Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 mei 2021, 19:05   #1
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Fuegenix 2060 grafts

Hoi allemaal,

verleden week heb ik mijn haartransplantatie laten uitvoeren bij Fuegenix.
Ik ben net 50 jaar geworden en vanaf 2001 al actief op haarweb.
Ik heb in het verleden 2 kleine FUT ht's gehad voor mijn inhammen bij Theo Zantman. Dit was met de laser (2000 en 2002)
De dichtheid was niet echt om naar huis over te schrijven maar ik heb het altijd redelijk kunnen verbergen door een kapsel met wat langer haar.
Ik slik sinds 1999 finasteride en gelukkig is mijn haaruitval zo goed als gestabiliseerd. De oude geplaatste grafts sluiten nog aan op mijn oude haarlijn.
Maar ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 50e mijn haarlijn echt goed wou laten aanpakken. En met de coronacrisis is het de juiste tijd om het te laten doen.
Dus weer veel lezen op haarweb. Ik wou wel een haarsparende haartransplantatie met Fue techniek.

Eind februari op consult geweest bij Theo Zantman. Ze hadden het over 1250-1500 grafts. De haarlijn zou iets verlaagd worden en er zouden nog wat grafts tussen de oude grafts geplaatst worden.
Dichtheid haarlijn zo'n 40 grafts/cm

Ondertussen foto's gestuurd naar Dr Munib van Fuegenix. Hij zei dat ik 2000 grafts nodig had om mijn haarlijn weer perfect te maken.
Ik had al een aantal positieve berichten over Fuegenix gelezen en dus een afspraak gemaakt om op consult te komen.
Dr Munib liet zien dat de 2000 grafts echt nodig waren. Hij zou ook een stuk inscheren om de lage dichtheid goed op te vullen.
Dichtheid zou 60 grafts/cm worden.
Hij was niet opdringerig en zei dat ik zeker op consult moest gaan bij andere klinieken.

Ik heb er niet lang over na hoeven denken. Dr Munib sprak echt met passie over zijn werk. Hij liet me ook zien hoe hij te werk zou gaan.
Ik wou echt voor kwaliteit gaan dus heb ik gekozen voor Fuegenix. De afspraak was voor eind april, 5 dagen voor mijn 50e verjaardag. Dus net op tijd

Dag van behandeling:
Ik moest er 7:15 uur zijn. Eerst foto's genomen en de haarlijn werd getekend en symetrisch gemaakt.
Dan inscheren en beginnen. Alles viel reuze mee. Ik was redelijk versuft van de verdovingen en ben een aantal keren in slaap gevallen.
Er zijn totaal 2060 grafts uitgehaald en geplaatst. De 1tjes voor de haarlijn en de 2tjes en 3tjes om op te vullen.
Om 15:00 was ik al klaar!

Thuis de eerste nachten rechtop op de bank geslapen. Geen last van napijn. Wel vanaf dag 2 flinke zwellingen. Eerst mijn voorhoofd, toen mijn ogen.
Ik leek op een monster hahaha. Wel veel gekoeld. Geen pijn ofzo.
Nu na bijna een week zijn bijna alle zwellingen weg en is het wachten op het resultaat.


Hieronder een een aantal foto's . De eerste foto was voor mijn behandeling. Ik zal ook regelmatig foto's toevoegen van mijn voortgang
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg oude haarlijn.jpg‎ (132,2 KB, 661x gelezen)
Bestandstype: jpg inham rechts.jpg‎ (150,3 KB, 561x gelezen)
Bestandstype: jpg getekende haarlijn.jpg‎ (138,4 KB, 522x gelezen)
Bestandstype: jpg donor.jpg‎ (141,2 KB, 644x gelezen)

Laatst gewijzigd door pupuh; 3 mei 2021 om 18:24
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2021, 19:08   #2
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Nog wat foto's

Hierbij nog wat foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg donor met haar los.jpg‎ (117,6 KB, 403x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 1.jpg‎ (134,1 KB, 564x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 2.jpg‎ (133,0 KB, 515x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 3.jpg‎ (131,4 KB, 369x gelezen)
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 17:24   #3
ILoveHair84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2021
Berichten: 23
Geslacht:
Een mooi resultaat hoor, goed dat je hebt gekozen voor een andere kliniek want vooral op je laatste foto's is toch wel te zien dat 1250 tot 1500 grafts aan de krappe kant was geweest. Ook is een dichtheid van 40 grafts per cm2 niet zo hoog wanneer er al twee keer een behandeling is geweest aan de inhammen. Heb je trouwens wel je 50e verjaardag kunnen vieren of heb je dat bewust maar even overgeslagen dit jaar?
ILoveHair84 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 18:22   #4
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Dank je!

