Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 7 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 24 januari 2014, 18:42   #391
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arn Bekijk bericht
Om even terug te komen op de gevoeligheid na het stoppen, zie ook het Haarwoordenboekje.
Als je dan in de praktijk gaat kijken, blijkt het toch allemaal mee te vallen, hé. De meeste mensen merken dat hun haaruitval doorgaat na het stoppen van fina, maar weinigen verliezen al hun haar of énorme hoeveelheden haar op een paar weken of maanden. Misschien is het effect idem bij RU en panikeren we dus voor niets.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2014, 21:45   #392
IlsiePilsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Locatie: Belgie
Berichten: 61
Geslacht:
RU58841 - Gevoeligheid AR receptor - Anti-androgenen

Aan Hairpilot,

Dank voor de uitleg en info.

Ik heb eerdere discussies over de verhoogde gevoeligheid van de AR receptoren al proberen volgen.

Graag had ik ook geloofd dat die verhoogde gevoeligheid van de AR receptoren na gebruik van een topicaal of oraal anti-androgeen een tijdelijk fenomeen zou zijn.
Echter, de ervaring die ik als vrouw heb met het gebruik van orale anti-androgenen doet me eerder vermoeden dat na een welbepaalde tijd (ik noem het 'the point of no return') er een permanent verhoogde gevoeligheid zou ontstaan.

Dit ervaarde ik met het gebruik van het orale anti-androgeen cyproteron actetaat (de welbekende Diane-35 pil - een combinatiepil van een oestrogeen en cyproteron acetaat) ter behandeling van acne op volwassen leeftijd. Vóór en tijdens de behandeling was er nooit sprake van AGA, en neem ik dus aan dat de AR receptor in een soort 'slaaptoestand' was.
Na het stoppen/onderbreken van de behandeling werd ik voor het eerst in mijn leven geconfronteerd met AGA.
Deze AGA stabiliseerde volledig uit zichzelf na ongeveer een jaar.
So far so good... tot ik op latere leeftijd (29j) opnieuw exact dezelfde behandeling voor terugkerende acne startte. Na iets meer dan 1,5 jaar therapie onderbrak ik deze en werd ik met een oncontroleerbare AGA tot op heden opgezadeld.

Ik kan me dus niet van de indruk ontdoen dat ik op een welbepaald punt 'the point of no return' bereikte wat betreft de AR receptoren en hun gevoeligheid, een soort genetische switch - als ik het zo mag uitdrukken - die ervoor zorgt dat de AGA niet meer wil stabiliseren.

Wees gerust, ik ben er me van bewust dat AGA en het ontstaan ervan bij vrouwen mogelijks complexer in elkaar zit dan bij mannen, maar toch vind ik het interessant om punten van gelijkenis te zoeken, o.a. i.v.m. het gebruik van anti-androgenen.
Ook het verschil in oraal en topicaal gebruik neem ik in acht, al kan ik natuurlijk beide toepassingen niet vergelijken (ik testte nooit een locaal anti-androgeen).

Noot: Anti-androgenen blijken bovendien niet altijd te zijn wat ze lijken; sommige zoals cyproteron acetaat en spironolacton kunnen onder bepaalde omstandigheden agonists i.p.v. antagonists worden.

Met dit verhaal hoop ik jullie discussie aan te vullen, en graag blijf ik deze volgen.
__________________
V, Leeftijd 35j

Aug 2009 Diane-35 behandeling voor acne onderbroken
Sep 2009 Haaruitval begonnen
Nov 2009 Diane-35 terug opgestart wegens terugkerende acne
Feb 2010 Haaruitval was bijna stabiel - Maar toch Diane-35 weer even gestopt
Maart 2010 Haaruitval terug slechter - Terug gestart met de Diane-35 (deze keer enkel om de haaruitval proberen te stabiliseren)
Aug 2010 Zeer zware haaruitval - Diagnose TE (door zware stress) + AGA
Sep 2010 Start Minoxidil (2% en later 4%)
Dec 2010-Feb 2011 Haaruitval volledig gestopt
Maart 2011 Haaruitval terug herbegonnen - AGA is duidelijk te herkennen
Aug 2013 Gestopt met Minoxidil
Jan 2014 Start Finasteride (1 mg)

Supplementen:
- MSM; Fe; Se, N-acetylcysteine, TriBVit
- Saw Palmetto (1 x 160 mg)
IlsiePilsie is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 09:46   #393
Pe84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 54
blijkbaar kan ik de RU toch niet goed verdragen, toen ik begonnen was na een 2-tal weken kreeg ik rode plekken op mijn hoofdhuid en een soort eczeem, alsook een verschrikkelijke jeuk. toen ben ik een dikke week gestopt, alle klachten waren verdwenen, gisteren terug opnieuw aangebracht en vandaag heb ik terug hevige jeuk op mijn hoofdhuid en rond men oren.

