Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2008, 17:01   #16
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Nee, maar daarom is het goed dat je van tevoren goed nadenkt over je persoonlijke strategie.

Ik geef graag de voorkeur aan zoveel mogelijk vrijheid in de toekomst. Had niet graag een smilie op mijn kortgeschoren kopje gehad. En met kort bedoel ik trouwens niet 1 cm maar 1 mm.

Ieder zo zijn overtuigingen, ik geloof niet zo in 1 waarheid wat dat betreft. Wanneer ik voor een HT zou gaan zou ik zeker niet voor een FUT maar voor een FUE kiezen.
1 cm is inderdaad niet kort. Ik laat mijn haar aan de achterkant soms opscheren van 1 mm in mijn nek tot een mm of 5 ter hoogte van het litteken. Het zou nog wel wat korter kunnen volgens mijn kapper, maar dit wil ikzelf niet.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline  
Oud 18 mei 2008, 02:24   #17
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Als je geen smiley op je hoofd wil ...moet je gewoon gaan voor Fue ...dan krijg je een zeef ik de plaats. Scheer je haartjes maar eens af tot 1 mm dan ...heb je een donorgebied vol witte punten ..die ook blijven ,en als je zomers in de zon loopt en je bent beetje verbrand/gebruind ..want littekenweefzel bruind niet ..zal je ook wel beziens hebben ...ik ken er 2 in levende lijve ..met een patroon op hun hoofd.....litteken is litteken....of het nu een streep of een punt is !

Dit is iemand die een Fue ondergaan heeft....en haar op 1mm ...kom nu niet zeggen dat je dat niet ziet ...heeft dan nog niet eens in de zon gelopen http://superpanda-fue.blogspot.com/

Bovendien evenaar je met een FUE bij een gelijk aantal grafts, nooit het resultaat van een FUT ...daar blijf ik bij..
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 18 mei 2008 om 02:28
Dundee is offline  
Oud 18 mei 2008, 02:32   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dus jullie hebben allemaal littekens? Of 't nou FUT of FUE was, de littekens verdwijnen helemaal niet?

Gôh, dan is mijn huid toch geen uitzondering.
Hanna is offline  
Oud 18 mei 2008, 02:39   #19
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dus jullie hebben allemaal littekens? Of 't nou FUT of FUE was, de littekens verdwijnen helemaal niet?

Gôh, dan is mijn huid toch geen uitzondering.
Zelfs het kleinste littekentje (op je hoofdhuid) verdwijnt nooit meer ...
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline  
Oud 18 mei 2008, 06:20   #20
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dus jullie hebben allemaal littekens? Of 't nou FUT of FUE was, de littekens verdwijnen helemaal niet?

Gôh, dan is mijn huid toch geen uitzondering.
Nou, kijk, Hanna, met de techniek van tegenwoordig is er heel erg veel mogelijk (En dus ook met een moeilijke huid!).Wat betreft je donorzone: Het ene donorgebied leent zichzelf beter voor een FUE en het andere leent zichzelf weer beter voor een FUT. Dit is niet iets wat jezelf in de hand hebt, helaas. In een doorsnee donorgebied kun je bij beide technieken een acceptabel resultaat behalen, maar het blijven te alle tijden kunstgrepen die je uithaalt om je haarprobleem op te lossen. Persoonlijk neem ik deze kunstgrepen voor lief en ga voor het maximale resultaat! En idd, aan beide technieken kleven voor en nadelen. ik neem deze voor lief en ga voor het optimale resultaat!
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)

Laatst gewijzigd door Spiderman; 18 mei 2008 om 13:45
Spiderman is offline  
Oud 18 mei 2008, 09:18   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Als je geen smiley op je hoofd wil ...moet je gewoon gaan voor Fue ...dan krijg je een zeef ik de plaats. Scheer je haartjes maar eens af tot 1 mm dan ...heb je een donorgebied vol witte punten ..die ook blijven ,en als je zomers in de zon loopt en je bent beetje verbrand/gebruind ..want littekenweefzel bruind niet ..zal je ook wel beziens hebben ...ik ken er 2 in levende lijve ..met een patroon op hun hoofd.....litteken is litteken....of het nu een streep of een punt is !

