Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 september 2011, 17:43   #31
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Het is zeker het proberen waard!Ik ga het met dermatoloog overleggen..Het is wel zo dat je dit levenslang moet gebruiken toch??En kun je nou in het begin last hebben van een shedding of is dat alleen als je stopt met de minoxidil??
Wat je schrijft dat je er even door heen moet dat gevoel ben ik met je eens..Ik was alleen bang dat de minox het eczeem weer zou verergeren door de alcohol die erin zat dat dat de jeuk en het eczeem weer zou triggeren dat was het meer dan het gevoel..Al staat mijn hele hoofd in brand bij wijze van spreken ik heb er alles voor over om van dit eczeem af te komen echt alles..Dus ga erachteraan.

Bedankt en groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2011, 18:21   #32
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Het is wel zo dat je dit levenslang moet gebruiken toch??
Alleen bij erfelijke haaruitval (AGA) moet je minoxidil levenslang blijven gebruiken, in andere gevallen niet, maar seb. eczeem kan wel na een tijdje weer terugkomen.
Als je minoxidil smeert op een kalende plek, valt er toch nauwelijks iets te shedden?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 15:46   #33
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Is het niet juist andersom, dat door AGA exceem ontstaat?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 16:46   #34
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Hoe ziet je eczeem er uit? Zie je het, is je hoofdhuid rood etc.?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 17:15   #35
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Alleen bij erfelijke haaruitval (AGA) moet je minoxidil levenslang blijven gebruiken, in andere gevallen niet, maar seb. eczeem kan wel na een tijdje weer terugkomen.
Als je minoxidil smeert op een kalende plek, valt er toch nauwelijks iets te shedden?

Hoi Hanna,

helemaal mee eens dat er op een bijna kalende plek weinig te shedden valt hoewel iedere haar die er nog zit me lief is en ik niet kwijt wil haha wat klinkt dit zielig...Anyway wat ik dan niet begrijp en hoop dat je me dit nog kan uitleggen is het volgende..Meerdere keren heb ik op dit forum gelezen dat stoppen met minox ervoor zorgt dat er haaruitval optreedt..Maar dat kan dan toch ook gebeuren in mijn geval..Dan zorgt die minox dat het gaat groeien op de kalende plekken en als ik dan stop omdat ik dit met sebboroisch eczeem niet hoef te blijven gebruiken, vallen dan niet die net nieuw aangroeiende haren weer uit??Of is dat alleen bij aga en niet bij sebboroisch eczeem..Of bedoelde jij gewoon dat ik minox kon gaan gebruiken in strijd tegen het eczeem en niet voor de nieuwe haargroei??Misschien dat ik je daarin verkeerd begrijp??Maar stel dat ik het ga gebruiken en ik stop en het eczeem komt weer terug dan zou ik toch in principe weer opnieuw met de minox kunnen starten??Sorry voor de vele vragen maar jij weet er zoveel van en wil gewoon goed op de hoogte zijn!!Hoop dat je me nog uitleg wil geven

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 17:20   #36
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Unhappy

Hoi Strider,

In mijn nek daar waar het zo dun bijna kalend is zitten een drietal rode vurige plekjes..Over mijn hele hoofdhuid heb ik schilvers maar dat kan ik wel onder controle houden met allerlei middelen..De schilvers dan..Die rode plekken in nek zijn in geen 6 jaar weg geweest met wat voor middel dan ook..Heb er echt alles op gedaan waardoor mijn haar nog dunner werd..De klachten van schilvering en jeuk namen met die middelen wel redelijk goed af alleen de rode plekken zijn altijd gebleven hooguit iets minder felrood dan voor het gebruik van alles..Daar waar die plekjes zitten is het dus heel dun bijna kaal..

