Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 maart 2023, 11:58   #76
trs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2022
Berichten: 7
Geslacht:
Heb 3 maanden orale minoxidil gebruikt (2,5gr per dag). Had echt effect op haargroei maar toch gestopt omdat ik plofferig gezicht kreeg, vocht vast hield en soms foggy gevoel kreeg.

Daarnaast kan het ook zorgen dat je hartslag ongemerkt toeneemt en onduidelijk is wat hiervan de effecten op termijn kunnnen zijn.

Kan echt helpen maar hou heel goed in de gaten of je geen klachten krijgt en denk goed na want je zal het de rest van je leven moeten gebruiken wil je het effect behouden.
trs is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2023, 21:41   #77
Vercingetorix
Eigen aanduiding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trs Bekijk bericht
Heb 3 maanden orale minoxidil gebruikt (2,5gr per dag). Had echt effect op haargroei maar toch gestopt omdat ik plofferig gezicht kreeg, vocht vast hield en soms foggy gevoel kreeg.

Daarnaast kan het ook zorgen dat je hartslag ongemerkt toeneemt en onduidelijk is wat hiervan de effecten op termijn kunnnen zijn.

Kan echt helpen maar hou heel goed in de gaten of je geen klachten krijgt en denk goed na want je zal het de rest van je leven moeten gebruiken wil je het effect behouden.
Dat is best snel na drie maanden. Hoe gaat het sinds je ermee gestopt bent?

Mijn huisarts lijkt bereid om me orale minoxidil voor te schrijven, maar het zijn dit soort verhalen die me doen twijfelen. Bij de topische variant had ik amper bijwerkingen maar zag ik ook geen resultaat. Ik wil graag mijn haar redden, maar niet ten koste van alles. Zijn er hier meer mensen die dergelijke bijwerkingen gekregen hebben?
Vercingetorix is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2023, 16:00   #78
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Het kan zijn dat de huisarts ook plaspillen voorschrijft bij Minox.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2023, 17:53   #79
trs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2022
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vercingetorix Bekijk bericht
Dat is best snel na drie maanden. Hoe gaat het sinds je ermee gestopt bent?

Mijn huisarts lijkt bereid om me orale minoxidil voor te schrijven, maar het zijn dit soort verhalen die me doen twijfelen. Bij de topische variant had ik amper bijwerkingen maar zag ik ook geen resultaat. Ik wil graag mijn haar redden, maar niet ten koste van alles. Zijn er hier meer mensen die dergelijke bijwerkingen gekregen hebben?
Alle klachten zijn verdwenen sinds ik ben gestopt. Ik zal het niet meer gebruiken. Denk dat je het zeker kan proberen maar wees heel alert op klachten die heel langzaam ontstaan zonder dat je het in eerste instantie in de gaten hebt.
trs is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 17:39   #80
Xaviatus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2017
Berichten: 14
Geslacht:
Ik zit toch echt heel erg te twijfelen om het te gebruiken, omdat ik gewoonweg niet afhankelijk van een pil wil zijn de rest van m'n leven. Daarnaast zijn er eigenlijk geen lange termijn studies te vinden van wat het met je lichaam doet. De mogelijke bijwerkingen zijn ook niet mals.
Xaviatus is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 17:49   #81
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 968
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xaviatus Bekijk bericht
Ik zit toch echt heel erg te twijfelen om het te gebruiken, omdat ik gewoonweg niet afhankelijk van een pil wil zijn de rest van m'n leven. Daarnaast zijn er eigenlijk geen lange termijn studies te vinden van wat het met je lichaam doet. De mogelijke bijwerkingen zijn ook niet mals.
Alles betreft haarmedicatie is nodig zo lang als jij haaruitval wilt voorkomen. Of het nou minox pillen zijn of lotion, finasteride pillen of lotion, je kan er niet mee stoppen.

Bijwerkingen zul je zelf de afweging moeten maken. Mocht je het via de HA hebben gekregen, gewoon proberen met een kleine dosis zou ik zegegen (bijvoorbeeld 1.25mg of zelfs de helft daarvan).
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2023, 21:40   #82
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 462
Slik zelf 2,5 mg per dag. Had een recept voor 5 mg per dag maar durfde het ook niet aan. Dit gaat op zich prima tot nu toe. Ik geloof dat vanaf 10 mg je pas echt meer kans op bijwerkingen krijgt maar zie ook wel dingen over 5 mg. 2,5 voor mannen zou ok moeten zijn. Denk onder de 2,5mg voor mannen dat dat niet zoveel gaat doen??
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2023, 18:37   #83
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbert166 Bekijk bericht
Denk onder de 2,5mg voor mannen dat dat niet zoveel gaat doen??
Klopt.
Studies tonen aan dat 5mg de ideale dosis is en dat de bijwerkingen t.o.v. 2.5mg minimaal toenemen.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2023, 22:04   #84
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 462
Oh ok, dan misschien toch maar eens proberen.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 16:20   #85
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Kijk hier maar een naar...

https://www.youtube.com/watch?v=f-ubo7Eq78k
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2023, 20:18   #86
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 462
Thanks
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2023, 01:13   #87
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
In België is het goedkoper om het magistraal te laten bereiden door je apotheker dan Loniten te importeren uit NL. Gewoon voorschrift van een dermatoloog/huisarts vragen.

In UK zijn pillen van 2,5mg, 5mg, etc beschikbaar in de apotheek (op voorschrift).

Ikzelf neem 2,5 mg/dag. Eén dermatoloog wil dit opschalen naar 5 mg/dag. Een andere dermatoloog zegt dat ze maximal 1,25 mg/dag voorschrijft...
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 16:03   #88
natali
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2023
Locatie: belgie
Berichten: 8
Geslacht:
bij welke arts of kliniek kan je orale minoxidil voor laten schrijven in belgie. Mijn huisarts weigerde jammer genoeg
natali is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 18:52   #89
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 462
Ja volgens mij is de dosis nog niet helemaal duidelijk. Mij lijkt dan 2,5 wellicht het beste voor mannen. Er is een artikel van een dermatoloog die het goed toelicht. Maar bij 5mg ga je wel wat meer een “risico” gebied op.
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 mei 2023, 18:53   #90
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 462
Je kunt het bij die Darwin apotheek in Brussel bestellen, die sturen het op. Moet je wel een voorschrift mailen. Bisanga werkt geloof ik samen met deze apotheek, weet niet zeker
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie, orale minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.