Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2022, 18:42   #1
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
1.500 Grafts FUE - Dermaclinic Utrecht

Hi allen,

Ik deel hier mijn ervaring met een FUE-haartransplantatie bij Dermaclinic in Utrecht. Dit was afgelopen maart.

Het begon een kleine drie jaar terug. Het visueel merkbaar worden van een dunnere wordende haarbos, hier en daar ''vlassig'' haar en diepere inhammen. Zodoende een eerste stap gezet met Curegen shampoo + spray en Spectral DNC-N Nanoxidil-spray.

Van het één kom je al snel bij het ander uit. Zodoende kwam ik uit op haarweb en heb diverse haartransplantatie-verhalen met interesse gevolgd. Enerzijds wou ik de stap t.z.t. wel zetten, anderzijds kijk je toch op tegen de herstelperiode erna.

Afijn, 2 jaar terug begonnen met offertes op te vragen. Dit bij in totaal 4 partijen. Eén daarvan in het buitenland (Istanbul) via een Nederlandse partij. Hoe meer je je ermee bezig houdt hoe meer je s' ochtends in de spiegel op je haar let. Zodoende de stap gezet en een operatie ingepland.

Februari jl. gevlogen naar Turkije. Echter door het oplopen van Corona de operatie niet kunnen uitvoeren. Jammer maar toch nog een mooi stedentripje aan overgehouden (en uiteraard corona...).

Zodoende besloten het in eigen land te zoeken en zo kwam ik al vrij snel uit bij Dermaclinic. Volgens mij vrij nieuw als aanbieder maar wel de ervaren artsen en assistentes voor zover ik het kon beoordelen als leek. Achteraf is mijn oordeel positief bevestigd. Leuk team, draagt zorg voor je, denkt om je. Niets op aan te merken. Tevens ook lekker pragmatisch (wat ik als nuchtere Fries kan waarderen). Geen verkooppraatjes over saffier-mesje etc etc.

Op het moment van schrijven ben ik 4 weken verder. In de bijlagen heb ik diverse foto's. Oordeel zelf

Tips:
- De operatie is een lange zit. Neem een kussen o.i.d. mee. Je ''verhoudt'' je snel, met name je rug.
- Vraag bij meerdere partijen offertes op/intake-gesprekken (van elk gesprek neem je weer kennis mee om bij de volgende mee door te vragen of om over te klankborden).
- Neem je tijd voor het herstel. Sowieso 3-5 dagen binnen blijven. Dit om de grafts goed te laten ''hechten''.
- 7-10 dagen op je rug slapen.
- Met haar wassen was ik vrij bang, heb pas op dag 6 met een bekertje gespoeld. Pas na 14 dagen eerste keer masserend korstjes eruit gewassen.
- Twijfel om het wel of niet te doen? Niet geschoten is altijd mis!

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Als bijlagen:
- 3 foto's voor de tijd
- 2 foto's op de avond na de operatie (donorgebied en ontvangstgebied)
- Overige foto's upload ik apart onder dit bericht (kan max 5 uploaden)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag 1 (1).jpg‎ (161,9 KB, 315x gelezen)
Bestandstype: jpeg dag 1 (1).jpeg‎ (134,0 KB, 213x gelezen)
Bestandstype: jpg voor de tijd 1.jpg‎ (162,4 KB, 241x gelezen)
Bestandstype: jpg voor de tijd 2.jpg‎ (190,0 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: jpeg voor de tijd.jpeg‎ (89,0 KB, 160x gelezen)
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2022, 18:43   #2
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
Nog wat foto's.

Week 1
Week 4
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg week 1 (4).jpeg‎ (89,5 KB, 239x gelezen)
Bestandstype: jpg week 4.jpg‎ (141,8 KB, 236x gelezen)
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2022, 17:46   #3
HoudtvanYoran
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JA1991 Bekijk bericht
Nog wat foto's.

Week 1
Week 4
Mooi ontwerp, ziet er in elk geval veelbelovend uit.

Hoeveel grafts per cm2 zijn er geplaatst?

Laatst gewijzigd door HoudtvanYoran; 7 april 2022 om 21:04
HoudtvanYoran is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2022, 22:24   #4
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HoudtvanYoran Bekijk bericht
Mooi ontwerp, ziet er in elk geval veelbelovend uit.

Hoeveel grafts per cm2 zijn er geplaatst?
Lijkt op iets van 15/18 grafts/cm2.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 11 april 2022, 16:23   #5
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HoudtvanYoran Bekijk bericht
Mooi ontwerp, ziet er in elk geval veelbelovend uit.

