Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren

Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2024, 23:57   #1
barrybarrel
HaarWeb lid

Geslacht:
Hoeveel invloed heeft je eigen handelen op de resultaten?

Ik heb gemerkt dat wanneer de resultaten niet zijn zoals verwacht, mensen dit vaak toeschrijven aan de prestatie van de kliniek. (niet persee op dit forum hoor, maar zit ook veel op haarpagina's op Reddit.

Dit bracht me aan het denken—hoeveel invloed heeft persoonlijke zorg en gedrag op de uiteindelijke resultaten? Daarnaast, wat zijn enkele belangrijke dingen om te vermijden na de eerste maand, zodra de eerste "kritieke genezingsfase" voorbij is? Denk aan ongezond eten, alcohol, drugs, weinig beweging, zon op je knar etc.

De richtlijnen voor de eerste maand zijn meestal duidelijk gedefinieerd door de klinieken, maar er lijkt minder advies te zijn over wat je na die periode wel of zeker niet moet doen.

Wat is jullie ervaring/mening hierover?
barrybarrel is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2024, 12:26   #2
bverotti
Haarpigmentatie expert

bverotti's schermafbeelding

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barrybarrel Bekijk bericht
Ik heb gemerkt dat wanneer de resultaten niet zijn zoals verwacht, mensen dit vaak toeschrijven aan de prestatie van de kliniek. (niet persee op dit forum hoor, maar zit ook veel op haarpagina's op Reddit.

Dit bracht me aan het denken—hoeveel invloed heeft persoonlijke zorg en gedrag op de uiteindelijke resultaten? Daarnaast, wat zijn enkele belangrijke dingen om te vermijden na de eerste maand, zodra de eerste "kritieke genezingsfase" voorbij is? Denk aan ongezond eten, alcohol, drugs, weinig beweging, zon op je knar etc.

De richtlijnen voor de eerste maand zijn meestal duidelijk gedefinieerd door de klinieken, maar er lijkt minder advies te zijn over wat je na die periode wel of zeker niet moet doen.

Wat is jullie ervaring/mening hierover?
In mijn 20+ jaar ervaring zou ik zeggen dat er weinig problemen zijn met de nazorg door klanten.

Als er geen goede resultaten worden behaald is dat vrijwel steeds te herlijden naar de kundigheid of onkundigheid van de arts en of assistenten.

HAAR PIGMENTATIE TARIEF AANVRAGEN.

>>>>Gok niet met uw uiterlijk.<<<<

https://www.haartransplantatie-belgie.prohairclinic.com

De bovenstaande handtekening is een betaalde advertentie. De verantwoordelijkheid voor de inhoud van deze advertentie ligt geheel bij de desbetreffende adverteerder. ~ Webmaster HaarWeb
bverotti is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2024, 01:36   #3
barrybarrel
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bverotti Bekijk bericht
In mijn 20+ jaar ervaring zou ik zeggen dat er weinig problemen zijn met de nazorg door klanten.

Als er geen goede resultaten worden behaald is dat vrijwel steeds te herlijden naar de kundigheid of onkundigheid van de arts en of assistenten.
Thanks voor je antwoord. Dat is interessant om te horen. Als je forums leest word er best panisch gedaan over vooral roken en drugs gezien het de bloedvaten vernauwd.
Ook las ik laatst zelfs dat fohnen binnen 6 maanden een probleem zou kunnen zijn.

Maar dit valt dus eigelijk best mee?

Niet dat ik iets wil promoten hoor, gewoon nieuwsgierig.
Oud 3 september 2024, 18:20   #4
HairExpert
Haartransplantatie expert

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barrybarrel Bekijk bericht
Thanks voor je antwoord. Dat is interessant om te horen. Als je forums leest word er best panisch gedaan over vooral roken en drugs gezien het de bloedvaten vernauwd.
Ook las ik laatst zelfs dat fohnen binnen 6 maanden een probleem zou kunnen zijn.

Maar dit valt dus eigelijk best mee?

Niet dat ik iets wil promoten hoor, gewoon nieuwsgierig.
alles wat niet goed is voor je gezondheid is ook niet goed voor je haar.

