Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 19 juli 2021, 08:14   #1
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Essengen-6 bijwerking check

Hi allemaal,

Dit is geen nieuw topic over mogelijke bijwerkingen van Essengen-6; want die zijn er al voldoende.
Dit topic wil ik starten om mijn ervaringen te checken, en of deze toe te wijzen zijn aan Essengen-6. Andermans ervaringen zijn zeer welkom!

Sinds ongeveer een half jaar neem ik Essengen-6. Ik begon een paar weken met 0,5 mg per dag en heb dat verlaagd naar 0,25 mg per dag nadat ik las dat dit bijna evenveel effect had (lagere kosten voor zelfde resultaat).

Nu zit ik al een half jaar niet lekker in mijn vel, wat kan komen door minder passie voor mijn werk, het coronaleven of door finasteride. Dit check ik graag met jullie. Ik ben niet depressief, maar heb zo'n idee dat ik alleen die 'X-factor' in het leven kwijt ben. En dit is voor het eerst in mijn leven dat ik dit voel.

Symptomen:
1. Minder 'mindful'. Alles gaat op de automatische piloot, soms heb ik het idee dat er een week voorbijschiet zonder dat ik doorhad dat ik 'leefde' die week. Doet me denken aan die blackouts in de film 'limitless'. Ik ben minder bewust van het leven.
Mogelijke toe te wijzen aan: Finasteride syndrome, brain fog.
2. Minder enthousiasme. Waar ik vroeger kon uitkijken naar dingen heb ik dat nu niet meer. Dingen lijken je echt een stuk minder te raken.
Mogelijke toe te wijzen aan: Finasteride syndrome, brain fog.
3. Hoofdpijn. In dat halfjaar circa 10 weken last gehad van hoofdpijn aan zijkant van het hoofd. Dit ging om circa 10 a 20 hevige steken per dag. Had daarvoor nog nooit hoofdpijn gehad in mijn leven.
Bekende bijwerking.

Nogmaals; ben niet depressief en heb echt geen hulp o.i.d. nodig. Het is alleen dat ik vroeger zeer bewust en met passie leefde, en dit langzaam wegvloeit. Heb veel op fora gelezen dat mensen pas bewust waren van de effecten van Finasteride nadat ze ermee stopten. Lijkt mij heel zonde als ik over 5 jaar stop en doorheb dat ik de afgelopen jaren met minder 'passie' heb geleefd.

Laatst gewijzigd door jap; 19 juli 2021 om 08:18
jap is offline   Met citaat reageren
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.