Dit is iemand die een Fue ondergaan heeft....en haar op 1mm ...kom nu niet zeggen dat je dat niet ziet ...heeft dan nog niet eens in de zon gelopen http://superpanda-fue.blogspot.com/

Bovendien evenaar je met een FUE bij een gelijk aantal grafts, nooit het resultaat van een FUT ...daar blijf ik bij..
Er is wel degelijk verschil tussen littekens. Bij de meeste mensen vervagen littekens over de jaren. Maar hoe groter het litteken, hoe langer dat duurt. Ik heb zelf de nodige littekens van verschillende formaten, dus ik spreek uit ervaring.

Littekens met een doorsnede van minder dan 1 mm kun je vergelijken met zo'n mooi rood puistje met een gele kop dat je in je tienerjaren zoveel opluchting gaf als je hem uitkneep ... bij een enkeling die het zwaar te pakken had kun je jaren laten nog de gevolgen zien, maar bij de meeste mensen zijn die littekentjes na hun pubertijd al lang verdwenen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 18 mei 2008, 13:44   #22
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Er is wel degelijk verschil tussen littekens. Bij de meeste mensen vervagen littekens over de jaren. Maar hoe groter het litteken, hoe langer dat duurt. Ik heb zelf de nodige littekens van verschillende formaten, dus ik spreek uit ervaring.

Littekens met een doorsnede van minder dan 1 mm kun je vergelijken met zo'n mooi rood puistje met een gele kop dat je in je tienerjaren zoveel opluchting gaf als je hem uitkneep ... bij een enkeling die het zwaar te pakken had kun je jaren laten nog de gevolgen zien, maar bij de meeste mensen zijn die littekentjes na hun pubertijd al lang verdwenen.
Bij de meeste mensen die deze puistjes uitknepen hebben zie ik toch echt de putjes in de huid zitten. Zelfs bij mezelf, terwijl ik praktisch geen acne in mijn pubertijd heb gehad, zie ik als ik goed kijk een oud putje van een uitgeknepen pukkel aan de zijkant van mijn neus zitten. Een vriend van mij heeft zijn huid een aantal keer laten behandelen en nog steeds heeft hij geen perzikhuid.....

Bovenstaand verhaal is uiteraard geen belemmering om een FUE te ondergaan, maar ook hier zul je na een aantal transplantaties gaan zien dat er haartjes ontbreken. Dat kan gewoonweg niet anders.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline  
Oud 18 mei 2008, 13:57   #23
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Er is wel degelijk verschil tussen littekens. Bij de meeste mensen vervagen littekens over de jaren. Maar hoe groter het litteken, hoe langer dat duurt. Ik heb zelf de nodige littekens van verschillende formaten, dus ik spreek uit ervaring.

.
Hier heb je wel gelijk in. Een FUT litteken blijft enkele maanden rood voordat het praktisch onzichtbaar is. Na een FUE is deze roodheid in het donorgebied al na enkele dagen verdwenen, toch?
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline  
Oud 20 mei 2008, 18:13   #24
Tomster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2008
Berichten: 3
Bedankt voor alle antwoorden en discussies.
Ik ben denk ik niet zomaar van plan een haar transpantatie te doen
ik heb al heel dun haar dus dan blijft er toch niet veel van over als ik dat moet gaan spreiden.

Bovendie heb ik er niet super veel moeite mee als het kaal word,
mijn doel was wel om het een beetje uit te stellen.

Als ik iets ouder ben vind ik het minder erg, ik heb nou alleen nog een jong gezicht.

IK ga een van de boven staande middeltjes mischien is proberen.
Tomster is offline  
Oud 22 mei 2008, 22:31   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey, nou voor discussies over haargroeimiddelen is dus een aparte rubriek! Kijk even goed rond.

Slotje.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is nou eigenlijk echt het verschil tussen mousse, gel en creme?!!! Angra Overige (haar)discussies - Algemeen 0 13 juni 2006 11:28
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 19:50
Minoxidil werkt, wat met kinderwens? Ann 4321 Haarproblemen bij vrouwen 2 2 oktober 2005 12:26
Help er uberhaupt echt iets? Cyber Medicijnen/haargroeimiddelen 4 18 november 2004 16:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.