Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 30 maart 2008, 21:13   #286
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet Bekijk bericht
Al twee jaar gebruik ik [...]
Ik heb besloten het ook maar eens uit te gaan proberen. Ik ga beginnen met alleen de shampoo en als dat positieve effecten heeft ga ik ook de super blue stuff proberen. Hoe lang duurde het voordat jij enig positief effect merkte?

Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 april 2008 om 10:26
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2008, 12:36   #287
M.M. de Vet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 4
Ik merkte de eerste dag al dat ik geen jeuk meer hadde roos verdween met een dag of 10 geloof ik het duurde in indergeval niet lang en na 8 weken de combinatie shampoo en conditioner was mijn hoofheid helemaal top. De eerste week heb ik het iederedag gewassen en daarna 2x per week en nu was ik het nog steeds 2x per week voor de frisheid maar het is niet echt nodig. De emoe olie gebruik ik 1x per week als masker in mijn haar en voor mijn gezicht die ook snel geiriteerd was. De emoe olie caps zijn eigelijk voor mijn helegestel omdat ik geen cholesterol verlagers wil slikken omdat je huid daar heel dun van wordt en je spieren heel slap. Mijn cholesterol is nu 3.8 volgens mijn huisarts is dit een geweldig resultaat.Was 6.2.
Succes met je behandeling.
M.M. de Vet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2008, 14:25   #288
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Hmmmm nu wordt ik ook wel erg nieuwschierig naar die shampoo en conditioner...ik wist niet dat die capsules cholesterolverlagend werkten? Zou dat eens moeten testen eigenlijk, te hoog cholesterol zit aan beide kanten van m'n familie.
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2008, 14:54   #289
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Heb ook besteld, baat het niet dan schaad het niet....

Tis vlakbij m'n ouders en moet vrijdag op verjaardag kan ik het meteen meenemen nadat ik bij de dermatoloog ben geweest.
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2008, 17:10   #290
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet Bekijk bericht
Ik merkte de eerste dag al dat ik geen jeuk meer hadde roos verdween met een dag of 10 geloof ik het duurde in indergeval niet lang en na 8 weken de combinatie shampoo en conditioner was mijn hoofheid helemaal top. De eerste week heb ik het iederedag gewassen en daarna 2x per week en nu was ik het nog steeds 2x per week voor de frisheid maar het is niet echt nodig. De emoe olie gebruik ik 1x per week als masker in mijn haar en voor mijn gezicht die ook snel geiriteerd was. De emoe olie caps zijn eigelijk voor mijn helegestel omdat ik geen cholesterol verlagers wil slikken omdat je huid daar heel dun van wordt en je spieren heel slap. Mijn cholesterol is nu 3.8 volgens mijn huisarts is dit een geweldig resultaat.Was 6.2.
Succes met je behandeling.
Bedankt voor de info! Ik probeer eerst alleen de shampoo een week of 3, als dat bevalt koop ik ook de conditioner en eventueel de olie voor op mijn gezicht. De capsules laat ik zitten omdat ik voor de rest gezond ben. Ik heb het niet slikken van allerlei dingen als ik me goed voel
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2008, 22:05   #291
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Even een "nulpunt"-berichtje: ik hoop dat de Emoe-olie shampoo ondertussen binnen is gekomen (ik ben een tijdje van huis geweest) en dat ik dit weekend kan beginnen. Mijn situatie m.b.t. seb. exzeem is op dit moment als volgt: waar ik normaal gesproken mijn hoofdhuid redelijk onder controle kan houden (lichte schilfering en heel af en toe jeuk) is het nu een stuk erger dan de afgelopen jaren. Ik heb vrij veel last van roos en de bijbehorende jeuk en heb op dit moment ook even geen shampoo waar ik het mee kan verminderen. Selsun heb ik nog nooit gebruikt, de Guhl werkt niet echt meer en ik heb hier geen andere goeie shampoo. Ik gebruik als noodoplossing de Elvive anti-roos met selenium disulfide, maar ik heb niet het gevoel dat het ook maar iets uithaalt. Mijn gezicht daarentegen is juist weer een stuk beter dan de afgelopen jaren, mede dankzij de behandeling met Self-Heal creme die ik een paar weken geleden ben begonnen.

