Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 augustus 2018, 01:05   #1
Harige
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2018
Berichten: 13
Geslacht:
Zijn dit dan eindelijk 'de middelen' die we nodig hebben!?

Beste lotgenoten,

In mijn zoektocht naar het bestreiden van mijn erfelijke haaruitval ben ik gestuit op de volgende middelen:

•SM04554
•WAY-31660

Beide middelen zijn nog niet op de markt maar de resultaten zijn verbazingwekkend. Geen bijwerkingen, snel resultaat. Dat willen wij toch allemaal?

SM04554 - samumed
Het medicijn is bovendien niet alleen getest of muizen of andere proefdieren, maar daadwerkelijk op mensen. Het medicijn, SMO4554, is gemaakt door een start-up uit het Amerikaanse San Diego.

Volgens Forbes rapporteerden de 300 mannen die het medicijn uitprobeerden in ieder geval dat er nieuwe haartjes groeiden op een stuk van een vierkante centimeter op hun hoofd. De resultaten heb ik ingezien en ik ben in positieve zin verrast.

WAY-31660
Een medicijn dat oorspronkelijk werd ontwikkeld voor botontkalking. Toen ze dat uitprobeerden op menselijke haarzakjes, zagen ze na slechts twee dagen een zichtbaar effect. De haarschacht van de follikel groeide aanzienlijk, zelfs sneller dan na een behandeling met cyclosporine A. Tegelijkertijd nam de aanmaak van haren meetbaar toe. En, nog beter nieuws voor kalende mannen, het heeft geen heftige bijwerkingen. Het zal dan ook snel op mensenworden getest.

Beide medicijnen hebben hun werking bewezen. Ik zie daarom ook de toekomst met veel belangstelling tegemoet. De SM04554 is op meer dan 300 mensen getest. En die kregen allen meer haar. De WAY-31660 werkt al vanaf 2 dagen. Voor mijn gevoel duurt het allemaal te lang. Want wat zou een reden kunnen zijn dat deze middelen niet de markt/apotheek in zouden mogen?


Test resultaten van SM04554 - samumed

https://www.belgraviacentre.com/blog...ls-trial-data/
Harige is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2018, 02:48   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harige Bekijk bericht
Want wat zou een reden kunnen zijn dat deze middelen niet de markt/apotheek in zouden mogen
De reden waarom bijv. Shell niet wilt dat de hele wereld snel elektrisch gaat rijden.

Maar het zou wel een keer tijd worden ja, voor een goede oplossing van het haarprobleem. Velen zijn trouwens al die veelbelovende middeltjes zat omdat steeds blijkt dat het toch niet doet wat er van gehoopt werd, eerst zien dan geloven.. maar blijft altijd wel hoopvol nieuws :-)
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2018, 10:54   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
WAY is al bij de betere source te verkrijgen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2018, 17:11   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Wees blij dat het niet zomaar op de markt komt

Na safety studies volgen dosis-exploratie studies waar de meest werkzame dosis wordt uitgezocht. Vervolgens wordt er gekeken naar de werkzaamheid (fase II) en als laatste naar de effectiviteit tov de huidige middelen die beschikbaar zijn. In de fase II en III kunnen ook nog bevindingen naar voren komen die de uitrol van het middel kunnen vertragen (bijwerkingen, unexpected events).

Dat duurt helaas even.. maar de veiligheid van mensen staat altijd voorop. Het duurt vaak wel 5-10 jaar om een middel op de markt te krijgen. Kosten zijn ook nog eens rond de 5 miljard.

Groet,
Nicolaas

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 26 augustus 2018 om 17:14
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2018, 17:19   #5
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Nieuwe haargroeimiddelen

Er zijn momenteel veel middelen in studie m.b.t. haaruitval. Echter, om als medicijn erkend te worden is niet makkelijk, Daar voor zijn 4 fasen nodig die niet alleen tijd kosten maar ook kostbaar zijn Bewezen moet worden namelijk dat zij veilig zijn en dat ze werken.

Vandaar dat veel fabrikanten kiezen voor een cosmetische erkenning wat inhoud dat ze wel veilig zijn maar je hoeft niet te bewijzen dat ze werken.

Ik hou het op alleen medisch bewezen haargroeimiddelen omdat dan de fabrikant het vertrouwen heeft dat ondanks de lange studietijd en de kosten een FDA / EMA erkenning genoeg uitzicht biedt op de commerciële markt, Zie Minoxidil en Finasteride.

Op mijn website hou ik alle research nauwlettend in de gaten. Is er "BREAKING NEWS" dat is de kans groot dat je het mij mij als eerste hoort.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2018, 07:31   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dat klopt niet helemaal wat je zegt.

De 4e fase van een studie is de marketing van een middel, en het zoeken naar nieuwe indicaties of andere eigenschappen van de drug. Dan is het middel al goedgekeurd.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2018, 14:23   #7
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Goedkeuringsfasen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Dat klopt niet helemaal wat je zegt.

De 4e fase van een studie is de marketing van een middel, en het zoeken naar nieuwe indicaties of andere eigenschappen van de drug. Dan is het middel al goedgekeurd.

