Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2004, 20:15   #196
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben het met je eens Pieter, ik twijfel te veel. Maar dat komt omdat ik eigenlijk iemand ben die niet snel zoiets aangrijpt. Maar goed, ik weet ook dat dit het moment is om ervoor te gaan en ik wil me later niet voor mijn hoofd slaan dat ik deze optie niet benut heb. Ik zal deze maand (misschien komende week al) eens een bezoekje brengen aan mijn huisarts en het er met hem over hebben. Dat is in ieder geval al iets wat ik kan doen. Als hij bereid is mij finasteride (proscar) voor te schrijven, dan heb ik in ieder geval vast ook al het receptje. Dus die stap kan ik sowieso nemen. Het liefst heb ik dat er dan ook even een bloedonderzoek plaatsvindt en tevens na het gebruik van fina van een maand of 2/3 ofzo. Maar dat zie ik dan wel. Ik ben het wel met Laurens eens om dus even langs de arts te gaan in plaats van het te bestellen op eigen houtje. Zeker de eerste keer bij aanvang van de medicatie.

Ook bedankt, Laurens, voor de tip om even wat artikelen mee te nemen, zoals de 5-jaren studie enzovoort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
je kunt - onzichtbaar - al vele haarcycli doorlopen hebben en dus al een aardige hoeveelheid van de voorraad haar die je voor een leven beschikbaar staat (elk haarzakje levert slechts 20 cycli) verloren hebben.
Hier ben ik het overigens niet mee eens. Deze theorie is al verworpen. Men dacht inderdaad dat een haarzakje slechts zo'n 25 haren in een leven kon produceren en dat AGA ervoor zorgt dat die cycli versneld doorlopen worden, zodat er uiteindelijk geen haar meer is. Dit is dus niet het geval. AGA verschrompelt de haarfollikels, waardoor de haren die geproduceerd worden steeds kleiner, dunner, pigmentlozer en slechter worden en daardoor ook sneller uitvallen. In wezen blijft haar geproduceerd worden, maar vrijwel onzichtbaar voor het oog, waardoor men kaal lijkt maar in feite niet is.

Laatst gewijzigd door Haarmannetje; 25 juli 2004 om 20:17
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 20:16   #197
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hehe, de theorie is al uitgelegd door Laurens, dank je!
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 20:22   #198
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter
Cheers, bedankt voor deze toevoeging. Ik hoop samen met jou dat die 20 cycli-theorie onzin is!
het is bewezen onzin gelukkig haarzakjes zijn in staat hun oude vorm aan te nemen, het wachten is op het juiste middel.
wij haarwebbers zijn allergisch voor de verouderde cycli-theorie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 20:50   #199
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
het is bewezen onzin gelukkig haarzakjes zijn in staat hun oude vorm aan te nemen, het wachten is op het juiste middel.
wij haarwebbers zijn allergisch voor de verouderde cycli-theorie.
Heeft er iemand een bron daarvoor? Ik heb ook altijd in de cycli-theorie gelooft.
Druifstuif is offline  
Oud 25 juli 2004, 20:54   #200
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Druifstuif, ik zal eens op zoek gaan. Maar vind je het zelf dan logisch? Maximaal 25 keer een haar aanmaken? Dat is toch niet logisch? Ik bedoel, dat zou dan toch ook voor lichaamshaar gelden en daarmee de haren op de zijkanten en de achterkant (dat behoort in de medische wetenschap tot lichaamshaar en niet tot hoofdhaar). Lichaamshaar valt veel sneller uit, daarom wordt het ook niet zo lang. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar ik vind het gewoon niet logisch dat een haarzakje maximaal 25 haren aan kan maken. Een nagel wordt ook altijd weer vernieuwd.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 21:01   #201
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Druifstuif, ik zal eens op zoek gaan. Maar vind je het zelf dan logisch? Maximaal 25 keer een haar aanmaken? Dat is toch niet logisch? Ik bedoel, dat zou dan toch ook voor lichaamshaar gelden en daarmee de haren op de zijkanten en de achterkant (dat behoort in de medische wetenschap tot lichaamshaar en niet tot hoofdhaar). Lichaamshaar valt veel sneller uit, daarom wordt het ook niet zo lang. Dit zegt natuurlijk niet alles, maar ik vind het gewoon niet logisch dat een haarzakje maximaal 25 haren aan kan maken. Een nagel wordt ook altijd weer vernieuwd.
De meeste cellen in ons lichaam hebben een eindige levensduur, die ligt gemiddeld zo rond de 50 celdelingen. Dit is een vaststaand feit.
En als AGA die celdelingen versnelt zit je ook eerder aan het maximum, geheel logisch.
Druifstuif is offline  
Oud 25 juli 2004, 21:08   #202
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
middelen als fina en duta zijn er bewijs voor dat de cycli-theorie niet klopt. door deze middelen kwamen ineens 5 jaar slapende haarzakjes bij mannen weer tot leven. Dat is natuurlijk het ultieme bewijs.

