Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 december 2022, 13:44   #1
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
Esteworld 3000 grafts 12-22

Dag allemaal,

Na een aantal jaar nadenken over een HT heb ik begin dit jaar de knoop doorgehakt, en dit wil dan ook graag met jullie delen.
Nadat ik op dit forum veel informatie en ervaringen had gelezen ben ik op zoek gegaan naar een kliniek.

Begin dit jaar op consult bij Esteworld geweest, dat voelde meteen goed. De schatting die werd gemaakt was 3400 tot 3600 grafts.
Het gesprek dat ik had was informatief maar vooral realistisch. Het voelde vrijblijvend, met een goed advies over wat de voor en tegens zijn.

Er werd mij ook verteld dat het verstandig was om producten te gebruiken om mijn bestaande haren te onderhouden, ik ben dan ook meteen begonnen met Essengen 6 + extra vitamines + andere shampoo.
Na het gesprek nog veel gelezen, youtube filmpjes gekeken met ervaringen en een maand later definitief akkoord gegeven en tickets besteld.

Omdat mijn gevoel goed was, en de prijs vergeleken met Nederland enorm scheelt heb ik niet meer verder gekeken.
Vooraf meer dan genoeg informatie gekregen over wat er wel en niet mocht, hier heb ik mij dan ook netjes aan gehouden. (dit was wel lastig met alle eindejaars/kerstborrels)
Uiteindelijk alleen naar Istanbul gevlogen, de transfer was netjes geregeld naar het hotel. In de taxi leerde ik nog andere lotgenoten uit Nederland kennen, dit maakte de korte reis gezellig.

Het hotel was erg netjes, je bent van alle gemakken voorzien.
Ik besloot uit eten te gaan aan de overkant van het hotel en heb daar heerlijk gegeten voor zeer weinig geld.
Ook daar kwam ik Nederlanders tegen en hebben we nog gezellig samen gezeten en voetbal gekeken. Daarna geen oog dicht gedaan, dit zal wel aan de spanning gelegen hebben.

Dag 1

Volgende morgen werden we na een licht ontbijt opgehaald om naar de kliniek te gaan. Daar leerde ik weer meer lotgenoten kennen wat gezellig was. Dat zorgde voor genoeg afleiding wat hielp bij de zenuwen.

Eenmaal bij de kliniek gaat alles in een stroomversnelling... Je moet wat papieren tekenen, het infuus word gezet, omkleden en je mag door naar de dokter voor je haarlijn. Ik had Dr. Isilay ayar. Haarlijn tekenen deed ze erg secuur, maar ik heb deze nog wel iets aan laten passen. Na 3 keer meten, en een paar keer tekenen door naar de kapper en de operatiekamer.

Door zenuwen en het infuus was ik eerder duizelig geworden en dus probeerden ze op mijn gemak te stellen. De host kwam soms langs, de rest van het personeel kon slecht engels en het communiceren vond ik lastig.

Na het lichte roesje vielen de spuiten best mee, natuurlijk voel je ze wel.
Het eerste uur ging daarna snel. Daarbij werd er gekeken hoe de kwaliteit van de grafts is en er werden kanaaltjes geopend door Dr. Isilay voor de nieuwe haren.

Daarna was het in verschillende posities liggen voor het boren en eruit halen van de grafts. Ze hebben me aardig wat verdoving de rest van de dag bij moeten geven, dit ervaarde ik helaas wel als zeer pijnlijk.

Tussendoor kreeg je nog een korte lunch, en daarna gingen ze snel weer door met het terugplaatsen.

Ze waren meestal zo'n 4 personen in de kamer en hadden gewoon gesprekken en soms wat lol. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee gehad, dit werd nog wel nagevraagd door de host of ik liever had dat ze stil waren.
De Nederlandse host kwam om de zoveel tijd langs om te vragen hoe het ging, en daar kon ik vragen aan stellen als ik dit wilde.

Aan het einde van de operatie zeiden ze dat ze 3000 grafts terug hadden geplaatst, hier was ik in eerste instantie wel over teleurgesteld.
Vooraf hadden ze toch echt aangegeven dat ze 3400 tot 3600 grafts (ongeveer) zouden terugplaatsen.
Toen ik vroeg wat de reden was zeiden ze dat er niet meer benodigd waren om een mooie dichtheid te creëren. Uiteindelijk kan je dan toch niets meer doen en hopen op een mooi eindresultaat.

