Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juni 2011, 10:19   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Mijn haarsituatie, inclusief foto's

Beste mede-haarweb leden,

Ik ben 20 jaar oud, maar begin nu toch ook te zien dat mijn haar (in de erfelijk belaste zones) soms dunner lijkt en dat er zich inhammen beginnen te vormen. Hoewel ik vaak last heb van dun haar en veel haar uitval tijdens periodes van grote stress. De inhammen komen er onvermijdelijk, ik kan ze reeds zien en ook m'n vader en broer hebben daar erg last van. Na hier enkele maanden mee te lezen, ben ik er achter gekomen dat het probleem beter vroeg aangepakt wordt. Grotere kans op succes.

Hier zien jullie mijn foto's, waar ik wel de kanttekening moet bijmaken dat mijn haar er van bovenaf niet altijd zo 'vol' uitziet. Beetje optisch bedrog + oorzaak van het kapsel, krulhaar lijkt altijd voller; in realiteit heb ik van nature erg dun haar.

M'n grootste probleem ligt bij het feit dat mijn hoofdhuid soms zichtbaar is 'door mijn haren' en dat de inhammen zich beginnen te onderscheiden. Haarproblemen mbt de kroon blijven voorlopig uit.

Oordelend op basis van mijn foto's en mijn leeftijd, raden jullie het mij aan/af (al) met fina te beginnen? Ik heb er een dubbel gevoel bij. Enerzijds geloof ik inderdaad dat vroeg beginnen beter is, maar anderzijds lees ik toch ook enkele verhalen over fina, waarvan de werking zou stoppen na (maximaal!) een jaar of 10.. Dan wacht ik misschien beter nog enkele jaren als ik zolang mogelijk van de werking wil genieten: maar, then again, heb ik misschien al minder haren over op het moment dat ik begin... Dilemma's. Of raden jullie me aan met iets zwakkers te beginnen, als DHT-blokker, SP? Minoxidil (Rogaine) lijkt me voorlopig niet aangewezen, o.a. ook omdat het tweemaal daags aanbrengen van de lotion niet geheel zal passen in mijn studentenleven.

Sowieso ben ik, als ik ooit met fina begin, van plan eerst een dosis SP op te gebruiken en dan 'op te bouwen' naar fina. Ik geloof er waarlijk in dat de kans op bijwerkingen in de eerste maanden kleiner is als je het lichaam aan dit (soort) product laat wennen.

Alvast bedankt, lotgenoten!

Hairpilot







Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2011, 15:03   #2
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
[Of raden jullie me aan met iets zwakkers te beginnen, als DHT-blokker, SP? Minoxidil (Rogaine) lijkt me voorlopig niet aangewezen, o.a. ook omdat het tweemaal daags aanbrengen van de lotion niet geheel zal passen in mijn studentenleven.


Beste Hairpilot,

Bij preventie tegen haaruitval gaat het er niet om wat het makkelijkste is maar wat werktzaam is. Je poetst toch ook twee maal per dag je tanden?

Gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2011, 15:52   #3
Moorea
HaarWeb lid
 
Moorea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 167
Geslacht:
Optisch bedrof of niet, ik denk dat je menig man op dit forum jaloers maakt met deze volle bos. Zou gewoon met iets zwakkers beginnen. Misschien Revita shampoo en beginnen met 1 x p/d minoxidil? Aanbrengen is zo gebeurd, voor of na het tanden poetsen.
__________________
Regime
Nu even niks, want ik ben er PANklaar mee!
Behalve gezond eten (goede vetten, geen tarwe, wel probiotica = darmen heel blij mee) en stress vermijden.
Haarwerkje (mrt. 2016) bevalt niet en wordt niet gedragen.

Verleden

Minoxidil 5% w/o ppg en Revita shampoo 2/3 x p.w. (tot +/- mei 2016)
Minoxidil 2% w/o ppg Rogaine (okt. 2013 - jan. 2014)
Minoxidil 5% w/o ppg (v.a. dec. 2010 - okt. 2013)
Omega 3-6 (2010-2011)
Vitaminstore Huid Haar Nagel (2010-2011)
Nioxin Cleanser/ Revita Shampoo (2011-2012)
Yaz/Drospirenon (gestopt in 2010 wegens overgevoeligheid hormonen)
Cyproteronacetaat/ Diane-35 (2006-2007)
IJzertabletten
Rooscure
Moorea is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2011, 17:11   #4
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Optisch bedrog, krullen...ja het help allemaal mee, maar dit is geen dun haar. Hoe kom je daar nu bij ? Als je echt dun haar hebt, en dit kapsel aanneemt, dan heb je 5 krullen op je hoofd.

Voorlopig zou ik het enkel nog goed in de gaten houden, dit zijn geen inhammen. Vanaf je temple points loopt je haar recht naar boven.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2011, 14:22   #5
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Bovenstaande afbeeldingen zijn inderdaad niet duidelijk, daar is het probleem niet zichtbaar, akkoord. Maar het probleem van de inhammen en het dunne haar is er wel degelijk, geen twijfel.

