Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2020, 22:04   #1
Twan97
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2020
Berichten: 1
Geslacht:
FUE Haartransplantatie Zantman Kliniek Rotterdam 1800-2000 grafts

Beste forumleden,

over 36 uur (17-12-2020) zal ik een haartransplantatie ondergaan bij de Zantman kliniek in Rotterdam voor minimaal 1800 en maximaal 2000 grafts.
Via deze discussie zou ik jullie graag op de hoogte willen houden van begin tot eind om zo een goed beeld te geven van mijn ervaringen voor anderen.

Wie ben ik?
Voor de oplettende forumgebruiker die al naar mijn gebruikersnaam heeft gekeken ben ik Twan en momenteel 23 jaar oud. Momenteel is mijn haarverlies te typeren als dun haar aan de voorkant met lichte inhammen waarbij het haar achter de voorkant nog (redelijk) zijn originele sterkte en dikte heeft.

Voor de toekomst
Ik ben mij gezien mijn leeftijd er terdege van bewust dat het haarverlies nog kan doorzetten en hierdoor waarschijnlijk een tweede haartransplantatie nodig zou moeten zijn in de toekomst. Dit heb ik geaccepteerd vanwege het feit dat ik vind dat ik te jong ben om kalend te zijn en tevens denk dat als ik eenmaal 35+ ben, mij een kaal hoofd goed zou staan (qua vorm hoofd en heb een goede baard).

Waarom Zantman kliniek?
Ik heb voor de Zantman kliniek gekozen vanwege hun ruime ervaring (oudste kliniek van Nederland) en vooral vanwege het goede consult wat ik daar gekregen heb voor mijn gevoel.

Het consult
Het consult was 28 november 2020 om 10:00 in de ochtend. Doordat ik uit het oosten des lands kom heb was het circa 1,5 uur rijden en was ik optijd vertrokken waardoor ik een halfuur te vroeg aan kwam.

Bij de aankomst werd ik meteen hartelijk ontvangen door Cora een van de mensen die de consulten doet bij deze kliniek. Na het voorstellen en het aanbieden van wat te drinken mocht ik meteen meelopen naar de consult ruimte.

Tijdens dit consult werd tot in de puntjes uitgelegd hoe een haartransplantatie ging maar dit had ik natuurlijk van te voren al opgezocht dus waren hier geen verassingen. Hierna werd er gekeken naar mijn donorgebied en het ontvangstgebied, dit duurde circa 5-10 minuten wat wellicht aan de korte kant is maar er werd dan ook alleen gekeken naar de geschiktheid van deze gebieden.

Hieruit bleek dat naar haar mening ik tussen de 1800 en 2000 grafts nodig zou hebben voor een resultaat naar tevredenheid. Dit kwam tevens overeen met wat ik zelf had bedacht wat erg fijn was. Qua plaatsing ging het inderdaad over het verdichten van het aanzicht en wellicht een kleine hoeveelheid op de inhammetjes. Ook hiermee was ik het eens al wil ik niet teveel aan de inhammen laten doen met de blik op de toekomst en het behouden van zoveel mogelijk grafts voor een toekomstige transplantatie.

Cora gaf tevens aan geen grote voorstander te zijn van finasteride en dat ben ik ook zeker niet dus deze optie werd zo snel als die op tafel kwam er ook weer af geveegd.

Doordat ik graag tegen de zomer een redelijk resultaat al wil hebben vroeg ik op welke termijn het mogelijk was om een behandeling te krijgen. Hierbij had ik geluk dat er iemand was uitgevallen waardoor ik 17-12 al terecht kon en er dus een mooie 6 maanden tussen zit tot de zomer.

De kosten
Natuurlijk is een haartransplantatie geen goedkope aangelegenheid maar ik vind het de investering meer dan waard. De kosten waren als volgt:
5500,- (totaal) voor 2000 grafts
1000,- vooruitbetalen, rest bij de kliniek na behandeling.