Na het ontvangen van producten en medicatie snel terug naar het hotel, waar ik het rustig aan heb gedaan.
Veel koelen, netflix kijken en roomservice besteld. In de stoel rechtop geslapen, waarbij ik een goede nacht had gehad.

Dag 2
Volgende dag de washing in de kliniek, dit was zo gepiept. Het was niet prettig maar viel alles mee. Je bent zelf gewoon bang omdat het allemaal zo kwetsbaar is nog. Daarna ging er nog een arts kijken of alles goed was... Dit is natuurlijk een slager die zijn eigen vlees keurt, enfin alles zag er goed uit.

De rest van de dag rustig aan gedaan, naar een winkelcentrum geweest en 's avonds met nog 4 andere Nederlanders uit eten geweest wat gezellig was om ook je verhaal te delen.
De mensen in Istanbul kijken je echt niet raar aan, die zijn dit geheel gewend geraakt. Ook vind ik ze allemaal erg vriendelijk. Dag 2 - 5 had ik ondanks het koelen enorme zwelling, voor mijn gevoel was mijn hoofd net een paddestoel .

Dag 3
Twee dagen na de operatie vloog ik weer naar huis. Vooraf nog even gewandeld en winkelcentra gezien. Transfer was weer netjes en de chauffeurs helpen je goed zodat je niets met je hoofd kan raken. Het is soms aandoenlijk hoe erg blij ze elke keer waren met een fooi.

Terugvlucht vond ik persoonlijk echt vervelend, was erg bang dat ze mijn hoofd / getransplanteerde haren zouden raken of beschadigen. Dan kom je erachter hoe krap een vliegtuig eigenlijk pas is .. En was erg blij dat ik er weer uit mocht.

Eenmaal thuis, lekker rustig aan gedaan en zoals vanaf dag 2 elke drie uur sprayen met soort van wondspray. Ik heb tot aan dag 10 op de bank rechtop geslapen, dit was misschien niet meer nodig maar voelde voor mij goed om niks te raken/beschadigen. Andere Nederlanders sliepen al gewoon op hun rug vanaf dag 2/3.

Dag 9
Tot aan dag 9 veel hoofdpijnen gehad, druk op mijn hoofd en vooral last van het donorgebied. De getransplanteerde haren jeukte alleen maar en waren gevoelig.

Eindelijk dag 9, de korstjes mogen eraf gewassen worden... hier had ik door alle jeuk naar uit gekeken. Toch vond ik het ook weer spannend, want ja nu moet je er toch echt aanzitten.

De korsten gingen er heel moeilijk vanaf, eerst een creme erop voor 30 min en daarna toch zeker 30 a 40 min over gedaan onder de douche.
Er zitten er nog een paar op, maar deze gaan er de komende dagen zeker nog wel af.

Ik merk dat mijn verhaal erg lang is geworden, en ga het voor nu dan ook afsluiten. Ik hoop dat het een mooi eindresultaat gaat worden, ik hou jullie op de hoogte!

Foto's vooraf

20221215_204013.jpg 20221215_204023.jpg

20221215_204100.jpg 20221215_204147.jpg

Laatst gewijzigd door Thedoctor; 29 december 2022 om 20:31
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2022, 13:46   #2
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
Net na de operatie

De foto's net na de HT

20221219_144248.jpg 20221219_144407.jpg 20221220_113438.jpg
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2022, 13:52   #3
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
dag 9

Hierbij de foto's na de washing op dag 9.
Ik vind het er al goed uitzien, ondanks dat het donorgebied nog irriteert.