Ik heb geprobeerd betere foto's te nemen, zie hier.





__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2011, 15:40   #6
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Ik zie nog geen enkele inham, wel dunner haar rond je temple points.
Check mijn topic maar eens, ik heb vergeleken met jou al flinke inhammen, maar zelfs daar adviseren zr om nog niks te doen, dus ik wacht nog even 6 maanden om dan fotos te posten en te kijken of het erger is voor ik behoorlijk zwaar ga ingrijpen op mn hormonen......Kzou eens ketaconazole nizoral shampoo aanschaffen en over 6-7 maanden weer fotos posten kijken hoe het dn is..
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2011, 16:28   #7
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 531
Geslacht:
Inhammen

Beste Hairpilot,

Ik zal niet zeggen dat je geen AGA hebt want daarvoor zijn de foto-s te onduidelijk. Wel kan ik je zeggen, wellicht een geruststelling, dat vrouwen en kinderen een ronde haarlijn hebben. Als jongens groter worden gaan ze in of na hun pubertijd een wat meer mannelijke haarlijn ontwikkelen en die haarlijn heeft inhammen. Kijk maar eens om je heen naar wat oudere mannen die niet kaal of kalend zijn. Die hebben ook inhammen. Het staat zelfs vreemd als een man op latere leeftijd een ronde haarlijn heeft.

Gegroet,
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2011, 13:42   #8
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Bovenstaande afbeeldingen zijn inderdaad niet duidelijk, daar is het probleem niet zichtbaar, akkoord. Maar het probleem van de inhammen en het dunne haar is er wel degelijk, geen twijfel.

Ik heb geprobeerd betere foto's te nemen, zie hier.
Je schreef dat je van nature erg dun haar hebt. Dus neem aan dat je het idee hebt dat je over je hele hoofd dun haar hebt. Daar reageerde ik eigenlijk op, en denk Moorea ook.

Dit is als een model met een foto op een anorexia forum komt mededelen dat ze van nature erg mollig is.

Die dunne plekken bij je inhammen kan natuurlijk zijn, zijn toch de scheidingen. Kan ook beginnende AGA zijn. Heel lastig te zeggen.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2011, 16:56   #9
gwennie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 september 2009
Berichten: 82
Ik zie ook niks van aga er in hoor kan heel goed je mannelijke haarlijn
zijn die gaat altijd zon cm omhoog en veel mensen raken dan in paniek en denken meteen dat ze over 3 jaar kaal zijn..

Je bent niet de enige hoor ik zat me er ook hopeloos druk over te maken
op jouw leeftijd toen er toch wat meer haar uitviel dan gebruikelijk is.. en
aangezien mijn vader op zijn 23ste al nw 6 was dan heb je het helemaal
gemaakt .

Ik zal het goed in de gaten houden als ik jou was en als je er echt iets aan wil doen ga dan niet meteen paardemidellen gebruiken voor het probleem, begin gewoon eerst met een shampoo dan naar minox en als dat nog niet werkt ga dan over fina of duta nadenken en realiseer je heel goed dat dit medicijnen zijn met serieuse bijwerkingen dat de kwaliteit van je leven KAN beinvloeden eerst goed inlezen dus .
gwennie is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2011, 13:20   #10
kerel010
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2010
Berichten: 27
Ja als je gwn op safe wilt spelen , kan je gwn beginnen met fina , maar dan gwn een zeer lage dosis 0,25 -0,5 mg per dag. Het is bewezen dat het al effectief is bij deze lage dosering. Dus dan zit je daarmee gwn de komende jaren safe , en behoudt je je haarbos. En tegen de tijd dat fina niet meer effectief is (+10 jaar) denk ik wel dat ze tegen die tijd met een nieuw middel zijn gekomen dat het op een andere manier aanpakt
kerel010 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2011, 20:52   #11
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Na bijna 6 maanden heb ik nieuwe, duidelijkere foto's genomen. Mijn haar is ook een heel stuk korter waardoor alles veel duidelijker is. Toegegeven, mijn haar was redelijk vettig op onderstaande foto's. Dag of 2 niet gewassen, maar wel vorige dagen wax gebruikt die enkel met water werd uitgespoeld. Liet het haar toch wat vettig achter.

Bijkomende info: het haarverlies valt vooral op in de douche, ik verlies haren wanneer ik het met shampoo was (een klein beetje is normaal, denk ik? Maar ik verlies er denk ik meer dan gemiddeld), bovendien heb ik altijd wel 1 of 2 of meer haartjes mee als ik met mijn handen door mijn haar ga (is denk ik niet normaal?).

Bovenaanzicht, geen bijzonder fel licht.