Mochten het aantal grafts wat gebruikt gaat worden toch later uitvallen wordt dit verrekend met de 4500,- die nog moet worden betaald na de behandeling.

Voorzorg
Een week voor de behandeling ben ik opgebeld door de Zantman Kliniek of ik nog vragen had met betrekking tot de behandeling. Voor mij was alles duidelijk.

Op 15-12 werd er door de nieuwe lockdown ook nog telefonisch contact met mij gezocht om mij te verzekeren dat alles doorging en of ik nog eventuele vragen had met betrekking tot de behandeling en over eventuele corona maatregelen.


Foto's
Een goede documentatie van een haartransplantatie kan uiteraard niet zonder foto's. Ik zal daarom op de volgende momenten met foto's komen:
15-12 - voor de behandeling donor en ontvangsgebied + vooraanzicht
17-12 - Net na de operatie
18 t/m 31 - Iedere dag een foto van het heelproces
17-01 - 1 maand progressie
17-02 - 2 maand progressie
17-03 - 3 maand progressie
17-04 - 4 maand progressie
17-05 - 5 maand progressie
17-06 - 6 maand progressie
17-08 - 7 maand progressie
17-09 - 8 maand progressie
17-11 - 10 maand progressie
17-01 - 12 maand progressie
17-03 - 14 maand progressie

Alle foto's zullen s'avonds worden genomen met keukenlicht en genomen worden door een semi-prof camera (broertje heeft eentje van 1500,-).

Overig
Mochten er nog vragen opmerkingen of verbeteringen zijn die aangebracht kunnen worden in deze discussie dan hoor ik het graag!


Met vriendelijk groet,
Twan97
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG-20201215-WA0002.jpg‎ (139,7 KB, 310x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20201215-WA0003.jpg‎ (142,2 KB, 262x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG-20201215-WA0004.jpg‎ (71,1 KB, 265x gelezen)

Laatst gewijzigd door Twan97; 15 december 2020 om 22:33
Twan97 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2020, 21:41   #2
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Twan, leuk dat je je verhaal wilt delen hier.

Je bent 23 en hebt zo te zien al vrij veel haar verloren, en ook achter de haarlijn wordt het dunner. Geen finasteride of andere medicatie nemen zou echt dweilen met de kraan open zijn. Binnen een paar jaar zou je dan opnieuw een behandeling moeten ondergaan.

Vindt het vrij verbazingwekkend dat Zantman hier zo gemakkelijk in meegaat eerlijk gezegd.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2020, 01:00   #3
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Dit is je voorland als je geen finasteride gaat nemen...

https://www.youtube.com/watch?v=QR-k2WyRtTo
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2020, 10:53   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Twan, leuk dat je je verhaal wilt delen hier.

Je bent 23 en hebt zo te zien al vrij veel haar verloren, en ook achter de haarlijn wordt het dunner. Geen finasteride of andere medicatie nemen zou echt dweilen met de kraan open zijn. Binnen een paar jaar zou je dan opnieuw een behandeling moeten ondergaan.

Vindt het vrij verbazingwekkend dat Zantman hier zo gemakkelijk in meegaat eerlijk gezegd.
Hier ben ik het helemaal mee eens!
zyzzalive is nu online   Met citaat reageren
Oud 19 december 2020, 22:01   #5
Flesjewijn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 november 2020
Berichten: 8
Geslacht:
Dag Twan,

Hoe is het gegaan? Ik ben zelf ook zo'n 4,5 maand geleden bij Zantman geweest voor een behandeling.

Inmiddels komt het gros van de haren door en worden deze ook steeds wat dikker en langer. Met hier en daar nog wat kale plekken. Tot noch toe ben ik tevreden!

Wat betreft het Finasteride verhaal, mij is inderdaad ook niet direct geadviseerd om dit te nemen. Terwijl ik toch vaak lees dat dit aan te raden is. Zeker ook op een relatief jonge leeftijd (ik ben 26).
Flesjewijn is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2020, 11:57   #6
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Ik zou echt finasteride of dutasteride gaan gebruiken als ik jou was!
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.