Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 10 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 12 mei 2008, 20:18   #166
adam80
HaarWeb lid
 
adam80's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 52
Cafeïne: Dit stimuleert de adrenaline activiteit en verminderd de opname van (mineralen) ijzer in ons lichaam.
Ook vergroot het de hoeveelheid calcium dat het lichaam verlaat. Wat weer een negatief effect heeft op de haargroeihormonen. (Decafe koffie is niet veel beter daar dit Theobromine en Theophyline bevat, wat hetzelfde
effect heeft als cafeïne).
Er bestaat een verband tussen stress en haaruitval. Wat veel mensen niet beseffen is dat voeding ook stress kan veroorzaken. Cafeine is een voorbeeld van een stof die stress veroorzaakt in het lichaam. Cafeine doet de adrenaline activiteit in het lichaam toenemen, wat een negatieve werking op de haargroeihormonen heeft. Ook stoffen als theobromine en theophyline, die in cafeïnevrije koffie zitten, hebben diezelfde nadelen.


is dat waar?

Laatst gewijzigd door adam80; 12 mei 2008 om 20:23
adam80 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 11:23   #167
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Een nieuwe studie die het over andere voordelen van cafeine op de huid heeft:

Citaat:
Caffeine improves barrier function in male skin.
Brandner JM, Behne MJ, Huesing B, Moll I.
Department of Dermatology and Venerology, University Medical Center Hamburg-Eppendorf, Martinistrasse 52, 20246 Hamburg, Germany.

The influence of androgens, especially testosterone and its effector dihydrotestosterone, results in a constitutive disadvantage for male skin, e.g. reduced viability of hair at the scalp and reduced epidermal permeability barrier repair capacity. Dihydrotestosterone can act, among others, as an adenyl cyclase inhibitor. Caffeine on the other hand is an inexpensive and (in regular doses) harmless substance used in various cosmetic products, which can act as a phosphodiesterase inhibitor. To prove the hypothesis that caffeine as a phosphodiesterase inhibitor is able to override testosterone-induced effects on barrier function, we performed a double-blind placebo controlled study with healthy volunteers. In this study, 0.5% caffeine in a hydroxyethylcellulose gel preparation (HEC) was applied on one forearm, HEC without caffeine on the other forearm of male and female volunteers for 7 days and transepidermal water loss (TEWL) was measured before and at the end of the treatment period. Basal TEWL did not differ significantly between male and female subjects but the application of caffeine significantly reduced TEWL in male skin compared with female skin. We conclude that caffeine is beneficial for barrier function in male skin.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18489298
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 20:42   #168
Haarkloon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Een nieuwe studie die het over andere voordelen van cafeine op de huid heeft:



http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18489298
oftwel, die alpecin-shampoo zal wel degelijk effect hebben? Maar wat mij dan als vraag rest, werkt het dan als een adrogene blokkade zoals fina of als een groeimiddel zoals minox. Ik probeer trouwens niet te impliceren dat de shampoo net zo sterk effect zal hebben als fina.

Wat ik trouwens wel frappant vind is dat Hairy potter in het ene topic active-w loopt af kraken maar in dit topic weer loopt op te hemelen. Ook het niet onderbouwde maar wel erg wetenschappelijke ondertoon van die berichten is denk niet goed voor het forum, krijg er een beetje SonofSam gedachten door (mede omdat jullie ook beide films characters gebruiken die beide dezelfde groep bereiken). Wat ik mij nou afvraag: wat heeft je gedachten zo verandert over active-w? en heb je misschien wat meer studies die uitwijzen dat cafeïne-shampoos inderdaad een goed antwoord kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Haarkloon; 1 juni 2008 om 20:58
Haarkloon is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2008, 18:10   #169
Hairy Potter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 29
Caffeine

Ik heb het middel active-m zelf nooit bestreden. Ik probeerde de ongegronde hetze tegen caffeine en het hier hysterische enthousiasme voor l-cartnitine-l-tartraat gewoon te relativeren. Het is overigens active-m en niet active-w, hetgeen eigenlijk al genoeg zegt over de nauwkeurigheid van de lezers hier.

