Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 11 maart 2007, 14:59   #226
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Aardig duidelijk verhaal met heldere bewijzen. En natuurlijk hebben ze ook gelijk, Global Warming is tegenwoordig dikke business.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2007, 16:19   #227
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Groen-Links stemmers opgelet! Nee, serieus, geweldige film. Een soort bowling for columbine over de klimaat lobby, waarbij zeer gevoelige punten worden blootgelegd.

Een paar jaar geleden stond die theorie over de daling en stijging van temperaturen, zoals dat little ice-age verhaal, ook in een krant. Daarna hoorde ik er nooit meer van, dus ik ging ervan uit dat het een achterhaald idee was. En nu wordt 'ie in deze film ook weer genoemd. Grappig.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 14:42   #228
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Guoy, heb jij 'm al gezien en zo ja wat vind je ervan?
Goeie post. Ik heb moet nog een half uurtje kijken. Ik laat m'n opmerkingen maar even achterwegen tot ik hem helemaal heb gezien.

Weet jij inmiddels al wat er met Darkster is gebeurt?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2007, 15:47   #229
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Zo! gekeken! Ik moet zeggen dat ik het een behoorlijk goed opgezette docu vind. Wat dat betreft stukken beter dan "An Incovenient Truth". Wat betreft de inhoud..... ja schokkend! Erg onhandig dat er twee kampen tegenover elkaar staan die vrijwel het tegenovergestelde beweren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het sinds Loose Change 9/11 wel een beetje gehad heb met complottheorieen. Vandaar dat ik niet gelijk alles als waarheid ga aannemen wat ze zeggen. Ik ga even een mailtje sturen naar m'n ex-prof. kijken wat hij ervan vindt. Volgens de film zou hij nooit toegeven dat men made global warming een grapje is omdat hij anders geen geld meer krijgt... maar ja! En daarna de link naar m'n klas sturen.

Wat ik vreemd vond aan de docu is dat ze beginnen te zeggen dat global warming verzonnen is door westerse landen om te voorkomen dat de 3e wereldlanden zich ook zullen gaan ontwikkelen. Dit is vreemd omdat als dit waar zou zijn de VS het Kyoto protocol met armen en benen zou hebben omhelst wat ze NIET hebben gedaan! Daarnaast hebben 3e wereldlanden het Kyoto protocol helemaal niet hoeven ondertekenen omdat het gezien werd als een westers probleem. Dit spreekt de theorie weer tegen.

Daarna wordt gezegd dat global warming is verzonnen door wetenschappers die geld willen krijgen voor hun onderzoek.

En vervolgens wordt gezegd dat het "links" is die global warming heeft geadopteerd/verzonnen om economische groei te voorkomen. Vervolgens willen ze dit ook opdringen aan 3e wereldlanden met als resultaat dat zij zich niet kunnen ontwikkelen. Een beetje vreemd omdat juist "links" alles eerlijk willen verdelen. Hun backup is een ziekenhuisje in een Afrikaans land die van het westen verplicht zonneenergie moet gebruiken om te voorkomen dat het een success zal worden.

Dus als ik het goed heb is men made global warming verzonnen door linkse wetenschappers die strijden voor fundings en tegelijkertijd willen voorkomen dat de 3e wereld zich ontwikkeld.

De grafieken zijn verder goed en de verhalen van de proffesoren zijn prachtig. Goed, de professoren waar ik les van heb gehad geloven die professoren weer niet. Dus zo blijven we bezig. Ik ben een nog niet afgestudeerde student die hoopt dat de dingen die hem verteld worden de waarheid zijn en niet door westers overheidsgeld gefundeerde troep om 3e wereldlanden te naaien.

Deze film doet me meer denken aan Loose Change dan Bowling For Columbine hoewel de kwaliteit beter is.

Tiuri, Leuk dat je de link plaatste. Ik heb genoten, ik stuur hem naar m'n prof. en medestudenten en ben benieuwd wat ze er van vinden.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 19:00   #230
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Jammer, de link doet het niet meer. Wilde 'm nog aan een aantal mensen laten zien...
http://video.google.com/videoplay?do...66792811497638

En dan te bedenken dat de hoofdredacteur van het Volkskrant katern Wetenschap, er vorige week nog voor heeft gepleit om de tegenstanders van de co2 theorie voortaan te negeren in discussies over global warming.

@Guoy
Het is idd een beetje jammer dat ze er een soort complot tegen Afrika bijhalen. Dat maakt het voor sceptici altijd weer makkelijker om erop te schieten.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2007, 21:12   #231
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Het complot dat ze erbij halen is inderdaad echt belachelijk. Ik geloof daar echt niet in, veel te ver gezocht.

Het wetenschappelijke verhaal is natuurlijk veel interessanter. De temperatuurdaling tussen 1940 en 1980 wordt echt weggemoffeld in de film van Gore, en hier nemen ze dat toch wel serieuzer. De andere wetenschappelijke claims zijn ook interessant, bijv. het verhaal dat hoge temperaturen meer CO2 veroorzaken ipv andersom. En de alternatieve verklaring voor de temperatuurstijging vind ik ook erg geloofwaardig klinken. Ze doen in mijn ogen een goede poging om de klimaattheorie te falsifiseren, en ik hoor nu graag weer een serieuze reactie van een aanhanger van de klimaattheorie.