verder is gebleken dat het middel cyclosporine (legt het imuunsysteemplat) voor enorme hergroei kan zorgen, naar het schijnt ook bij haarzakjes die al tientallen jaren geen haar van betekenis meer produceerden. [bron]

er zullen in de toekomst nog veel meer artikelen verschijnen die dit zullen aantonen, omdat het een vrij nieuw idee is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 21:40   #203
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
De meeste cellen in ons lichaam hebben een eindige levensduur, die ligt gemiddeld zo rond de 50 celdelingen. Dit is een vaststaand feit.
En als AGA die celdelingen versnelt zit je ook eerder aan het maximum, geheel logisch.
Ja, maar AGA versnelt die deling niet. AGA laat de follikels enkel verschrompelen.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 21:48   #204
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, maar AGA versnelt die deling niet. AGA laat de follikels enkel verschrompelen.
Ik dacht dat AGA wel degelijk de haargroeicyclus versnelde.
Druifstuif is offline  
Oud 25 juli 2004, 22:16   #205
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Ik dacht dat AGA wel degelijk de haargroeicyclus versnelde.
Ja, die theorie is dus niet waar gebleken .

Wees blij .
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 22:31   #206
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ja, die theorie is dus niet waar gebleken .

Wees blij .
Geen bron zeker?
Druifstuif is offline  
Oud 25 juli 2004, 23:22   #207
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Geen bron zeker?
ik denk wel dat de cyclus versneld wordt door AGA, maar dat het niet echt iets is om je druk om te maken omdat het NIET zo is dat een haarzakje maximaal 25 cylci kan maken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 23:26   #208
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
meer info voor beginnende fina-gebruikers

ik heb dit net in het andere forum gepost maar het is hier ook wel erg relevant, o.a. voor jou Haarmannetje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Meer info over sheddings: lees het rode gedeelte in deze post.
http://www.haarweb.nl/forum/showpost...&postcount=105

het hoeft overigens helemaal niet zo te zijn dat je een shedding krijgt.

Ikzelf gebruik nu 7 maanden fina en heb nog geen resultaat, maar ik wacht geduldig af en ben positief over de toekomst. Het heeft z'n tijd nodig.

lees in ieder geval dit ook even goed door:
Keep it going: the timetable for PROPECIA

Day 1: PROPECIA begins working to lower DHT levels.

Month 3: You may notice a slowing of hair loss.

Month 6: You may see evidence of less hair loss. That’s a success. You may actually begin to see some regrowth of hair.

Month 9: If PROPECIA is working for you, at this point you should be maintaining the hair you have. You may even grow back some of the hair you’ve lost.

Year 1: By now you’ll know if PROPECIA is working for you. If it’s not, further treatment is not likely to help.
If you stop taking PROPECIA, you will gradually lose the hair you have gained within 12 months of stopping treatment.
[bron: propecia.com]

What is a shedding?
Our hair naturally goes through growth and resting cycles. Each hair has its own cycle, and at any given time, a large % of follicles are "resting" while the remainder are "growing" as hair on the scalp. When Propecia enters the system, the sudden removal of DHT from the follicles can sometimes shock a large number of follicles to enter into the resting phase at the same time. Its known as a synchronization of the hair cycle. To the layman, it's frequently known as the "shedding sh*ts". Panic can set in as the person who sought to stop their hair loss, suddenly see's it get worse right before their eyes. The change is typically not noticeable to anyone but the one on the treatment, but its enough to cause many to freak out and lose their stability. We are here to inform you to NOT worry about shedding. If you are shedding, this means you are responding to the treatment. A larger number of hairs have entered into dormancy so that they can rest, and rejuvenate in 2 or 3 months free of any DHT affliction. It's as simple as that. Shedding rarely lasts more than 4 months, and typically results in a sudden "awakening" of large numbers of hairs.

PATIENCE: Propecia takes time. Do not expect results in 3 months. If you are a good responder, your hair loss will stop at about month 4. You typically will not see any regrowth until month 6 to 8, and your optimum results on the treatment won't be seen until after one full year. Be patient, know that you've got an 83% chance to keep what you have today, and let it do its job.
[bron: hairlosstalk.com]
dit bewijst ook nog eens dat er totaal geen man overboord is nu ik nog geen resultaten merk na 7 maanden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2004, 23:34   #209
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Precies Laurens, 7 maanden is dan eigenlijk nog niets. Je bent net iets langer dan een half jaar bezig terwijl je na 1 jaar pas kunt zeggen of het echt werkt. Ik begin steeds meer te voelen voor fina . Ik keek zonet weer even in de spiegel en ik zag dat ik nog steeds tevreden kan zijn. Ik heb wel diepe inhammen, maar omdat ik een volle bos verder heb, is dat niet zo opvallend en bovendien vind ik het zo ook helemaal niet erg. Maar wanneer het bovenop kaal gaat worden, dan lijkt het me wat minder leuk.
Haarmannetje is offline  
Oud 25 juli 2004, 23:40   #210
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurens, hoeveel bij jij op maand (of jaar) basis kwijt aan fina?
Haarmannetje is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.