Dus roken (te) veel alcohol zou ik proberen te minderen.
Föhnen, verven of andere externe behandelingen kunnen geen kwijt.
Tenzij je het haar föhnt met een verfbrander

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2024, 22:38   #5
Klapz
HaarWeb lid

Klapz's schermafbeelding

Door het drinken van veel alcohol worden je bloedvaten juist verwijdt. Dus misschien heeft dat wel een positief effect. Ik vind het altijd opmerkelijk hoeveel daklozen die alcoholist zijn ook veel haargroei hebben. Maar goed, dat terzijde

Voor het overige: de eerste 7 dagen extreem voorzichtig zijn en überhaupt niets doen wat slecht is, je hoofd niet stoten en uitrusten. Daarna zitten de grafts vast. Dat is volgend mij het aller belangrijkste. Na die 7-10 dagen kan je gewoon weer een glaasje nemen hoor. Je hoofd verbranden in de zon is altijd een slecht idee.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2024, 23:16   #6
zyzzalive
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Door het drinken van veel alcohol worden je bloedvaten juist verwijdt. Dus misschien heeft dat wel een positief effect. Ik vind het altijd opmerkelijk hoeveel daklozen die alcoholist zijn ook veel haargroei hebben. Maar goed, dat terzijde

Voor het overige: de eerste 7 dagen extreem voorzichtig zijn en überhaupt niets doen wat slecht is, je hoofd niet stoten en uitrusten. Daarna zitten de grafts vast. Dat is volgend mij het aller belangrijkste. Na die 7-10 dagen kan je gewoon weer een glaasje nemen hoor. Je hoofd verbranden in de zon is altijd een slecht idee.
Alcohol kan bij kleine/lage inname een vasodilatator zijn, bij een hogere inname treedt er juist vasoconstrictie op. Daarbij ook nog de hormonale schommelingen, verminderde opname van micronutrienten, verhoging oxidatieve stress, verminderde slaapkwaliteit en nog wat zaken die een negatieve invloed kunnen hebben op haargroei/haaruitval. Ik zou dus zelf niet obteren voor alcohol als je doel is vasodilatatie
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2024, 17:08   #7
HairExpert
Haartransplantatie expert

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Alcohol kan bij kleine/lage inname een vasodilatator zijn, bij een hogere inname treedt er juist vasoconstrictie op. Daarbij ook nog de hormonale schommelingen, verminderde opname van micronutrienten, verhoging oxidatieve stress, verminderde slaapkwaliteit en nog wat zaken die een negatieve invloed kunnen hebben op haargroei/haaruitval. Ik zou dus zelf niet obteren voor alcohol als je doel is vasodilatatie
Effecten van alcohol als vasodilatator:
Verlaagde bloeddruk: Door de verwijding van de bloedvaten kan de bloeddruk tijdelijk dalen. Dit effect is meestal van korte duur en afhankelijk van de hoeveelheid alcohol die wordt geconsumeerd.

Warm gevoel en roodheid: Door de toegenomen bloedstroom naar de huid kan iemand zich warm voelen en rood worden, met name in het gezicht. Dit komt door de verwijding van de kleine bloedvaten dicht bij de huidoppervlakte.

Verhoogde hartslag: Als reactie op de lagere bloeddruk kan het hart sneller gaan kloppen om het bloed beter door het lichaam te pompen.

Langetermijneffecten en risico's:
Hoewel alcohol op de korte termijn bloedvaten kan verwijden, kan chronisch en overmatig gebruik van alcohol op de lange termijn juist leiden tot verhoogde bloeddruk en hartproblemen. Dit komt doordat het lichaam in reactie op langdurige alcoholconsumptie veranderingen ondergaat die de bloeddruk verhogen, zoals toegenomen stress op het hart en de bloedvaten.

Daarnaast kan alcohol in combinatie met andere vasodilatatoren of medicijnen voor hypertensie ongewenste effecten hebben, zoals een te sterke daling van de bloeddruk, wat kan leiden tot duizeligheid of flauwvallen.

Het is dus belangrijk om matig te zijn met alcohol, vooral als iemand al vasodilatatoren of bloeddrukmedicatie gebruikt.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.

Laatst gewijzigd door HairExpert; 4 september 2024 om 17:12
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2024, 17:10   #8
barrybarrel
HaarWeb lid

Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
alles wat niet goed is voor je gezondheid is ook niet goed voor je haar.

Dus roken (te) veel alcohol zou ik proberen te minderen.
Föhnen, verven of andere externe behandelingen kunnen geen kwijt.
Tenzij je het haar föhnt met een verfbrander

Yes klinkt logisch. En zit er dan nog veel verschil in waar je in het process bent? Opzich zit alles dus goed vast na een maand en krijgt het bloed. Dus dan zou er niet persee verschil zijn tussen iemand die 3 maanden ht heeft en rookt en 10 maanden. Het is gewoon even slecht.
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten