Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 juni 2008, 17:49   #1
ibiken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 5
Kinderwens?

Sinds een jaar of 3 gebruik ik minoxidil en sinds een jaar of 2 finasteride. Nu ben ik wel al een vijftal maand gestopt met finasteride.

Maar de haarsituatie is nu wel degelijk aan het achteruit gaan omdat ik geen fina meer gebruik. Ik heb dit gedaan op aanraden van mijn apotheker. Ik had hem verteld dat mijn vriendin zwanger wilde geraken. Hij zei mij dat er te veel kans was op een misvormde baby als ik fina bleef verder gebruiken. Ik heb dat dus stopgezet omdat het risico te groot was.

Nu onlangs had ik een afspraak voor een FUE (inleidend gesprek). Die persoon vertelde mij dat het weinig schadelijk voor de baby was om fina te gebruiken terwijl mijn vriendin zwanger wilt geraken. Tijdens de zwangerschap trouwens ook. Hij zei dat er zo weinig concentratie aanwezig is om echt schadelijk te zijn.

Nu vraag ik het eens aan jullie. Wat zouden jullie doen?
Ik weet dat de meeste zullen zeggen: neem het risico niet maar daar heb ik nu weinig boodschap aan. Mijn haarsituatie is terug slechter geworden en dat is het enige dat mij momenteel echt interesseert. Aanzie me ook niet als een egoïst maar als iemand die enorm begaan is met zijn haar...

Zijn er mensen die wel fina zijn blijven gebruiken tijdens de zwangerschap of bij het verwekken van het kindje?

Mvg

Laatst gewijzigd door ibiken; 3 juni 2008 om 18:01
ibiken is offline  
Oud 3 juni 2008, 17:56   #2
Haarkloon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 43
mijn vraag is meer als je zo bezorgd bent om je haar dat je een risico wilt lopen tegenover je eigen vrucht ben je dan wel aan een kind toe?
Haarkloon is offline  
Oud 3 juni 2008, 18:04   #3
ibiken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 5
Excuseer?

Wij zijn al ongeveer anderhalf jaar bezig om een kind te verwekken dus ik denk dat we er wel alle twee klaar voor zijn.

Mijn dermatologe heeft me niets verteld over de 'gevaren' bij fina behalve erectiestoornissen. Hier op dit forum heb ik er de eerste keer over gelezen...

Het feit is: de ene zegt dat het kwaad kan, de andere zegt van niet. Op internet vind ik ook geen sluitend antwoord.
ibiken is offline  
Oud 4 juni 2008, 14:41   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Mss heb je hier wat aan:

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?c...estion&id=5521

Succes!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline  
Oud 4 juni 2008, 21:51   #5
marcoboomer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2008
Berichten: 6
Sorry,

Maar je gaat toch niet menen dat je je haar boven een eventueel risico voor je kind gaat stellen?! Dat je dr uberhaupt overna denkt!

Shame on you
marcoboomer is offline  
Oud 5 juni 2008, 14:09   #6
ibiken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 5
Jullie begrijpen mij een beetje verkeerd denk ik...

Natuurlijk wil ik de kans niet oplopen dat er een kindje geboren wordt met afwijkingen. Ik ben toch gestopt met finasteride te slikken?!

Op de site van propecia vond ik het volgende:
Women who are or may potentially be pregnant must not use PROPECIA and should not handle crushed or broken PROPECIA tablets because the active ingredient may cause abnormalities of a male baby's sex organs. If a woman who is pregnant comes into contact with the active ingredient in PROPECIA, a doctor should be consulted. PROPECIA tablets are coated and will prevent contact with the active ingredient during normal handling, provided that the tablets are not broken or crushed.
Alleen over vrouwen wordt hier iets gezegd, niets over mannen.
ibiken is offline  
Oud 5 juni 2008, 14:11   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ibiken Bekijk bericht
Op de site van propecia vond ik het volgende:

Alleen over vrouwen wordt hier iets gezegd, niets over mannen.
Zie post nummer 4!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline  
Oud 10 juni 2008, 14:51   #8
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hier verder graag:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1382

Zie ook haarwoordenboekje.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kinderwens en haaruitvalprobleem dais Haarproblemen bij vrouwen 1 5 maart 2006 20:30
Kinderwens, maar hoe als je zwanger bent haren verwijderen?? Regina_v_w Hirsutisme - Behandelingen 3 25 november 2005 17:21
Minoxidil werkt, wat met kinderwens? Ann 4321 Haarproblemen bij vrouwen 2 2 oktober 2005 11:26
minoxidil werkt, wat nu met kinderwens? Ann 4321 Haarproblemen bij vrouwen 4 23 augustus 2005 10:32
Info: Propecia vs. kinderwens opzichgoed Medicijnen/haargroeimiddelen 5 11 juli 2004 00:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.