Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2011, 11:15   #91
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Bolleke, ik start met je mee! Vanaf NU!!

Aan alle anderen, jullie zijn zeer goed bezig en daar kijk ik naar op!
Volhouden!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2011, 11:33   #92
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Oké Fleurr, bedankt! Ik heb vandaag al een paar keren aan 'de verleiding' kunnen weerstaan, maar nu voel ik me dubbel gesterkt! Yes!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2011, 16:07   #93
vcvc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2010
Berichten: 6
Hier dag 47 trekvrij, verloop goed zonder enige drang of problemen.

Miejefke: bedankt voor je lieve woorden...

BOLLEKE: ZET HEM OP, KOMT GOED, IK DENKT AAN JE!!!
vcvc is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2011, 19:10   #94
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Nog steeds ok, al baal ik ervan dat ik volgens mij toch wel echt permanente kale plekken heb, vooraan bij m'n haargrens, dus dat valt op en moeilijk te verbergen. Maar ja, doorzetten zeker he!
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 05:03   #95
Me!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 12
dag 16!

Ik merk wel dan mijn nagels steeds korter worden...
Maar dat heb ik er wel voor over
Me! is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 10:29   #96
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Gisteren serieus de mist in gegaan, mijn hoofd ziet er niet meer uit, 'k kan het niet meer verbergen vrees ik.
Vandaag MOET ik sterker zijn, tijd voor een nieuw begin..
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 12:39   #97
ikke74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2011
Berichten: 5
hey

hey iedereen

ik ben stephan, 37j en ben nieuw hier op het forum
Ikzelf kamp al jaren met TTM maw het uitrekken van wimpers!!! en het stopt ook maar niet het is de eerste keer dat ik erover praat, want sinds korte tijd wist ik pas wat ik heb! en dus ook dat ik niet alleen ben.
het begon in mijn kinderjaren, heb een vrij moeilijke jeugd gehad , vader en moeder die dronken veel , hun leven was nachtleven en dus ook werken met als gevolg dat ik en mn zus grotendeel ons zelf moesten opvoeden.... er werd veel ruzie gemaakt thuis, slaande ruzies elke dagopnieuw.. daarbovenop had mn moeder epilepsie waar ik als kleine jongen echt schrik heb opgedaan, en als moeder eens thuis was dierf ik niet te slapen tot het terug klaar was, of als vader thuis kwam na zn zware nachtleven, we werden tot slot ook nog eens (ontvoerd) door eigen moeder naar het buitenland, waar we zonder pardon ergens op school werden gegooid,en ook van ziektes en allergien bleef ik niet gespaard,, dit is maar een stukje uit mn leven, ik ben nu 37 en ik kamp momenteel nog met depessies, en dus ook dit klote aandoening,,of dit echt het gevolg is door dit gebeuren weet ik niet,,, ik ben wel in therapie, maar nu niet voor TTM,maar ik praat over mn verleden, nu om duidelijk te zijn, ik ben ook geen wrak,, ik werk voltijds ondangs de moeilijke momenten, mijn hobby's zijn fotografie en lid van een autoclub ... auto's is een passie. als ik alleen thuis zit omdat ik weer eens niet de moed heb om buiten te komen, dan doorzoek ik het net over fotografie, en dus ook mn passie voor wagens, daar vind ik rust in, en hier op mijn plekje voel ik me veilig en goed! want waar ik dan ook ga of sta voel ik me niet gerust, mensen kijken je aan, en je denk damn,, ik moet hier weg!!! zelfzeker ben je niet, en je komt in een paranoia toestand,,, is ook de reden waarom ik alleen ben, ik durf geen relatie aan, ik wiel niet dat ze me zo zien. zo voel ik het aan, alhoewel het niet zou mogen,,, ik weet het. het is zo moeilijk. waarom ben ik niet gewoon als mn zus of broer?? dat vraag ik me steeds af ..zucht .... maar goed,, ik ben blij dat ik deze site heb gevonden,,, alweer een hobby erbij
ikke74 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 18:03   #98
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Dag ikke74. Je moet niet zijn zoals je broer of zoals je zus, al begrijp ik wel goed wat je bedoelt. Of de TTM getriggerd is vanuit je verleden lijkt waarschijnlijk, maar het had misschien evengoed op een ander moment opgekomen. Maakt nu eigelijk ook niet zoveel uit denk ik. Het blijft een verevelend iets, waar iedereen van ons liever komaf mee maakt. Het is iets waar we last van hebben, maar het is niet wie we ZIJN. Je bent heel wat meer dan iemand die aan z'n wimpers (of elders) trekt. Eens je jezelf daar een beetje los van kan zien, kan dat zeer bevrijdend werken. Voor mij is dit althans zo. Al zal ik het nog steeds niet tegen mensen zeggen, ik heb daar ook geen behoefte aan, anderen dan weer wel. Voor iedereen zal iets anders goed aanvoelen waarschijnlijk. Maar één ding willen we allemaal: TTMvrij zijn! En hier kan je altijd terecht om al je zorgen te delen, voor onvoorwaardelijke steun, geen oordelen, ...
Welkom en hopenlijk heb je er iets aan!
Piekes
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2011, 20:25   #99
ikke74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2011
Berichten: 5
thx piekes, tja voor het moment praat ik er hier ook open over,, maar in privé eigelijk ook niet, alhoewel ze het wel merken,, daar werd ik vroeger mee gepest,,, maar het is alvast een steun als iemand je begrijpt thx,,
ikke74 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2011, 15:06   #100
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Dag allemaal!
Heb een vraagje. Ik zou echt graag naar de kapper gaan om m'n haar (wat nog over is) te laten knippen en te laten kleuren. Maar m'n hoofd ziet niet uit: 10 verschillende lengtes, grote kale plekken waar hier en daar nieuwe haartjes op staan, blijvende kale plekken,... Hoe doen jullie dit? Wat zeg je tegen een kapper? Ooit ben ik wel eens geweest en toen had ik via de telefoon gezegd dat ik een ziekte heb waarbij m'n haar uitvalt en liever in een aparte ruimte zit omdat ik me schaam voor de kale plekken. Die kapper bestaat intussen niet meer. Ik heb me ook laten vertellen dat een kapper (een goeie) kan zien of je gewoon haaruitval hebt of het er zelf uittrekt (door het soort beschadiging en patroon van kaalheid). Ik weet dus echt niet wat ik moet doen, maar m'n haar heeft echt een behandeling nodig want het gaat steeds meer kapot en er is veeel kleurverschil waardoor de kale plekken meer opvallen en moeilijker te camoufleren zijn. Wat doen jullie? Groetjes piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2011, 16:25   #101
ikke74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2011
Berichten: 5
ikzelf zou kapper aan huis laten komen,,, voor het eerste probleem. en ja het probleem is hoe groter de kale plekken hoe moeilijker,,, goeie kappers kunnen daar wel redelijk goe weg mee,,
ikke74 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2011, 03:20   #102
Me!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 12
Ik ken zelf het kapper angst gevoel maar al te goed. Ik ben 2 jaar gegaan zonder kapper, heb in de tussen tijd mijn eigen haar geknipt en geverft. Uiteindelijk kon het niet langer en kon ik geen excuus meer vinden voor mijn familie waarom ik maar niet naar de kapper ging. Ik dwaal af.