Ik geloof dat in een correct delivery systeem zowel l-cartnitine-l-tartraat als caffeine van waarde kunnen zijn. Eerlijk gezegt vind ik de active-m discussie hier op haarweb enorm hysterisch en ik heb nog weinig betrouwbare postings gezien. Zowel aan de negatieve als aan de positieve verhalen ziten allerlei haken en ogen. Een dergelijke verwachting op een een dergelijk forum is misschien gewoon niet realistisch.

Maar okee, mijn visie op active-M:

Wat doet Echinacea force in een dergelijke middel ?

Echinacea reguleert tnf-a, echter kan het tnf-a ook opreguleren in aanwezigheid van antistoffen of lichaamsvreemde stoffen/cellen/virusen. Theoretisch zou het allerlei allergieen en onstekings reacties ook kunnen versterken en toepassing op AG is dus uiterst controversieel en nooit ondersteunt.

Met behulp van l-carnitine-l-tartrate in een coventioneel medium bedraagt de concentratie l-carnitine-l-tartrate slechts 0.013 ng/mg (wat is de fout?) na 5 uur absorptie hetgeen nog steeds in de orde grote zit van de placebo en dus de detector resolutie. En dus vraag ik mij af hoe significant dergelijke waardes zijn. Conclusie niet liposomaal verpakt l-carnitine-l-tartrate (active-m) wordt nauwlijks opgenomen.

De vergelijking van de trichoscan van liposomaal l-carnitine-l-tartrate was ietsje minder dan die van minoxidil.(zie forum) Echter betrof het bij minoxidil in de vermelde bron puur het frontale gebied waar minoxidil doorgaans minder effectief is. Ook werd de standaart error in de trichoscan in beide gevallen niet vermeld. Goed, het neemt echter niet weg dat liposomaal l-carnitine-l-tartrate significant effectief werkt.
Hairy Potter is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2008, 18:49   #170
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairy Potter Bekijk bericht
Ik heb het middel active-m zelf nooit bestreden. Ik probeerde de ongegronde hetze tegen caffeine en het hier hysterische enthousiasme voor l-cartnitine-l-tartraat gewoon te relativeren. Het is overigens active-m en niet active-w, hetgeen eigenlijk al genoeg zegt over de nauwkeurigheid van de lezers hier.
Active-M = Men
Active-W = Women

__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 01:15   #171
Sven Bos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 5
Caffeine in poedervorm !!!

Je hoeft geen koffie te gebruiken
caffeine wordt verkocht in poedervorm en is erg goed koop.

http://www.marktplaza.nl/Pure-caffei...er-6823775.php

Dit zou je dan in je shampoo kunnen doen voor sterke
haarwortels als de duitse medici gelijk hebben.

Het is het proberen waard, toch ?

Sterkte iedereen !!
Sven Bos is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 01:28   #172
Sven Bos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 5
Caffeine in poedervorm !!!

Je hoeft geen koffie te gebruiken
caffeine wordt verkocht in poedervorm en is erg goed koop.

http://www.marktplaza.nl/Pure-caffei...er-6823775.php

Dit zou je dan in je shampoo kunnen doen voor sterke
haarwortels als de duitse medici gelijk hebben. Alleen de hoofdhuid
zo gestimuleerd moeten worden.

Het is het proberen waard, toch ?

