Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 maart 2021, 00:57   #1
DG1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Welke haarkliniek in Nederland??

Beste mensen,

Ik zou graag een haartransplantatie in Nederland willen ondergaan. Op het internet zie ik verschillende partijen zoals nielsen, medicalpoint, fuegenix, kliniek Veldhoven ect.. Ook zijn er grote prijsverschillen zichtbaar tussen die partijen. Vraag me tegelijkertijd af, waar het prijs verschil em dan inzit ( behalve de hoeveel grafts). Ik heb tot nu 3 telefonisch afspraken gehad, waarbij de ene uitgaat van 2500 grafts en de ander 3500 tot 4000..

Mijn kapper knipt 2 klanten die bij medicalpoint een haartransplantatie hebben gedaan en hij kon mij deze partij aanraden, behaalde resultaten vond hij erg goed. Zijn er mensen die ervaring hebben met medicalpoint of mij een haarkliniek kunnen aanbevelen.

Alvast bedankt voor de reacties..

Gr, Dennis
DG1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 13:25   #2
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Hi Dennis,

Helemaal niemand kan jou vertellen wat de beste kliniek is, omdat iedere situatie anders is en je bovendien het beste naar je gevoel kunt luisteren. Ik zou als ik jou was niet op de prijs afgaan. Je wilt immers dat het goed gebeurt. Dat betekent echter weer niet dat de duurste ook de beste is. De beste is degene waar jij het beste gevoel bij hebt.

Ik ben zelf behandeld bij Fuegenix 6 weken geleden. Tot nu toe kan ik die kliniek iedereen aanraden, dus ook jou. Maar de enige tip die ik je kan geven is: ga vooral bij meerdere klinieken op gesprek, kijk waar je echt eerlijk en realistisch geholpen wordt en ga op je gevoel af en niet op marketingpraatjes.
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 14:30   #3
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Helemaal eens met Johan. Heb gesprekken met meerdere klinieken en bespreek het plan wat ze voor jou hebben. Daar ga je een veel beter gevoel van vormen dan wanneer je alleen prijzen en aantal grafts gaat berekenen/vergelijken.
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 21:18   #4
DG1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Beste Johan en Tom, bedankt voor jullie reactie. Dat maakt het er helaas niet makkelijker op voor me. Meestal heb je gesprekken met "tussenpersonen" waardoor ik niet kan bepalen of ik er een goed gevoel ook over heb, het is immers geen arts. Daarnaast kost de ene transplantatie €2500 en de andere €5000... Dat vindt ik nogal een verschil. Ik wil zeker weten dat ik met een haartransplantatie een bepaalde resultaat behaal. Ik ben namelijk kaal op me kruin, dat schijnt nogal uitdagend te zijn. Naast dat ik een ht erg spannend vindt, is keuze van een kliniek ook erg lastig..
DG1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 21:33   #5
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Wat is de staat van je haren? Ben ook bij medicalpoint geweest. Tevreden tot nu toe, maar kan beter!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DG1984 Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik zou graag een haartransplantatie in Nederland willen ondergaan. Op het internet zie ik verschillende partijen zoals nielsen, medicalpoint, fuegenix, kliniek Veldhoven ect.. Ook zijn er grote prijsverschillen zichtbaar tussen die partijen. Vraag me tegelijkertijd af, waar het prijs verschil em dan inzit ( behalve de hoeveel grafts). Ik heb tot nu 3 telefonisch afspraken gehad, waarbij de ene uitgaat van 2500 grafts en de ander 3500 tot 4000..

Mijn kapper knipt 2 klanten die bij medicalpoint een haartransplantatie hebben gedaan en hij kon mij deze partij aanraden, behaalde resultaten vond hij erg goed. Zijn er mensen die ervaring hebben met medicalpoint of mij een haarkliniek kunnen aanbevelen.

Alvast bedankt voor de reacties..