Ik had online gezocht naar kappers in de buurt die van TTM af wisten (heel weinig hebben dit soort informatie online staan) uiteindelijk had ik één in Drachten gevonden. Maar toen ik er uiteindelijk was bleek het dat ze er nog nooit van gehoord had. Maar de ik werd geknipt door de eigenaar, ze was heel aardig en had zich er van te voren over ingelezen.
Ik werd achter in de zaak geknipt waar je niet zo in de kijk zit. Ik vond de kapster erg aangenaam en voelde me geweldig na de knip beurt!

Ik denk als je gewoon een kapper opbelt en verteld over TTM dat ze er begrijpend mee om zullen gaan. De eerste keer dat ik ging vond ik super eng maar heb nu gezien dat het helemaal niet zo eng is en dat we de neiging hebben mensen te onderschatten, ze denken helemaal niet dat we zo gek zijn als we zelf denken, en anders alleen achter onze rug maar dat kan me weinig schelen.

Gewoon voor gaan Piekes! als je eenmaal bent geweest zul je geweldig voelen!

Welkom Ikke, Ik ben ook redelijk nieuw hier en het forum is echt een grote steun ben inmiddels al 18 dagen trekvrij!
Me! is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2011, 07:46   #103
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Fleurr, hoe gaat het nu met jou? Ik ben solidair... ben gisteren ook serieus de mist ingegaan...
Vind het toch wel moeilijke dagen...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2011, 13:22   #104
Fleurrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2009
Berichten: 136
Gisteren en eergisteren de schade wat beperkt, maar trekvrij lukt me niet.
Ik denk dat ik al mijn trucjes weer moet bovenhalen: vingers afplakken, muts/sjaaltje op mijn hoofd, iets anders doen als ik wil trekken, ...
Doe maar met me mee, bolleke! In gedachten ben je niet alleen!!

En het kapperdilemma.. Ik ben al bijna 2,5 jaar niet meer gegaan, ik heb wel al op het punt gestaan om eens te gaan toen ik enkele maanden trekvrij was, maar ik heb het nooit gedurfd..

Kop op allemaal!
Fleurrr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2011, 15:35   #105
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Bolleke en Fleurrr, niet opgeven he! Deze periode van het jaar blijkt voor velen wel moeilijk te zijn, maar dat wil dus ook zeggen dat er weer betere tijden aanbreken he. Ik laat jullie weten wat ik ga doen eens ik uit m'n kappersdilemma raak Liefs Piekes
piekes is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.