Sterkte iedereen !!
Sven Bos is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2008, 18:59   #173
Hairy Potter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 29
Zeer goede tip ! Caffeine is redelijk moeilijk in poedervorm te verkrijgen. Zelf extraheer ik het uit caffeine pillen maar zuiver poeder lijkt me veel beter. Haal een fles goedkope klitwortel haarlotion en meng hier 1% caffeine in. De 0.2% in alpecin lijkt mij aan de lage kant, een 0.8-1% opl. (evenals in de adenosine studie) is mijn inziens veel effectier. De klitwortel is een uitstekend dermatoligisch uitgebalanceerd vehicle met penetratie bevoorderaars als salicylzuur en resorcinol. En veel goedkoper dan alcohol.
Bij PH 7 is caffeine matig oplosbaar in alcohol en water (< 1.6% oplossing). Ook Carnitine en creatine oplossingen zijn eenvoudig zelf te maken. Creatine monophosphaat is wel degelijk chemisch stabiel in tegenstelling tot wat velen beweren. Creatine vormt hoogstens kristallen in oplossing.

De meeste spookverhalen over caffeine zijn ontstaan door massa hysterie of omdat sommige idiooten het met DMSO gaan mengen. Ik gebruik het al een jaar en ben erg tevreden over het resultaat. Zichtbare verbetering van het aantal haren in anagene fase langs de haarlijn. Placebo effect of niet.

Het meganisme van caffeine wordt mij ook steeds meer duidelijk. In de alopecia scalp is reeds aangetoond dat het schadelijke pro-inflammatory PGD2 level 10 keer hoger is dan normaal. PGE2 is de 'tegenhanger' van PGD2. Het ophogen van PGE2 vermindert de Th1/Th2 immuun response geinduceerd door PGD2.

Volgens de laatste wetenschappelijke opvattingen is het ophogen van PGE2 en verlagen van PGD2 is essentieel in de strijd tegen AG om de immuun response te verlagen. Deze vinding is gelijk in vrijwel alle andere autoimmuun ziektes (astma, MS etc.)

Caffeine verhoogt FGF-2 (basic fibroblast grow factor) d.m.v PDE inhibitie (cAMP ophoging).
Dit is goed gedocumenteerd. FGF speelt de sleutel rol in de door tnf-a geinduceerde onstekings reactie.

http://www.springerlink.com/content/g028826818q81747/

"Fibroblast growth factor increases TNFα-mediated prostaglandin E2 production and TNFα receptor expression in human fibroblast"

Oftewel FGF-2 verhoogt PGE2 onderinvloed van tnf-a. En dit effect lijkt erg sterk. Ook bij adenosine bestonden al sterke bewijzen dat het effect op haargroei met name te wijten was aan de ophoging van FGF (in dit geval FGF-6). De credits die ik PDE-inhibitors als caffeine en adonesine geef groeien alleen maar.
Hairy Potter is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 17:07   #174
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairy Potter Bekijk bericht
Zeer goede tip ! Caffeine is redelijk moeilijk in poedervorm te verkrijgen. Zelf extraheer ik het uit caffeine pillen maar zuiver poeder lijkt me veel beter. Haal een fles goedkope klitwortel haarlotion en meng hier 1% caffeine in. De 0.2% in alpecin lijkt mij aan de lage kant, een 0.8-1% opl. (evenals in de adenosine studie) is mijn inziens veel effectier. De klitwortel is een uitstekend dermatoligisch uitgebalanceerd vehicle met penetratie bevoorderaars als salicylzuur en resorcinol. En veel goedkoper dan alcohol.
Bij PH 7 is caffeine matig oplosbaar in alcohol en water (< 1.6% oplossing). Ook Carnitine en creatine oplossingen zijn eenvoudig zelf te maken. Creatine monophosphaat is wel degelijk chemisch stabiel in tegenstelling tot wat velen beweren. Creatine vormt hoogstens kristallen in oplossing.

De meeste spookverhalen over caffeine zijn ontstaan door massa hysterie of omdat sommige idiooten het met DMSO gaan mengen. Ik gebruik het al een jaar en ben erg tevreden over het resultaat. Zichtbare verbetering van het aantal haren in anagene fase langs de haarlijn. Placebo effect of niet.

Het meganisme van caffeine wordt mij ook steeds meer duidelijk. In de alopecia scalp is reeds aangetoond dat het schadelijke pro-inflammatory PGD2 level 10 keer hoger is dan normaal. PGE2 is de 'tegenhanger' van PGD2. Het ophogen van PGE2 vermindert de Th1/Th2 immuun response geinduceerd door PGD2.

