Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 december 2013, 10:24   #1
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
overstappen minoxidil

Heren,

ik gebruik nu ongeveer 10 maanden minoxidil 5% en finasteride van de apotheek. dit werkt voor mij goed, haar is stabiel gebleven. De minoxidil die ik gebruik kost ongeveer 50 euro per maand, en de finasteride (mylan) ongeveer een 1 euro per dag.

Ik ben er nu over aan het denken om over te stappen op de minoxidil van kirkland, en om via de huisarts finasteride 5mg te bestellen en deze te delen in 4e.

Mijn vragen zijn:

-neem ik een risico om over te stappen op minoxidil van kirkland? om werkt deze gewoon het zelfde en even goed?
-kan ik bijvoorbeeld ook smorgens mijn oude minoxidil blijven gebruiken (ivm snel opdrogen) en savonds die van kirkland?
-kan je gewoon overstappen van bijvoorbeeld finasteride mylan op proscar?
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2013, 11:36   #2
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomb10 Bekijk bericht
Heren,

ik gebruik nu ongeveer 10 maanden minoxidil 5% en finasteride van de apotheek. dit werkt voor mij goed, haar is stabiel gebleven. De minoxidil die ik gebruik kost ongeveer 50 euro per maand, en de finasteride (mylan) ongeveer een 1 euro per dag.

Ik ben er nu over aan het denken om over te stappen op de minoxidil van kirkland, en om via de huisarts finasteride 5mg te bestellen en deze te delen in 4e.

Mijn vragen zijn:

-neem ik een risico om over te stappen op minoxidil van kirkland? om werkt deze gewoon het zelfde en even goed?
-kan ik bijvoorbeeld ook smorgens mijn oude minoxidil blijven gebruiken (ivm snel opdrogen) en savonds die van kirkland?
-kan je gewoon overstappen van bijvoorbeeld finasteride mylan op proscar?
Kirkland 5% minox bevat net zoals Regaine of Rogaine 5% minoxidil. De werking is precies het zelfde. Kirkland heeft trouwens ook foam. Die droogt net zo snel als Rogaine foam. Sommige mensen schijnen of Kirkland of Regaine beter of slechter te kunnen verdragen op hun hoofdhuid. Het ene merk kan wat vettiger aanvoelen dan het andere merk. Kwestie van testen. Een kleine hoeveelheid bestellen en als het bevalt een grotere bestelling doen.
Overstappen van Mylan finasteride op Proscar is geen enkel probleem. Hou alleen wel in de gaten dat je Proscar mooet opdelen zodat je maar 1 mg finasteride daags binnen krijgt.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2013, 12:23   #3
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik gebruikte al maanden minoxidil van de apotheek tot ik eens vroeg aan mijn dermatoloog of ik ook Rogaine (via internet) kon gebruiken. Ze zei dat 't niks uitmaakt, zolang het maar 5% minoxidil betreft (het actieve bestanddeel). Best logisch dus. Sindsdien wissel ik af.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.