Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 mei 2024, 17:18   #1
moksel
HaarWeb lid

moksel's schermafbeelding

Transplantatie Hairtec 30 April 2024 ( DHI 3000+ grafts)

Op 30 April heb ik bij Hairtec een haartransplantatie ondergaan ter behandeling van de kruin en inhammen. Omdat de berichten hier mij over de streep hebben getrokken en als long time forumlid leek het me wel zo toepasselijk om mijn voortgang te delen.

Wat betreft beleving van Hairtec, enkele punten:
- Ondanks dat haartransplantatie gewoon volumewerk is ben ik altijd prettig te woord gestaan en persoonlijk behandeld.
- De haarlijn is in goed overleg met dr Aysegul getekend, dat was een prettig heen en weer kaatsen van wat ik wel en niet wilde, het is goed om in dit proces mondig te zijn.
- De transplantatie is door technicians gedaan, evenals de planning van grafts.
- Ik ben voor een high density gegaan aangezien ik buiten inhammen en kruin flink wat haar heb.
- Planning van grafts was niet zo handig waardoor ik heel veel grafts heb gekregen in het inhammen gebied, en naar mijn mening wat te weinig in het kruin gebied. We zullen zien wat dat wordt in de toekomst.

Wat ik op basis van wat ik nu zie verbeterpunten kunnen zijn:
- Toch meer planning van grafts zodat na extractie duidelijk is hoeveel grafts waar geplaatst gaan worden zodat met niet voor verrassingen komt te staan halverwege. Nu heeft men aan het einde van het process nog 200 grafts geoogst en geimplanteerd voor de kruin omdat er niet voldoende grafts over waren voor de kruin op basis van de eerste oogst.

- Er zijn nu vooral micro onregelmatigheden in de haarlijn geplaatst, ik denk dat het mooier kan worden door macro onregelmatigheden in de haarlijn te plaatsen in combinatie met micro onregelmatigheden.

We zitten inmiddels op 2 weken en ik loop weer rond zonder dat mensen echt doorhebben wat ik gedaan heb. Ik zal hieronder per dag een bericht plaatsen met wat bevindingen en foto's.

Laatst gewijzigd door moksel; 15 mei 2024 om 17:25
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2024, 17:32   #2
moksel
HaarWeb lid

Dag 1 voor behandeling

Enkele voor het scheren en 1 na het scheren en aftekenen haarlijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Voor behandeling (3).jpg‎ (111,7 KB, 751x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor behandeling (5).jpg‎ (139,3 KB, 692x gelezen)
Bestandstype: jpg Voor behandeling (36).jpg‎ (131,1 KB, 590x gelezen)
Oud 15 mei 2024, 17:36   #3
moksel
HaarWeb lid

Dag 1 - Na behandeling

Dag 1 - Na behandeling
Bestandstype: jpg Na behandeling (7).jpg‎ (149,4 KB, 516x gelezen)
Bestandstype: jpg Na behandeling (8).jpg‎ (153,1 KB, 331x gelezen)
Bestandstype: jpg Na behandeling (6).jpg‎ (155,4 KB, 431x gelezen)
Oud 15 mei 2024, 17:39   #4
moksel
HaarWeb lid

Dag 3 - Na wassing

Dag 3 - Na wassing
Bestandstype: jpg Controle (2).jpg‎ (147,1 KB, 365x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (8).jpg‎ (146,7 KB, 293x gelezen)
Bestandstype: jpg Controle (6).jpg‎ (151,4 KB, 387x gelezen)
Oud 15 mei 2024, 17:45   #5
moksel
HaarWeb lid

Dag 5 - Stiekem langs kapper

Op dag 4 ben ik even langs m'n barbier gegaan en die heeft met gesteriliseerde tondeuze een model gemaakt zodat het een soort van normaal kapsel leek. Hairtec raadt dit overigens af, maar de genezing ging erg snel in mijn geval.
Bestandstype: jpg IMG_1686.jpg‎ (146,0 KB, 396x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1634.jpg‎ (65,1 KB, 379x gelezen)
Oud 15 mei 2024, 17:51   #6
moksel
HaarWeb lid

