Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 april 2009, 03:24   #1
MyLilMagic
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Berichten: 1
Haarprobleem.

Hallo.
(sorry voor mijn lange verhaal...)

2 jaar geleden kreeg ik ontzettende rode plekken in mijn hals en boven mijn ogen met daarbij erg veel jeuk.
Na een allergietest bij de dermatoloog bleek dat ik allergisch ben voor conserveringsmiddelen in bijv. shampoo. (methylparaben / mythylcarbion.. nogwat en nog voor een andere stof met een lange moeilijke naam)

Ik had altijd een prachtige bos met haar maar sinds een jaar vallen mijn haren letterlijk met bossen tegelijk uit. Ik word letterlijk kaal aan de voorkant van mijn hoofd. Het is echt nog maar een zielig bosje pluizig haar maar niets mee te beginnen valt. Achterop mijn hoofd hebik nog wel een mooie grote volle bos met haar.

Ik heb tevens last van onzettende stoffige witte poeder uitslag op mijn hoofd. Een uur na het wassen van mijn haar zit het onder de korstjes, soms tot bloedens toe. De korstjes zitten echter alleen aan de haargrens en bovenop mijn hoofd, niet aan de zijkant of achterop.

Ik heb verschillende producten geprobeerd die de stoffen niet bevatten waar ik allergisch voor ben maar ik blijf jeuk houden.

- De hypogene shampoo van de kruidvat ging goed totdat ze de samenstelling gingen veranderen en er plotseling de conservingsmiddelen in gooiden.
- Dermolin.. Na 3 maand gebruik totaal geen verbetering. Sterker nog.. de jeuk en klachten werden er erger van.
- Tea tree shampoo van de tuinen.. Dit werkte goed voor ongeveer een maandje of 3
- Dode zeezout shampoo van de tuinen.. ook deze werkte ongeveer een maandje of drie.
Verschillende shampoo's van de reformzaak maar al deze bovenstaande shampoos gaven geen oplossing.

Ik begin me onderhand echt te schamen voor mijn haar. Je ziet de korstjes gewoon zitten.. Ik durf regelmatig gewoon de deur niet meer uit..

Haar producten gebruik ik enkel als ik de deur uitga en meestal probeer ik het met haarknipjes op te lossen om maar geen haarlak of andere producten te hoeven te gebruiken.

Mijn haar kleuren doe ik bij de kapper. Het gekke is dat dan juist na het kleuren mijn klachten een weekje weg zijn.. Net of mijn hoofdhuid als het ware is "schoongebrand" door de haarverf.

Volgens de dermatoloog komt dit door mijn allergie en kan zij hier verder weinig aan doen.

wie heeft voor mij goede tips waarmee ik mijn mooie bos met haar weer terug krijg.

alvast bedankt.
MyLilMagic is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2009, 12:02   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je zou Weleda Rozemarijn shampoo kunnen proberen, tenminste, als er geen stoffen in zitten waar je allergisch voor bent:

Ingredients (INCI): Water (Aqua), Disodium Laureth Sulfosuccinate, Cocamidopropyl Betaine, Equisetum Arvense (Horsetail) Extract, Lauryl Glucoside, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Fragrance (Parfum)*, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil, Lecithin, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Glyceryl Laurate, Ascorbic Acid, Limonene*, Linalool*, Citral*.* from natural essential oils

(http://www.weleda.nl/lichaamsverzorg...n-shampoo.html#)
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft dit haarprobleem? Cleo Haarproblemen bij vrouwen 5 18 februari 2007 10:16
Je haarprobleem en je vriendin/vriend. ray AGA - Algemeen 90 22 maart 2006 17:15
Advies gevraagd voor haarprobleem haarmens2 AGA - Algemeen 37 15 februari 2006 20:24
Kan iemand mij advies geven inzake mijn haarprobleem silverheart AGA - Algemeen 6 12 september 2005 00:11
Mijn haarprobleem snappie TTM - Algemeen 1 14 november 2002 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.