20221228_193415.jpg20221228_193329.jpg20221228_193250.jpg20221228_193318.jpg
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2022, 16:00   #4
Marc69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2013
Berichten: 3
Ziet er mooi uit, ben benieuwd naar het resultaat over een tijdje!
Marc69 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2022, 16:35   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Je was me net voor in Istanbul. Ik zit nu op dag 8, ligt eraan goe je telt, en heb gisteren de korstjes eraf gehaald. Ook bij mij is nog niet alles weg, heb nog wel een paar kleine pijnlijke plekjes, met name achterop. Maar elke dag gaat het beter.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 30 december 2022, 18:57   #6
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Je was me net voor in Istanbul. Ik zit nu op dag 8, ligt eraan hoe je telt, en heb gisteren de korstjes eraf gehaald. Ook bij mij is nog niet alles weg, heb nog wel een paar kleine pijnlijke plekjes, met name achterop. Maar elke dag gaat het beter.
Kijk mooi om te horen, heb jij het ook positief ervaren?
Vooraf vond ik het best spannend, achteraf gezien is alles goed verlopen.. Resultaat kunnen we helaas pas echt zien over een jaar.

Ik vond deze periode fijn omdat het in een 'normale' vakantie valt, geen warme weersomstandigheden en ik 3 weken kan herstellen voordat ik weer moet gaan werken. Vooraf weet je natuurlijk niet hoe je eruit ziet, of hoe je je gaat voelen na zo'n ingreep.

Ik moet zeggen sinds dat de korstjes eraf zijn ziet het er al een stuk beter uit!
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2022, 20:35   #7
Thooselle
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2022
Berichten: 71
Geslacht:
Benieuwd naar het vervolg ik ga je volgen!
Thooselle is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2022, 21:46   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedoctor Bekijk bericht
Kijk mooi om te horen, heb jij het ook positief ervaren?
Vooraf vond ik het best spannend, achteraf gezien is alles goed verlopen.. Resultaat kunnen we helaas pas echt zien over een jaar.

Ik vond deze periode fijn omdat het in een 'normale' vakantie valt, geen warme weersomstandigheden en ik 3 weken kan herstellen voordat ik weer moet gaan werken. Vooraf weet je natuurlijk niet hoe je eruit ziet, of hoe je je gaat voelen na zo'n ingreep.

Ik moet zeggen sinds dat de korstjes eraf zijn ziet het er al een stuk beter uit!
Het was mijn tweede ht maar de eerste in het buitenland. Zeker goed bevallen en ook ik ben bewust nu gegaan zodat over 3 weken niemand er iets van ziet. Heb ook niks gezegd op het werk. Hoewel het ook geen geheim is. Over 3 maanden gaan we het beleven!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2023, 23:12   #9
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
1 Maand, voortgang

Hoi allemaal,

Hierbij mijn voortgang na 1 maand..
Je weet dat shedding erbij hoort, en dat je er niet aan ontkomt.. Maar wat vervelend! Voor mijn gevoel zijn echt veel haren uitgevallen, en lijkt mijn (bestaande) eigen haar in het ontvangstgebied ook nog niet echt heel hard te groeien.

Ik zit pas op 1 maand, dus ik denk dat dit nog wel zal duren tot aan de 3 maanden.
Ik heb nog wel een paar vragen, misschien kunnen jullie daar antwoord op geven?

- Ik ervaar nog veel roodheid in het ontvangstgebied, wanneer word dit minder?
- Ik ervaar nog veel jeuk, vooral op mijn donorgebied.. iemand tips?
- Op mijn foto's lijk ik shockloss te hebben op mijn achterhoofd (donor) komt dit vaker voor? en komt dit meestal nog goed?
- Ik mag en wil weer Essengen 6 gaan gebruiken, ik heb dit vooraf een aantal maanden op mijn kruin en inhammen gebruikt.. is dit slim om dit ook op de nieuw getransplanteerde haren te gebruiken, of alleen op zwakke plekken in mijn haar?

Ik hoor het graag van jullie!

20230117_205348.jpg 20230117_205336.jpg 20230117_205225.jpg 20230117_205405.jpg 20230117_205639.jpg
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2023, 11:58   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedoctor Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Hierbij mijn voortgang na 1 maand..
Je weet dat shedding erbij hoort, en dat je er niet aan ontkomt.. Maar wat vervelend! Voor mijn gevoel zijn echt veel haren uitgevallen, en lijkt mijn (bestaande) eigen haar in het ontvangstgebied ook nog niet echt heel hard te groeien.

