Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 december 2014, 16:08   #1
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
Unhappy Onzekerheid over Finasteride?

Beste lotgenoten

Had vroeger een volle bos haar, licht krullend, kapster moest het altijd uitdunnen etc. Echter sinds mijn 19 jaar merkte ik dat mijn situatie achteruit ging alleen verklaarde mijn directe omgeving me voor gek

Na anderhalf jaar ben ik dan toch overgeschakeld op minoxydil, wat naar mijn mening wel geholpen heeft alleen was het verschrikkelijk onhandig om aan te brengen. Het 2x per dag aan te brengen ging niet aangezien mijn haar er daar door vettig door ging uitzien. Ik bracht het meestal 's avonds aan voor het slapengaan. Ik denk dat ik Minoxydil in totaal 3 jaar gebruikt heb.

Rond september dit jaar ben ik dan begonnen met Finasteride en gestopt met Minoxydil. Ik heb echter nu een achteruitgang gemerkt van mijn vorige situatie. Mijn inhammen zijn precies achteruitgegaan en mijn haar is over het algemeen naar mijn mening wat uitgedund vooraan. Ik heb reeds gelezen dat Finasteride ook de haarsituatie kan verslechteren en met name de inhammen. Zit hier enige waarheid in? Kan het zijn dat 3.5 maanden nog te vroeg is om te oordelen of finasteride al dan niet aanslaat?

Excuses voor het uitgebreide verhaal maar ik loop hier al lang mee en ik ben er al enkele jaren semi-depressief van..

Hopelijk krijg ik goede feedback, alvast bedankt voor jullie tijd!
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2014, 18:01   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
3,5 maanden is te kort voor conclusies. Ik denk ook dat je achteruitgang komt door 2 factoren. Stoppen met minoxidil (ik zou dat hebben afgeraden, stap desnoods over op de onderhoudsdosis van 1x per dag) en beginnen met finasteride. Dat laatste zorgt soms in eerste instantie voor meer uitval (shedding), maar dat komt weer goed.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2014, 23:26   #3
Volleboshaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2013
Berichten: 118
Wat Antonieh zegt 3.5 maand is nog veel te vroeg om te oordelen. Nog even geduld dus!
__________________
Het gebruik van producten en of adviezen die ik geef zijn op eigen risico. Allen gegeven adviezen zijn puur van een informatief karakter.
Volleboshaar is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 00:20   #4
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Ik had zelf ook een vreselijke shedding bij me inhammen je kon gewoon met normaal licht me schedel erdoorheen zien.
Ik vond het vreselijk om door die tijd heen te komen maar begin nu echt flinke verbetering te zien. Ik zou alleen wel doorgaan met minox
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 11:52   #5
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
Bedankt iedereen voor de snelle reacties!

@ Antonieh

Misschien inderdaad niet al te slim van me om gewoon met Minoxydil te stoppen. Echter had mijn Dermatoloog dit aangeraden aangezien ze zei dat het effect van minoxydil niet al te groot is.

Ik wreef de minoxydil ook telkens op mijn inhammen, kan dit een reden zijn waarom die nu achteruit zijn gegaan? Als ik nu terug zou beginnen met Minoxydil, zou ik dan terug op mijn 'oorspronkelijke situatie' (dus de situatie van voor ik met Minoxydil stopte) kunnen geraken?

Heb ook best wel wat last van jeuk op mijn hoofdhuid, kan dit een reactie op de Finasteride zijn? Of is dit een teken dat de kaalheid zich misschien versnelt doorzet? Er viel ook laatst een haar uit, waar er 2 haren in één haarzakje zaten, is dit onschuldig of?

Excuses voor de vele vragen maar ik zit er heel hard met in mijn maag en ik ben momenteel onzeker over alles
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 13:19   #6
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
De haren die erbij gekomen zijn door de minoxidil op je inhammen zullen zeker weer uitvallen waardoor je inhammen erger worden.
Ik vind het ook een raar advies om te stoppen als je verder geen vervelende bijwerkingen ervaart.
Haren die je erbij gekregen hebt van minoxidil zijn er ook echt afhankelijk van.
Jeuk op je hoofd kan echt van alles zijn misschien een keer andere shampoo proberen.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 14:13   #7
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
@ Inter, thanks voor je snelle reactie!

