Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 februari 2005, 20:44   #46
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallo1
Son of Sam, dan mag je mij toch is even uitleggen dat wanneer het zonnetje schijnt de haarconditie verbeterd en dat wanneer het herfst word en minder zonlicht de haarconditie achteruit gaat. Dit is een feit. Ik constateer het bij mij zelf.

Jij beweert nu het tegen overgesteld.

ben het totaal niet met je eens.
Het is geen kwestie van 'eens zijn' of 'oneens zijn'.

Haaruitval wordt multi-factorieel bepaald. Misschien heb jij minder stress als het zonnetje schijnt. Of is de doorbloeding ietwat beter door vasodilatatie (vaatverwijding).

I don't know. Maar wat ik wel weet: zonlicht is niet zo best voor t haar.

SoS
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 21:17   #47
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Het is geen kwestie van 'eens zijn' of 'oneens zijn'.

Haaruitval wordt multi-factorieel bepaald. Misschien heb jij minder stress als het zonnetje schijnt. Of is de doorbloeding ietwat beter door vasodilatatie (vaatverwijding).

I don't know. Maar wat ik wel weet: zonlicht is niet zo best voor t haar.

SoS
Zonlicht (zeker als het teveel is) is schadelijk voor huid en haar. Het versnelt de huidveroudering en verhoogt de kans op huidkanker.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 12:34   #48
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Citaat:
Misschien heb jij minder stress als het zonnetje schijnt. Of is de doorbloeding ietwat beter door vasodilatatie (vaatverwijding).
Toch apart dan dat omstreeks dezelfde perioden gebeurt dan. En heb in het voorjaar zkr geen minder stress, dat is ongeveer altijd hetzelfde.

Ik denk dat meer licht zeker wel een positieve invloed heeft op haar, tuurlijk elke dag 40 graden brandende zon erop niet, maar daar is in nederland ook absoluut geen sprake van
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 21:08   #49
Mille
HaarWeb lid
 
Mille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2003
Locatie: master bedroom
Berichten: 220
nou, ik ben 2 jaar geleden in de zomer van 2003 op vakantie geweest,het was bloedheet daar, felle zon. na de 2e dag begon mijn haren als een gek uit te vallen en sindsdien is het niet gestopt (mede dankzij mijn genen)


er is dus wel verband tussen zonlicht en haaruitval
__________________
28 jr, NW 2, sinds zomer 2003 uitval , ----->
-----------------------------------------------

Topicals:
-Fluridil sinds 4-10-'04
-Dr. Lee's Minoxidil 5% zonder PG , sinds mei '04
-Ketoconazol 2% sinds eind 2003, 1 x per kwartaal.
Mille is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2005, 12:38   #50
Hallo1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2004
Berichten: 33
Ja ok van fel zonlicht, maar daar hebben we in nederland zelden last van. En hoe verklaar je dan dat mensen die in warmere gebieden wonen vaak vele dikkere bossen hebben dan wij. Ik ken zelfs verhalen van mensen die op Aruba zijn gaan wonen het haar weer gezonder eruit zag en beter begon te groeien.
Hallo1 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 21:59   #51
robinson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 48
inhammen

Beste mensen,

Ik begin echt geobsedeert te raken door mijn haar. Ik kijk constant in de spiegel naar mijn inhammen en ik zit er ook heel veel aan. Steeds kijken of het erger is geworden enzo. Ik ga er veel met mijn hand doorheen en met mijn kam. Zou dit nu slecht voor mijn inhammen kunnen zijn? er steeds over nadenken en aanzitten??? En trouwens als ik met mijn kam door mijn haren heen ga zitten er heel veel haren aan. Zijn dit allemaa dode haren die ik eruit kam of kam ik gezonde haren er uit?? Is kammen wel goed voor je haar??

graag antwoorden op mijn vragen...

groetjes,
Robinson
robinson is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2005, 22:46   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Nee, kammen of met je handen door je haar gaan is niet slecht voor je haar. En kijken naar hoeveel haren eruit vallen heeft geen zin. Sommige mensen houden hun haar voor altijd en hebben ook een enorme bos, maar verliezen per dag meer dan honderd haren.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 00:21   #53
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Omdat de geestelijke en de lichamelijke gezondheid met elkaar in verbinding staan, denk ik dat het niet goed is om je constant zorgen te maken.

In die zin denk ik dat steeds nadenken over je haar slecht is voor je haar.