Volgens de laatste wetenschappelijke opvattingen is het ophogen van PGE2 en verlagen van PGD2 is essentieel in de strijd tegen AG om de immuun response te verlagen. Deze vinding is gelijk in vrijwel alle andere autoimmuun ziektes (astma, MS etc.)

Caffeine verhoogt FGF-2 (basic fibroblast grow factor) d.m.v PDE inhibitie (cAMP ophoging).
Dit is goed gedocumenteerd. FGF speelt de sleutel rol in de door tnf-a geinduceerde onstekings reactie.

http://www.springerlink.com/content/g028826818q81747/

"Fibroblast growth factor increases TNFα-mediated prostaglandin E2 production and TNFα receptor expression in human fibroblast"

Oftewel FGF-2 verhoogt PGE2 onderinvloed van tnf-a. En dit effect lijkt erg sterk. Ook bij adenosine bestonden al sterke bewijzen dat het effect op haargroei met name te wijten was aan de ophoging van FGF (in dit geval FGF-6). De credits die ik PDE-inhibitors als caffeine en adonesine geef groeien alleen maar.
mmmm dit verhaal kan ik echt niet volgen... ik drink gewoon m'n dagelijkse koffie (4 a 5 koppen) en ik overweeg nog een caffeine shampoo.
ik hoor/lees de laatste tijd alleen maar positiefe verhalen over koffie...
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2009, 10:41   #175
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairy Potter Bekijk bericht
Zeer goede tip ! Caffeine is redelijk moeilijk in poedervorm te verkrijgen. Zelf extraheer ik het uit caffeine pillen maar zuiver poeder lijkt me veel beter. Haal een fles goedkope klitwortel haarlotion en meng hier 1% caffeine in. De 0.2% in alpecin lijkt mij aan de lage kant, een 0.8-1% opl. (evenals in de adenosine studie) is mijn inziens veel effectier. De klitwortel is een uitstekend dermatoligisch uitgebalanceerd vehicle met penetratie bevoorderaars als salicylzuur en resorcinol. En veel goedkoper dan alcohol.
Bij PH 7 is caffeine matig oplosbaar in alcohol en water (< 1.6% oplossing). Ook Carnitine en creatine oplossingen zijn eenvoudig zelf te maken. Creatine monophosphaat is wel degelijk chemisch stabiel in tegenstelling tot wat velen beweren. Creatine vormt hoogstens kristallen in oplossing.

De meeste spookverhalen over caffeine zijn ontstaan door massa hysterie of omdat sommige idiooten het met DMSO gaan mengen. Ik gebruik het al een jaar en ben erg tevreden over het resultaat. Zichtbare verbetering van het aantal haren in anagene fase langs de haarlijn. Placebo effect of niet.

Het meganisme van caffeine wordt mij ook steeds meer duidelijk. In de alopecia scalp is reeds aangetoond dat het schadelijke pro-inflammatory PGD2 level 10 keer hoger is dan normaal. PGE2 is de 'tegenhanger' van PGD2. Het ophogen van PGE2 vermindert de Th1/Th2 immuun response geinduceerd door PGD2.

Volgens de laatste wetenschappelijke opvattingen is het ophogen van PGE2 en verlagen van PGD2 is essentieel in de strijd tegen AG om de immuun response te verlagen. Deze vinding is gelijk in vrijwel alle andere autoimmuun ziektes (astma, MS etc.)

