Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 18 december 2007, 13:51   #241
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaamse reus Bekijk bericht
Onlangs ontdekte ik het bestaan van : www.miraclemineral.org
Wonderbaarlijke resultaten worden hiermee geboekt.
Ook las ik over een genezing van hardnekkige dandruft (haarroos, dacht ik).
Maar ik ga nog verder op zoek naar andere resultaten ivm de huid in't algemeen.

hier meer :

http://www.nulpuntenergie.net/gezondheid/MMS.htm

http://nl.youtube.com/watch?v=oeZsY7iMiqc
Dit is zeker interessant. Na wat speurwerk op internet lijkt het wel of dit écht een wondermiddel is ook al klinkt het woord wondermiddel beetje zweverig. Ik heb een mailtje gestuurd naar die site met de vraag of het ook exceem en seborroisch exceem ten goede zou kunnen komen. Ik weet niet of ik het zelf zou gebruiken, ben nogal terughoudend met dit soort middeltjes, maar ik ga het zeker onthouden! I'll keep you posted.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2008, 14:28   #242
DaNnY_24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 11
Nou, ik heb nu dus 4 weken de voorgeschreven middelen (nizoral hoofdgel en creme) gebruikt en alle klachten zijn verdwenen (hoofdroos en bij me snor rode schilfferende vlekken).

Alleen kben naar de kapper geweest en heb alles lekker kort laten knippen, zie ik tot mijn verbassing dat ik inhammen heb (was me nooit opgevallen omdat me haar lang was). Komen deze inhammen door het gebruik van nizoral????? Ik doe aan powerliften en bodybuilding + thaiboxen waardoor me testosteron erg hoog is zou het daarmee te maken hebben???

IK WIL NIET KAAL WORDEN!!!!!!!!!!!!!
DaNnY_24 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2008, 16:08   #243
valencia.
Banned user
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 111
Alle mannen hebben toch een beetje inhammen? door je korte coupe valt het nu gewoon meer op. dus laat je haar in het vervolg lang.

dat het door ketoconazol komt lijkt me sterk

bij seb. eczeem zouden de haren ook weer terug moeten groeien als je door de schilfering ook erge haaruitval had.

ik heb zelf geen seb. eczeem maar ben wel allergisch voor parfum. dus voor iedereen waarbij de ketaconazol niet werkt maar wel klachten met stekende jeuk, haaruitval en lichte schilfering blijven houden; kijk dus ook eens naar je shampoo en conditioner!
een dermatoloog of huisarts ziet niet het verschil tussen seb. eczeem en allergisch contact eczeem..

Laatst gewijzigd door valencia.; 8 januari 2008 om 16:11 Reden: ....
valencia. is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2008, 00:58   #244
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
exceem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Dit is zeker interessant. Na wat speurwerk op internet lijkt het wel of dit écht een wondermiddel is ook al klinkt het woord wondermiddel beetje zweverig. Ik heb een mailtje gestuurd naar die site met de vraag of het ook exceem en seborroisch exceem ten goede zou kunnen komen. Ik weet niet of ik het zelf zou gebruiken, ben nogal terughoudend met dit soort middeltjes, maar ik ga het zeker onthouden! I'll keep you posted.
Is exceem een soort schimmel?
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2008, 23:07   #245
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Het topic is weliswaar niet heel actief meer, maar ik wil toch mijn ervaringen nog even delen...

In 2005 had ik ongelooflijke vette korsten in mijn haar. De kapper had het al over mogelijke stress (dat zou best eens kunnen kloppen) en dat ik het in de olie moest zetten om los te weken. Even speuren op internet leerde mij dit forum kennen en één van de opties die hier genoemd werd, was Guhl Rozemarijn shampoo. Geprobeerd en tadaaaa!!! Weg korsten. Ik helemaal . Ben jullie eeuwig dankbaar!!

