Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2014, 12:45   #1
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
Haar bovenop hoofd steeds dunner

Hallo allemaal,

Na al wat rond te hebben gekeken heb ik mij toch maar aangemeld.
Ik ben een vrouw van 28 jaar en ik heb behoorlijk dun haar op mijn hoofd.
Het gaat om het bovenste gedeelte van mijn hoofd. Het is door de jaren heen gewoon zo weinig geworden dat je toch best goed op mijn hoofdhuid kunt kijken. Ik dacht dit altijd nog aardig te kunnen verbergen door mijn haar in van allerlei manieren vast te maken maar nu beginnen andere mensen er ook over. Ik heb geprobeerd mijn haar niet meer te verven en had de verf er uit laten groeien. Vorig jaar mijn haar gedoneerd en ik dacht dat het toen misschien voller zou worden (lijken) op mijn hoofd wat dus niet zo was. Ik heb geprobeerd het lichter te verven en mijn uitgroei is donkerblond dus ik dacht dan valt het minder op maar nee dus. En nu heb ik een poging gedaan tot donkerder verven wat ook totaal niet helpt. Ik ben er nu wel klaar mee en wil nu maar eens verder kijken. Ik denk de eerste stap naar de huisarts?
Mijn broer is een paar jaar ouder en die heeft het precies zo met zijn haar. Onze opa was toen hij een jaar of 20 was al kaal bovenop zijn hoofd. Ik zat ook al iets te lezen over alopecia androgenetica. Zou dit het niet kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het lezen.
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 12:58   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Als ik het zo lees zou het alopecia androgenetica kunnen zijn. Daar is een speciaal subforum over op haarweb. De mensen met AGA kunnen je wel over hun ervaringen vertellen en wat zij gedaan hebben.

Volgens mij is Minoxidil het enige medicijn dat eventueel zou kunnen werken om de haaruitval nog enigzins te kunnen stabiliseren. Wil je dit niet dan zou je een topper of een haarwerk kunnen overwegen.

Welkom hier trouwens!
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 13:01   #3
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
Dank
je
wel voor
de
snelle
reactie. Als
ik h
et
op
internet
zo
las
dan
lijkt
het
daar
we
l
hel
aas op.
Ik ga
het
daar
eens
even
bekijk
en.
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 13:07   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Hier is een link naar de alopecia vereniging. Daar staat een hoop informatie waar je iets aan zou kunnen hebben:

http://alopecia-vereniging.nl
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 13:15   #5
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
Bedank
t


voor
de tip.

Sorry
voor m
ijn
rare
typen

maar
ik
kan
gee
n
l
ange
zinn
en

ma
ken?
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 13:54   #6
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
Hier wat foto's als het goed is.
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 16:15   #7
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Hoi Shanaja, welkom!

Als ik het goed begrijp, heb je last van geleidelijk dunner haar boven op je hoofd. Dus je haren aan de zijkant en achterkant zijn niet dunner geworden?

Ik heb een paar vragen voor je, wat soms voor haaruitval kan zorgen:
-Ben je de afgelopen maanden gestopt of begonnen met een anticonceptie of zwanger geweest?
-Ben je vegetarisch of volg je een speciaal dieet?
-Ben je (na jouw weten) gezond?
-Heb je de afgelopen tijd verandering gemerkt aan je hoofdhuid, zoals vetter hoofdhuid, bulten etc?
-Heb je verandering gemerkt aan cyclus, PMS etc?

Wat je kan doen is aan je huisarts vragen voor een bloedonderzoek naar schildklier, ijzer, vitamine D, hormonen etc. Dit kan nooit kwaad.

Daarnaast heb ik je foto's bekeken. Helaas heb je alleen foto's van de bovenkant en ik zie idd dat het bovenop dun is. Dus ik neig naar wat je zelf vermoed AGA.
Als het AGA is kan je Minoxidil gaan gebruiken of een anticonceptie Yasmin/Diane 35. Van de pil ben ik zelf geen grote fan van aangezien het mijn hele hormonenhuishouding op de kop heeft gegooid en daarnaast mag ik het ook niet meer nemen. Maar ik heb gelezen dat het bij andere vrouwen werkt.

Laatst gewijzigd door Goldylock; 13 september 2014 om 16:20 Reden: toevoeging
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 17:11   #8
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
-Het is ruim een jaar geleden dat ik een kindje gekregen heb.
-Ik heb endometriose (cystes en verklevingen in mijn buik) en colitis ulcerosa (chronische dikke darm ontsteking). Momenteel ben ik aan de prednison.
-Ik volg geen dieet.
-Ik heb geen bulten of iets anders aan mijn hoofdhuid. Het is het door de jaren heen dat er steeds minder haar zit. Het begon helemaal vooraan en gaat nu wel langzaam verder door bovenop mijn hoofd. Trekt ook iets breder door nu (naar de zijkanten zeg maar). Ik vind wel dat hij meer glanzend is maar ik denk dat dat komt doordat hij meer opvalt. Ook niets geen jeuk of schilfers o.i.d.
-Ik slik de microgynon voor mijn endometriose.

Bedankt voor al je tips hoor. Ik weet dan tenminste ook wat ik moet vragen aan de huisarts. Anders ga je van het kastje naar de muur en dat schiet ook niets op.
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 17:54   #9
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Je hebt verschillende punten dat je haaruitval kan veroorzaken, zoals endometriose, colitis ulcerosa, Prednison en en Microgynon.
Voornamelijk Prednison en Microgynon vallen mij erg op

Ik begrijp dat je natuurlijk niet met de Prednison zomaar kan stoppen, maar ik heb meerdere keren gelezen dat Prednison eventueel voor haaruitval kan zorgen. Hoe lang gebruik je dit al?