Als ik terug met Minox zou beginnen, zouden die haren dan terugkomen of denk je dat die voorgoed verloren zijn?

Ja ik stelde me er toen geen vragen bij aangezien ik verwachtte dat mijn dermatoloog het wel beter zou weten. Achteraf gezien is het misschien inderdaad geen slim besluit geweest maarja..

Dus de jeuk hoeft niet noodzakelijk een slecht teken te zijn? Iemand enig idee van een goede shampoo die veelvuldig gebruikt wordt door mensen met 'haarproblemen'?
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 december 2014, 14:50   #8
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vloertegel500 Bekijk bericht
@ Inter, thanks voor je snelle reactie!

Als ik terug met Minox zou beginnen, zouden die haren dan terugkomen of denk je dat die voorgoed verloren zijn?

Ja ik stelde me er toen geen vragen bij aangezien ik verwachtte dat mijn dermatoloog het wel beter zou weten. Achteraf gezien is het misschien inderdaad geen slim besluit geweest maarja..

Dus de jeuk hoeft niet noodzakelijk een slecht teken te zijn? Iemand enig idee van een goede shampoo die veelvuldig gebruikt wordt door mensen met 'haarproblemen'?
Ik denk dat die haren zeker wel terug zullen komen blijkbaar werkt minoxidil bij je anders zou je ook geen hergroei gehad hebben.
Jeuk is geen goed teken maar kan echt van alles zijn.
Ik gebruik zelf Revita shampoo maar die is wel erg aan de prijs ik wissel die af met Head&Shoulders. Er zijn een hoop andere opties sommige gebruiken Regenpure.
Het gaat vooral om de ketoconazol, het fijne van Revita vind ik dat het je haar ook dikker maakt.
Ik heb zelf ook vaak jeuk op me hoofd ik had vroeger ook veel last van roos .Ik gebruikte toen ook van dat goedkope gel wat je voor 60 cent kan kopen (zo'n grote pot drap) nu gebruik ik duurdere gel van Schwarzkopf geloof ik en merk al dat het minder is. '
Ik zou in ieder geval wel weer beginnen met minoxidil om die haren die je gewonnen had weer terug te krijgen.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2015, 13:35   #9
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
UPDATE

Ben nu een dikke 4 maanden ver met Finasteride en ik heb het gevoel dat mijn haarlijn is verslecht i.p.v verbeterd (mijn linker inham om precies te zijn).

Mijn haaruitval is niet echt groter geworden (let meestal in de douche hoeveel haartjes ik in mijn handen heb). Wanneer ik kam door mijn haar merk ik wel dat er een aantal haartjes uitvallen, iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Echter heeft Finasteride er ook niet voor gezorgd dat mijn haaruitval minder is geworden. Heb nooit echt bijwerkingen ondervonden.. wel merk ik (ofwel zit het in mijn hoofd) dat het haar op mijn borst een stuk verminderd is. Is dit een teken dat finasteride aanslaat? Zo ja waarom zou het dan niet aanslaan op mijn haar? Of is het nog te vroeg om hier een oordeel over te vellen? Zijn er bv in het verleden nog gevallen geweest waar de finasteride eerst zorgde voor een verslechtering om daarna te verbeteren of moet het normaal gezien direct aanslaan? Moet wel zeggen dat sinds ik finasteride gebruik, mijn haar meer jeukt, weet niet of dit goed of slecht is?

Ik moet er wel bijvertellen dat mijn dermatoloog mij had aangeraden te stoppen met minoxidyl toen ik met finasteride starte. Kan het zijn dat dit zo een enorme impact heeft gehad op mijn haar?

Excuses voor de redelijk ruime update maar ik begin hier echt depressief van te worden en ik moest het even tegen iemand kwijt.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Alvast bedankt
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 01:24   #10
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Vier maanden is echt te kort om te kunnen oordelen! Als ik jou was zou ik minoxidil gebruiken en doorgaan met de finasteride. Ook minder druk maken over je haarstatus. Wat gebeurt, gebeurt. Stress maakt het alleen maar erger!

Ik hoop voor je dat je goede resultaten gaat bereiken!
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2015, 21:34   #11
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
@ Justin

Ja ik weet het maar dat is gemakkelijk gezegd dan gedaan

Heeft iemand anders misschien nog een antwoord op mijn andere vragen?

Alvast bedankt!
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.