Begin 2006 ging ik naar de huisarts om mijn zogenaamde "droge huid" te laten onderzoeken. Vooral achter de oren, boven de ogen en onder wenkbrauwen. Ik smeerde het normaliter altijd 's ochtends dicht met Sanex balsam en dat ging over het algemeen goed. Alleen wil je ook wel eens daar van af. Dus meldde de huisarts "Seborroïsch eczeem" en ik kreeg Ketoconazol en hydrocortison zalf mee. Van de Ketoconazol werd de schilfering alleen maar erger, van de hydrocortison kreeg ik allemaal blaasjes en vandaaruit kleine onstekinkjes, en rode vlekken over het hele gezicht, vooral naast de neus en boven de ogen. Dus daar meteen mee opgehouden, alleen stopten de klachten niet, het bleef rood. Was ik er maar nooit mee begonnen, dacht ik toen. Zucht...

Weer naar dit forum. Hier las ik: na het haar wassen met Guhl eens flink schrobben met het schuim over het gezicht. Meteen na het douchen in de spiegel kijken en huh?? Rode vlekken weg? Nou ja, weg, je kon in ieder geval zien dat de huid een stuk rustiger was geworden. Tijdelijk dan, want na een poosje kalmeren, schilferde de huid weer alsof het een lieve lust was! Intussen ook een (hier op het forum genoemd) blauw blik nivea crème gehaald en daarmee daarna ingesmeerd. Het komt over als een vrij heftige "behandeling", de huid trekt (Voor het aanbrengen van de crème) flink. Na het aanbrengen van de Nivea is het eerst nog flink rood, maar kalmeert vrij vlot. Dus heb ik nu weer de Ketoconazol gepakt en voordat ik op bed ga, spoel ik de huid goed schoon (lijkt mij belangrijk) met water, smeer de boel in met Ketoconazol en meteen daarna met de Nivea crème. Hier ben ik pas net mee begonnen, dus ik kan niet echt zeggen of het echt wat oplevert. Extreem schilferen doet het nu niet en het voelt iets rustiger aan.

Omdat ik een "denkend" beroep heb, zit ik vaak met m'n handen aan mijn hoofd te wrijven. Schilfertjes er af wrijven voelt op zich wel goed, maar hier wordt het niet beter van!!!!!! Ook als ik zit te stressen, krijg ik wel eens opmerkingen: "wat heb je een rood hoofd"! Ook heb ik het idee (niet lachen) dat wanneer ik lang met een beker dampende koffie rond mijn neus hang, dat die hete koffielucht ook niet goed is. Het zou tenminste verklaren waarom de vlekken rond mijn neus het meest hardnekkig zijn.

Dus wat doe ik:
- Van de hydrocortison afblijven
- bij erge rode vlekken, huid wassen met schuim van Guhl Rozemarijn shampoo en meteen insmeren met nivea
- 3x daags ('s ochtends, na werktijd en voor naar bed gaan) huid schoon spoelen met alleen schoon water, zo koud mogelijk. Voordat je waar dan ook mee gaat smeren, sowieso eerst goed spoelen, anders smeer je verontreinigingen in je huid met alle gevolgen van dien.
- 's avonds behandeling met Ketoconazol en meteen Nivea erachteraan
- 's ochtends insmeren met Nivea
- proberen van de huid af te blijven!
- proberen stress situtaties te mijden, maar dat is makkelijker gezegd...
- koffie in één keer achterover smijten

Het is op deze manier redelijk acceptabel. De ene keer is het beter dan de andere keer. Maar ik denk er wel over ook eens naar de homeopaat te gaan ofzo. De huisarts zei nl. glashard dat ik "er maar een weg in moest zien te vinden"

Wie herkent zich in mijn constateringen en ziet nog een mogelijke verbetering in mijn "behandelprogramma"? Wie heeft ervaring met de homeopaat?
chris27 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 00:00   #246
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris27 Bekijk bericht
nog een mogelijke verbetering in mijn "behandelprogramma"?
Behandelingen van seborroïsch eczeem:

Rond de neus is een voorkeursplaats voor seb. eczeem. Dus de koffiedamp speelt waarschijnlijk geen rol.

