Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 juli 2013, 19:09   #121
El Señor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 16
Wederom vervalt AntonieH in het belachelijk maken en het systematisch in twijfel trekken van oprechte verhalen van mensen als het om bijwerkingen van finasteride gaat. Ieder weldenkend mens zal zich onderhand afvragen of hier geen belangen meespelen. Ook heel opvallend dat een aantal prominente leden, die zich het hardst uitspreken tegen het bestaan van bijwerkingen of PFS, ook een vermelding van een haarkliniek in hun sig hebben staan.
El Señor is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2013, 20:40   #122
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Ferry (en anderen), gebruik je nog steeds Fina?

Ik zit er inmiddels toch flink over te twijfelen om toch te stoppen. Ik gebruik het nu 4 weken maar ik lees overal op internet toch vrij negatieve dingen over het gebruik. Ook steeds meer artsen lijken sceptisch te zijn over het gebruik van Fina.. Hoe serieus moet ik PFS nemen?

Laatst gewijzigd door Nick1989; 18 juli 2013 om 22:56
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 00:29   #123
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Heey Nick! Goed weer een bericht te lezen van één van de beginnende fina gebruikers. Ik ben ook wat minder actief op t forum geweest, tja prachtig weer he

Maar wat je vraag betreft, ik gebruik het nog steeds, maar wel 0.6mg. Ik ben er ook zeker nog niet gerust op hoor, een eerlijk persoon zal dat dan ook altijd wel een beetje zijn. Een lagere dosis geeft mij wel wat meer 'rust'. Ik vind het onderzoek van Michael Irwig wel twijfelachtig (hij kwam met dat onderzoek dat bijwerkingen blijvend konden zijn, dus ook na het stoppen). Wel maak ik me een beetje zorgen over t effect op t centraal zenuwstelsel (zie mijn post paar pagina's terug). Tja lastig he Nick, ik ben aan de andere kant benieuwd wat fina voor me kan doen. Een alternatief is wellicht een micro hair tattoo.

Heb jij nog iets van bijwerkingen kunnen ontdekken? Ik niet, behalve minder dik sperma, sry voor de details, maar goed is wel gewoon een bijwerking, niet echt erg natuurlijk.

Ben benieuwd wat jij gaat doen. Als je nog interessante links hebt post ze dan maar, of het positief of negatief is maakt verder niet uit.

Ps. Heb haar op 6mm gemillimeterd en staat goed.

Grtz!
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 09:27   #124
Nick1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2013
Berichten: 41
Hoi Ferry, goed om te horen! Ik heb tot op heden ook nog geen bijwerkingen gehad. Misschien inderdaad wat minder dik sperma, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Verder vooralsnog niet (fingers crossed). Ik heb eigenlijk geen nieuwe links kunnen vinden, dan die van de Amerikaanse artsen. Ik werd uiteraard wel een beetje angstig van een aantal schreeuwers hier op het forum, wat daar van waar is weet ik niet..

Milimeteren is ideaal, vooral met dit weer!
Nick1989 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 12:13   #125
pureklasbakken
HaarWeb lid
 
pureklasbakken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2012
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick1989 Bekijk bericht
Ferry (en anderen), gebruik je nog steeds Fina?