Dat is dus het beginpunt en ik hoop echt dat deze Emoe-olie shampoo voor het eerst echt wat uithaalt tegen de roos op mijn hoofdhuid, zou leuk zijn. Ik heb niet al teveel hoop, ben te vaak teleurgesteld maar de reacties hier en op internet zijn veelbelovend. We'll see!
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2008, 19:47   #292
naabar
Haarworstelaar
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 8
Die emoe olie klinkt interessant, ga het direct bestellen en ik hoop er donderdag/vrijdag mee te beginnen.

Kwestie van anderen te helpen ook even een 'nulpunt' bericht zoals ik hierboven al las

Heb er op mijn hoofdhuid al 10 jaar last van, maar slechts de laatste 3 jaar iets aan gedaan. Dit was vooral dmv shampoo's met ketoconazole / zinkpyrithione / salicylzuur aangevuld met om de 2-3 weken locoid crelo creme (ook wel gebruikt voor opflakkeringen). De jeuk bij enige warmte (zomer of door sport) is echter nooit 100% verdwenen. Nu de laatste maand heb ik wel last van snelle opflakkeringen. Na enkele dagen locoid (waarbij het grotendeels opgelost is) duurt het slechts 2-3 dagen vooraleer ik terug volsta, sneeuwstormen gegarandeerd. Nu hou ik het al 4 dagen uit, hopen dat het zo blijft. In elk geval hoop ik dat de emoe olie verandering brengt.

Ik hou jullie up to date
naabar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 17:27   #293
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Het is nu 11 dagen geleden sinds ik begonnen ben met de Emoe-olie shampoo en ik moet zeggen, ik ben redelijk tevreden! Ik had het absoluut niet verwacht, maar van alle shampoo's die ik de afgelopen jaren heb gebruikt is dit denk ik wel één van de beste. Vergeleken met vorige week, toen ik nog behoorlijke roos en jeuk had, is het nu een stuk kalmer. De roos en jeuk zijn (nog?) niet voor 100% weg maar mijn hoofdhuid voelt gezonder aan en ook mijn haar lijkt gozonder te zijn. Het tegenstrijdige is dat ik wel wat meer haaruitval lijk te hebben (ik heb geen AGA) dan normaal, maar dit kan misschien liggen aan de ongezonde haren die door Seb. Exzeem los zijn komen te zitten ofzo. Het is in ieder geval niet schrikbarend en overall ziet mijn haar er gezonder uit.

Kortom, vooruitgang wordt geboekt en ik blijf de shampoo gewoon gebruiken in de hoop dat het doorzet. Bovendien ga ik ook de conditioner en olie bestellen. Emoe's aan de macht!
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 17:39   #294
naabar
Haarworstelaar
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Het is nu 11 dagen geleden sinds ik begonnen ben met de Emoe-olie shampoo en ik moet zeggen, ik ben redelijk tevreden! Ik had het absoluut niet verwacht, maar van alle shampoo's die ik de afgelopen jaren heb gebruikt is dit denk ik wel één van de beste. Vergeleken met vorige week, toen ik nog behoorlijke roos en jeuk had, is het nu een stuk kalmer. De roos en jeuk zijn (nog?) niet voor 100% weg maar mijn hoofdhuid voelt gezonder aan en ook mijn haar lijkt gozonder te zijn. Het tegenstrijdige is dat ik wel wat meer haaruitval lijk te hebben (ik heb geen AGA) dan normaal, maar dit kan misschien liggen aan de ongezonde haren die door Seb. Exzeem los zijn komen te zitten ofzo. Het is in ieder geval niet schrikbarend en overall ziet mijn haar er gezonder uit.

Kortom, vooruitgang wordt geboekt en ik blijf de shampoo gewoon gebruiken in de hoop dat het doorzet. Bovendien ga ik ook de conditioner en olie bestellen. Emoe's aan de macht!
Hoopvolle berichtgeving !