Hoeveel grafts per cm2 zijn er geplaatst?
Hi Yoran,

Dat durf ik je niet te zeggen. Ik zal het navragen op het controle-consult. Ik kom erop terug.
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 april 2022, 01:50   #6
HoudtvanYoran
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JA1991 Bekijk bericht
Hi Yoran,

Dat durf ik je niet te zeggen. Ik zal het navragen op het controle-consult. Ik kom erop terug.
En dan ben ik met name benieuwd naar de verdeling ervan. Bij de gedeeltes waar het is uitgedund zijn 18 grafts per cm2 wel afdoende, maar als ik het goed zag, werd je haarlijn ook gereconstrueerd en zelfs met het dubbele aantal red je het niet om dat alleen al vol en als één geheel te laten ogen.

Laatst gewijzigd door HoudtvanYoran; 12 april 2022 om 01:57
HoudtvanYoran is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2022, 14:46   #7
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HoudtvanYoran Bekijk bericht
En dan ben ik met name benieuwd naar de verdeling ervan. Bij de gedeeltes waar het is uitgedund zijn 18 grafts per cm2 wel afdoende, maar als ik het goed zag, werd je haarlijn ook gereconstrueerd en zelfs met het dubbele aantal red je het niet om dat alleen al vol en als één geheel te laten ogen.
Ik heb het nagevraagd. Men is voor de hoogste dichtheid gegaan waar mogelijk. Waar kan 45+ grafts/cm2, waar minder, daar minder. Het is dus per gebied anders. Wat je zegt waar nog haar zit is het verdicht met een geringer aantal dan op de kale gebieden.

Nu ik de foto's terugkijk is het wel lastig uit de foto's op te maken. In het echt zie je meer detail.
Dit is een ''lopende'' post, ik post tzt weer nieuwe foto's van de voortgang en het resultaat. Stay tuned

Laatst gewijzigd door JA1991; 14 april 2022 om 14:49
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2022, 17:15   #8
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt!

Ik snap de verleiding van mensen om te reageren dat het op weinig grafts/cm2 lijken ergens wel, maar voor hetzelfde geld groeit het super goed dicht. Je hebt dikke haren, dus het hoeft geen issue te zijn.

Er is nu toch niks aan te veranderen dus ik stel voor dat we allemaal rustig afwachten hoe de groei zich voltrekt. Overigens ziet die week 4 foto er echt heel goed uit, ook qua grafts die zijn blijven zitten. Of zie ik dat verkeerd?
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2022, 12:53   #9
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfw4f4f Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt!

Ik snap de verleiding van mensen om te reageren dat het op weinig grafts/cm2 lijken ergens wel, maar voor hetzelfde geld groeit het super goed dicht. Je hebt dikke haren, dus het hoeft geen issue te zijn.

Er is nu toch niks aan te veranderen dus ik stel voor dat we allemaal rustig afwachten hoe de groei zich voltrekt. Overigens ziet die week 4 foto er echt heel goed uit, ook qua grafts die zijn blijven zitten. Of zie ik dat verkeerd?
Klopt! Had weinig uitval de eerste weken. Wellicht omdat ik ook wat (te) voorzichtig was met wassen. Nu in week 6 echter... gok zo'n 40-50% uitgevallen.
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2022, 12:19   #10
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JA1991 Bekijk bericht
Klopt! Had weinig uitval de eerste weken. Wellicht omdat ik ook wat (te) voorzichtig was met wassen. Nu in week 6 echter... gok zo'n 40-50% uitgevallen.
We zijn inmiddels in week 10 aanbeland. Een deel van de getransplanteerde haren zijn doorgekomen. Zie foto in bijlage.

Afgelopen week voor het eerst naar de kapper geweest. Tondeuse, wel met opzetstuk en alleen de zijkanten. Tegen kapster aangegeven voorzichtig te zijn. Ik wou het wat langer uitstellen maar op een gegeven moment is het kapsel gewoon ''te erg'' uit verhouding en loop je op de grens wel of niet voor schut staan.

Ontvangstgebied in dezen absoluut nog niet aangeraakt. Dit durf ik pas over een paar maanden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg week 10.jpeg‎ (125,1 KB, 127x gelezen)
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2022, 12:40   #11
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
9 maanden verder is dit het resultaat.

De foto's zijn niet de meest scherpe en dit is net uit bed, maar hopelijk geeft het wel even een idee.

Zelf ben ik zeer content met het resultaat.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1 (1).jpg‎ (146,9 KB, 78x gelezen)
Bestandstype: jpg 1 (2).jpg‎ (141,0 KB, 69x gelezen)
Bestandstype: jpg 1 (3).jpg‎ (142,5 KB, 69x gelezen)
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2022, 12:45   #12
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Ben blij dat je zelf content bent. Maar aan dit hele topic hebben wij helaas niks aan. De foto’s ervoor zijn vaag en de foto’s erna zijn vaag.

Snap niet waarom men niet gewoon scherpe foto’s plaatst?
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.