Ik zit er inmiddels toch flink over te twijfelen om toch te stoppen. Ik gebruik het nu 4 weken maar ik lees overal op internet toch vrij negatieve dingen over het gebruik. Ook steeds meer artsen lijken sceptisch te zijn over het gebruik van Fina.. Hoe serieus moet ik PFS nemen?
Vergeet niet dat degene met bijwerkingen juist degene zijn die fora zoals deze volzetten met negatieve verhalen. Uit onderzoek blijkt dat er slechts een aantal procent van de gebruikers bijwerkingen heeft, maar als je dit forum leest heb je al gauw het idee dat het 80-90% is. Ik zelf gebruik het nog niet, maar zit er wel aan te twijfelen....
pureklasbakken is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 12:31   #126
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pureklasbakken Bekijk bericht
Vergeet niet dat degene met bijwerkingen juist degene zijn die fora zoals deze volzetten met negatieve verhalen. Uit onderzoek blijkt dat er slechts een aantal procent van de gebruikers bijwerkingen heeft, maar als je dit forum leest heb je al gauw het idee dat het 80-90% is. Ik zelf gebruik het nog niet, maar zit er wel aan te twijfelen....
Ja dat is zeker waar, al is die 2% uit het onderzoek van Merck totale bullshit, werkelijke percentage ligt een stuk hoger (denk eerder aan 10% a 15%). Daarnaast hebben ze geen onderzoek gedaan op de lange termijn..
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 12:52   #127
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick1989 Bekijk bericht

Milimeteren is ideaal, vooral met dit weer!

No way!!

Lang roodachtig haar in een dikke vlecht dat glanst in de zon.

Dat is ideaal.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 12:58   #128
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
No way!!

Lang roodachtig haar in een dikke vlecht dat glanst in de zon.

Dat is ideaal.
Als je in Lapland zit misschien ;-)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2013, 18:06   #129
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 59
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferry Bekijk bericht
Ja dat is zeker waar, al is die 2% uit het onderzoek van Merck totale bullshit, werkelijke percentage ligt een stuk hoger (denk eerder aan 10% a 15%). Daarnaast hebben ze geen onderzoek gedaan op de lange termijn..
Waar haal je die informatie dan vandaan? Volgens mij was er nog een onafhankelijk grootschalig klinisch onderzoek gedaan dat de cijfers van Mercks onderzoek bevestigde. Zelf heb ik finasteride ook heel lang links laten liggen vanwege de schrikverhalen op fora, maar je moet je hierbij een aantal dingen realiseren.

Ten eerste heb ik op baldtruthtalk heb ik ook vaak gelezen dat ze andere medicijnen nemen, zoals antidepressiva.

Ten tweede, ik dacht ook dat het aantal met bijwerkingen op de fora een groter percentage van het aantal gebruikers zou zijn, maar recent heb ik verschillende dokters en farmaceuten (in Nederland en Spanje) naar aantallen gevraagd omdat ik dacht dat er weinig mensen zouden zijn die voor hun haarstatus het risico zouden willen wagen. Allen van hen zeiden dat er werkelijk heel veel mensen zijn die het gebruiken, waaronder veel dermatologen en dokters zelf. Sterker nog, in Spanje (waar Mercks patent op finasteride al 3 jaar verlopen is) werd mij door de apotheker verteld dat hij de generieke pillen dagelijks ter plekke produceerde omdat er zoveel vraag naar is. Merck zelf heeft volgens mij een aantal jaren geleden inofficieel eens gezegd ongeveer een miljoen gebruikers geregistreerd te hebben van Propecia. Daarbij komen nog de mensen die Proscar in vieren delen of een generieke versie gebruiken. Daarbij valt het aantal gebruikers van propeciahelp (3000, waarvan een aantal zich al een tijd hadden ingelezen op horrorstories van andere gebruikers voordat ze het zelf probeerden) naar mijn mening in het niet.

Ten derde moet je je realiseren dat je instelling bij de werking en bijwerkingen van medicijnen ook een heel grote rol speelt. Ik herinner me nog dat ik eens op de website van een apotheek las dat een medicijn meer effect heeft als je er veel vertrouwen in hebt. Ik dacht toen dat het onzin was, maar nu zie ik het steeds meer bevestigd worden. Als het geen effect zou hebben, zou het placebo-effect ook niet bestaan. Vroeger heb ik verschillende medicijnen gebruikt tegen acné zonder ook maar de bijwerkingen in de bijsluiter te lezen en had ik nooit last van bijwerkingen.
Natuurlijk zou een negatieve instelling dan de werking negatief kunnen beïnvloeden en mee kunnen helpen bij het ontstaan van bijwerkingen.