Daarnaast heeft Microgynon een androgeen effect, dit kan je haaruitval ook veroorzaken. Omdat je endometriose hebt, wordt je waarschijnlijk geadviseerd om anticonceptie te gebruiken. Je kan aan je huisarts vragen om over te stappen naar Yasmin of Diane 35 (dit heeft juist een anti-androgeen effect)
Ik weet dat deze twee de laatste tijd negatief in het nieuws is geweest, vanwege grotere risico op trombose. Daarom zal je huisarts/gynaecoloog misschien dit niet aanraden. Vooral wanneer je ooit al trombose hebt gehad, dan moet je sowieso niet de pil meer gebruiken. Wanneer iemand in je familie trombose heeft gehad, kan je eventueel een bloedonderzoek (factor V Leiden etc) vragen om te kijken of je een grotere kans hebt om trombose te krijgen.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 19:21   #10
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
Zouden de endometriose en colitis er ook mee te maken kunnen hebben ja? Ik heb de prednison nog maar een maand of twee en ik ben het nu net aan het afbouwen. Ik ben daar als het goed is in november klaar mee. Het wat kaler worden is nu een aantal jaren. Ik zag net foto's van bijna 5 jaar terug en toen was er nog niets aan de hand zo te zien op de foto's.

Ik moest voor mijn endometriose specifiek de Microgynon gaan gebruiken. Dat was daar de beste voor zeggen ze.
Trombose zit gelukkig niet in de familie. Ik heb daar wel eens iets over gehoord ja maar als het moet wordt hij dus wel voorgeschreven?
Ik heb hem alleen niet geslikt van juni 2008 tot juli 2013. Dus een aantal jaren niet. Daar voor wel jaren lang.
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 20:33   #11
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Het is inderdaad mogelijk. Maar zoals ik al zei; ik vind je haaruitval patroon op AGA lijken, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.

Microgynon kan je een extra "push" geven betreft haaruitval. Daarnaast is het één van de eersten, wat de artsen als anticonceptie voorschrijven, omdat het goedkoop en voor hun betrouwbaar is. Had je deze site al gelezen http://www.endometriose.nl/index.php?page=34
Hier staat meer informatie over endometriose.

Yasmin en Diane 35 worden voorgeschreven, als je er specifiek om vraagt. Zelf vond ik, tijdens het gebruik van Yasmin, een fijne ervaring. Helaas door het stoppen ervan, heb ik nu allemaal problemen. Dus ik raad het alleen aan wanneer je het zeker weet, kosten en baten tegenover elkaar aflegt. Maar dit hoeft trouwens niet voor iedereen zo te zijn, want ik heb ooit een keer ook Microgynon gebruikt en daar moest ik continue van overgeven. Ik denk dat ik erg gevoelig voor hormonen ben.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 20:53   #12
shanaja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2014
Berichten: 41
Geslacht:
Ja als het daar van zou zijn dan zou je misschien verwachten dat er haar zou uitvallen over het gehele hoofd. Nu is het echt vooraan en bovenop.
Die endometriose site heb ik gezien ja. Veel informatie.

En wat als het echt AGA is? Zijn daar haarwerkjes voor of complete pruiken?
shanaja is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 21:19   #13
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik herken dun/diffuus haar = het AGA patroon. Helaas. Maar ik ben geen arts, dus ik adviseer:
Ga naar huisarts en een goede dermatoloog en bespreek je vermoeden. Laat je bloed onderzoeken. Overleg bij AGA evt gebruik minoxidil.

En wacht niet te lang met het oriënteren voor een haarstukje of een haarwerkje. Er zijn meer vrouwen die een haarwerk dragen dan je denkt! Hoe eerder je daar toe over stapt hoe minder snel het opvalt dat je een pruikje draagt.

Wellicht tijdelijk een pruikje als blijkt dat het iets anders is dan AGA. Bij AGA groeit je haar niet meer terug, bij stress of stoppen met bepaalde medicatie heb je kans dat je haar weer aangroeit / voller wordt . Succes en sterkte meid.

Tip: Lees ook een paar weblogs van me!

P.S. Ik gebruik ook prednison en bij mij groeit mijn haar ineens als een tierelier, maar het blijft wel dun/diffuus.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 21:25   #14
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Als het dus echt AGA is kan je de Yasmin of Diane 35 gebruiken.
En of anders Minoxidil.

Anders inderdaad een haarwerk of gedeeltelijk.
Er zijn bestaan ook soort haarpoeders, die klein plekken kunnen verbergen.

Ik heb niet zoveel kennis van Minoxidil, haarwerken en haarpoeders.
Er zijn wel andere medeforumers, zoals Astrid26, die meer kennis hebben over haarwerken.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2014, 21:34   #15
Goldylock
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2011
Berichten: 34
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
dun/diffuus haar = het AGA patroon
Dit is niet altijd waar, het kan ook tijdelijk van aard zijn. Door bijvoorbeeld hormonenwisseling, vitamine te kort, dieet etc. Wanneer haaruitval echt de Ludwig patroon, volgt is de kans groter op AGA dan diffuse haaruitval.
http://www.americanhairloss.org/wome..._hair_loss.asp

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
P.S. Ik gebruik ook prednison en bij mij groeit mijn haar ineens als een tierelier, maar het blijft wel dun/diffuus.
Iedereen reageert anders op bepaalde producten, er zijn mensen die last hebben van haaruitval bij prednison.
Goldylock is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.