Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
|
|
Discussietools | Discussie waarderen | Weergave |
5 oktober 2024, 00:35 | #1 |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Ervaring Gevraagd: Haartransplantatie-advies voor Gevoelige Huid en Emotionele Last
Beste forumleden,
Ik wil graag jullie hulp inroepen en hoop dat jullie mijn situatie begrijpen. Ik ben al langere tijd kalend, en hoewel ik weet dat het Haarweb forum een schat aan informatie biedt, heb ik daar helaas nooit actief gebruik van kunnen maken. De reden hiervoor is dat mijn haaruitval me ook mentaal zwaar heeft geraakt. Ik merk dat het onderwerp me zoveel stress en verdriet bezorgt dat ik het simpelweg niet aankan om zelf diepgaand onderzoek te doen. Daarom doe ik een dringend beroep op jullie ervaring en expertise. Mijn situatie in het kort:
Ik begrijp dat er veel waardevolle informatie op het forum te vinden is, maar in mijn geval is het emotioneel niet haalbaar om die zelf op te zoeken. Ik hoop daarom op jullie begrip en dat jullie me kunnen helpen door de belangrijkste informatie in één keer te geven. Als waardevolle aanvulling wil ik ook graag benadrukken dat ik mijn eigen bevindingen en ervaringen gedetailleerd zal delen, zodat ik een bijdrage kan leveren aan de kennis en het begrip binnen deze gemeenschap. Jullie hulp zou voor mij een enorme verlichting zijn. Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd en begrip. Met vriendelijke groet, Rodebaard |
13 oktober 2024, 08:44 | #2 |
HaarWeb lid
Rodebaard, als het “emotioneel niet haalbaar is” om deze info zelf te onderzoeken dan denk ik dat het niet verstandig is om nu een haar transplantatie aan te gaan.
Een haar transplantatie is een proces wat van begin tot eind een jaar of langer zal gaan duren. De eerste 3 maanden zul je er niet beter uit gaan zien. Ben je bereid om de rest van je leven medicatie te overwegen? Daar moet je heel goed over nadenken voor je het traject ingaat. Als je nu al niet sterk in je schoenen staat moet je er echt niet aan beginnen. Klinkt hard, maar wat je nu nodig hebt zijn goede gesprekken met een vertrouwenspersoon, niet een HT. |
13 oktober 2024, 12:28 | #3 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Wat voor mij echter nieuw is, is het idee om medicijnen te gebruiken in combinatie met een haartransplantatie. Dat is iets waar ik persoonlijk liever van afzie. Ook het gebruik van crèmes of andere topische behandelingen is niets voor mij. Ik sta open voor een transplantatie, maar ik wil het graag simpel houden, dus eventueel alleen pijnstillers tijdens of na de ingreep. Tijdens mijn onderzoek ontdekte ik trouwens dat er tegenwoordig zelfs robots zijn die deze procedures kunnen uitvoeren, wat ik een interessante ontwikkeling vind! Ook heb ik geleerd dat DHI momenteel wordt gezien als de beste techniek, hoewel dit dan weer niet met een robot uitgevoerd kan worden. |
|
Vandaag, 10:38 | #4 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
Vandaag, 11:42 | #5 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Ik ben begin veertig, heb heel dik haar, maar midden bovenop en op mijn kruin begint het steeds kaler te worden. Ondanks dat kan ik er nog steeds wat van maken zonder gebruik te maken van gel of andere producten. Als ik naar buiten ga, gebruik ik af en toe een beetje Sante biologische haarlak, vooral omdat ik het haar aan de achterkant onder de kale plek iets langer heb laten groeien. Dit kam ik naar voren toe, zodat ik voor en midden bovenop een soort mini-hanekam/kuifje heb. Dit kan omdat ik aan de voorzijde nog een heel klein bolletje heb. De rest van mijn haar – waar het wel goed groeit, zoals aan de zijkanten en achterkant – houd ik altijd kort of zelfs kaal, voor een speelse en sportieve en vooral jongere look. In mijn jongere jaren droeg ik mijn haar lang, zoals Vincent Vega uit Pulp Fiction. Ik was ontzettend trots en blij met dat kapsel en zou het graag terug willen, maar niet als dat betekent dat ik medicijnen moet slikken. Betekent dit dat een haartransplantatie er voor mij echt niet in zit? |
|
Vandaag, 14:09 | #6 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
Vandaag, 19:23 | #7 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Maar over het algemeen is het inderdaad dweilen met de kraan open: Je transplanteert haren op een plek waar het dunner is. Zonder medicatie kan haaruitval verder doorzetten en dus de haren die je toen nog had (en waar de arts zijn plan op had gebaseerd) kunnen ook uitvallen. |
|
Vandaag, 21:51 | #8 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|