Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 mei 2006, 10:06   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
[minoxidil] De nadelen

Doordat de haargroeimiddelen zich zo tergend langzaam ontwikkelen ben ik nu tot overmaat van ramp aan het overwegen om aan minoxidil te beginnen. Dit omdat ik met spiro wil stoppen en ik het idee heb dat mijn regimen dan nog een duwtje in de rug moet hebben om echt efficiënt te zijn. Ik wil met name de wat zwakkere haartjes vlak achter de haarlijn weer wat nieuw leven inblazen.

Maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst weten hoe het precies zit met enkele belangrijke nadelen die altijd bij dit middel worden genoemd, zoals:

- De teruggegroeide haren zijn minox-afhankelijk waardoor ze uitvallen als je stopt met minoxidil, ook al neem je tegen die tijd een ander (beter) haargroeimiddel. Dit is mijn grootste vrees omdat ik zeker niet de rest van mijn leven minox wil gebruiken, als straks bijv. sonic op de markt komt wil ik gewoon dat ik alleen dat middel hoef te gebruiken en niet dat ik ook nog wat minoxverslaafde haartjes moet voeden met minox iedere dag.
- De gezonde haren die nog niet zijn aangetast door AGA worden ook minox-afhankelijk.
- Het werkt niet goed voor de inhammen.

Ik zal eens gaan bestuderen wat nu daadwerkelijk het wetenschappelijke bewijs is voor deze drie beweringen. Is daar eigenlijk wel bewijs voor of zijn het broodje aap-verhalen? Gebaseerd op de uitkomsten zal ik de beslissing nemen wel of niet aan dit middel te beginnen.

On-topic reacties zijn welkom!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 30 mei 2006, 10:45   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik kan je zeggen dat 2x per dag vreselijk wordt na verloop van tijd. Maar gelukkig kun je ook 1x per dag toepassen. Tiuri, als je discipline hebt (lasercomb?) zou ik het zeker gaan gebruiken, omdat je een goede kans hebt op hergroei.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline  
Oud 30 mei 2006, 12:25   #3
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
De gezonde haren worden niet blijvend minox-afhankelijk. Na het stoppen met minox zal je tijdelijk ook wel gezonde haren verliezen, maar die groeien nadien weer terug.

2x/dag vind ik zelf ook niet haalbaar, omdat je dan echt NOOIT meer eens kan rondlopen zonder dat product in je haar. En ik vind ook dat mijn haar er minder goed uitziet met dat goedje erin: minox maakt het doffer.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline  
Oud 30 mei 2006, 13:16   #4
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
ik d8 juist dat minox itt to fina en duta juist goed was voor de inhammen?

in hoeverre worden de normale haren rondom de inhammen minox afhankelijk dan?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 30 mei 2006, 13:23   #5
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Doordat de haargroeimiddelen zich zo tergend langzaam ontwikkelen ben ik nu tot overmaat van ramp aan het overwegen om aan minoxidil te beginnen. Dit omdat ik met spiro wil stoppen en ik het idee heb dat mijn regimen dan nog een duwtje in de rug moet hebben om echt efficiënt te zijn. Ik wil met name de wat zwakkere haartjes vlak achter de haarlijn weer wat nieuw leven inblazen.

Maar voordat ik dat ga doen wil ik eerst weten hoe het precies zit met enkele belangrijke nadelen die altijd bij dit middel worden genoemd, zoals:

- De teruggegroeide haren zijn minox-afhankelijk waardoor ze uitvallen als je stopt met minoxidil, ook al neem je tegen die tijd een ander (beter) haargroeimiddel. Dit is mijn grootste vrees omdat ik zeker niet de rest van mijn leven minox wil gebruiken, als straks bijv. sonic op de markt komt wil ik gewoon dat ik alleen dat middel hoef te gebruiken en niet dat ik ook nog wat minoxverslaafde haartjes moet voeden met minox iedere dag.
- De gezonde haren die nog niet zijn aangetast door AGA worden ook minox-afhankelijk.
- Het werkt niet goed voor de inhammen.

Ik zal eens gaan bestuderen wat nu daadwerkelijk het wetenschappelijke bewijs is voor deze drie beweringen. Is daar eigenlijk wel bewijs voor of zijn het broodje aap-verhalen? Gebaseerd op de uitkomsten zal ik de beslissing nemen wel of niet aan dit middel te beginnen.