Gr, Dennis
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 23:31   #6
DG1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Ja MedicalPoint is prijstechnisch erg interessant en zo zijn er nog wel een paar. Ja staat van me haar, erg dun.. kruin is kaal.. Ik heb een foto proberen toe te voegen. Wat is jou ervaring met medicalpoint en wat kon beter?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210317_222725.jpg‎ (143,4 KB, 137x gelezen)
DG1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 23:34   #7
Broederroeland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2021
Berichten: 10
Geslacht:
Ik ben vandaag terug gekomen uit Turkije en behandeld door medical point. Ik zou in eerste instantie in Almere geholpen worden, maar door de wat langere wachttijd en de tijdsdruk die ik had gekozen voor de optie Turkije. Tot nu toe geen klachten, wat boven ook genoemd word: Ga op je eigen gevoel/intuitie af.
Broederroeland is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2021, 09:48   #8
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DG1984 Bekijk bericht
Beste Johan en Tom, bedankt voor jullie reactie. Dat maakt het er helaas niet makkelijker op voor me. Meestal heb je gesprekken met "tussenpersonen" waardoor ik niet kan bepalen of ik er een goed gevoel ook over heb, het is immers geen arts. Daarnaast kost de ene transplantatie €2500 en de andere €5000... Dat vindt ik nogal een verschil. Ik wil zeker weten dat ik met een haartransplantatie een bepaalde resultaat behaal. Ik ben namelijk kaal op me kruin, dat schijnt nogal uitdagend te zijn. Naast dat ik een ht erg spannend vindt, is keuze van een kliniek ook erg lastig..
Dat snap ik heel goed. Ik liep een beetje tegen dezelfde twijfels aan qua keuzes en vertrouwen in de klinieken. Ik had zelfs de hoop al opgegeven(zie ook mijn topic). En dat is precies de reden dat ik voor Fuegenix heb gekozen, omdat je daar een consult hebt met de behandelend arts zelf. Hij draait er verder ook niet omheen en vertelt gewoon wat wel en wat niet mogelijk is. Hij is (denk ik) niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste. Hij vertelt je verder niet alleen het aantal grafts, maar ook in welke volgorde deze geplaatst gaan worden en met welke reden en hoe je verdere haaruitval misschien kunt terugdringen etc. Ik ging met veel meer nuttige informatie en bovendien veel meer vertrouwen naar huis na een consult bij Fuegenix dan bij alle andere klinieken. Terugkomend op mijn eerste reactie zeg ik dus niet dat dit voor jou de beste kliniek is, maar voor mij was dat wel het geval. Een vrijblijvend consult aanvragen kan dus nooit kwaad lijkt me. Succes!
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.

Laatst gewijzigd door Johan-711; 18 maart 2021 om 09:55 Reden: Extra info.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2021, 15:37   #9
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Je moet eerst heel goed onderzoeken gaan doen. Dat heb je al gedaan vraag naar meer dan 50 foto's en kijk als ze ook microscopen gebruiken.

Er zijn klinieken die je hele hoofd vol proppen met multi grafts. Vaak betaal je voor de grafts en niet voor de kwaliteit. Dus kijk goed en informeer goed. En kijk ook goed naar de donor gebieden.

Het is jou donor en jou hoofd.
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2021, 16:52   #10
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DG1984 Bekijk bericht
Beste Johan en Tom, bedankt voor jullie reactie. Dat maakt het er helaas niet makkelijker op voor me. Meestal heb je gesprekken met "tussenpersonen" waardoor ik niet kan bepalen of ik er een goed gevoel ook over heb, het is immers geen arts. Daarnaast kost de ene transplantatie €2500 en de andere €5000... Dat vindt ik nogal een verschil. Ik wil zeker weten dat ik met een haartransplantatie een bepaalde resultaat behaal. Ik ben namelijk kaal op me kruin, dat schijnt nogal uitdagend te zijn. Naast dat ik een ht erg spannend vindt, is keuze van een kliniek ook erg lastig..
Ik ben behandeld bij FueGenix in Bergen op Zoom. Daar sprak ik met de uitvoerend arts en dat vond ik heel prettig. Ik snap dat je tussenpersonen minder fijn vindt, ik had precies hetzelfde.
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2021, 22:30   #11
DG1984
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties heren! Ik heb bij fuegenix een telefonisch gesprek gehad met de behandeld arts. Ik heb daar ook een positief gevoel aan overgehouden. Echt is de behandelprijs vrij vors, daarnaast geeft hij aan ca. 2500 grafts te plaatsen, terwijl andere klinieken obv dezelfde foto's aangeven 3500 tot 4000. Ik heb er geen verstand van, maar ik vindt mijzelf behoorlijk kaal, dus ik betwijfel of ik met 2500 graft het voor mij beoogde resultaat behaal. Ergens heb ik zoiets, wellicht geeft de haarkliniek bewust "weinig" grafts aan, zodat achteraf kan worden aangeven om nog een haartransplantatie te ondergaan, waarop ik absoluut niet zit te wachten.