Onderzoek grondig waar je stress vandaan komt en wat je in je leven zonodig kunt veranderen. Stress is ook slecht voor de rest van je lichaam! Teveel werkuren bijv? Wissel denkarbeid eventueel één dag per week af met een meer lichamelijk baantje.

Haar wassen met groene zeep, oftewel 'zachte zeep'. Dat is een ouderwets zeepproduct, te koop bij supermarkten.

Experimenteer met veel meer verschillende producten tegen seb. eczeem.

Gezicht kun je deppen met tea tree oil. Bij Kruidvat 10 ml, 2 euro, zuinig in gebruik. Zoek op internet de waarschuwingen over dit middel.

Gezicht kun je deppen met appelazijn. Is ook goedkoop.

Gezicht kun je deppen met eenvoudige zonnebloemolie.

Vraag verwjzing naar een dermatoloog. Huisarts zou dat moeten geven bij chronische huidklachten. Mogelijk kan het ook zonder verwijzing, of kun je verwijzing krijgen van een andere huisarts.

Er zijn veel andere alternatieve geneeswijzen dan alleen homeopaat.

Succes.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 1 februari 2008 om 00:07
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 11:09   #247
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Beste Chris,

Ik herken veel van je klachten zoals roodheid en schilfering. Ik raad je ten eerste aan door te blijven gaan met Gulh Rozemarijn shampoo, na jaren allerlei verschillende shampoos geprobeerd te hebben bevalt mij Guhl nog steeds het beste.

Over dat 3x per dag spoelen: je gezicht spoelen droogt je huid - weliswaar niet erg, maar toch - uit, wat kan leiden tot meer roodheid en schilfering. Ik weet dus niet of dit heel goed is voor je huid.

Ook moet je oppassen met Ketaconazol: ook al is het een relatief onschuldig middel, als je het langdurig gebruikt kan je huid onomkeerbaar verdunnen en gevoeliger worden. Daarbij krijg je met hormonale behandelingen als je er mee stopt vaak je exzeem terug in ergere mate. Ik gebruik al jaren (heb deze aandoening zo'n 9 jaar nu) geen hormonale behandelingen meer omdat ze altijd maar tijdelijk werken.

Over de koffie: ik zou kunnen bedenken dat de dampen je huid vochtig maken wat irriterend is voor je exzeem maar dit is heel persoonsafhankelijk denk ik.

Er zijn een aantal dingen die ik je verder kan aanraden: doe veel research op internet naar de aandoening. Zoals theo al zei, er zijn veel alternatieve middeltjes op internet te vinden die betere resultaten boeken dan hormonale zalven. Het is alleen ontzettend persoonsgebonden, je moet dus echt een beetje gaan experimenteren. Hier een paar tips die voor mij hebben gewerkt:

1) MSM capsules (te koop bij De Tuinen). 1500 tot 3000mg per dag. Heeft bij mij geholpen tegen roodheid en ruwe huid. Het is totaal ongevaarlijk omdat je een overschot in de wc achterlaat

2) Nivea Sensitive Balance Dagcreme: een betere optie dan het blauwe blik omdat het hypoallergeen is en beter intrekt.

3) Gezicht schoonmaken met een hele milde lotion. Ook hier geldt weer: experimenteren.

En probeer stress altijd te vermijden, hier komt helemaal niets goeds van. Enjoy the good life!

Succes
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 16:33   #248
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Beste Chris,
Ik raad je ten eerste aan door te blijven gaan met Gulh Rozemarijn shampoo, na jaren allerlei verschillende shampoos geprobeerd te hebben bevalt mij Guhl nog steeds het beste.
Verschillende mensen kunnen heel verschillend reageren op een bepaald middel, zoals je zelf ook schreef.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Ook moet je oppassen met Ketaconazol: ook al is het een relatief onschuldig middel, als je het langdurig gebruikt kan je huid onomkeerbaar verdunnen en gevoeliger worden.
Heb je hier een weblink over? Ketoconazol is een schimmeldodend middel, geen corticosteroïd. Ben je misschien in de war met hydrocortison?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
1) MSM capsules (te koop bij De Tuinen). 1500 tot 3000mg per dag. Heeft bij mij geholpen tegen roodheid en ruwe huid.
Is het niet efficiënter om dagelijks een pil te nemen waar alle benodigde vitaminen en mineralen inzitten?
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 18:21   #249
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Beste Chris,


