Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 maart 2014, 18:04   #1
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
Minoxidil kristalliseert?

Beste leden,

ik gebruik nu een jaar minoxidil, heb eerst altijd minoxidil van een nederlandse apotheek gebruikt a 55 euro per 100 ml.
Ben nu overgestapt op minoxidil van een apotheek uit belgië, 180 ml voor 42 euro.
Echter heb ik in deze minoxidil witte ''vlokjes'' en ook verstopt het pipet erg snel. Na het aanbrengen heb ik een witte laag waar ik de minoxidil heb aangebracht.
Mijn vraag is daarom ook, werkt deze minoxidil wel? of is het beter weer over te stappen?

Hoe zijn de ervaringen met kirkland? kristaliseert deze ook snel?

groeten
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:12   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Mmm nee heb het zelf nooit gehad. Gebruikte rogaine foam en Spectral UHP.

Is dit een speciale oplossing? Tegen allergie ofzo?
Normaal blijft het gewoon volledig vloeibaar zonder problemen.

Waarom haal je bij de apotheek?
Zou gewoon overstappen op een online variant, scheelt je ook nog geld.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:16   #3
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
welke online varianten zijn er? die ook betrouwbaar zijn. Bestel liever niet via ebay enzo.
Foam lijkt me niet echt praktisch, vind de vloeistof erg prettig werken.

Laatst gewijzigd door tomb10; 11 maart 2014 om 19:18
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:21   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Hoe doe je dit in de ochtend? Ik loop nog te klooien met het doen van mijn haar. want als je het eerst aanbrengt (minox) en dan pas je haar doet met gel dan wrijf je het eruit? smorgen heb ik geen tijd om het op te laten drogen op mn gemakkie. Optie om het na het doen van je haar aan te brengen?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:28   #5
blueLagoon1974
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 26
Geslacht:
Mino aanbrengen en daarna Gel of haarlak?

'Beetje zelfde vraag hier... 's avond voor het slapen geen probleem om wat aan te brengen... maar 's morgens... ik haar wassen... daarna moet je laten drogen (20-30 minuten tot hoofd en haar droog is)... dan Mino aanbrengen ....Maar daarmee men haar nog niet in vorm (heb nog redelijk wat haar) maar is het dan raadzaam na nog es 15 minuten haarlak in te spuiten? (gel lijkt me absoluut afrader al heb ik er zelf geen enkele kennis van) Haarwax, en föhnen lijkt me anderszijds sowiso al slecht voor het haar en laat ik nu ook.
blueLagoon1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:38   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomb10 Bekijk bericht
Beste leden,

ik gebruik nu een jaar minoxidil, heb eerst altijd minoxidil van een nederlandse apotheek gebruikt a 55 euro per 100 ml.
Ben nu overgestapt op minoxidil van een apotheek uit belgië, 180 ml voor 42 euro.
Echter heb ik in deze minoxidil witte ''vlokjes'' en ook verstopt het pipet erg snel. Na het aanbrengen heb ik een witte laag waar ik de minoxidil heb aangebracht.
Mijn vraag is daarom ook, werkt deze minoxidil wel? of is het beter weer over te stappen?

Hoe zijn de ervaringen met kirkland? kristaliseert deze ook snel?

groeten
Van mijn eigen apotheek heb ik begrepen dat het komt omdat de poedervormige Minoxidil opgelost moet worden in de vloeistof. Gebeurt dit haastig of het wordt niet lang genoeg geschud dan krijg je kristalvorming. Dus ik denk dat er niet genoeg tijd of aandacht aan is besteed met de bereiding ervan. Ik heb dit ook al eens aangekaart bij mijn eigen apotheek en heb sindsdien geen vlokken of kristallen meer gezien. Dus ik zou het even aankaarten bij die apotheek.

Kirkland wordt door velen als vettig ervaren. Je kunt het proberen. Ikzelf vond het niets en de minoxidil trok maar moeilijk in. Ook kreeg ik er jeuk en schilvers van. Maar genoeg geluksvogels die nergens last van hebben en lekker goedkoop kunnen smeren. Je moet het zelf testen of het wat is voor je.