Dag 10 - Genezen en genieten van de nieuwe haren

Op dag 10 is te zien dat de haren hard groeien, hier beginnen overigens enkele reeds bestaande haren in het transplantatie gebied uit te vallen. De getransplanteerde haren nog niet trouwens. Ik hoop dat het uitvallen van bestaande haren een shockloss fenomeen is, en niet komt doordat de DHI procedure die wortels zodanig heeft beschadigd dat die haren nu niet meer levensvatbaar zijn.

Inmiddels loop ik weer zonder erg over straat, m'n kapsel is normaal genoeg om niet op te vallen en ik stijl het haar zo dat de nieuwe haartjes wat onder bestaande lokken zitten. Als ik de verhalen mag geloven kan vanaf nu de shock loss komen van de donorharen.
Bestandstype: jpg IMG_1784.jpg‎ (137,0 KB, 549x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1785.jpg‎ (128,0 KB, 294x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1786.jpg‎ (132,0 KB, 291x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1788.jpg‎ (143,3 KB, 316x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1789.jpg‎ (143,3 KB, 322x gelezen)

Laatst gewijzigd door moksel; 15 mei 2024 om 17:53
Oud 15 mei 2024, 18:03   #7
Lowlandlion
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
Op dag 4 ben ik even langs m'n barbier gegaan en die heeft met gesteriliseerde tondeuze een model gemaakt zodat het een soort van normaal kapsel leek. Hairtec raadt dit overigens af, maar de genezing ging erg snel in mijn geval.
"Stiekem langs kapper". Ik ben stiekem wel verbaasd dat je dit gedaan hebt. De enige die je hiermee opzadelt ben je zelf. Het is niet voor niks dat klinieken adviseren om enige tijd niet naar de kapper te gaan. Op dag 4 is wel echt heel snel.
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2024, 19:40   #8
moksel
HaarWeb lid

Ik ben dan wel benieuwd wat jij denkt wat voor risico ik mezelf hier heb opgezadeld ?

Het hoofdrisico (no pun) in mijn ogen is dat eventueel de getransplanteerde haren beschadigd zouden worden door het kammen van een kapper, of dat er infectie ontstaat door besmetting met bacterien via het kapmateriaal.
Die twee risico's heb ik afgevangen door uitdrukkelijk de barbier aan te geven dat onder geen beding de hoofdhuid mocht worden aangeraakt in het transplantatiegebied. En aangezien ik persoonlijk het kapmateriaal met alcohol gesteriliseerd heb, had ik er vertrouwen in dat er geen infectiegevaar was. Ik begrijp dat niet iedereen zo'n persoonlijke relatie met de kapper heeft om op dit soort instructies te kunnen vertrouwen en dat er daarom vanuit veiligheidsoverweging wordt afgeraden om naar de kapper te gaan.

Laatst gewijzigd door moksel; 15 mei 2024 om 19:43
Oud 15 mei 2024, 22:14   #9
Davidad
HaarWeb lid

Geslacht:
Een gedetailleerde uitleg (met foto’s): fijn! Vraag uit interesse, moest je extra betalen voor die 200 grafts? Of waren ze “van ‘t huis”? Je hebt voor ongeschoren gekozen zie ik, moest je daar extra voor betalen? En als laatste wat bedoel je met micro/macro onregelmatigheden?? Benieuwd naar je antwoorden en alvast dank voor je reactie.
Dave

Laatst gewijzigd door Davidad; 15 mei 2024 om 22:19
Davidad is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2024, 23:36   #10
moksel
HaarWeb lid

Die extra 200 dat waren on the house, al had ik liever gezegd, voor zoveel euro plaatsen we er nog 500 bij op de kruin, dan was ik daar ook vanaf geweest.