Ik zit pas op 1 maand, dus ik denk dat dit nog wel zal duren tot aan de 3 maanden.
Ik heb nog wel een paar vragen, misschien kunnen jullie daar antwoord op geven?

- Ik ervaar nog veel roodheid in het ontvangstgebied, wanneer word dit minder?
- Ik ervaar nog veel jeuk, vooral op mijn donorgebied.. iemand tips?
- Op mijn foto's lijk ik shockloss te hebben op mijn achterhoofd (donor) komt dit vaker voor? en komt dit meestal nog goed?
- Ik mag en wil weer Essengen 6 gaan gebruiken, ik heb dit vooraf een aantal maanden op mijn kruin en inhammen gebruikt.. is dit slim om dit ook op de nieuw getransplanteerde haren te gebruiken, of alleen op zwakke plekken in mijn haar?

Ik hoor het graag van jullie!

Bijlage 22356 Bijlage 22357 Bijlage 22358 Bijlage 22359 Bijlage 22360
Ik zit morgen op precies 4 weken. Inderdaad veel is uitgevallen en ook ik heb last van jeuk, met vlagen, maar 's nachts vooral aan mijn opgevulde litteken.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2023, 08:10   #11
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Hallo, is er inmiddels enige vooruitgang?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2023, 08:39   #12
Thedoctor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2022
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Hallo, is er inmiddels enige vooruitgang?
Mooi dat je er naar vraagt! Ik zit nu inmiddels net op 3 maanden na de HT. Ik zal morgen eens wat foto's maken.

Ik vind de huid nog wel wat rood kijken voor , maar er beginnen langszaam wat haren te groeien.

Op mijn kruin zie ik nog niet veel, maar ik wist van tevoren al dat dit trager zou groeien. De komende maanden vind ik best spannend om te zien waar het naartoe gaat.
Thedoctor is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2023, 11:12   #13
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Zo, dat is een snelle reactie. Fijn te horen dat het goed gaat, maar inderdaad: geduld is een schone zaak en dat duurt nog wel eventjes. Na 5 maanden gaat het vaak rap, nu zit je in de moeilijke periode. Heb je het gevoel dat je donor al wat hersteld?

Ik zit momenteel in Istanbul. Gisteren behandeld door Esteworld (zelfde arts als jij) en net de wassing gehad. Het is mijn tweede HT dus ik wist wat me te wachten stond. In totaal 3350 grafts gezet, eerder in 2019 in Nederland 3100. Nu voor kruin en verlagen haargrens, 2019 voor voorstuk. Ik was ongeveer tussen NW3-vertext en NW 4 in, dus een enorm aantal in totaal. Ik scheen ook na de eerste HT nog een zeer goed donorgebied te hebben na verschillende consultaties ook bij NL klinieken, dus het was allemaal mogelijk, maar ben wel erg benieuwd hoe mijn donor herstelt na zoveel grafts. Altijd een beetje spannend!
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2023, 13:15   #14
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.433
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thedoctor Bekijk bericht
Mooi dat je er naar vraagt! Ik zit nu inmiddels net op 3 maanden na de HT. Ik zal morgen eens wat foto's maken.

Ik vind de huid nog wel wat rood kijken voor , maar er beginnen langszaam wat haren te groeien.

Op mijn kruin zie ik nog niet veel, maar ik wist van tevoren al dat dit trager zou groeien. De komende maanden vind ik best spannend om te zien waar het naartoe gaat.
Zit nu op dik 2,5 maand. Jeuk is minder en hier en daar komt een haartje door. Kan me niet snel genoeg gaan!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is nu online   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2023, 13:33   #15
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Zit nu op dik 2,5 maand. Jeuk is minder en hier en daar komt een haartje door. Kan me niet snel genoeg gaan!
Mijn ervaring is bij alle haartransplantaties dat het pas (goed) zichtbaar wordt in maand 5.

Wat ik overigens ook altijd apart vind is dat het net lijkt of het er "ineens" is.
Ik let iedere keer weer op stoppeltjes o.i.d.

Maar ik weet ook dat wat er als eerst uitkomt, extreem dun vlashaar is wat bijna niet zichtbaar is.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.