Let op, ik zeg dus zeker niet dat de bijwerkingen niet bestaan, want klinisch onderzoek heeft aangetoond dat dat wel zo is. Ik zeg alleen dat ik denk dat je instelling ook een grote rol speelt bij de ontwikkeling van (serieuze) bijwerkingen en dat de verhoudingen op internet heel anders zijn dan de verhoudingen in het echte leven. Verder gebruik ik zelf nog steeds geen finasteride omdat ik een aantal geleden opnieuw begonnen ben met minoxidil. Ik wil over twee maanden pas met finasteride beginnen, zodat ik eerst goed kan kijken wat voor effect minoxidil heeft zodat ik een goed beeld heb van wat beide medicijnen doen.

Laatst gewijzigd door 21reinier; 19 juli 2013 om 18:10
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 14:41   #130
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Hey,
Interessante info. Echter, die 3.000 zijn natuurlijk alleen dat deel dat z'n verhaal op internet (durft) te zetten, maar goed feit blijft idd dat het grotere deel geen bijwerkingen heeft. De grote vraag is alleen, wanneer is iets een bijwerking? Bij mijzelf ervaar ik bijvoorbeeld minder dik sperma en ook een mindere hoeveelheid bij 't klaarkomen. Als je dit als bijwerking meetelt is het percentage van 10% a 15% nog laag ingeschat. Er zijn echt heel veel mensen met lichte bijwerkingen, de zwaardere bijwerkingen zijn wel relatief laag. Het is een persoonlijke afweging. Neem nou de start van dit topic, drie personen die al actief waren op het forum voor finasteride gebruik en waarvan er al twee zijn overgegaan op een halve dosis. De derde twijfelt over fina gebruik. 2% is wel erg weinig hoor, ik geloof er echt helemaal niks van! Vergeet niet dat er enorme financiële belangen meespelen en dat er zelden echt onafhankelijke onderzoeken plaatsvinden. Daarnaast, wat ik al zei, is er dus geen onderzoek gedaan op de lange termijn. In de Amerikaanse bijsluiter staat hier zelfs een vermelding van.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 15:36   #131
fcbruges
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Berichten: 13
Ik wil niet weer lastig komen doen ofzo Maar dunner sperma en mindere hoeveelheid bij klaarkomen is toch een duidelijke nevenwerking? Het wordt aangeraden om bij mannen die nog een kinderwens hebben het niet te gebruiken...
fcbruges is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 17:47   #132
Rikkerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 36
Natuurlijk heeft het bijwerkingen als je je bedenkt hoe belangrijk het metabolisme van testosteron & DHT is en in hoeveel verschillende processen ze betrokken zijn in je lichaam. Dus de vraag is volgens mij niet of het bijwerkingen heeft (want die zijn er wel degelijk), maar waar de grens ligt waar de (negatieve) bijwerkingen de (positieve) resultaten, in dit geval haargroei, opheffen.
__________________
- 1 keer per week Regenepure.
- Acceptatie
Rikkerd is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 17:50   #133
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Ze gaan nu onderzoeken wat de invloed van fiansteride is op de lever.
Omdat fina een steroid is en bewerkt is om de maagsappen te kunnen overleven blijkt dat fina niet altijd goed voor de lever blijkt te zijn
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 17:51   #134
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Niemand last van gynocomastia door de fina?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2013, 20:27   #135
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Ze gaan nu onderzoeken wat de invloed van fiansteride is op de lever.
Omdat fina een steroid is en bewerkt is om de maagsappen te kunnen overleven blijkt dat fina niet altijd goed voor de lever blijkt te zijn
Fijn dat ze dat soort onderzoeken altijd achteraf doen he :-(

Wat je vraag betreft, als ik dat zou hebben/krijgen is het meteen stoppen, ik heb nu een getrainde borst en een borst met vetweefsel is een enorme afknapper.
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.