Hier is mijn pakketje vandaag toegekomen. Vanavond olie op de kop en morgenochtend shampoo'en
naabar is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2008, 12:46   #295
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
seborroisch eczeem

ff verslag:

Heb teunisbloemolie geprobeerd en het helpt zeker maar krijg koppijn ervan. Heb die vrouw gemaild maar zegt dat ik het langzaam moet opbouwen. Ben gestopt probeer het later nog een keer. Het rare is dat ik van de epo Evening primrose oil. ook als vertaling sleutelbloem olie krijg. Ben nu ook bezig met de emu olie capsules. inderdaad de roodheid trekt weg maar de schilfering is erger geworden. ?? ik blijf nog ff doorgaan. Wellicht dat ik de combinatie moet gebruiken van Emu capsules en olie extern in het gezicht ook aanbrengen.

Voor de liefhebbers:
heb hieronder nog een link over het gist en gesproken met Teun boekhout van het CBS te Utrecht. Onderaan zie je dus o.a. bij welke temperatuur het niks meer doet.

Voor M. Globosa
http://www.cbs.knaw.nl/yeast/BioloMI...l&ExactMatch=T

Voor M. Restricta
http://www.cbs.knaw.nl/yeast/BioloMI...l&ExactMatch=T

Gisteren heb ik gesproken op een forum van Fok.
Hij vertelde mij dat het toch de darmen zijn en dat het beste is toch het dieet te volgen wat ik ook heb gedaan en nog steeds doe. Ik ben gestopt met die probiotica omdat het te erg werd bij mij. Daar ik de probiotica wel lang gebruikt heb maar in een hele lage dosering. steeds als ik die ophoogde reageerde mijn eczeem hierop. Ook een pararsietenkuur is een aanrader alvorens.

Zie hier de post

Over dat eczeem, ik heb er zeker 3 jaar last van gehad maar het
werd haast ondragelijk na een ziekenhuisbezoek waarbij ik een
infuus met antibiotica kreeg... De vlokken ten grote van een vierkante
centimeter dwarrelden van mijn hoofd en de jeuk op mijn hoofd,
voorhoofd en borst was heel erg waardoor k door het krabben en de
stress ook meer haaruitval had...

Schilfers en plekken in mijn gezicht, echt niet fijn... En de jeuk en de
plekken worden erger als je eraan komt (niet aankomen maar afblussen
met water)

Wat ik ervan te weten ben gekomen is dat behandeling van buitenaf
alleen verlichtend werkt, maar het niet weg laat gaan... Het manifesteert
zichzelf op plekken waar je huid dun is en je transpireert... De groene zeep
was hierbij een goeie maar droogt erg uit waardoor je het niet te vaak kan
gebruiken...

Uiteindelijk is het zeer langzaam weggegaan bij het dieet, eerst werd het
erger (is een normale reactie heb ik gelezen) en daarna werd het heel
langzaam minder...

Het dieet heb ik iets meer dan 6 maanden gedaan en bestond uit
het volgende:

- Geen suiker en vooral geen alcohol (ook geen alcoholvrij bier)
- 2 tot 4 tenen verse knoflook per dag in je eten verwerken, het liefst
1 rauw, deze liggen in t koelvak bij de appie...
- Verse oregano kan je bij de groentenboer kopen...
Knoflook en oregano zijn veel sterker dan caprylzuur (maarja die biowinkels
kunnen dat niet verkopen
- weinig fruit, en als je fruit eet alleen in de ochtend
- geen melkproducten behalve yoghurt en kwark, een btje geitenkaas kan wel...
- geen vruchtensappen en frisdranken
- veel groenten
- noten (maar geen cashew en pinda's , en als je koortslip hebt ook geen
amandelen en/of walnoten)
- je brandstof haal je binnen uit volkoren producten, volkoren spaghetti,
en zilvervliesrijst... Dit moet je goed eten want anders val je echt heel
snel af (wat voor mij een ongewenste bijwerking was)...
- en natuurlijk geen witbrood fastfood of snacks
- weinig vlees en het liefst geen varken...