Deze twee plaatjes waren overigens de geextraheerde haren, en de telling van de haren. Ze weten dat zo precies omdat ze de haren neerleggen in vierkanten, en zo uit de losse pols denk ik dat ze zo'n 200 a 250 grafts per vol vierkant hebben. Enkele grafts hadden dus 5 haren, dat tikt lekker aan qua dichtheid.
Bestandstype: jpg IMG_1523.jpg‎ (136,6 KB, 155x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_1525.jpg‎ (141,8 KB, 156x gelezen)

Laatst gewijzigd door moksel; 15 mei 2024 om 23:42
Oud 15 mei 2024, 23:40   #11
moksel
HaarWeb lid

En wat ik bedoel met macro en micro onregelmatigheden dan bedoel ik de bijgevoegde plaatjes. Dit soort onregelmatigheden geven een natuurlijk effect. Deze plaatjes heb ik in m'n vooronderzoek geknipt uit enkele haartransplantatiefilmpjes die ik ben tegengekomen van spaanse doktoren.
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2024-04-14 at 20.48.50.jpg‎ (85,4 KB, 385x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2024-04-15 at 13.35.09.jpeg‎ (116,4 KB, 341x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2024-04-22 at 16.40.58.jpeg‎ (111,4 KB, 314x gelezen)
Oud 16 mei 2024, 00:18   #12
Davidad
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moksel Bekijk bericht
En wat ik bedoel met macro en micro onregelmatigheden dan bedoel ik de bijgevoegde plaatjes. Dit soort onregelmatigheden geven een natuurlijk effect. Deze plaatjes heb ik in m'n vooronderzoek geknipt uit enkele haartransplantatiefilmpjes die ik ben tegengekomen van spaanse doktoren.
Ik zie eerlijk gezegd niet exact wat je bedoelt maar ik ben geen ervaringsdeskundige. Voor mij zien ze er allemaal prima uit.
Wel tevreden over het algemeen tot nu toe?
Oud 16 mei 2024, 00:43   #13
frederic
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidad Bekijk bericht
Ik zie eerlijk gezegd niet exact wat je bedoelt maar ik ben geen ervaringsdeskundige. Voor mij zien ze er allemaal prima uit.
My friend experienced a similar situation at this clinic where they discussed implanting in two areas, but when they finished the first area, the remaining graft was almost too minimal. The good news was that the first area would be very dense and would have more hair than expected. The bad news was that the second area didn't close as desired and would require a second operation. What I love about this team here is that they completely preserve the donor area. I'm really happy for you; even on the 10th day, there are hardly any issues visible. And when they mentioned during the surgery that the grafts were still not enough, they didn't ask for extra money from you. Everything seems good to me; I'm happy for you. And I'll be getting my treatment there during the New Year holiday. I talked to many clinics, and almost all of them said I could have my treatment in about a week. Only this clinic had a waiting period of four months. I don't think this is a coincidence. I was already convinced of feeling very comfortable and safe from the first meeting
frederic is nu online   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2024, 09:46   #14
moksel
HaarWeb lid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidad Bekijk bericht
We spreken normaal over de haarlijn, maar eigenlijk moet je helemaal geen lijn maken. Als je allemaal haartjes precies langs een lijn zou implanteren dan krijg je een zeer onnatuurlijk resultaat. De natuur is onregelmatig en een haarlijn moet dat ook zijn. De meest natuurlijke haarlijn heeft, een aantal grote onregelmatigheden (macro) en een boel kleine onregelmatigheden (micro). Bij mij hebben ze een beetje micro onregelmatigheden aangebracht aan de haarlijn, maar voor mij had er meer macro onregelmatigheid of wat grotere micro onregelmatigheden in gemogen.

Maar ik weet pas over een half jaar hoe het er echt uit gaat zien.
Oud 16 mei 2024, 19:03   #15
Davidad
HaarWeb lid

Geslacht:
Dank voor de verheldering. Ik volg je vorderingen graag. Ben op m’n gemak aan het oriënteren en HairTec staat wel op m’n shortlist dus hoor graag van een Haarweb’er tzt wat hun ervaringen zijn. Succes met de groei!
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten