Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 augustus 2015, 16:34   #1
Bartj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Betrouwbare haartransplantatie

Hoi mensen,

Ik heb sinds een paar jaar last van inhammen en mijn haar wordt ook steeds dunner centraal... Ik ben dus echter op zoek naar een transplantatie-kliniek(en) die prijs-kwaliteit echt top zijn.

Je hoort vaak dat Turkije goedkoper is maar is het resultaat ook echt top?
Zijn er mensen die al ervaringen hebben met bepaalde klinieken en die ook aanbevelen.

Verder heb ik gelezen dat een haarstamceltransplantatie zowel het haar behoudt in het donorgebied als in het te behandelen gebied. Mensen die hier ervaring met hebben?

Alvast bedankt!
Bartj is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 17:03   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Bartj,

Er hier onwijs veel topics en reacties die antwoord kunnen geven op jouw vragen. Er zit zo'n beetje niets anders op als je "even" in te lezen. Zo kom je ook de ervaringen tegen van mensen die eea hebben laten doen bij de verschillende klinieken en waar je op moet letten nu je interesse hebt in een HT. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 18:11   #3
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartj Bekijk bericht
Hoi mensen,

Ik heb sinds een paar jaar last van inhammen en mijn haar wordt ook steeds dunner centraal... Ik ben dus echter op zoek naar een transplantatie-kliniek(en) die prijs-kwaliteit echt top zijn.

Je hoort vaak dat Turkije goedkoper is maar is het resultaat ook echt top?
Zijn er mensen die al ervaringen hebben met bepaalde klinieken en die ook aanbevelen.

Verder heb ik gelezen dat een haarstamceltransplantatie zowel het haar behoudt in het donorgebied als in het te behandelen gebied. Mensen die hier ervaring met hebben?

Alvast bedankt!
Wat betreft haarstamceltransplantatie, Velen hier op de forum beweren dat het gewoon precies hetzelfde is als een doorsnee haartransplantatie, ervaring ermee heb ik niet.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 18:11   #4
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartj Bekijk bericht
Hoi mensen,

Ik heb sinds een paar jaar last van inhammen en mijn haar wordt ook steeds dunner centraal... Ik ben dus echter op zoek naar een transplantatie-kliniek(en) die prijs-kwaliteit echt top zijn.

Je hoort vaak dat Turkije goedkoper is maar is het resultaat ook echt top?
Zijn er mensen die al ervaringen hebben met bepaalde klinieken en die ook aanbevelen.

Verder heb ik gelezen dat een haarstamceltransplantatie zowel het haar behoudt in het donorgebied als in het te behandelen gebied. Mensen die hier ervaring met hebben?

Alvast bedankt!
Haarstamceltransplantatie is bedrog, is een gewone fue waar je meer voor betaald.
Zoals aangegeven lees je even in. Er staat een schat van informatie hier op het forum. Ook zijn er tientallen topics van mensen die een ht in Turkije hebben laten uitvoeren met heel mooie resultaten. Hier staat Prohair garant voor zijn prijs kwaliteit in Turkije komt Esteworld naar voren. Er zijn er uiteraard veel meer maar deze twee zijn de koplopers op dit forum. Is budget geen probleem dan kies je voor Feriduni maar dan ben je al snel 10.000 euro lichter.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 19:49   #5
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Haarstamceltransplantatie is bedrog, is een gewone fue waar je meer voor betaald.
Zoals aangegeven lees je even in. Er staat een schat van informatie hier op het forum. Ook zijn er tientallen topics van mensen die een ht in Turkije hebben laten uitvoeren met heel mooie resultaten. Hier staat Prohair garant voor zijn prijs kwaliteit in Turkije komt Esteworld naar voren. Er zijn er uiteraard veel meer maar deze twee zijn de koplopers op dit forum. Is budget geen probleem dan kies je voor Feriduni maar dan ben je al snel 10.000 euro lichter.
Bij mij was het prijsverschil (1500 grafts) tussen Prohair en Feriduni maar 300 euro. Bij een zeer hoog aantal grafts zal het verschil groter worden, maar ik weet niet hoeveel hij er nodig heeft.
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 20:37   #6
Bartj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Haarstamceltransplantatie is bedrog, is een gewone fue waar je meer voor betaald.
Zoals aangegeven lees je even in. Er staat een schat van informatie hier op het forum. Ook zijn er tientallen topics van mensen die een ht in Turkije hebben laten uitvoeren met heel mooie resultaten. Hier staat Prohair garant voor zijn prijs kwaliteit in Turkije komt Esteworld naar voren. Er zijn er uiteraard veel meer maar deze twee zijn de koplopers op dit forum. Is budget geen probleem dan kies je voor Feriduni maar dan ben je al snel 10.000 euro lichter.

Bedankt voor de info M. Hayden. Ik heb inderdaad heel wat positief gelezen over Esteworld. 10.000 euro lijkt me inderdaad wat veel. Dit lijkt me enkel de moeite waard moest het resultaat dan ook 10.000x beter zijn als bvb. een Esteworld.
Bartj is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 20:43   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Ik zou gewoon in Nederland of België blijven.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 20:52   #8
Bartj
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2015
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ik zou gewoon in Nederland of België blijven.
Op basis van wat geef je dit advies? Negatieve ervaringen zelf gehad in het buitenland?
Bartj is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 22:34   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Nee hoor. Maar als je het geld hebt zou ik niet twijfelen. Voldoende goede klinieken hier en geen gedonder bij complicaties. Het zal je maar gebeuren daar!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 22:49   #10
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartj Bekijk bericht
Op basis van wat geef je dit advies? Negatieve ervaringen zelf gehad in het buitenland?
Hij is bij transhair in Nederland geweest als ik mij niet vergis.
Er is niets mis met het buitenland, ze lopen zelfs voor en gebruiken PRP behandeling standaard. Je kiest best wel voor de gekende waar reviews van terug te vinden zijn op fora en niet enkel voor/na foto's. Alles wordt heel professioneel aangepakt, gebruikmakende van de nieuwste technieken en met aandacht voor hygiëne. Eens je land wordt alles voor je geregeld en achteraf brengen ze je netjes van het hotel naar de luchthaven. Zo heb ik het althans zelf ervaren. Er zijn er die snel negatief doen over iets die ze niet kennen, ongekend is onbemind. Er mislukken daar ook wel eens ht's net zoals in België en Nederland.
Vraag consultaties aan en kies de instelling waar je je het beste bij voelt rekening houdend met u budget.
Succes met je zoektocht.
Je mag mij altijd vragen stellen of doorblader mijn topic eens dan weet je ineens heel het verloop van mijn fue.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 23:07   #11
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Idd TH. Maar daar gaat het niet om. Ik zou nooit naar Turkije gaan voor een ht of een ooglasering. Ik ga er wel op vakantie maar ik zou er nooit onder het mes gaan. Mij niet gezien!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 23:32   #12
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Idd TH. Maar daar gaat het niet om. Ik zou nooit naar Turkije gaan voor een ht of een ooglasering. Ik ga er wel op vakantie maar ik zou er nooit onder het mes gaan. Mij niet gezien!
Voor mijn ogen of ingrepen waar je onder volledige narcose moet zou ik ook niet naar het buitenland gaan. Al ken ik wel mensen die hun ogen in Turkije succesvol hebben laten laseren maar het gedacht alleen al. Hierin volg ik je Limbo. Maar een fue is als je er goed over nadenkt eigenlijk een simpele ingreep. Plaatselijke verdoving en het roven van de grafts is vrij simpel. De insnijdingen vergen wat handeling maar het inbrengen van de grafts is dan weer simpel. Mits een goede hygiëne en nabehandeling kan er weinig mislopen.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2015, 23:53   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Iedereen mag naar Turkije gaan. Als ik mijn euro's tien keer moest omdraaien zou ik me daar ook op oriënteren. Laten we wel wezen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 16:38   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Voor mijn ogen of ingrepen waar je onder volledige narcose moet zou ik ook niet naar het buitenland gaan. Al ken ik wel mensen die hun ogen in Turkije succesvol hebben laten laseren maar het gedacht alleen al. Hierin volg ik je Limbo. Maar een fue is als je er goed over nadenkt eigenlijk een simpele ingreep. Plaatselijke verdoving en het roven van de grafts is vrij simpel. De insnijdingen vergen wat handeling maar het inbrengen van de grafts is dan weer simpel. Mits een goede hygiëne en nabehandeling kan er weinig mislopen.
Zover ik dit kan beoordelen komt er nog wel meer bij kijken, waar ervaring, tijd en expertise belangrijke factoren zijn.

In theorie is het allemaal simpel maar het talent hebben om de haarlijn op een natuurlijke manier op te bouwen en het geheel een natuurlijke uitstraling te geven vraagt wel meer dan alleen wat hygiene en een nabehandeling..

Wat hier ook al gezegd word. Als je erg op je geld moet letten is Turkije wellicht een goede optie. zelf zou ik liever sparen voor een goede behandeling in buurt van thuis.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2015, 17:01   #15
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
@bartj

Er is al veel gezegd, toch wil ik er nog wat aan toevoegen. Haartransplantatie is niet alleen plukken en implanteren als het ware. Er zijn verschillende factoren die bij komen kijken. Het is tenslotte plastische chirurgie. Als je een ruim voldoende resultaat wil, die idee heb ik ervan, let dan op de volgende zaken.

-esthetiek, arts moet gevoel hebben voor schoonheid en wat mooi en natuurlijk bij jou staat. De haren moeten dan op de juist richting geplaatst worden en het moet er natuurlijk uitzien. Niet dat grasgroei op je hoofd waar velen met een pot gel er iets van proberen te maken.

- Wiskundig goed onderbouwd, de kennis om te kunnen berekenen hoeveel haartjes in een grafts zitten en hoeveel haar er nodig is op de kale plek om een voldoende resultaat te behalen. Ook de achter gebleven gebied, moet niet te kaal zijn, anders krijg je weer een ongewenste donorgebied look na behandeling. Het allemaal goed kunnen berekenen is dus ook van belang.

- Technische deel van het verhaal, het goed plukken en implanteren van haar. voorbehandeling, nabehandeling, de juiste medicatie indien nodig, etc.

- Een kliniek moet naar mijn idee ook garant kunnen staan voor resultaat, brengt een bepaalde druk met zich mee. In ieder geval jou het vertrouwen kunnen geven op een resultaat of datgene wat ze beweren waar kunnen maken. Dat laatste is naar mijn idee belangrijk, het bieden van een realistische look en dat ook kunnen waarmaken. Als de fout bij een mislukte behandeling aan kliniek ligt, een hersteloptie open laten of geld (op zijn minst een deel)
terug kunnen bieden.

Hou rekening met dit allemaal bij je zoektocht. Ik zelf had ongeveer een jaar lang op forums gezocht naar klinieken en hen recensies, foto's bekijken, goed research doen. maakte daar ieder weekend een paar uurtjes vrije tijd voor. Tenslotte viel de keus voor 1 arts, op bezoek geweest. Zeer tevreden vertrokken, zonder behandeling overigens. Wacht nog maar een paar jaar was het advies, het ziet er nog redelijk uit en probeer vooral via medicatie de boel er beter uit te laten zien. Het kan nog makkelijk tot midden 30 zo mee zei die. Daarna zal ik er nog een keer naar kijken. Zeer goed advies was dat, waar ik overigens bijzonder gelukkig mee ben geweest. Zodoende wist ik ook dat de keus om het arts een goede keus was. Hij vroeg niet eens geld voor het gesprek wat ongeveer een uur duurde. terwijl die ook kom maar met die hap zou kunnen zeggen, is net hoe je zo een gesprek aanpakt.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.