Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 september 2020, 13:04   #1
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
minoxidil verergert haaruitval

Hallo,


Ik heb ongeveer een jaar minoxidil 5% van krikland gebruikt. Wat ik merkte is dat het haar erg veel uit viel. Dit is de shedding fase denk ik, maar na een half jaar vielen er nog steeds veel haren uit. Nu ben ik gestopt met het gebruik ervan en merk heel duidelijk dat het haaruitval vele malen minder is dan de periode dat ik minoxidil gebruikte.


Dit is toch raar en zou je niet verwachten? Of zijn er meerdere mensen die soortgelijks hebben meegemaakt?
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2020, 13:14   #2
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Hallo,


Ik heb ongeveer een jaar minoxidil 5% van krikland gebruikt. Wat ik merkte is dat het haar erg veel uit viel. Dit is de shedding fase denk ik, maar na een half jaar vielen er nog steeds veel haren uit. Nu ben ik gestopt met het gebruik ervan en merk heel duidelijk dat het haaruitval vele malen minder is dan de periode dat ik minoxidil gebruikte.


Dit is toch raar en zou je niet verwachten? Of zijn er meerdere mensen die soortgelijks hebben meegemaakt?
Er zijn zeker mensen waar de zaak soms verergerd maar ik zou zeker een jaar wachten met een eind oordeel.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2020, 13:25   #3
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Er zijn zeker mensen waar de zaak soms verergerd maar ik zou zeker een jaar wachten met een eind oordeel.

Bedankt voor je bericht. Ik heb het in totaal 11 maanden en 20 dagen gebruikt ofzo. Daarna vond ik het wel welletjes en ben ik me dus gaan afvragen of ik hier wel goed aan doe...
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2020, 14:53   #4
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Bedankt voor je bericht. Ik heb het in totaal 11 maanden en 20 dagen gebruikt ofzo. Daarna vond ik het wel welletjes en ben ik me dus gaan afvragen of ik hier wel goed aan doe...
Mss is je keuze te stoppen niet de verkeerde geweest!
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2020, 18:00   #5
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Bedankt voor je bericht. Ik heb het in totaal 11 maanden en 20 dagen gebruikt ofzo. Daarna vond ik het wel welletjes en ben ik me dus gaan afvragen of ik hier wel goed aan doe...
Wilde hier nog even op terug komen. Je hebt alleen minox gebruikt? Het kan ook zijn dat de minox zijn werk gedaan heeft. Maar je haaruitval gewoonweg te agressief is. Dus de minox niet sterk genoeg. Minox is leuk en aardig en zeker een toevoeging. Maar je pakt het probleem niet bij de kern aan. Dat doen fina en Duta bv wel.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2020, 19:48   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Misschien allergische reactie op een van de bestanddelen? Kirkland gaf mij ook een nare hoofdhuid....
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2020, 17:32   #7
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Wilde hier nog even op terug komen. Je hebt alleen minox gebruikt? Het kan ook zijn dat de minox zijn werk gedaan heeft. Maar je haaruitval gewoonweg te agressief is. Dus de minox niet sterk genoeg. Minox is leuk en aardig en zeker een toevoeging. Maar je pakt het probleem niet bij de kern aan. Dat doen fina en Duta bv wel.

Ik weet niet zo zeer of de haaruitval te agressief is. Waarom heb ik dan nu *gelukkig* minimaal haaruitval? Hopelijk blijft dit natuurlijk zo, maar dat is nog maar de vraag
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2020, 17:33   #8
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Misschien allergische reactie op een van de bestanddelen? Kirkland gaf mij ook een nare hoofdhuid....
Ik kreeg op een bepaald moment wel de bekende schilfers in mijn haar door het gebruik van minoxidil, verder viel het wel mee
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2020, 17:46   #9
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Ik weet niet zo zeer of de haaruitval te agressief is. Waarom heb ik dan nu *gelukkig* minimaal haaruitval? Hopelijk blijft dit natuurlijk zo, maar dat is nog maar de vraag
Ja dat is ook wat ik me afvraag of dat wel zo blijft. Je zal altijd periodes van meer en minder haaruitval hebben. Nouja je kan natuurlijk merken als het agressief is hoe snel dit gaat! Heb je wel eens gedacht aan fina?
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2020, 13:10   #10
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Ja dat is ook wat ik me afvraag of dat wel zo blijft. Je zal altijd periodes van meer en minder haaruitval hebben. Nouja je kan natuurlijk merken als het agressief is hoe snel dit gaat! Heb je wel eens gedacht aan fina?

Fina wel aan gedacht, maar als ik de bijwerkingen opzoek word ik daar niet blij van en is het niet de moeite waard.
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2020, 13:50   #11
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Fina wel aan gedacht, maar als ik de bijwerkingen opzoek word ik daar niet blij van en is het niet de moeite waard.
Starten met topische ??
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2020, 21:05   #12
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Hoi Vortex,


Hoelang ben je nu al gestopt met Minoxidil?

Het kan namelijk zo zijn dat je precies bent gestopt met minoxidil op het moment dat al je haren in anagene synchronisatie zijn. Dit wil zeggen dat ze allemaal in de juiste groeifase zitten. Als je dan stopt met minoxidil kan het lijken alsof het haarverlies wat je ervoor had werd veroorzaakt door minoxidil.

Als dit zo is, dan zal over een aantal weken jouw haarverlies weer toenemen. Laten we hopen dat dat niet gebeurt.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 12:52   #13
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Starten met topische ??
Ik zal mij eens inlezen in topische fina, bedankt !
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 12:53   #14
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Hoi Vortex,


Hoelang ben je nu al gestopt met Minoxidil?

Het kan namelijk zo zijn dat je precies bent gestopt met minoxidil op het moment dat al je haren in anagene synchronisatie zijn. Dit wil zeggen dat ze allemaal in de juiste groeifase zitten. Als je dan stopt met minoxidil kan het lijken alsof het haarverlies wat je ervoor had werd veroorzaakt door minoxidil.

Als dit zo is, dan zal over een aantal weken jouw haarverlies weer toenemen. Laten we hopen dat dat niet gebeurt.

Hoi FueGenix,


Ik ben nu denk ik 1,5 maand gestopt ermee. Wat jij zegt is inderdaad een mogelijkheid, al hoop ik dat dat niet zo is natuurlijk...
vortex is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.