Nog iemand zulke klachten?
Pe84 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 10:15   #394
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Klinkt meer als een irritatie of allergie door het vehikel dan door RU zelf..
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2014, 16:59   #395
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairpilot Bekijk bericht
klinkt meer als een irritatie of allergie door het vehikel dan door ru zelf..
+1
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 13:05   #396
Pe84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 54
mja, ik weet het zelf niet. Ik meng het gewoon met de minoxidil die ik anders ook dagelijks gebruik
Pe84 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 10:20   #397
bun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2013
Berichten: 12
Ik gebruik nu ruim een jaar oc en dit in de percentage van 0.5 %
Ik smeerde dit 2x per dag.
ik moet zeggen dat het mijn haaruitval gestabiliseerd heeft.

09-02-2014

ik ben gestart met oc percentage 1% in de ochtend en 1% ru in de avond.
ook gebruik ik minoxidil in combi met vpa in de avond.
ik hoop dat ru mijn haren dikker zal maken.. (ik heb overal op het hoofd dunne haren)

Hergroei altijd welkom

Tijd zal het leren...
bun is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2014, 14:45   #398
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 93
Re: luchtdichte zakjes

Hi volleboshaar,

Ik heb inmiddels ook mijn voorraadje RU binnen en wil er van het weekend aan begonnen. Zal zeker foto's nemen om status te vergelijken.

Maar vraagje, omdat RU werking verlies in contact met lucht stel je voor het in gripzakjes te doen in een flesje. Dus jij stopt alle gewoon in een zakes (met 50-100mg) en dan stop je die nog in een flesje en dan in de vriezer? Begrijp ik dat goed?

En betreffende de twee aanbreng methodes (icm minox of zelf aanmengen met prpygeleen etc..., weet jij welke manier effectiever is?

Groeten,

Marc



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volleboshaar Bekijk bericht


RU58841(RU) is een specifieke androgene receptor tegenstrijder, of beter gezegd een anti-androgeen. Hij is perfect geschikt voor topisch gebruik. Wanneer RU aangebracht word gaat het werken doordat het zich gaat binden aan de talrijke androgene receptoren in de haarfollikel. Deze androgene receptoren zijn de ontvanger van het potente mannelijke androgeen genaamd Dihydrotestosterone (DHT). Wanneer DHT de kans krijgt om zich te binden aan deze receptoren, ontstaat er het signaal voor de haar follikel om zich terug te trekken waardoor er miniaturisering ontstaat. Doordat RU zich bind aan de androgene receptor heeft DHT nooit de kans om zich te binden, en dus het signaal te verstoren. Je bent dus lokaal het signaal voor haarverlies aan het blokkeren en je bent niet systematisch bezig. Dit heeft natuurlijk duidelijke voordelen niet alleen in de efficiency, maar hiermee hou je ook het natuurlijke hormonale proces van je lichaam in balans. DHT, de oorzaker van haaruitval heeft namelijk wel belangrijke eigenschappen in het gehele lichaam zoals spier definitie, cognitieve functies en geslachtskenmerken. Het veranderen van de algehele DHT levels in het lichaam is duidelijk niet het antwoord. Het blokkeren van DHT op een lokaal niveau, zodat de haar follikels nooit het signaal krijgen, is stukken beter. Door RU58841 topisch te gebruiken en dus lokaal bezig bent en niet systematisch behoud je gewoon je natuurlijke hormonale balans. Voor deze reden en meer zijn veel mensen erg blij met RU en de mensen die eerst sides hadden met bijvoorbeeld finasteride ervaren dit niet bij het gebruik van RU. Dit terwijl de werking minstens evensterk is.

Gebruik van RU:

RU poeder kan niet direct op je hoofdhuid aangebracht worden en zo zijn werking doen. Het moet de huid kunnen doordringen en zijn magie kunnen uitoefenen waar de haar follikel zich bevind. Dit kan alleen gebeuren als je RU mengt in een oplossing. Hier onderstaand 2 manieren hoe dit kan gedaan kan worden.