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 18:27   #37
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kniekous Bekijk bericht
Is het niet juist andersom, dat door AGA exceem ontstaat?
Nee. Google maar eens op "seborroïsch eczeem".
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 18:37   #38
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
... als ik dan stop omdat ik dit met sebboroisch eczeem niet hoef te blijven gebruiken, vallen dan niet die net nieuw aangroeiende haren weer uit??Of is dat alleen bij aga en niet bij sebboroisch eczeem..Of bedoelde jij gewoon dat ik minox kon gaan gebruiken in strijd tegen het eczeem en niet voor de nieuwe haargroei??Misschien dat ik je daarin verkeerd begrijp??Maar stel dat ik het ga gebruiken en ik stop en het eczeem komt weer terug dan zou ik toch in principe weer opnieuw met de minox kunnen starten??
Als je óók AGA hebt, moet je minoxidil inderdaad levenslang blijven gebruiken, maar dat geldt ook voor ieder ander haargroei- of antihaaruitvalmiddel.

Vraag eerst maar aan de dermatoloog welke aandoening(en) jij nu eigenlijk hebt, want misschien is het geen seb.eczeem. En overleg of minoxidil-lotion wel of geen goed idee is.
Sterkte!
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 20:15   #39
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Het is sebboroisch eczeem dat heeft hij ongeveer 4 jaar geleden geconstateerd en de laatste keer bleef hij ook bij die mening..Nou ja ik ga in overleg..
Thanks!
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 23:06   #40
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Hoi Strider,

In mijn nek daar waar het zo dun bijna kalend is zitten een drietal rode vurige plekjes..Over mijn hele hoofdhuid heb ik schilvers maar dat kan ik wel onder controle houden met allerlei middelen..De schilvers dan..Die rode plekken in nek zijn in geen 6 jaar weg geweest met wat voor middel dan ook..Heb er echt alles op gedaan waardoor mijn haar nog dunner werd..De klachten van schilvering en jeuk namen met die middelen wel redelijk goed af alleen de rode plekken zijn altijd gebleven hooguit iets minder felrood dan voor het gebruik van alles..Daar waar die plekjes zitten is het dus heel dun bijna kaal..

Groetjes Siplip
Je jeuk is dus acceptabel?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 02:55   #41
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
Het is sebboroisch eczeem dat heeft hij ongeveer 4 jaar geleden geconstateerd en de laatste keer bleef hij ook bij die mening..Nou ja ik ga in overleg..
Rode plekken horen volgens mij niet bij seb. eczeem.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 08:10   #42
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Rode plekken horen volgens mij niet bij seb. eczeem.

Echt niet??Huisarts en dermatoloog zijn overtuigd van wel???..Waar denk jij dan aan bij rode plekken Hanna??

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 08:11   #43
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Strider,

Als ik er niks op smeer dan wordt ik gek van de branderigheid en jeuk maar met heel veel middelen is het acceptabel maar niet weg..Ik zou het zo graag eens weg willen hebben..

Groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 18:15   #44
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siplip Bekijk bericht
In mijn nek daar waar het zo dun bijna kalend is zitten een drietal rode vurige plekjes..Die rode plekken in nek zijn in geen 6 jaar weg geweest met wat voor middel dan ook..de rode plekken zijn altijd gebleven hooguit iets minder felrood dan voor het gebruik van alles..Daar waar die plekjes zitten is het dus heel dun bijna kaal..
Het bovenstaande vind ik vreemd. De schilfers en jeuk elders op het hoofd kunnen duiden op SE, maar die rode plekken...? Misschien weet Strider wat dat is.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2011, 19:39   #45
siplip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2011
Berichten: 84
Hoi Hanna,

Nou dan zou ik dat ook heel graag willen weten Hanna.
Ik weet niet beter dan dat schilvers met jeuk en rode hoofdhuid passen bij sebboroisch eczeem..Jee zeg zal ik dat altijd niet goed begrepen hebben..Ben heel erg benieuwd wat Strider hiervan vindt

groetjes Siplip
siplip is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 12:57
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 22:45
testen wat voor soort haaruitval? brandonvts AGA - Algemeen 1 17 maart 2004 09:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.