Ook moet je echt goed alles lezen op verpakkingen, zelfs in het meeste
broodbeleg zitten toegevoegde suikers en k heb maar 1 pastasaus
gevonden die geen suiker bevatte (in die grote glazen potten bij de appie)

En je weet t denk ik wel... 1 keer zondigen en alles is voor niets...
Ik vond het vooral de eerste maand moeilijk, ik was echt een
zoetekauw en gewend veel melkproducten te nemen en dat kon
dus niet meer...

Verder ben k wel veel bewuster gaan eten door wat k heb gemerkt
wat voor een impact dat had, en ook zijn mijn kookkunsten door al
die limitaties enorm omhoog gegaan...

De Pro-Biotica die ik heb gebruikt heet Lacto-Pro, en is een poeder
die je moet oplossen in lauwwarm water, een kwartier moet laten
staan, en daarna opdrinken op een nuchtere maag... Dat heb ik
2 maanden gedaan...

En je moet accepteren dat je zo nu en dan naar knoflook ruikt,
maar dat is vele malen beter dan plekken, schilfers en jeuk...

De parasietenkruidenkuur hoef je niet voort te zetten als deze
is afgelopen...
http://www.heelnatuurlijk.nl/parasieten_kruidenkuur.htm

http://www.purosupplements.be/shop/i...677dbefca0dc31
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2008, 19:39   #296
naabar
Haarworstelaar
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 8
Die shampoo lijkt me voorlopig niets te helpen Ik heb het dan ook wel redelijk erg zitten.

In elk geval kwam ik in de eindeloze zoektocht naar een remedie het volgende tegen: Primaconazole

http://www.unboundmedicine.com/medli...assezia_agent_

Wekelijks slechts 1 pil slikken (200mg primaconazole) levert minder jeuk, minder roos en minder Malassezia op. Is dit misschien een nieuwe stap naar een kroet- en jeukvrij hoofd? Laat ons hopen dat Barrier het snel op de markt brengt zodat we dit kunnen testen !
naabar is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2008, 22:35   #297
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naabar Bekijk bericht
Die shampoo lijkt me voorlopig niets te helpen Ik heb het dan ook wel redelijk erg zitten.

In elk geval kwam ik in de eindeloze zoektocht naar een remedie het volgende tegen: Primaconazole

http://www.unboundmedicine.com/medli...assezia_agent_

Wekelijks slechts 1 pil slikken (200mg primaconazole) levert minder jeuk, minder roos en minder Malassezia op. Is dit misschien een nieuwe stap naar een kroet- en jeukvrij hoofd? Laat ons hopen dat Barrier het snel op de markt brengt zodat we dit kunnen testen !
Vervelend voor je dat het niet werkt Die pil lijkt inderdaad wel wat resultaten te boeken maar de aantallen zijn klein en er worden verbeteringen worden niet echt concreet gemaakt. Ik kijk er in ieder geval met de nodige kritiek tegenaan.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2008, 10:36   #298
Joellie
HaarWeb lid
 
Joellie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2007
Berichten: 98
YO Naabar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naabar Bekijk bericht
Die shampoo lijkt me voorlopig niets te helpen Ik heb het dan ook wel redelijk erg zitten.

In elk geval kwam ik in de eindeloze zoektocht naar een remedie het volgende tegen: Primaconazole

http://www.unboundmedicine.com/medli...assezia_agent_

Wekelijks slechts 1 pil slikken (200mg primaconazole) levert minder jeuk, minder roos en minder Malassezia op. Is dit misschien een nieuwe stap naar een kroet- en jeukvrij hoofd? Laat ons hopen dat Barrier het snel op de markt brengt zodat we dit kunnen testen !