On-topic reacties zijn welkom!
Toevallig… Ik denk al een paar weken over dezelfde vraag na. Maar om precies de drie redenen die je hierboven noemt, heb ik besloten de keuze nog een tijdje uit te stellen. Zie mezelf ook niet de rest van mn leven minox gebruiken…. Terwijl ik het wel heel hard nodig heb nu.

In combinatie met de Lasercomb moet minox, volgens mij, wel voor goede resultaten kunnen zorgen (Is daar btw geen studie van??)

Verder heb ik ook nog een beetje rondgezocht naar info over andere vermeende groeistimulanten zoals topical melatonine of dat appel extract, maar volgens mij gaan beide alternatieven niet veel doen.

Ben wel erg benieuwd naar je uiteindelijke beslissing en ik hoop dat je alle interessante (tussen) bevindingen hier wilt posten.
Vince001 is offline  
Oud 30 mei 2006, 13:53   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
is er eigenlijk een middel die mogelijk goede resultaten voor de inhammen kan hebben maar die niet het nadelige effect van minox hebben (minox afhankelijke haren)?

het mooiste zou zijn dat je de hergroeide haren in stand kon houden met fina of duta...
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 30 mei 2006, 14:18   #7
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
het is gewoon routine voor mij, tanden poetsen bijv moet ook toch 2 maal per dag gebeuren... tegenwoordig als ik me haren was s morgens doe ik al minox erin bij handdoek droog haar dan even wachten en soms wat gel in doen ( mijn haren zijn al lang) en klaar is kees. en van bijwerkingen op nat haar heb ik nog niks gemerkt ik gebruik 2x 1ml per dag soms kan het eens 3ml zijn.
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline  
Oud 30 mei 2006, 16:36   #8
Kretos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 182
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik zal eens gaan bestuderen wat nu daadwerkelijk het wetenschappelijke bewijs is voor deze drie beweringen. Is daar eigenlijk wel bewijs voor of zijn het broodje aap-verhalen? Gebaseerd op de uitkomsten zal ik de beslissing nemen wel of niet aan dit middel te beginnen.
Deze reactie is enigszins off-topic, maar ik vind het goed dat je zelf op onderzoek uitgaat en niet volledig afgaat op wat we denken te weten. Door kritisch te zijn komen we steeds meer te weten en ik geloof dat op die manier een oplossing dichterbij komt. In ieder geval zal iedereen zijn persoonlijke regime op die manier kunnen verbeteren.

On-topic: ik adviseer je om naast de punten die je hier wilt onderzoeken bij je keuze ook aandacht te besteden aan de andere mogelijke bijwerkingen van minoxidil.
Kretos is offline  
Oud 30 mei 2006, 18:14   #9
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
minox

Ik neem aan dat je voor de 5% variant wil gaan Tiuri??? Ik heb zelf wel goede ervaringen met minox voor de inhammen, gebruik nou alleen nog maar xandrox 15 smorgens en tijdelijk de normale 5% in de avond met succes..
Ik vind het altijd wel klote om 2x per dag in te doen maar straks ga ik toch over na xandrox 15 1x in de avond en dan is het gewoon goed te doen...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline  
Oud 30 mei 2006, 18:43   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Idd denk ik dat ik de 5% ga nemen, als ik aan de minox ga...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 2 juni 2006 om 20:10
Tiuri is offline  
Oud 30 mei 2006, 19:15   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
Ik neem aan dat je voor de 5% variant wil gaan Tiuri??? Ik heb zelf wel goede ervaringen met minox voor de inhammen, gebruik nou alleen nog maar xandrox 15 smorgens en tijdelijk de normale 5% in de avond met succes..
Ik vind het altijd wel klote om 2x per dag in te doen maar straks ga ik toch over na xandrox 15 1x in de avond en dan is het gewoon goed te doen...
heb je toevallig foto's van jou hergroei bij de inhammen?
heb je nog last gehad van inflamation?
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 30 mei 2006, 22:07   #12
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door darkster1981
heb je toevallig foto's van jou hergroei bij de inhammen?
heb je nog last gehad van inflamation?
nee heb geen foto's... Ik heb eerst zon 8 maanden 2% gebruikt zonder er iets van te merken, toen ik daarmee stopte vielen er behoorlijk veel haren uit na zon 3 maand. Toen ben ik dus begonnen met fina en 2x 5% minox per dag, na zon 4 maand was er sprake van echt veel hergroei over mijn gehele aga gebied dus ook de inhammen.

Na deze 4 maanden ben ik overgegaan na 1x minox 5% per dag en finasteride tot ongeveer zon 9 maanden toen ik veel verslechtering begon te zien vooral bij de inhammen (bovenop was het nog steeds goed).

Ben nou al zon 4 maanden aan de xandrox 15 en de laatste maand heb ik daarnaast savonds 5% minox gebruikt. De korte haartjes aan de haarlijn zijn weer redelijk meegegroeid en het hele voorste stuk is weer wat voller geworden.

(Inflammation had ik vooral veel toen ik net aan fina was en 2x 5% minox, nou heb ik bijna nooit geen last meer van ook niet na het stoppen met fina.)
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline  
Oud 31 mei 2006, 15:20   #13
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Zo, dat vind ik toch wel verrassend om te horen Tiuri, dat je minox overweegt. Ik kan me zowel in je pro- als in je contra-argumenten vinden. Maar waarom stop je eigenlijk nu al met spiro?
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline  
Oud 31 mei 2006, 22:54   #14
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
wow...dus als je stopt met minox, gaan er in het begin ook haartjes verloren die later weer teruggroeien?
ik hoop het, gebruik het nu ±1 maand 1,5 maand niet, en mn haar is zwaar achteruit gegaan...ik kam het nu naar voren (ziet er btw niet uit) maar als ik het kort(er) zou knippen, zie je opeens turbo inhammen :'(

maar ga binnenkort tog wel weer minox gebruiken én dan toch hopen op hergroei, als ik het dan kortwiek, ziet het er vast minder erg uit (en heeft iemand die website nog hoe je eruit zou zien met kaalgeschoren hoofd?)
__________________
Regime:
noks
another is offline  
Oud 1 juni 2006, 01:28   #15
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Tiuri, je hebt er veel meer inzicht in dan ik, maar ik denk dat je er goed aan doet om aan de minox te beginnen. Zoals al heel vaak wordt opgemerkt, is het momenteel (zeer) goed mogelijk je haar te behouden. Hergroei is helaas voor lang niet iedereen weggelegd. Je bent nu op een moment dat je voor behoud van het haar wil gaan en het versterken van de zwakkere haartjes in de haarlijn als ik goed las. De kans dat dit lukt is met minox in combinatie met de andere middelen die je gebruikt zeer aanwezig. Je wil later ook geen spijt krijgen dat je het niet gedaan hebt denk ik!
Met het verhaal van de lasercomb ben ik er maar weer eens achter dat we blij moeten zijn met wat er op de markt is, en nieuwe, verbeterde oplossingen weleens (te) lang op zich kunnen laten wachten.....
over je punten in je beginpost:

-het haar dat je terugwint en/of sterker maakt met minox zal idd afhankelijk blijven. Het geldt echter "maar" voor 2 jaar dat je minox 2 maal daags moet gebruiken. Daarna volstaat 1 keer, dus valt er al een stuk verplichte discipline weg. ( de helft denk ik )

- Weet ik niets over, volgens mij nooit vastgesteld, ik hoop dat Cloud gelijk heeft en dit niet waar is. (Zou het anders niet onderhand bekend zijn na al die jaren dat het al op de markt is?)

-Tja dat het niet goed werkt op de inhammen... hoe is dat onderzocht? Werkt het in verhouding slecht op de inhammen, of is er weinig hergroei op de echt kale inham, gaat het om de hele haarlijn of....?
In jouw geval gaat het om zwakkere haren in je haarlijn langs je inhammen, dus misschien werkt het daar wel weer goed omdat het in feite geen inham is..

succes met je keuze in elk geval!
Leonn is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[minoxidil] Algemeen cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 3780 20 september 2021 15:09
[minoxidil] Aanbrengen mjoy Medicijnen/haargroeimiddelen 104 20 januari 2020 21:34
[minoxidil] Xandrox wboy Medicijnen/haargroeimiddelen 79 6 januari 2008 11:20
[minoxidil] Ugh's ervaring ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 172 21 februari 2007 15:02
[Minoxidil] Inkoop actie ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 7 3 november 2003 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.