Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juni 2016, 17:41   #1
Marieke84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2016
Berichten: 1
Geslacht:
Exclamation Extreem haarverlies na stoppen Diane 35 (cyproteronacetaat ethinylestradiol)

Hallo allemaal,

Het is inmiddels wel duidelijk dat bij veel vrouwen het stoppen met de Diane 35 anticonceptiepil ervoor zorgt dat je haar massaal uitvalt.
(Zonder dat voor gebruik van deze pil daar ooit problemen mee waren).

Tevens komt er zware acne bij, veel zwaarder dan ooit van tevoren gehad.

Deze extreme haaruitval komt niet door een genetische oorzaak van de de vrouwelijke Alopecia androgenetica, maar is duidelijk een reactie op het langdurig slikken van deze diane-35 pil.

Ik ben op zoek naar lotgenoten.
Zouden mensen die dit herkennen de volgende vragen kunnen beantwoorden?:


(1) Hoe lang en van welke leeftijd tot welke leeftijd heb je ongeveer Diane-35 geslikt?
(2) Welke klachten kreeg je na stoppen? (Haaruitval, acne)
(3) Hoe lang na stoppen begonnen deze klachten?
(4) Hoe lang hebben deze klachten geduurd of zijn deze nog steeds aanwezig?
(5) Hoe ernstig waren/zijn de klachten? (Haaruitval, acne)
(6) Had je ook positieve effecten door het stoppen met de Diane-35? (gewicht, gemoedstoestand, etc)


Indien van toepassing, herstel:
(6) Is iemand succesvol hersteld van Diane-35 geïnduceerd haarverlies en acne?
(7) Wat heb je hiervoor gedaan/of was dit spontaan?
(8) Hoe lang duurde het voordat dit herstel intrad?
(9) Wat heb je geprobeerd wat niet hielp?


Indien van toepassing, weer terug op de Diane-35:
(10) Wat merkte je toen je weer begon met Diane-35? (Haaruitval, acne, gemoedstoestand, etc)


Ik hoor heel graag van jullie!

Dank jullie wel en groetjes,

Marieke

Laatst gewijzigd door Marieke84; 26 juni 2016 om 17:44
Marieke84 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 13:43   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Beste Marieke,

wat goed van je dat je dit onderwerp bent gestart. Ik heb haaruitval gekregen na het stoppen met de Diane 35, terwijl ik hiervoor nooit last van heb gehad en het in mijn familie niet voorkomt. Ik zal je vragen beantwoorden.

(1) Hoe lang en van welke leeftijd tot welke leeftijd heb je ongeveer Diane-35 geslikt?
Ik weet niet meer precies wanneer ik begon met de Diane 35, maar toen ik voor het eerst stopte met de Diane pil en hierdoor haaruitval kreeg, had ik het een paar jaar geslikt. Inmiddels slik ik de Diane 35 zeker wel 15 tot 20 jaar.

(2) Welke klachten kreeg je na stoppen? (Haaruitval, acne)
Ik kreeg heel erg veel jeuk op mijn hoofd. Van een normaal droge hoofdhuid (ik heb over mijn hele lichaam een droge huid, en ik waste dan ook alleen maar mijn haar om het op te frissen, ik had nóóit vet haar), kreeg ik ineens een absurd vette huid die een dag na het wassen alweer vet was. Een dikke pak schilfers op mijn hoofd die ondragelijke jeuk veroorzaakte, en hééél veel haaruitval. Een heel extreme en acute vorm van seboroisch eczeem, zonder hier ooit eerder last van te hebben gehad. Ik kreeg overigens niet veel last van acné.


(3) Hoe lang na stoppen begonnen deze klachten?

Ongeveer 1,5 maand na het stoppen met de Diane 35.

(4) Hoe lang hebben deze klachten geduurd of zijn deze nog steeds aanwezig?
Na de eerste keer stoppen en haaruitval ben ik weer begonnen met de Diane pil, en toen verbeterde mijn huid en stopte de haaruitval na zo´n 2 maanden. Echter ben ik jaren later weer een keer gestopt met de Diane pil omdat ik dacht dat het de eerste keer toeval was, maar weer dezelfde nachtmerrie. Ik ben toen weer begonnen met de Diane en weer herstelde mijn huid zich en stopte de haaruitval. Ik nam mezelf toen voor NOOIT meer met de Diane pil te stoppen, ik wilde deze nachtmerrie niet opnieuw beleven. Toen werd mij de merkloze voorgeschreven. Aangezien het dezelfde werkzame stoffen bevat ben ik deze zonder angst gaan slikken, maar... weer kreeg ik dezelfde klachten na ong. 1,5 maand.. Ik ben toen de originele weer gaan slikken maar helaas had dit geen resultaat meer. Ik heb toen anderhalf jaar jeuk en haaruitval gehad totdat de dermatoloog mij Androcur voorschreef. Je kunt de Androcur zien als een heel hoge dosis Diane 35, aangezien het om dezelfde stof gaat. Maar dit was een heel hoge dosis, en ondanks dat dit mij (redelijk) hielp (nooit optimaal aangezien ik mijn hoofdhuid moest blijven behandelen), moest ik de dosis verlagen vanwege bijwerkingen (van 100 mg de eerste 15 dagen naar 20 mg. de eerste 15 dagen). En sindsdien heb ik dus weer heel erge jeuk en haaruitval.
Ik wil er nogmaals bij zeggen dat ik géén genetische haaruitval heb, de haaruitval is gekomen door het eerst slikken van de medicatie en hier vervolgens mee te stoppen.

(5) Hoe ernstig waren/zijn de klachten? (Haaruitval, acne)
De jeuk vind ik soms ondragelijk, en ik word erg verdrietig van de haaruitval. Psychisch heeft het een enorme impact op mij.

(6) Had je ook positieve effecten door het stoppen met de Diane-35? (gewicht, gemoedstoestand, etc)
Nee, volgens mij niet echt, al was en is de impact van het haarverlies en jeuk te groot dat dit kan verblinden wat betreft eventueel positieve dingen. Toen ik minderde met de Androcur merkte ik overigens wel minder kramp, en hoofdpijn.


(9) Wat heb je geprobeerd wat niet hielp?

Denorex (verlicht wel maar neemt het probleem niet weg). Salicylzuur, koolteer zalf, hormonenzalven, betametason, Nizoral, anti schimmel tabletten, ijzerkuren, extreem gezond eten, heel vaak mijn haar wassen etc. etc.

Hopelijk krijg je nog meer reacties!

Laatst gewijzigd door Effie; 3 juli 2016 om 13:52
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2016, 20:49   #3
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Marieke, ben jij gestopt met de Diane 35 met haaruitval als gevolg dat je deze vragen stelt? Of overweeg je misschien om te stoppen?
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2016, 11:19   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Jammer dat je niet meer geageerd in je eigen topic.
Effie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anticonceptiepil, cyproteronacetaat, diane, diane-35, diane35

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.