Scheidingen (natuurlijk?) onder fel licht. Haar hier wel expres wat opzij gelegd.


Ook deze foto's zijn onder felle lamp genomen:













Het is echter niét alleen of per se de erfelijk belaste zones! Als je kijkt naar deze twee foto's, zie je het.

1) Hier maak ik een scheiding precies in het midden en het lijkt even erg als ter hoogte van mijn inhammen.. dus gewoon diffuus dunner wordend haar of wat?



2) Hier maak ik een kleine scheiding aan de zijkant van mijn hoofd, waar normaal de 'band' haar juist blijft bestaan bij een NW6 oid. Ook hier schijnbaar even dun..



Al deze foto's werden trouwens onder deze lamp genomen:



Ik geef het toe, NIET onder een felle lamp ziet het er een stuk minder erg uit:







Deze foto is tenslotte aan het raam genomen, met de zon:



De foto's onder het felle licht en deze laatste foto waar mijn kruin zo goed zichtbaar is, lieten me enorm schrikken. Is het tijd om naar de fina of minox te grijpen? Dermate in paniek en geobsedeerd door het haarverlies kan ik niet onafhankelijk de beslissing nemen of het moment om in te grijpen hier reeds is. Vandaar de vraag. Bedankt.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie

Laatst gewijzigd door Hairpilot; 5 december 2011 om 20:54
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 11:09   #12
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Iemand, please?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2011, 22:36   #13
Manara
HaarWeb lid
 
Manara's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Berichten: 13
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Iemand, please?
Ik zie eigenlijk geen noemenswaardige of zorgwekkende haaruitval, niet aan de voorkant of bovenop. Ik zie echt geen serieus haarverlies. Aan de voorkant zie ik een natuurlijke haargrens (korte dunnere haartjes) en de kruin is ook normaal (het haar pakt samen vanwege de krul en daardoor zie je mss de hoofhuid sneller. Niet-krullend haar dekt beter, zeg maar).
Terzijde: ik heb rossig blond haar (en zo'n Mathijs van Nieuwkerk coupe) en foto's met de zon op mijn kop maken mij ook radeloos. Door de lichte haarkleur schijnt de zon er doorheen.
Wat ik wil zeggen is dat hoeveelheid licht en inzoomen je beeld van je haarbos beïnvloedt en bepaalt.
Toen ik begin 20 was, was ik ook bij tijd en wijle radeloos vanwege beginnende inhammen. Het idee om binnen korte tijd vrijwel kaal te zijn, maar nu 20 jaar later kan ik alleen maar zeggen dat ik mij onnodig zorgen heb gemaakt.
Een half jaar is mss ook een te korte termijn om te bepalen of je je haar verliest. Ik ben ook weleens in de rui, erger dan mijn 2 katten bijelkaar.

Het advies - dat geen enkele al dan niet ingebeelde kalende man/vrouw wil horen - is: kijk het nog even aan. 1 jaar of 2 jaar.
Manara is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 08:49   #14
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Beste Hairpilot, ik heb zelf ook krullend haar. Zelfs nog een heel stuk sterker als dat van jou. Ik zie in jouw foto's (zelfs onder fel zonlicht) nog geen enkele vorm van beginnende kaalheid. Bij mij is de kruin ook altijd een lastige omdat idd mijn haar ook hier door de krul voor wat "gaten" kan zorgen. Gewoon een beetje technisch plaatsen en dan valt dit ook reuze mee.

Een tip van mij om toch nog even ervoor te zorgen dat we je serieus nemen. Probeer eens een betere camera te regelen (hoger aantal megapixels en flits). Knip dan nog eens een sessie met foto's direct op de haarlijn. Want ook al heb je deze foto's onder de felste lamp geknipt, ik zie hier totaal niks vreemds en zie een bos krullen waar menig man jaloers op kan zijn.
__________________
Babies haven't any hair:
Old men's heads are just as bare;
From the cradle to the grave
Lies a haircut and a shave.
~Samuel Goodman Hoffenstein

------------------------------------------

Currently on:
  • Proscar (Less then 1MG/DAY)
  • Rogaine Foam 5% (Morning/Evening)
  • Revita Shampoo (3 times a week)
  • No other Shampooing (Babyoil only)
  • Olive Oil + Raw Egg (Once monthly treatment)
  • Multivitamins
  • Vitamine D (Additional)
  • MSM (De Tuinen)
  • Fishoil (liquid)
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 20:02   #15
angelo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2008
Berichten: 26
Maak een keer een afspraak bij de dermatoloog. Die kan je antwoord geven op je vragen. Het is zo moeilijk te zeggen. Ik denk ook al vanaf me 16e dat ik binnen paar jaar kaal zou zijn. Ben nu 33 en heb kleine inhammetjes en verder nog een gevulde kop. Inhammen heb ik laten doen bij Hasci trouwens. En niet te veel stressen he...is dodelijk voor je haar
angelo2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.