Laatst gewijzigd door Reet; 11 maart 2014 om 19:45
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:54   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Hoe doe je dit in de ochtend? Ik loop nog te klooien met het doen van mijn haar. want als je het eerst aanbrengt (minox) en dan pas je haar doet met gel dan wrijf je het eruit? smorgen heb ik geen tijd om het op te laten drogen op mn gemakkie. Optie om het na het doen van je haar aan te brengen?
Minoxidil moet je op je hoofdhuid aanbrengen en niet op het haar. Ik gebruik een pipet om zo weinig mogelijk Minoxidil op de haren te verspillen, want dat is wat je dan eigenlijk doet. Gel, wax of haarspray moet je op het haar aanbrengen en niet op de hoofdhuid. Natuurlijk zul je misschien wat Minox op je haar smeren of je styling-produkt op de hoofdhuid. Maar oefening baart kunst!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 19:56   #8
tomb10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2013
Berichten: 90
van de apotheek in belgie gebruik ik momenteel kant en klare verpakkingen, ze bereiden het niet zelf. Het was echter wel mogelijk het zelf te bereiden, zal eens navraag doen.

wat betreft het aanbrengen smorgens, bij mij droogt het erg snel op. na 15 min is het droog. de ene keer breng ik het aan na dat ik mn haren heb gedaan, en de andere keer ervoor. wanneer ik het ervoor gebruik laat ik de minox uiteraard wel eerst drogen. (heb ook nog veel haar)
Ik gebruik zelf een soort kleigel, en fohn ook gewoon als ik haast heb.

Laatst gewijzigd door tomb10; 11 maart 2014 om 19:59
tomb10 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2014, 22:44   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
als ik mijn haar doe, doe ik een klodder gel in mn hand, dan wrijf ik in mijn handen en veeg het in mijn haar. daarbij raken mijn vinger toppen ook de hoofdhuid. ik ga niet sprietje voor sprietje de gel "aanbrengen".

Veeg je hierdoor de minox niet weer weg? Want werkt de minox alleen op plaatsen waar je het hebt gesmeerd, of werkt het sowieso ongeacht waar je het aanbrengt boven op het hoofd (dus werkt het ook voor inhammen als je het op je kruin smeert)?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 00:02   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Zelf heb ik Spectral.UHP 5% Minoxidil gebruikt; heldere vloeistof.
Deze kun je (net als andere) aanbrengen NAdat je je haar hebt gestyled. Het vraagt echter wel wat vaardigheid; maar oefening baart kunst.
Heb er trouwens ook een review van geschreven op mijn blog.

Bij het aanbrengen van haarproducten is het inderdaad beter als deze niet op de hoofdhuid komen. Sprietje voor sprietje is absoluut niet nodig; maar je kunt het wel wat 'losjes' er doorheen wrijven of met een kam halverwege het haar verspreiden.

Minoxidil werkt waar het komt; maar het verspreid zich wel onder de huid. Als je het op de kruin smeert zal het niet effectief werken op de inhammen; dat is toch echt te ver weg.

Als het ECHT te veel gedoe oplevert kun je ervoor kiezen de minox alleen in de avond aan te brengen. 2x is echter beter dan 1x.. En 1x een dubbele hoeveelheid is ook minder effectief dan 2x de helft.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 17:44   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
maar als je het op je kruin en midden aanbrengt. Ben je dan niet bang dat je een "stuk" mist?
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 17:55   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Je moet het aanbrengen waar je haaruitval hebt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 21:41   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Bij mij zit er een spray dop op. Heb ff pipetjes besteld. Want sprayen werkt niet, denk ik. 1 puf is 1 dosering. Als je het op je kruin spuit, krijg je het niet rondom je inhammen
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2014, 23:28   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Bij mij zit er een spray dop op. Heb ff pipetjes besteld. Want sprayen werkt niet, denk ik. 1 puf is 1 dosering.
Ja zou kunnen; al lijkt het me sterk. bij pipetjes staan normaal de ml bij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Als je het op je kruin spuit, krijg je het niet rondom je inhammen
goh
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 14:23   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Er zijn toch genoeg mensen die een spray drop gebruiken. Hoe doen die dat dan?

Bijsluiter staat gewoon 1 puf is 1 dosering. Absoluut niet meer gebruiken....

pipetjes staat idd maat staf op. Dat is gemakkelijker.
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.