Aangezien ik al langer ( ca 2 - 3r) over twijfel een ht te ondergaan. Is het wegens corona wel een perfecte timing om de behandeling te ondergaan. Ik zie tevens dat een aantal mensen op deze forum, die een ht bij veldhuizen hebben ondergaan, volgens mij zitten zij qua prijs tussen medicalpoints en fuegenix in. Mijn budget is op dit moment beperkt, wegens verhuizing ect. Ik kan het geld maar 1x uitgeven en daarvoor wil ik graag een zo'n goed mogelijke resultaat. Ik hoop namelijk nooit meer een 2de ht te ondergaan.
DG1984 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2021, 00:10   #12
kalen=balen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2011
Berichten: 215
Wat is je leeftijd? En welk Norwood uitvalpatroon heb je? De kans is erg klein dat je in de toekomst geen 2e (of zelfs 3e) transplantatie hoeft te doen. Dat geldt bijna voor ons allemaal. En dat een chirurg minder grafts nodig denkt te hebben moet je juist blij om zijn. Zo heb je nog ruim voldoende over voor die 2e, waar je waarschijnlijk toch niet onderuit komt.
kalen=balen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2021, 00:12   #13
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DG1984 Bekijk bericht
Is het wegens corona wel een perfecte timing om de behandeling te ondergaan. Ik zie tevens dat een aantal mensen op deze forum, die een ht bij veldhuizen hebben ondergaan, volgens mij zitten zij qua prijs tussen medicalpoints en fuegenix in.
Ik weet niet precies hoe het met alle klinieken zit, maar bij bijvoorbeeld Veldhoven is de wachtlijst zo lang dat tegen de tijd je aan de beurt bent heel Nederland allang gevaccineerd is. Dus reken er vooral niet op in je planning dat je overal binnen een paar maanden aan de beurt bent.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2021, 10:34   #14
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DG1984 Bekijk bericht
Bedankt voor jullie reacties heren! Ik heb bij fuegenix een telefonisch gesprek gehad met de behandeld arts. Ik heb daar ook een positief gevoel aan overgehouden. Echt is de behandelprijs vrij vors, daarnaast geeft hij aan ca. 2500 grafts te plaatsen, terwijl andere klinieken obv dezelfde foto's aangeven 3500 tot 4000. Ik heb er geen verstand van, maar ik vindt mijzelf behoorlijk kaal, dus ik betwijfel of ik met 2500 graft het voor mij beoogde resultaat behaal. Ergens heb ik zoiets, wellicht geeft de haarkliniek bewust "weinig" grafts aan, zodat achteraf kan worden aangeven om nog een haartransplantatie te ondergaan, waarop ik absoluut niet zit te wachten.

Aangezien ik al langer ( ca 2 - 3r) over twijfel een ht te ondergaan. Is het wegens corona wel een perfecte timing om de behandeling te ondergaan. Ik zie tevens dat een aantal mensen op deze forum, die een ht bij veldhuizen hebben ondergaan, volgens mij zitten zij qua prijs tussen medicalpoints en fuegenix in. Mijn budget is op dit moment beperkt, wegens verhuizing ect. Ik kan het geld maar 1x uitgeven en daarvoor wil ik graag een zo'n goed mogelijke resultaat. Ik hoop namelijk nooit meer een 2de ht te ondergaan.

Is er ook besproken dat een groot deel wellicht met de juiste middelen behouden kan worden?(fina/minox/combinatie van beide). Ik heb ook geen ervaring met een aantal grafts op de kruin. Maar als ik jou foto's zie is het middelste gedeelte van de kruin kaal, maar daaromheen gewoon dun. Dat is misschien nog best goed te redden. Ik heb zelf ook 2500 grafts gehad en dat was voor heel de voorkant. Jouw kruin is kleiner lijkt me, dus ik zou zeggen dat dat genoeg moet zijn. Maar nogmaals: heb er geen ervaring mee en het gaat wel gepaard met de nodige preventiemiddelen.
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
welke kliniek

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.