Heb je ook wel eens appelazijn gebruikt... Dit kost 3 euro dacht ik bij de tuinen en is echt super.. Gewoon een handje mixen met de shampo van loreal zal ff kijken welke ik heb en dan wassen en uitspoelen. Wat ook perfect werkt is Selsun van de apotheek. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zou werken. Ik had 3 jaar geleden ook mijn hoofdhuid helemaal vol met dikke witte/gelige plak korsten. Just give it a try.. als je het nog niet hebt gedaan. Ik weet zeker dat na 3 a 4 wasbeurten 95 procent weg is en wegblijft. Het gaat vrij vlot dus. Het enige wat ik nog heb zijn af en toe schilfertjes in mijn gezicht. die ik nog niet weg heb. Ik zit nu op een speciaal dieet. maar weet ook als je de jus des oranges van cool best drinkt die ik nu niet meer mag hebben dat je bijna tot helemaal geen schilfers meer hebt. Ik hoor graag van je of je dit wel eens geprobeerd hebt.
__________________
Hoofdhuid (scalp)
H&S
Gezicht
test producten


Jezus geneest direct of hij gaat een weg met je en geneest je alsnog!
Joellie is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2008, 18:10   #299
naabar
Haarworstelaar
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joellie Bekijk bericht
Heb je ook wel eens appelazijn gebruikt... Dit kost 3 euro dacht ik bij de tuinen en is echt super.. Gewoon een handje mixen met de shampo van loreal zal ff kijken welke ik heb en dan wassen en uitspoelen. Wat ook perfect werkt is Selsun van de apotheek. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet zou werken. Ik had 3 jaar geleden ook mijn hoofdhuid helemaal vol met dikke witte/gelige plak korsten. Just give it a try.. als je het nog niet hebt gedaan. Ik weet zeker dat na 3 a 4 wasbeurten 95 procent weg is en wegblijft. Het gaat vrij vlot dus. Het enige wat ik nog heb zijn af en toe schilfertjes in mijn gezicht. die ik nog niet weg heb. Ik zit nu op een speciaal dieet. maar weet ook als je de jus des oranges van cool best drinkt die ik nu niet meer mag hebben dat je bijna tot helemaal geen schilfers meer hebt. Ik hoor graag van je of je dit wel eens geprobeerd hebt.

Heb ik beiden nog niet geprobeerd. Het is wel zo dat ik die Selsun niet direct vind in Vlaanderen als ik internet resultaten mag geloven toch. Die verwijzen me 99% van de gevallen naar een NL site, heb je enig idee of er een shampoo met een andere naam bij mij voorhanden is?

Nog een tweede vraagje: het is zo dat ik elke morgen een douche neem en dus ook mijn haar was. Kan dat geen kwaad in die zin dat de werkzame stoffen van een shampoobeurt op dag x (bvb Nizoral) verloren gaan na het wassen met een gewone shampoo op dag x+1? Wordt het werkende bestanddeel dan niet "weggewassen"?
naabar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2008, 10:29   #300
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.M. de Vet Bekijk bericht
Ik merkte de eerste dag al dat ik geen jeuk meer hadde roos verdween met een dag of 10 geloof ik het duurde in indergeval niet lang en na 8 weken de combinatie shampoo en conditioner was mijn hoofheid helemaal top. De eerste week heb ik het iederedag gewassen en daarna 2x per week en nu was ik het nog steeds 2x per week voor de frisheid maar het is niet echt nodig. De emoe olie gebruik ik 1x per week als masker in mijn haar en voor mijn gezicht die ook snel geiriteerd was. De emoe olie caps zijn eigelijk voor mijn helegestel omdat ik geen cholesterol verlagers wil slikken omdat je huid daar heel dun van wordt en je spieren heel slap. Mijn cholesterol is nu 3.8 volgens mijn huisarts is dit een geweldig resultaat.Was 6.2.
Succes met je behandeling.
Helaas is M.M. de Vet zelf eigenaar van het webwinkeltje waar ze hier reclame voor maakt. Dat is verboden op HaarWeb, ik heb haar daar ook op aangesproken. Neem haar postings dus met een korreltje zout.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.