Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2022, 15:04   #1
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Lightbulb Haartransplantatie grote kruin 2880 grafts - Fuegenix

Even kort mijn verhaal:

Al op een redelijk vroege leeftijd (20/21) werd ik kalend op mijn kruin. Het werd steeds erger en ik wilde niet met een opa kapsel rondlopen dus dan maar de tondeuze erover. Een kaal koppie stond mij wel maar toch liever niet mijn hele leven. Na 4 jaar de knoop doorgehakt en actief op zoek gegaan naar een kliniek. In de jaren ervoor heb ik wel op dit forum rondgekeken en contact gezocht met ( vooral Turkse ) klinieken maar die zeiden dat ik nog te jong was.

Een haartransplantatie is voor je leven dus ik besloot dat ik wel echt een naar een kliniek wilde gaan die bewezen goed resultaat levert. Zo doende ben ik bij Fuegenix terecht gekomen , goede ervaringen en resultaten , en maar een uurtje rijden voor mij. Bij het consult wist ik eigenlijk al vrij snel dat ik de HT hier wil laten doen. Dr. ahmad verkoopt geen sprookjes , je hebt direct contact , hij voert de hele procedure zelf uit en je merkt dat het een perfectionist is in zijn vakgebied.

De behandeling kon al redelijk snel in februari plaatsvinden maar i.v.m. corona moest de afspraak verzet worden naar eind maart. Eventjes balen maar de maand vloog voorbij en ik heb zojuist de HT gehad.


Over de behandeling zelf:
De kruin was redelijk groot en ik had blijkbaar ook retrograde alopecia. Het donorgebied wat wel bruikbaar was had erg goede grafts. Vaak 3-4 haartjes per graft. De inhammen ga ik nog proberen te verbeteren met Essengen-6 wat ik al ongeveer 1,5 maand gebruik . Er begonnen al nieuwe donshaartjes te komen dus ik ben benieuwd.
De behandeling zelf vond ik meevallen, de prikjes zijn even gemeen en daarna is het vooral lang stil liggen. Na 8 uur op de stoel en een hoop priegelwerk is het mooi gelukt.

Het leuke is dat je tussendoor je eigen grafts mag bekijken, heel interessant om te zien. Van de pijn heb ik niet echt last gehad en van zwellingen eigenlijk ook niet. Alleen het slapen is vervelend de eerste dagen maar dat is wel het enigste. Ik had altijd een hekel aan halve verslagen dus ik ga proberen jullie op de hoogte te houden en in ieder geval maandelijks foto's te uploaden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_0130[1].NEF.jpg‎ (146,9 KB, 942x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0380[1].jpg‎ (140,9 KB, 565x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0398[2].jpg‎ (139,8 KB, 525x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0399[1].jpg‎ (140,3 KB, 506x gelezen)

Laatst gewijzigd door vanCitium; 1 april 2022 om 15:22
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2022, 15:20   #2
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Re

hierbij nog extra foto's van voor en na.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220330_153535_com.instagram.android.jpg‎ (156,8 KB, 499x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20220330_153538_com.instagram.android.jpg‎ (151,4 KB, 505x gelezen)
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2022, 10:06   #3
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Ziet er zeer netjes uit kerel. Echt een groot gebied wat goed onder handen is genomen. Ik denk dat dit een mooi resultaat wordt. Ik hoop daarnaast ook dat je de retrograde alopecia onder controle kunt houden. Ben benieuwd naar je voortgang.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2022, 14:03   #4
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Heel netjes dat ze toch zoveel grafts eruit konden halen, het is zeker een flink gebied wat behandeld is.

Ik had een vergelijkbare kruin, ik denk iets minder groot dan jouw gebied. Inmiddels ben ik bijna op 6 maanden en komt er langzaam aan een laagje.

Nog even een paar dagen volhouden voor het herstel. Veel water blijven drinken en met Netflix of Videoland kom je er wel.

Ik ga je zeker volgen. Succes!
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2022, 13:27   #5
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Dank voor het delen, ik ben benieuwd naar het verloop!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2022, 21:03   #6
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Update week 1

Na precies een week is het donorgebied al redelijk goed genezen en ziet de kruin er mooi uit. Verder eigenlijk nergens last van. Jammer dat het nog uit gaat vallen...