Verjaardag heb ik rustig gevierd met mijn gezin en alleen mijn broer op visite.
Ik vier het nog wel als het weer kan met een volle bos haar
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 21:24   #5
Rastaboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2018
Berichten: 37
Geslacht:
Ziet er goed uit pupuh! Je hebt al een flinke bos haar dat gaat straks vanaf de haarlijn er blits uitzien. Ikzelf ben ook bij Munib geweest, succes met het verloop!
Rastaboy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2021, 23:16   #6
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Thanks man. Jij ook succes met het herstel!
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 00:11   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Leuk geschreven en ik ga je zeker volgen. Je haarlijn ziet er goed uit. Je loopt trouwens een paar dagen op mij voor. Ik ben op 30/04 behandeld en dit is dus de 3e dag na de behandeling. Bij mij zijn de zwellingen al wat aan het wegtrekken (gisteren was het veel erger) maar heb sinds gisteren wel flink last van jeuk.

Ben wel benieuwd of jij ook nog jeuk ervaart of dat het met een paar dagen weg is. Heb er echt moeite mee om het niet aan te tikken (ik krab uiteraard echt niet).
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 00:56   #8
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Thanks!

De jeuk valt bij mij best mee. Alleen een beetje jeuk op mijn donorgebied. Ik smeer het voor het slapen in met calendula zalf. Dat helpt wel.
Korstjes beginnen nu langzaam los te raken. Zwellingen zijn nu weg.
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 00:58   #9
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
You did it, mooi man! Mooie dichtheid, je weet nu dat je definitief klaar bent aan de voorkant... Over een paar maanden begint het leven na je 50e...
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 01:03   #10
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Thanks!

De jeuk valt bij mij best mee. Alleen een beetje jeuk op mijn donorgebied. Ik smeer het voor het slapen in met calendula zalf. Dat helpt wel.
Korstjes beginnen nu langzaam los te raken. Zwellingen zijn nu weg.
Thanks voor de tip. Had van iemand anders ookal van die zalf gehoord. Ik ga morgen meteen mijn vriendin vragen om dat te kopen voor me haha.

Gelukkig heb ik ook met name jeuk op het donor gebied en niet op het ontvangstgebied. Nu kan ik er met schone handen zachtjes overheen aaien wat helpt tegen de jeugd maar uiteraard doe ik dat liever zo min mogelijk.

Goed om te horen dat de zwellingen bij jou al weg zijn. Ik verwacht dat ik morgen of overmorgen ook geen zwellingen meer heb. Op dat moment durf ik iniedergeval weer de deur uit te gaan haha.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 10:40   #11
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
You did it, mooi man! Mooie dichtheid, je weet nu dat je definitief klaar bent aan de voorkant... Over een paar maanden begint het leven na je 50e...
Thanks Roob!
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 10:42   #12
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Thanks voor de tip. Had van iemand anders ookal van die zalf gehoord. Ik ga morgen meteen mijn vriendin vragen om dat te kopen voor me haha.

Gelukkig heb ik ook met name jeuk op het donor gebied en niet op het ontvangstgebied. Nu kan ik er met schone handen zachtjes overheen aaien wat helpt tegen de jeugd maar uiteraard doe ik dat liever zo min mogelijk.

Goed om te horen dat de zwellingen bij jou al weg zijn. Ik verwacht dat ik morgen of overmorgen ook geen zwellingen meer heb. Op dat moment durf ik iniedergeval weer de deur uit te gaan haha.
Trekt snel weg idd. Zal bij jou ook niet lang meer duren.
Sterkte nog
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2021, 11:09   #13
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pupuh Bekijk bericht
Trekt snel weg idd. Zal bij jou ook niet lang meer duren.
Sterkte nog
Hoop het man. Het begint ook wat branderig aan te voelen. Nog ff doorzetten inderdaad. Hou ons op de hoogte van jouw voortgang!
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 22:21   #14
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Hierbij even een update na 2 weken.
Alle korstjes zijn weg. Ik vind het er al goed uitzien. Jammer dat de haren gaan uitvallen!
Ik heb weinig last gehad die 2 weken. Het enige was dat ik op mijn rug moest slapen.
De foto's zijn van gisteren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg na 2 weken links.jpg‎ (147,9 KB, 430x gelezen)
Bestandstype: jpg na 2 weken voor.jpg‎ (146,0 KB, 448x gelezen)

Laatst gewijzigd door pupuh; 9 mei 2021 om 22:29
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2021, 22:30   #15
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Ik krijg helaas de afbeeldingen niet gedraaid
pupuh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2000 grafts, fuegenix, ht 50 jaar, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.