1) MSM capsules (te koop bij De Tuinen). 1500 tot 3000mg per dag. Heeft bij mij geholpen tegen roodheid en ruwe huid. Het is totaal ongevaarlijk omdat je een overschot in de wc achterlaat

2) Nivea Sensitive Balance Dagcreme: een betere optie dan het blauwe blik omdat het hypoallergeen is en beter intrekt.
Succes
Morgen meteen naar de winkel! Als het ongevaarlijk is, kan het ook geen kwaad te proberen denk ik maar zo. In ieder geval bedankt voor de suggesties!!!

Ik had ook het idee trouwens, dat Ketoconazol ongevaarlijk is. Hydrocortison raak ik nooit meer aan!

Laatst gewijzigd door chris27; 1 februari 2008 om 22:44
chris27 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 21:01   #250
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Verschillende mensen kunnen heel verschillend reageren op een bepaald middel, zoals je zelf ook schreef.
Yeah stimm wie ein büs (lol)... maar dat doet verder geen afbreuk aan het feit dat het bij mij werkt en bij hem ook zoals hij zegt en het mij daarom niet onlogisch lijkt het hem aan te raden verder te gebruiken. Je hoort mij niet zeggen dat het bij iedereen werkt. Snap niet helemaal waarom je me daarop aanspreekt als je zegt: 'zoals je zelf ook schreef', maar laten we geen mieren neuken, beetje onbelangrijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Heb je hier een weblink over? Ketoconazol is een schimmeldodend middel, geen corticosteroïd. Ben je misschien in de war met hydrocortison?
Je hebt inderdaad gelijk Ik heb het nog ff opgezocht en ik was inderdaad in de war met hydrocortison. Ik heb zelf hier ook nog ketaconazol liggen (ongebruikt though) en het is hydrocortison waar ik al jaren mee ben gestopt. My bad.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo sluis Bekijk bericht
Is het niet efficiënter om dagelijks een pil te nemen waar alle benodigde vitaminen en mineralen inzitten?
Zou best kunnen. Ik zeg alleen dat bij mij MSM capsules hebben gewerkt tegen roodheid en een ruwe huid en ik kan daar aan toevoegen dat vitaminenpillen (waar vaak MSM niet bij zit) dat niet hebben gedaan. Bovendien, vitaminen en mineralen zijn makkelijker uit dagelijkse producten te halen dan MSM volgens mij.

Het zijn maar simpele tips die ik geef om te PROBEREN omdat ze bij mij hebben geholpen. Ik pretendeer niet wetenschappelijk onderbouwd te zijn; het zijn gewoon mijn ervaringen waarmee ik iemand probeer te helpen. Ik zeg niet dat dit altijd, overal en bij iedereen werkt. Zoals ik ook al zei, zelf research doen en experimenteren is belangrijk. Ik heb geen zin om bij alles wat ik zeg weblinks en wetenschappelijke onderzoeken te posten omdat je bij dit soort aandoeningen gewoon moet ondervinden hoe het werkt. En ik heb er geen zin an om dat op te zoeken
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2008, 22:42   #251
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
(...) bij mij MSM capsules hebben gewerkt tegen roodheid en een ruwe huid en ik kan daar aan toevoegen dat vitaminenpillen (waar vaak MSM niet bij zit) dat niet hebben gedaan. Bovendien, vitaminen en mineralen zijn makkelijker uit dagelijkse producten te halen dan MSM volgens mij.
Aangezien er bij mij in de buurt geen "de Tuinen" zit, ben ik even op internet gaan struinen naar MSM capsules in online shops. Voor zover ik kan zien staat MSM voor Methyl Sulfonyl Methaan, maar wordt toegepast voor gewrichtspijnen etc. Is MSM een uniform product of zijn er verschillende varianten? Weet je dat toevallig?

