek

1 dag later lag het al in de brievenbus, werkelijk ideaal!

Incl recept, ik probeer nu te kijken of ik het nog vergoed krijg anders koop ik meteen 4 pakjes bij
DikkieD is offline  
Oud 10 oktober 2006, 23:24   #5
martindeman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Berichten: 175
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD
gm apotheek

1 dag later lag het al in de brievenbus, werkelijk ideaal!

Incl recept, ik probeer nu te kijken of ik het nog vergoed krijg anders koop ik meteen 4 pakjes bij
Bedankt voor de tip!

In het algemene forum over fina heb ik je de vraag al gesteld over de vergoeding bij je zorgverzekeraar. Laat het me weten als het lukt!
martindeman is offline  
Oud 10 oktober 2006, 23:51   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Aan de topicstarter.

Zie deze thread. Over minox-afhankelijkheid, zie hier.

Deze gaat op slot, want het antwoord op al je vragen kun je zo wel vinden op het forum.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is erger: inhammen of kale kruin? Haarmannetje AGA - Algemeen 35 16 mei 2008 08:16
Kaalwordende 22-jarige jongen zoekt oplossing! stefano21 Medicijnen/haargroeimiddelen 56 31 augustus 2006 01:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.