@eldee070dh , ik heb toevallig je verslag gelezen ter oriëntatie voor mijn behandeling. Hopelijk binnenkort een volle bos!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_0444[1].JPG.jpg‎ (140,5 KB, 315x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0445[1].JPG.jpg‎ (141,1 KB, 238x gelezen)
Bestandstype: jpg DSC_0443[1].jpg‎ (137,8 KB, 344x gelezen)
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2022, 23:03   #7
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Ziet er goed uit, herstel gaat goed. Nog even volhouden, aangezien er wat jeuk zal komen.
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2022, 23:26   #8
Lowlandlion
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2021
Berichten: 67
Geslacht:
Waarom is er niet voor gekozen om ook de inhammen (deels) op te vullen? Is de donor niet toereikend genoeg of bewuste keuze?
Lowlandlion is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2022, 01:01   #9
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lowlandlion Bekijk bericht
Waarom is er niet voor gekozen om ook de inhammen (deels) op te vullen? Is de donor niet toereikend genoeg of bewuste keuze?
Om het donorgebied niet in één keer uit te putten en omdat de inhammen (misschien) nog te verbeteren zijn met essengen6. Ik had hiervoor nog nooit minoxidil of finasteride gebruikt (huiverig voor bijwerkingen). Bij gasten met vergelijkbare inhammen heeft Essengen 6 echt wonderen gedaan, staat volgens mij ook een topic van op dit forum.

Volgens mij zei dr. Munib ook dat hij niet meer dan 3000 grafts in een keer doet om de kwaliteit te waarborgen. Als de essengen6 niet aanslaat kan ik in de toekomst altijd nog de inhammen op laten vullen. Hoe dan ook eerst centen sparen
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2022, 21:30   #10
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Update week 2

Na precies 2 weken zijn alle korstjes eraf , alleen nog wat schilfertjes.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSC_0454[2].jpg‎ (138,9 KB, 335x gelezen)
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2022, 14:42   #11
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Nice! Komt nog wel wat jeuk aan en nog steeds voorzichtig aan doen (geen pet op etc.) en dan gaat dit heel mooi worden. Ergste is voorbij gelukkig.
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2022, 19:03   #12
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eldee070dh Bekijk bericht
Nice! Komt nog wel wat jeuk aan en nog steeds voorzichtig aan doen (geen pet op etc.) en dan gaat dit heel mooi worden. Ergste is voorbij gelukkig.
Pet kan na 2 weken zonder problemen en zonder nadelig effect op het resultaat.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2022, 19:08   #13
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Update 2 maanden

2 weken geleden moest ik voor een verjaardag uit eten en heb mijn haar toen nog gemillimeterd. Vanaf nu ga ik het laten groeien. Volgens mij zijn niet alle haartjes uitgevallen en het voelt nu al voller dan voorheen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2 maanden -1.jpg‎ (140,9 KB, 384x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 maanden -4.jpg‎ (139,2 KB, 374x gelezen)
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2022, 23:24   #14
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Nice man, ziet er goed uit inderdaad. Je zult nog veel geduld moeten hebben, maar voor 2 maanden is dit prima denk ik. De komende weken/maanden zal de groei misschien niet enorm zijn, dus schrik daar eventueel niet van. Maar hopelijk gaat het bij jou sneller dan bij mij.

Veel plezier man!
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2022, 13:02   #15
vanCitium
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2018
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eldee070dh Bekijk bericht
Nice man, ziet er goed uit inderdaad. Je zult nog veel geduld moeten hebben, maar voor 2 maanden is dit prima denk ik. De komende weken/maanden zal de groei misschien niet enorm zijn, dus schrik daar eventueel niet van. Maar hopelijk gaat het bij jou sneller dan bij mij.

Veel plezier man!
Thanks! Ik ga het rustig afwachten, met het zonnetje zal ik toch nog veel een petje dragen. Begint het bij jou al wat voller te raken?
vanCitium is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, fuegenix haarkliniek, jonge leeftijd, kalende kruin, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.