Caffeine verhoogt FGF-2 (basic fibroblast grow factor) d.m.v PDE inhibitie (cAMP ophoging).
Dit is goed gedocumenteerd. FGF speelt de sleutel rol in de door tnf-a geinduceerde onstekings reactie.

http://www.springerlink.com/content/g028826818q81747/

"Fibroblast growth factor increases TNFα-mediated prostaglandin E2 production and TNFα receptor expression in human fibroblast"

Oftewel FGF-2 verhoogt PGE2 onderinvloed van tnf-a. En dit effect lijkt erg sterk. Ook bij adenosine bestonden al sterke bewijzen dat het effect op haargroei met name te wijten was aan de ophoging van FGF (in dit geval FGF-6). De credits die ik PDE-inhibitors als caffeine en adonesine geef groeien alleen maar.
De prijs is inderdaad best laag van dit caffeine poeder, vraag blijft echter in hoeverre je zeker weet dat het om 100% caffeine gaat.

Maar waar ik eigenlijk voor kwam, wellicht dat je dat ook weet dan, in hoeverre in caffeine dan 'stabiel' in een minoxidil oplossing? Daar zit immers ook een redelijk vehikel in, bij mij PPG, maar in hoeverre kun je caffeine daarbij doen?

Bvd.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2009, 00:47   #176
illuminatie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 41
Zijn er nog mensen die resultaat hebben geboekt met Alpecin? Of is er al wat meer bekend over het gebruik van caffeine?
illuminatie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2009, 08:46   #177
Mahone
Banned user
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illuminatie Bekijk bericht
Zijn er nog mensen die resultaat hebben geboekt met Alpecin? Of is er al wat meer bekend over het gebruik van caffeine?
Ik gebruik zelf Revita shampoo daar zit ook veel caffeine in..

Of het werkt kan ik helaas niks over zeggen
Mahone is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2009, 18:52   #178
dude85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2007
Berichten: 31
Iemand die mij kan vertellen waar ik Alpecin kan kopen? Liefst niet via internet...
dude85 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2009, 20:07   #179
Masta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 6
Curieux Cosmetics

Na het lezen van enkele berichten over cafeïnehoudende shampoo kwam ik Curieux Cosmetics tegen. Op de site biedt men 2 exclusieve shampoos aan. Een voor vrouwen en een voor mannen. Een flesje van 250 ml kost wel zo'n €40. Niet alleen zit er cafeïne maar ook lecithine en creatine in het goedje. Dit alles om haaruitval optimaal tegen te gaan.

http://www.curieux.nl/anti_rimpel_creme_heren.htm
Masta is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2009, 17:18   #180
Masta
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2009
Berichten: 6
Ik heb deze thread niet helemaal gelezen, dus het kan zijn dat dit al ter sprake is gekomen. Na het lezen van dergelijke berichten als deze kwam ik deze site tegen: http://www.curieux.nl/anti_rimpel_creme_heren.htm. Op deze site bieden ze 2 "exclusieve" shampoos aan: één voor damen en één voor heren. In de shampoo zit cafeïne, lecithine en creatine. Meer info vind je op de site zelf. O.a. de cafeïne zou dus haaruitval moeten tegengaan. Een flesje shampoo van 250 ml kost wel €40. Ik twijfel zelf aan het bestellen hiervan. Niemand reageerde tot nu toe op mijn vorig bericht hierover.

Nu wil ik ook nog even kwijt dat ik geen haaruitval heb maar inhammen. Ik heb deze al heel mijn leven. Ik ontdekte het op 15-jarige leeftijd (ben nu 18). Na het bestuderen van foto's van vroeger (11 jaar e.a.) merkte ik dat ik toen al zo'n haarlijn had. Ik had daarvoor ook altijd kort haar. Enfin om dit verhaal af te maken. Is het goed om zo'n shampoo te gebruiken? Want daar zit mijn probleem. Ik vind niet de goede shampoo. Nu gebruik ik garnier ultra doux met pompelmoes en groen thee extracten. Mijn haar is veel dikker dan daarvoor (misschien iets te dik, het staat soms recht). Ik zoek de juiste shampoo en vraag mij dus af of het deze van curieux zou kunnen zijn?
Masta is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Te Koop: Nizoral 2% en Alpecin ASL joshua Medicijnen/haargroeimiddelen 0 26 april 2006 19:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.