Manier 1 (gebruik RU i.c.m minoxidil)

Benodigdheden;

- RU (www.thekaneshop.com .... discount code The-Kane-Shop2013-15usd-extra-discount)
- Minoxidil (http://www.ebay.com/itm/6-MONTHS-KIR...item5d353fbcc3)
- Weegschaaltje in milligrammen (http://www.ebay.com/itm/Precision-1m...item27d2064b33)
- Dropper
- Mini gripzakjes

Dit is zelf de manier de manier die ik prefereer aangezien RU een synergetische werking heeft met minoxidil. Als je geen sides ervaart van minoxidil raad ik dit dan ook aan en het is ook een erg makkelijke manier. Wanneer je de RU binnenkrijgt bepaal je de dosis die je wilt gebruiken per dag. Het word aangeraden om het te houden op ongeveer 50-100 mg met 50 mg als minimum. Als je bijvoorbeeld 50mg wil gebruiken weeg je dat af op je weegschaaltje en stop je dat in je gripzakjes. Vervolgens stop je de gripzakjes in koelkast/vriezer en elke dag dat je t aan gaat brengen pak je er een zakje uit en doe je er zoveel ML minoxidil bij als je nodig hebt met je dropper (minimaal 1ml). Hierna sluit je t zakje en moet je even schudden (kan even duren), zodat de RU zich oplost in de minoxidil. Je moet dus geen poeder meer kunnen zien en het moet een heldere oplossing zijn. Vervolgens open je het zakje weer en ga je het met je dropper op je hoofdhuid aanbrengen.

Manier 2 (Gebruik in PG/everclear)

Benodigdheden;

- RU
- Weegschaaltje in milligrammen
- Gripzakjes
- Dropper
- Propylene glycol
- Everclear alcohol

Eigenlijk doe je nu precies hetzelfde alleen gebruik je in plaats van minoxidil als oplossing een combinatie van propylene glycol en everclear. Je pakt de everclear alcohol propylene glycol en schenkt dit over in een andere fles in een ratio van ongeveer 2/3 everclear en 1/3 propylene glycol (precieze verhouding is 70/30). Nu ga je weer je gripzakjes vullen met elk het aantal mg RU dat je wilt gaan gebruiken en die bewaar je in de koelkast/vriezer. Elke dag pak je er dan zo een zakje uit en doe je je oplossing erbij van everclear/pg (minimaal 1ml) en schud totdat het opgelost is. Vervolgens breng je het aan op je hoofdhuid.


Aanbrengen van RU

- Het is het beste om RU aan te brengen nadat je je hoofdhuid/haar gewassen hebt en je haar compleet droog is. Probeer het binnen 30 minuten aan te brengen nadat je je haar hebt gewassen aangezien je hoofdhuid een substantie produceert die misschien opname van RU wat kan verslechteren en je dus de beste efficiency mist om de DHT te blokkeren.

- Masseer het goed in wanneer je het aan hebt gebracht.

Opslag RU

Hou je RU in de koelkast of nog beter in de vriezer. RU is vrij stabiel onder normale kamertemperatuur en zal zeker niet snel zijn werking verliezen, maar om zeker te zijn kan je het beter in de koeklast of vriezer bwaren. Zorg ook dat er geen lucht bij kan komen en het dus in een gripzakje verpakt zit in bijvoorbeeld een plastic flesje. Aangezien je het in kleine gripzakjes al doet kan je ook kiezen om meteen je hele voorraad erin te stoppen het is even wat werk in het begin, maar daarna gaat t allemaal heel makkelijk en ben je ervanaf. RU is trouwens wel sneller onstabiel als je het in minoxidil of pg/ethanol doet vandaar dat het een uitstekende keuze is dat je het elke dag vers mixt!

Hoe lang kan je doen met RU?

Dit ligt dus aan de concentratie die je gaat gebruiken. Hoe hoger de concentratie hoe beter de efficiency, hoe sneller het opgaat en hoe meer het je gaat kosten.Hou het in ieder geval op 50mg per dag minimaal. Als je 50mg per dag gaat gebruiken zal 10 gram dus voldoende zijn voor 200 dagen, gebruik je 100mg per dag zal je er 100 dagen mee kunnen doen. Ik zit groupbuys te doen voor stopaga, en dus ook voor jullie vandaar dat ik de goedkopere prijs kan krijgen omdat ik steeds in bulk bestel. PM me als je geinteresseerd bent in RU (kan wel even duren af en toe, aangezien al veel mensen hebben aangegeven dat ze het willen). Prijs is uitgekomen op 160 euro voor 10 gram dit is inclusief verzending (stuk goedkoper dan elders).