Groet,
Nicolaas
Hi Nicolaas,

Het middel is dan inderdaad al geregistreerd maar er moet nog wel studie worden gedaan naar het langetermijneffect.
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2018, 09:37   #8
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Unhappy

Er is geen ene haaruitval middel officieel uitgebracht. Minox en Fina zijn middelen wat eigenlijk niet bedoeld zijn voor haaruitval. Deze zijn met toeval ontdekt. Bedrijven die onderzoek doen naar haaruitval krijgen van de overheidsinstanties geen steun. Hierdoor bloed vele onderzoeken dood omdat het geld op is. Een beginnende dokter zegt tegen mij: haar is geen noodzaak. Wij willen liever kanker, aids etc genezen. Dat is onze prio. Ik vermoed dat de oplossing allang is gevonden maar het wordt niet gefinancierd.

https://www.quora.com/Will-there-eve...e-for-hairloss
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2018, 13:46   #9
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Bedrijven die onderzoek doen naar haaruitval krijgen van de overheidsinstanties geen steun. Hierdoor bloed vele onderzoeken dood omdat het geld op is. Een beginnende dokter zegt tegen mij: haar is geen noodzaak. Wij willen liever kanker, aids etc genezen. Dat is onze prio.
dit is wat kort door de bocht. aan geld geen gebrek bij de big pharmabedrijven, daar heb je echt geen overheidssubsidies voor nodig. bovendien, een middel tegen haaruitval levert tientallen miljarden op en dat is echt stimulans genoeg.

zoals hierboven al gezegd, er zit erg veel aan studies in de pijplijn op dit moment, veel meer dan een jaar of 10 geleden. die studies kunnen allemaal mislukken, het middel werkt niet of het is niet veilig, maar er is zeker hoop.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2018, 19:18   #10
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Er is geen ene haaruitval middel officieel uitgebracht. Minox en Fina zijn middelen wat eigenlijk niet bedoeld zijn voor haaruitval. Deze zijn met toeval ontdekt. Bedrijven die onderzoek doen naar haaruitval krijgen van de overheidsinstanties geen steun. Hierdoor bloed vele onderzoeken dood omdat het geld op is. Een beginnende dokter zegt tegen mij: haar is geen noodzaak. Wij willen liever kanker, aids etc genezen. Dat is onze prio. Ik vermoed dat de oplossing allang is gevonden maar het wordt niet gefinancierd.

https://www.quora.com/Will-there-eve...e-for-hairloss
kortzichtig. Het is niet zo dat een bedrijf moet bepalen voor welk doel het volgende onderzoek begint. Bedrijven die nieuwe middelen voor haaruitval onderzoeken zijn zullen niet de bedrijven zijn die middelen tegen kanker onderzoeken .
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2018, 09:00   #11
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
kortzichtig. Het is niet zo dat een bedrijf moet bepalen voor welk doel het volgende onderzoek begint. Bedrijven die nieuwe middelen voor haaruitval onderzoeken zijn zullen niet de bedrijven zijn die middelen tegen kanker onderzoeken .
Jawel hoor .. Merck heeft het patent op Propecia, maar ook op 1 van de meest belangrijke kankermedicijnen (immuuntherapie) van afgelopen decennium; namelijk pembrolizumab

De farmaceuten hebben verschillende onderzoek pipelines die geneesmiddelen ontwikkelen binnen verschillende aandachtsgebieden. Ontwikkelingen van geneesmiddelen vinden breed en parallel plaats binnen bedrijven.

Groet,

Nicolaas.

Laatst gewijzigd door nicolaasdk; 4 september 2018 om 09:03
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2018, 13:24   #12
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Jawel hoor .. Merck heeft het patent op Propecia, maar ook op 1 van de meest belangrijke kankermedicijnen (immuuntherapie) van afgelopen decennium; namelijk pembrolizumab

De farmaceuten hebben verschillende onderzoek pipelines die geneesmiddelen ontwikkelen binnen verschillende aandachtsgebieden. Ontwikkelingen van geneesmiddelen vinden breed en parallel plaats binnen bedrijven.

Groet,

Nicolaas.
Jup, en propecia is op de markt gekomen voor prostaatproblemen.
Dat farmaceutische bedrijven zich liever bezig houden met medicijnen tegen kanker zal wel kloppen maar er zijn tal cosmetische bedrijven die zich op haaruitval richten (shisheido, fidia etc.)
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2018, 15:56   #13
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Er is momenteel heel veel geld te verdienen binnen de oncologie met immuuntherapie, dus alle peilen van grote bedrijven zijn daar nu op gericht. We moeten het nu vooral hebben van start-ups en "kleinere" bedrijven die jij noemt. Maar met de introductie van het tijdperk targeted therapy (TKI's, small molecules) zijn er veel mooie dingen mogelijk komende jaren!
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2018, 14:45   #14
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Er is momenteel heel veel geld te verdienen binnen de oncologie met immuuntherapie, dus alle peilen van grote bedrijven zijn daar nu op gericht. We moeten het nu vooral hebben van start-ups en "kleinere" bedrijven die jij noemt. Maar met de introductie van het tijdperk targeted therapy (TKI's, small molecules) zijn er veel mooie dingen mogelijk komende jaren!
https://www.hairlosstalk.com/interac...g-good.116661/

- brotzu conference which gave everyone with a functioning brain cancer
- follica starting to obfuscate their longterm goals and strategies
- choi's conference that resulted in one big nothing
- troll thread announcing shiseido's trial data and early commercialization
- seti postponed for a year or two, even though everyone was absolutely positive about it becoming available in 2019 (its about fevi anyway, hehehe)
- tsuji's team trying to remove internet trace of their research before they have to actually deliver

Ik vermoed komende 5-10 jaar weinig goeds. Laat ik het zo zeggen: wanneer ik 40+ ben om dan nog haaruitval te genezen ik als oude lul richting de 50... is voor mij te laat helaas. Ik heb het opgegeven.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)

Laatst gewijzigd door ryan82; 5 september 2018 om 14:47
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2018, 20:16   #15
Harige
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2018
Berichten: 13
Geslacht:
Is er iemand die ons meer informatie kan verschaffen over de middel WAY-31660. Zou het moeten helpen tegen kaalheid? Zijn er mensen die het middel al hebben gebruikt. Wat zijn haar/zijn ervaring?
Harige is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.