Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 april 2014, 17:55   #1
tnb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 5
Geslacht:
27 jaar en last van kaalheid. Graag advies

Hallo,

Ik merkte vanaf m'n 21e dat mijn haarlijn merkbaar begon terug te groeien. Nu ik 27 ben is hij niet alleen al vrij ver terug geschoven maar wordt mijn haar ook dunner en pluizig. Ik wil echt niet dat ik nu al kaal wordt, ik vind mezelf daar gewoon nog veel te jong voor. Als ik nou 50 of 60 was vond ik het een ander verhaal maar toch niet nu al? Mijn vader heeft hier helemaal geen last van. Wat kan ik hier het beste aan doen? Ik heb al wat rondgelezen op internet maar ik dacht dat ik hier misschien beter eerst om advies kon vragen.

Ik heb een aantal foto's gemaakt. Bij de eerste 2 zijn mijn haren droog en naar achter gekamd. Bij de 3e en 4e nat en naar achter gekamd. De laatste foto is van toen ik ongeveer 17 was en er nog geen last van had.











Alvast bedankt.
tnb87 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2014, 21:52   #2
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Je hebt het al redelijk ver laten komen om er nog iets aan te laten doen. Waarom vindt je het nu wel erg? Is er een reden waarom het je nu wel stoort en hiervoor niet?

Finasteride en minoxidil kunnen wel een oplossing te zijn om je haar te behouden en eventuee wat te hergroeien. Als je jezelf goed hebt geinformeerd over deze middelen kan je er mee beginnen en zien welk effect het heeft. Je weer het alleen als je het probeert.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2014, 23:32   #3
tnb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 5
Geslacht:
Hoe bedoel je om er nog iets aan te laten doen? Kan dat niet meer dan?

Natuurlijk stoorde het me eerst ook, maar ik denk dat het de laatste tijd sneller achteruit is gegaan dan daarvoor. Toen ging het geleidelijk en wist ik ook niet dat het van boven ook begon uit te dunnen, dat zag ik laatst pas toen ik uit nieuwsgierigheid met een spiegeltje eens ging kijken en toen schrok ik wel. Dat pluizige is ook nog niet zo lang heb ik het idee.
tnb87 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 00:21   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Jasse bedoeld dat behoud makkelijker is dan hergroei..En daar jij toch al wat haaruitval hebt gehad moet je realistische verwachtingen hebben en richten op stabilisatie en behoud; en niet op een volle bos haar.

Het kan zijn dat het beeld vertekend wordt doordat je haar nat is, maar voor mij lijkt dit zeer zeker op haaruitval. Maar dat wil niet zeggen dat het te laat is.. Minox en finasteride zijn de meest bewezen middel, vaak in combinatie met een ketoconazole shampoo als Revita of Regenepure.

Het is belangrijk om je van tevoren goed in te lezen en je mogelijkheden te bekijken. Kijk eens naar de introductie in mijn handtekening; en als je gerichte vragen hebt kun je die gerust stellen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 00:35   #5
tnb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 5
Geslacht:
Ik ga morgen proberen een afspraak te maken met een dermatoloog. Ik zal dat moeten doen via de huisarts neem ik aan?

Dat het niet meer zo zal worden als toen ik 17 was weet ik (helaas). Ik zou graag willen dat het middelste en voorste pluizige deel weer vol wordt en de inhammen wat minder. Dan zou ik al redelijk tevreden zijn.

Ik hoop echt dat ik er nog wat aan kan doen. Ik huil niet snel maar ik kan hier echt enorm verdrietig van worden als ik zie hoe het er bovenop m'n hoofd uitziet
tnb87 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 01:10   #6
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Ik wil je niet ontmoedigen maar verwacht niet te veel hergroei (citaat:middelste en voorste gedeelte weer vol) of bedoelde je alleen de plekken waar nog haar zat? Dan is het nog
Mogelijk als je een goed responder bent
Daarentegen als je alles kan stabiliseren kan je altijd nog een ht ondergaan!
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2014, 01:47   #7
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Zou het stabiel proberen te krijgen doormiddel van minox of finasteride... of nog beter allebei! Dit een jaar aankijken en kijken of de kaalheid hetzelfde is gebleven ( of ietsie achteruit gegaan ) en misschien zelfs de kwaliteit van het haar beter is geworden. Dan kun je altijd nog een HT ondergaan om alles weer dicht te gooien.
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2014, 12:08   #8
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Het slechte nieuws is dat je inhammer verloren zijn.
het goeie nieuws is dat je middelijn vooral uit dunne haren bestaat (en waarschijnlijk ook haren verloren) die je dikker kunt maken waardoor het voller lijkt. Het is vooral verdunt dus dat is nog te redden. (meestal begint haarverlies met verdunning voordat het langzamerhand 'verdwijnt'.
Gewoon fina/duta + minox dan komt het goed. Je moet hiervoor wel minstens een half jaar tot 1 jaar wachten wil je iets opvallends merken.
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2014, 16:03   #9
tnb87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 5
Geslacht:
Ik zou op zich die medicijnen wel willen innemen maar ik maak me heel grote zorgen om de evt. bijwerkingen Hebben jullie daar last van? En gaan die bijwerkingen weer weg als je stopt met die medicijnen? Ik zou niet willen dat het permanent is, want die bijwerkingen zijn niet de minste als ik dat zo lees.
tnb87 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2014, 00:49   #10
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
De kans op verlies of vermindering van libido is er nog steeds en dat verdwijnt niet als je lang met de medicijnen bezig bent. Ik heb soms een lagere libido en de andere keer weer hoog. Maar over het algemeen is het minder dan voordat ik met de medicatie begon. Voor de rest heb ik nergens last van, maar dat verschilt per persoon. Je moet de medicatie met finasteride en dutasteride wel langzaam opbouwen. Dus niet gelijk de maximale dosis (voor jezelf) gebruiken, anders kan je zaakje er een tijdje mee stoppen
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2014, 20:15   #11
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Bij sommige mensen verdwijnen de bijwerkingen wel na een tijdje, maar het is erg onverstandig om door te gaan als je wel bijwerkingen ondervind (tenzij je de bijwerkingen accepteert?.