Ben erg blij met je suggesties, het geeft de burger weer wat moed, laten we maar zeggen. Je weet vast zelf ook hoe het je dagelijks leven kan beïnvloeden.

En ik blijf Guhl inderdaad gebruiken. Koop af en toe tijdens acties flink in
chris27 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2008, 12:21   #252
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris27 Bekijk bericht
Voor zover ik kan zien staat MSM voor Methyl Sulfonyl Methaan, maar wordt toegepast voor gewrichtspijnen etc. Is MSM een uniform product of zijn er verschillende varianten? Weet je dat toevallig?
Klopt van die gewrichtspijnen. Dat is de bekende werking waar het ook voor wordt aangeboden maar op fora hebben veel mensen aangegeven er ook baat bij te hebben met huid- en haarproblemen (ik ook dus). Je hebt wel verschillende varianten van MSM van de verschillende bedrijven (ik gebruik het huismerk De Tuinen) maar de verschillen in werking daarvan weet ik niet. Even tussendoor, ik ben altijd wel een voorstander van zo min mogelijk kunstmatige voedingsstoffen en heb daarom pillen met alleen MSM en geen andere mineralen of stoffen. Maar dat is je eigen keuze.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris27 Bekijk bericht
Ben erg blij met je suggesties, het geeft de burger weer wat moed, laten we maar zeggen. Je weet vast zelf ook hoe het je dagelijks leven kan beïnvloeden.
Ik weet zeker dat het je dagelijks leven kan beïnvloeden Ik ben nu 19 en heb het al sinds het eind van de basisschool dus ik heb wel ervaring met de negatieve gevoelens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris27 Bekijk bericht
En ik blijf Guhl inderdaad gebruiken. Koop af en toe tijdens acties flink in
Wat een Nederlander ben je ook HAMSTEEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 14:12   #253
chris27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2008
Berichten: 14
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Appleyard M Bekijk bericht
Wat een Nederlander ben je ook HAMSTEEREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.
Ik zag in de folder van De Tuinen dat MSM 750 mg voor de helft van 't geld is tot 19 februari! .

Wat ik me nog afvroeg: wat is bij jou het verschil in wel en niet gebruiken? Ben je nu helemaal verlost van roodheid/schilferigheid/blaasjes? Hoeveel gebruik je daarbij per dag?

Laatst gewijzigd door chris27; 3 februari 2008 om 14:15
chris27 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2008, 14:22   #254
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Kruidvat had het vroeger ook in het assortiment, later gooiden ze alles in de opruiming. Misschien hebben ze 't nu weer, maar dan met een nieuw etiketje ofzo; dergelijke dingen gebeuren wel vaker.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2008, 00:17   #255
Appleyard M
HaarWeb lid
 
Appleyard M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 22
Ik slik 1500 mg (2x 750 van de Tuinen) per dag en na een week of 2, 3 merkte ik dat mijn huid minder snel rood werd en minder heftig. Ook voelde de huid zachter aan. Het heeft in geen opzicht voor totale verlichting gezorgd: minder roodheid, minder ruwe huid (en daarmee iets minder schilferig) waren de enige positieve effecten maar deze effecten vond ik al moeilijk te bereiken met een eenvoudig voedingssupplement. In combinatie met een andere producten en vooral omdat het veilig in gebruik is (volgens de verpakking van de Tuinen kun je 1 tot 4 pillen per dag veilig nemen; twee keer zo veel als ik nu slik) ervaar ik het als positief.

Ik wil er wel even aan toevoegen dat de werking op je huid allerminst bewezen is en bijna alle informatie in relatie tot die mogelijke werking op de huid is volgens mij gebaseerd op eigen ervaring van mensen, niet op wetenschappelijk onderzoek.
Appleyard M is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.