Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 september 2009, 23:17   #1
Lia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2009
Berichten: 9
Even voorstelen

Hallo,

Wil me even voorstellen, ik ben Lia, woon in Tilburg en ben 55 jaar.
Uiteraard heb ik net als meerdere mensen hier al veel gelezen en herken ik behoorlijk veel van hetgeen er geschreven staat.
Ik vrees dat ik dus (ook) AA heb, maar zekerheid daarover heb ik nog niet omdat ik nog niet naar de huisarts ben geweest, dat ga ik maandag doen.
Net als de meeste ben ik me rot geschrokken toen er niet alleen veel meer haren uit aan het vallen waren (vooral goed te zien na het douchen), ging er meer op letten en merkte op elk moment vd dag wel dat er vaak losse haren rond me dwarrelden.
Toen kreeg ik haarpijn, vooral op m'n kruin, dit heb ik nog niet vaak gelezen hier, dus vroeg ik me af of dat een sympthoom is van AA? Die haarpijn ging na 2 dagen weer weg, maar is inmiddels weer terug, ook zo nu en dan een branderig gevoel in het gebied waar de haarpijn is???
Gisteren met die harde wind deed het echt op verschillende plekken op m'n hoofd goed zeer omdat de wind mijn haren door elkaar waaide, voelde heel vervelend, kent iemand dat?
En ineens zie ik 'n week geleden twee kleine kale plekjes midden op m'n hoofd, maar gek genoeg had ik daar geen haarpijn en ook geen branderig gevoel.
Begin deze week voelde ik ergens halverwege mijn achterhoofd iets raars en vroeg mijn dochter of zij iets kon zien. Ik hoorde haar schrikken en ze zei, mam je hebt een behoorlijk plek daar die flink kaal is, dus tweede spiegel erbij en kijken en inderdaad, een plek zo groot als 'n ei. In recordtempo voel ik mijn haardos dunner en dunner worden en vandaag sloeg eigenlijk de paniek toe, zeker na het lezen van de vele verhalen hier.
Enkele dagen terug kon ik nog een beetje geloven dat die haarpijn, het branderige gevoel en de haaruitval zou kunnen komen door een nieuwe gum (soort gel meaar dan droog) die ik 2 mnd geleden gekocht heb en ben daar meteen mee gestopt, maar de plek op achterhoofd lijkt wel groter en nog kaler te worden, de haarpijn op m'n kruin is er ook nog steeds.

Ik wilde dit kort houden, is me niet echt gelukt
Natuurlijk hoop ik dat het inderdaad een allergische reactie is op die gum, maar ben wel bang dat het AA is.

Bedankt voor het lezen
Groetjes
Lia

Laatst gewijzigd door Lia; 5 september 2009 om 17:08
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2009, 13:40   #2
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hoi Lia

Het haarpijn ken ik wel. Alsof er iemand continue aan je haar getrokken heeft..
Ik weet even alleen niet zo goed meer of dat bij mij gepaard ging met uitvallen.
Misschien de zoekfunctie hier op haarweb eens gebruiken? Weet bijna zeker dat er vaker over gesproken is!

Succes bij de dokter morgen!
Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2009, 22:08   #3
Lia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2009
Berichten: 9
Toch AA

Hallo Lies,

Bedankt voor jouw reactie.
Gisteren dus naar huisarts en deze schrok van de snelheid waarmee mijn haarvolume gehalveerd was en de grote kale plek en dat alles binnen 'n week, hij liet er geen gras over groeien en heeft er voor gezorgd dat ik vanmiddag al bij de dermatoloog terecht kon.
Omdat de huisarts dacht dat het geen AA was, viel het me erg tegen dat de dermatoloog die diagnose wel stelde, AA dus.
Heb diprolene gel gekregen die ik max 4x pw mag gebruiken.

Hoe gek het misschien ook klinkt, ik blijf maar denken dat ik dan misschien AA heb, maar dat de onderliggende oorzaken toch spanningen, zorgen en stress zijn, omdat ik de afgelopen 2 jaar niks dan zorgen heb, de weegschaal slaat kompleet door naar de negatieve kant en ik ben niet in staat en ook niet geweest om aan de positieve kant iets erbij te doen om het broodnodige evenwicht te herstellen.
Maar ik ben geen dermatoloog, bij mij is het gewoon een soort intuiitie, stom eigenlijk.
Natuurlijk moet ik de oorzaken van mijn negatieve spiraal aan pakken en heb gisteravond een en ander op papier gezet, dingen die ik moet gaan doen zodat mijn situatie weer een beetje normaal en leefbaar wordt.

Heb ondertussen al veel gelezen hier en wordt daar ook niet echt vrolijk van.
Maar ik heb me voorgenomen om niet te gaan zeuren, maar om te proberen de dingen positiever te benaderen, hoop dat me dat gaat lukken.

Nogmaals erg bedankt voor jouw reactie.

gr Lia
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2009, 10:20   #4
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Lia,

Ik herken je verhaal helemaal! Ik heb CA (een soort AA), ook herken ik dat gevoel van de wind op je pijnlijke haren! Kijk maar naar het topic van Cicatricieel Alopecia. Als je iets wil weten, vraag maar raak!
Sterkte,
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2009, 23:09   #5
Lia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2009
Berichten: 9
Ca

Hallo Madelieve,

Bedankt voor jouw reactie, heb de topic gelezen, bedankt voor die tip.
Wat erg dat jij CA hebt, dat is bijna helemaal uitzichtloos lijkt me.

Ja ik heb wel vragen (uiteraard), bv wat voor symptomen had jij in het begin nog meer?
Was de plek of waren de plekken ineens kaal of ging het langzaam?
En begon het bij jou met één plek of meteen met meerdere?

Momenteel lijkt het bij mij net alsof er weer haar teruggroeit op de grote kale plek en ook het haaruitval is stukken minder.
Weet je ik zie de mens holistisch, geest en lichaam zijn een.
Ik zit al 4 jaar met mijn handen in het haar vanwege zorgen, spanningen en heb daardoor gigantische stress momenten, waardoor ik letterlijk met het haar in mijn handen zit, ik vind het op een of andere manier zo symbolisch!!!
Natuurlijk klamp ik me vast aan deze zienswijze, alles beter dan AA of CA, heb inmiddels in eigen omgeving mensen gesproken die ooit flink haaruitval en kale plekken hebben gehad en er later achter kwamen dat het pure stress was.

Ik heb de Diprolene zalf/gel in huis maar kan er maar niet aan beginnen om de kale plek en de kleinere in te smeren, ook omdat het net is alsof het niet verder gaat, misschien verloopt het proces zo wel???
Mag ik vragen wat jij voor medicatie hebt gehad?
En hoe gaat het nu met jou?

Wat ik wel erg raar vond, de dermatoloog zegt dat het AA is en als ik vraag of ik terug moet komen zegt hij van niet!!!!!!

Groetjes
Lia
Lia is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2009, 08:29   #6
madelieve
HaarWeb lid
 
madelieve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 229
Hallo Lia,

Sinds ik geen hoop meer heb, gaat het uitstekend met me! Ook ik had erg veel stress en jeuk en pijn en na een flinke griep vielen er veel strengen haar uit. Ik ben naar de dermatoloog gegaan en die focuste zich op Alopecia Androgenitica omdat ik dat duidelijk ook had. Maar naderhand op een foto bleek dat ik allemaal kleine kale plekjes had en dat was CA. Ik heb toen 9 maanden antibiotica geslikt en plaquenil (dat slik ik nog) en ik moest ook diprolene gel smeren op de kale plekjes. De kale plekjes werden heel langzaam groter. Die gel deed niets, sterker nog, ik kreeg meer pijn. Nu heb ik de CA gewoon geacccepteerd, ik heb wel nog veel jeuk en slik dus nog die plaquenil omdat het anders verergert. Ik ben nog steeds onder controle van de dermatoloog. Ik vind het vreemd dat jij niet terug moet, ik zou dus echt wel een vervolg afspraak maken of een andere dermatoloog nemen. Ik vind het geweldig dat er bij jou weer haren groeien in die kale plekken, dat is een goed teken lijkt me!
Sterkte ermee, groetjes,
__________________
Madelieve
madelieve is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.