Voorbeeld goede RU responder (RU & MINOX )




Mogelijke bijwerkingen en shedding


Sensitieve mensen kunnen zelfs met RU bijwerkingen ervaren. Al heb je veel minder kans op bijwerkingen met RU dan finasteride of dustasteride die kans bestaat er zeker. Wel is het zo dat het binnen 1 a 2 dagen verdwenen is als je er mee stopt. Bijwerkingen kunnen hetzelfde zijn als met finasteride.

Ook ervaren sommige mensen in het begin een zogenaamde "shedding". Dit gebeurt vaak, maar maak je hier maar niet druk over. De haren die uitvallen zullen zeer snel vervangen worden door nieuwe gezonde dikkere haren. Niks om zorgen over te maken, je moet dan gewoon de behandeling voortzetten.

Vragen?

Je mag mij altijd hier vragen stellen, mocht er iets niet duidelijk zijn of iets dergelijks!
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2014, 11:15   #399
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 93
Mensen, ik ben zojuist begonnen met RU en op zoek naar een "scoopje" om mijn RU te verdelen. Zoals op deze foto:http://www.flickr.com/photos/112983354@N05/12496364334/

Heeft iemand een idee waar je dit kan bestellen?
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2014, 11:41   #400
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Had het bericht hierboven nog niet gezien..
Zijn dit echte resultaten? Of is daar nog wat twijfel over..

Haha krijg breaking bad flashbacks van die foto.
Maar zou geen specifieke winkel kunnen noemen waar ze dit hebben..op internet vast wel te vinden?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2014, 15:20   #401
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
@Thedude ik gebruik zelf RU in kirkland minoxidil en merk dat dit het beste werkt.
De combinatie doet het erg goed .

Vroeger deed ik het inderdaad in zakjes maar omdat het langer stabiel blijft in vloeistof maak ik nu 2 weekse batches in een kleiner flesje waar ik de RU poeder en kirkland minox in meng!
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2014, 16:58   #402
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 93
Nice!

Goed om te horen volleboshaar! Wat gebruik je als Ru scoop (lepeltje om RU mee te verdelen?)
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2014, 17:31   #403
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 262
Geslacht:
RU58841 Good Looking Loser Coupon

http://goodlookingloser.com/forums/i...?topic=10673.0


Korting bij anageninc checkout ....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png RU58841-Coupon-Code-10-Dollars-Off.png‎ (49,3 KB, 10x gelezen)
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2014, 17:45   #404
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 93
Guys,

Heeft iemand een best practise voor het bewaren van je RU. Ik ga er morgen aan beginnen maar wil even zeker weten dat ik het goed bewaar. Mijn idee zou zijn:

- Open het pakketje en pak benodigde RU voor een batch
- Seal package weer met tape, en verpak het luchtdicht met zak in vriezer.

Iemand suggesties/opmerkingen?
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2014, 22:57   #405
Jhan-air
HaarWeb lid
 
Jhan-air's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedude Bekijk bericht
Guys,

Heeft iemand een best practise voor het bewaren van je RU. Ik ga er morgen aan beginnen maar wil even zeker weten dat ik het goed bewaar. Mijn idee zou zijn:

- Open het pakketje en pak benodigde RU voor een batch
- Seal package weer met tape, en verpak het luchtdicht met zak in vriezer.

Iemand suggesties/opmerkingen?
Het is al luchtdicht, als het goed is. Je hoeft het niet te tapen.

Ik maak het ongeveer voor 10 dagen..

Ik doe het zo;

1) Ik pak mijn RU uit de vriezer, mijn weegschaaltje en mijn minox
2) Ik haal het eruit met een scoop en ik weeg het
3) Ik doe 10 ml minox in een lege (oude minox) flesje
4) Ik doe de ru op een kleine kartonnen papiertje
5) Ik stop het in mijn de oude minox flesje
6) Ik ruim alles op
7) En dan shaken die handel
8) Daarna stop ik mijn gemixte RU in de vriezer voor morgen (WEL GOED SHAKEN)

Ik doe dit in de avond (voor de volgende dag). Als je het hebt gemaakt kun je de RU zien in je flesje, maar nadat het een tijdje heeft gelegen in de vriezer is het bijna/helemaal opgelost.

Ik heb het van dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=tBsmsa0iyxA
__________________
Finasteride sinds Juni 2012
Minoxidil sinds November 2012
Jhan-air is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
anti-androgeen, ru58841

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.