Je kunt op lage dosis beginnen en kijken hoe dit voor jou uitwerk. als je nergens last van hebt eventueel dosis verhogen; maar bespreek dit even met je huisarts en of dermatoloog.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2014, 21:10   #12
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Als ik jou was zou ik wel een tijdje door gaan wanneer er bijwerkinen beginnen op te treden. Ik had de 2e week last van "waterige" sperma en gevoelige tepels. Dit verdween na paar weken. Vanaf week 3 begon ik super veel last te krijgen van mijn testikels. Dit duurde zeker minimaal een maand. Daarna verdween het langzamerhand.

Ik heb nog nooit erectiestoornissen gehad.
Eerder het tegenovergestelde.

Wanneer je echt geen erectie meer kan krijgen denk ik wel dat je moet stoppen (dus niet een daling van je libido, maar ECHT een erectiestoornis)
Janni is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2014, 17:06   #13
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Wat je het beste kan doen is veel lezen over finasteride en minoxidil. Jezelf goed informeren over de medicijnen en zijn bijwerkingen. Dan een afspraak maken met je dermatoloog, want je komt daar beter als je wat voorbereid bent. Met de dermatoloog kan je dan overleggen hoe je het gaat aanpakken. Eerst minoxidil en na een half jaar finasteride, of ineens beide proberen, lijkt mij een goede aanpak.

Minoxidil is qua bijwerkingen niet de ergste en kan een goed resultaat geven. Finasteride heeft meer/ergere bijwerkingen als die zouden optreden. Bijwerkingen hoeven er niet noodzakelijk te zijn, maar ik lees van weinig mensen dat er geen echte bijwerkingen zijn. Persoonlijk heb ik de eerste week/weken last gehad van pijn in mijn teelballen, dit is over gegaan. Ik wist dat dit kon gebeuren, dus ik had mij hier ook aan verwacht. Nu zijn er bij mij geen noemenswaardige bijwerkingen meer (ik zit op iets minder dan 2 maanden fina).

In sommige gevallen geven deze middelen goede resultaten, in sommige gevallen niet. Behoud van je huidige haar is een realistisch doel met de fina/minox.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2014, 19:00   #14
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janni Bekijk bericht
Ik had de 2e week last van "waterige" sperma en gevoelige tepels.
Hahaha.. hier beken je dus dat je een rukker bent.

Normaal laat je je zaad achter in een dame haar poes of mond.

Dat van dat zaad heb ik nog nooit van gehoord.
Gevoelige tepels vanaf week twee zat een beetje tussen je oren denk ik want normaal aromatisering gaat m.i. geleiderlijk (tenzij je een alcolist bent).
__________________
Regime:
* Finasteride (gestopt 8-01-2014)
* Dutastride (gestart 9-01-2014)
* Minoxidil 2x pd 5%
* Dermaroller (soms)
* Ru58841
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2014, 19:35   #15
Janni
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2014
Berichten: 185
Geslacht:
Hahahah een trouwe rukker!
Maar zonder grap... Waterige sperma komt heel vaak voor.
Het feit dat het jou niet bekend voorkomt neemt natuurlijk niet weg dat deze bijwerking ZEKER weten een gevolg is van Fina (en bij toch best wel wat mensen voorkomt). Gelukkig is het meestal wel van tijdelijke aard . Ik zou zeggen search een beetje op internet naar: watery semen/sperm of gewoon in het Nederlands!
Janni is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.