Maarja wat moet je hier nu eigenlijk mee? Hoe kan ik als leek op dit gebied oordelen wie gelijk heeft? De twee films (Gore vs Swindle) staan lijnrecht tegenover elkaar en sja daar sta je dan als kijker.

Hoe dan ook sta ik nog zeer sceptisch tegenover deze film. Zo vraag ik me af in hoeverre de IPCC inderdaad niet te vertrouwen is, daarvoor is wel meer nodig dan 2 wetenschappers die hun beklag doen. Volgens mij is het nog steeds zo dat verreweg de meeste klimaatwetenschappers wθl in de klimaattheorie geloven.

Verder vond ik wat shocking feitjes op Wikipedia over Martin Durkin, de regisseur, die nogal onbetrouwbaar blijkt te zijn:
Citaat:
One scientist featured, Carl Wunsch said he had been "completely misrepresented" by the programme,[3][4] calling it "grossly distorted" and "as close to pure propaganda as anything since World War Two."[5] Wunsch was reported to be considering legal action, and a complaint to OFCOM, the UK broadcast regulator.[5]
Citaat:
Published on March 4, 2007, in a report in The Independent about the imminent broadcast of The Great Global Warming Swindle, Geoffrey Lean pointed out that the director of the documentary, Martin Durkin, had been found to have selectively edited footage in order to misrepresent the views of several of his interviewees in his earlier film Against Nature (also broadcast on Channel 4) .
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Gre...arming_Swindle
http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_...on_director%29
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 maart 2007 om 21:15
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 00:30   #232
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Smile

Beste mensen,

Het valt allemaal wel mee. Ik heb de link doorgestuurd naar m'n klas en kreeg een geruststellend briefje terug de gelijk ook naar de hele klas werd gestuurd.

"Hi Guys,

To make you feel better ;-) check the following sites and attachment for those who were swindled to produce the documentary.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Global_Warming_Swindle
http://ocean.mit.edu/~cwunsch/papersonline/durkinemails
http://puddle.mit.edu/~cwunsch/

Regards,


*****"

De links zijn nu zwart, maar ze werken nog gewoon.

'Guoy'
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 09:24   #233
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Interessante links, Guoy, met name deze: http://ocean.mit.edu/~cwunsch/papers...o_channel4.pdf

Wat een walgelijke truc is dit geweest van de filmmaker , Prof. Wunsch is er met open ogen ingelopen en heeft een harde les geleerd.

Ook dat hele verhaal van die zonnewinden en de oceanen blijkt helemaal niet zo zeker te zijn.

Voor mij is nu een hoop duidelijk geworden, alleen vraag ik me af hoe het zit met die claim die in de Swindle wordt gemaakt dat het niet CO2-stijging is dat temperatuurstijging veroorzaakt maar juist andersom. Is daar iets over bekend?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 14 maart 2007 om 09:36
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 15:39   #234
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Het ergste van alles vind ik dus dat de westerse wereld eerst zelf voor een groot deel de broeikaseffect hebben geneukt en nu de 3e wereld landen dingen willen verbieden die ze zelf nog altijd doen en hebben gedaan.

Schijnheilig allemaal
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 17:06   #235
MyGame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 43
Dat is toch juist goed. Hierdoor voorkomen we dat het broeikast probleem nog harder gaat groeien dan het nu al doet. Dus lijkt mij dan een goed iets, toch?

(En uiteraard zodat wij dan gewoon kunnen doorleven zoals het nu gaat )
MyGame is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2007, 21:27   #236
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MyGame Bekijk bericht
Dat is toch juist goed. Hierdoor voorkomen we dat het broeikast probleem nog harder gaat groeien dan het nu al doet. Dus lijkt mij dan een goed iets, toch?

(En uiteraard zodat wij dan gewoon kunnen doorleven zoals het nu gaat )
En dit meen je?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 00:29   #237
MyGame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy Bekijk bericht
En dit meen je?
Uhm ik reageerde op Simbah, dus ja dat meen ik.

En als ik mijn mening over het broeikaseffect zal geven zou ik denk nog meer van dit soort antwoorden krijgen
MyGame is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 10:09   #238
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MyGame Bekijk bericht
Dat is toch juist goed. Hierdoor voorkomen we dat het broeikast probleem nog harder gaat groeien dan het nu al doet. Dus lijkt mij dan een goed iets, toch?

(En uiteraard zodat wij dan gewoon kunnen doorleven zoals het nu gaat )
Ik vermoed dat dat "gewoon doorleven"van jou niet zo,n lang leven meer beschoren is want,waardoor het ook is gekomen,er zijn grote veranderingen gaande en ook jij hebt daar mee te maken.
petra00 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 12:40   #239
MyGame
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door petra kits Bekijk bericht
Ik vermoed dat dat "gewoon doorleven"van jou niet zo,n lang leven meer beschoren is want,waardoor het ook is gekomen,er zijn grote veranderingen gaande en ook jij hebt daar mee te maken.
Joh, dat laatste was ook een beetje sarcastich bedoelt...daarom heb ik het ook maar tussen haakjes gezet.
Maar dan nog, ik blijf "gewoon doorleven", want ik zou niet anders kunnen, jullie denk ik trouwens ook niet .
MyGame is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2007, 15:18   #240
petra00
HaarWeb lid
 
petra00's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Berichten: 122
ben blij te lezen dat je dat dan niet meent
petra00 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.