Ik vind je verhaal erg herkenbaar. Ik kijk nu ook de de hele tijd naar hoe ik eruit zie en dan ben ik niet blij. Dat geobsedeerd zijn kan naar mijn idee niet goed zijn!
Kretos is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2005, 01:12   #54
bas739
HaarWeb lid
 
bas739's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 103
Ja kerel, ik zou zeggen 'join de club, waar je liever geen lid van bent' ...
Herken ook je verhaal. Ff naar het toilet, ook ff de inhammen checken. Loop ik door de kamer, kijk ik ff in onze grand mirror. Man, k heb zelfs soms wel eens een droom dat ik met nog maar een klein beetje haar op mijn hoofd rondbanjer. Blijf op dit forum; het zal je veel goed doen. Mijn kennis reikt niet zover als die van andere leden vandaar mijn beperkt aantal posts. Echter ik volg alles op de voet van wat er hier gebeurt. Ja....en dat was het.. hehe
__________________
- -

Intern:
Propecia! per 10-12-2005

Extern:
Nix... ik was met Rozemarijn van Weleda

Gel die ik gebruik:
Molding paste van KMS - Goed spul!
Dure variant van Hema Candelilla was

en verder;
Sporten maw fit blijven
Draag wel es mooi petje
bas739 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 20:32   #55
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Hmm , daar zat ik hele tijd te denken mijn opa heeft evenveel haar als ik en echt preciessss dezelfde structuur(moet niet te optimistisch raken).
Maar kan het bij inhammen blijven want het is bij mij niet verslechterd in 2 jaar gewoon precies het zelfde gebleven.
Maar jah zoiets gaat ook niet rap in 2 jaar natuurlijk laten ik hopen dat het bij de inhammen blijft.
Nu ben ik dan bang dat fina een process start waardoor ik iets stoor en dan terwijl het normaal bij inhammen bleef nu toch verder gaat uitbreiden.
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 13:46   #56
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Toch jammer dat als je slechts inhammen hebt, je wilde haarlokken alsnog vervlogen zijn.
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 18:24   #57
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Tuurlijk Rein, maar het kan allemaal veel erger ik bedoel 19 en dan nw 7 noem maar es iets extreems nw1-2 is makkelijk te accepteren , soms moeilijk omdat vele leeftijdgenoten met die rechte haarlijn zitten.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 01:36   #58
kenadams
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2005
Berichten: 1
Inhammen

Hoi,

Ik ben 25 jaar en ik begin me de laatste tijd te ergeren aan mijn inhammen. Vooral als mensen tijdens een gesprek ineens omhoog kijken heb ik zoiets van WTF is dit nu weer... Enkel inhammen dus, de rest van mn bos is prima...

Echter als ik het woordenboekje erbij pak dan lees ik enkel dingen in de trent van 'niet effectief tegen inhammen' 'werkt beter op de kruin' etc... Ik zou graag enige vorm van hergroei willen stimuleren, JUIST bij mijn inhammen (1cm of zo is al leuk).... maar twijfel wat de te volgen stappen zijn of de te kiezen mogelijkheden...
kenadams is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 03:06   #59
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
idd zon beetje alle mensen hebben de beste resultaten bij de kruin...

sorry man ik zit in het zelfde schuitje... maar er zijn mensen die goede resultaten hebben geboekt bij de inhammen met zyrtec... ik zit er ook aan... voral i.c.m. dutasteride KAN het goed dichtgroeien als je bv naar pindakaas (een oud hw gebruiker) kijkt.
het lijkt of het bij mij ook de goede kant op gaat. maar zyrtec is echt niets bewezen, dus kijk eens in de antihistaminetopic of je het iets lijkt om te probeeren.
zowieso lijkt het me geen slecht idee om gewoon de reguliere middelen (fina/duta, minox, ketocanizol shampoo) een kans te geven om alleen al stabilisatie te bereiken. hergroei is mooi megenomen natuurlijk maar denk niet dat je je haarlijn van 15 jaar terugkrijgt.

gegroet
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 10:12   #60
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoi Kenadams,

Het is onmogelijk om te zeggen of je succes zult behalen met de inhammen. De inhammen zijn het moeilijkste om wat aan te doen. Het is echt uitzonderlijk wanneer iemand daar bevredigende hergroei mag vernemen. Het is heel vervelend, ik weet het, maar het is een onzekere zaak... deze strijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenadams
Vooral als mensen tijdens een gesprek ineens omhoog kijken heb ik zoiets van WTF is dit nu weer... Enkel inhammen dus, de rest van mn bos is prima...
Ja, maar dat omhoog kijken is meer een frustratie in jezelf. Je DENKT dat mensen dan naar je inhammen kijken. Alsof jij iemand de gehele tijd recht in de ogen kijkt tijdens het praten. Het is een bekend verschijnsel dat mensen die ontevreden zijn over iets aan hun lichaam (of wat dan ook), al het gedrag van de omgeving daarop projecteren. Ook wanneer twee mensen ergens staan te praten en jij loopt er langs, dat je dan het idee hebt dat ze bijvoorbeeld iets zeggen over je inhammen ofzo.

Het is een logisch gevolg en begrijpelijk, maar het is vooral vervelend voor jezelf en ook helemaal nergens voor nodig.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Werken Finasteride en Minodoxil wel of niet op inhammen? SjonKanon Medicijnen/haargroeimiddelen 17 25 september 2006 16:20
16 en al diepe inhammen, help!!!!!!!! flyehigh1987 AGA - Algemeen 92 29 september 2004 00:04
ten EINDE raad... vschoors Haarproblemen bij vrouwen 5 18 november 2003 15:28
Resultaten Fina bij inhammen Visitor Medicijnen/haargroeimiddelen 3 25 november 2002 20:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.