Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 januari 2023, 08:24   #16
DanteBenz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2021
Berichten: 15
Geslacht:
Ben erg benieuwd! Succes met de ingreep.
DanteBenz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 14:25   #17
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Volgende week plaats ik foto's van net na de transplantatie en zal ik mijn herstel documenteren.
Zo, de behandeling is achter de rug! Het voelt voor mij allemaal nog wat onwerkelijk aan. Na maanden lezen, bekijken en vergelijken is het idee dat ik nu zelf aan de beurt geweest ben apart. Je zou er haast emotioneel van worden.

Gelukkig kan ik tevreden vertellen dat de behandeling heel goed verlopen is!
Wat het verloop van de dag betreft denk ik dat dit bij elke kliniek wel ongeveer hetzelfde gaat. Ik moest aanwezig zijn om 7:45. De arts komt de haarlijn aftekenen en wordt met jou persoonlijke inbreng gefinetuned. Ik heb gekozen voor een conservatieve haarlijn die mij op latere leeftijd geen vreemd gezicht zou moeten opleveren. Ook hebben we nog even besproken of het echt nodig was mijn hoofd volledig te scheren. Uiteindelijk is gekozen om een deel op lengte te houden en de voorkant wat in te scheren. Ik ben dus nu niet volledig gemillimeterd en enkel de te behandelen plekken zijn kaal geschoren.

Daarna wordt het tijd om de grafts te oogsten. Mijn donor gebied bleek ideaal te zijn en leverde goeie, sterke grafts op. De boringen zijn gemaakt met boortje 0,7 en er zijn in totaal iets meer dan 1200 grafts geoogst. Dit heeft door het lage aantal niet heel erg veel tijd gekost. Terwijl je op je buik ligt kan je gewoon muziek luisteren of netflixen. De tijd gaat dus redelijk snel voorbij. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de verdoving best venijnig is. Om het gehele gebied te verdoven zijn ook heel wat prikjes nodig. Terwijl er geprikt wordt houden ze een vibrator tegen het hoofd waardoor de pijn toch enigzins beter te verdagen is. Alsnog blijft het verdovingsproces allesbehalve prettig. Zodra de verdoving werkt en de grafts geoogst worden ervaar je zo goed als geen pijn.

Daarna is het tijd om de sneetjes te maken in het ontvangstgebied. Nu zit je languit in zithouding. Ook nu kan je jezelf weer bezig houden met wat naar keuze of kan je netflix kijken op de grote tv die aanwezig is. Hiervoor wordt nu ook de boven/voorkant van het hoofd verdooft. Ook dit zijn weer heel venijnige spuitjes. Zodra de verdoving werkt valt de pijn ook hier reuze mee.

Na deze stap was het tijd voor een welverdiende lunchpauze. Je geeft eerst zelf op wat je graag wil eten en je wordt dan ook rijkelijk bediend. Na de lunchpauze worden de grafts geplaats. Vooraan gebruiken ze uitsluitend singles, zoals het hoort, om dan verder naar achteren te werken met de multi's. Voor de rest kan je ook hier weer gewoon languit zitten en jezelf met wat bezighouden. Omdat mijn haar niet volledig afgeschoren is werd na de behandeling mijn kapsel zelfs nog wat bijgewerkt en werd er met de overgebleven haren heel erg voorzichtig voor wat camouflage van het ontvangstgebied gezorgd.

We zijn nu dag 1 na de behandeling en ik ben al volledig van de pijnstillers af. Gisteren heb ik enkel een paar rondes paracetamol en één keer ibuprofen nodig gehad. Ook heb ik vannacht ondanks het nekkusentje en het feit dat ik een buikslaper ben toch goed kunnen slapen. Het is nodig om op de rug te slapen zodat het ontvangstgebied met niks in aanraking komt. Ik gebruik op het donorgebied nu nog fusidinezalf tegen evt. infecties en wacht af tot ik over 2 dagen mijn donor mag wassen. Over 6 dagen mag ik weer terug voor een controle en het wassen van mijn volledige hoofd.

Ook wil ik toch nog even zeggen dat de atmosfeer in de kliniek formidabel is. Het is een nieuw pand met grote ramen, veel lichtinval, een mooie inrichting en vriendelijk personeel. Ik heb mij dan ook op geen enkel moment ongemakkelijk gevoeld. Op basis van mijn huidige ervaring zou ik makkelijk opnieuw voor deze kliniek kiezen mocht dat nog ooit nodig zijn. Ik wacht in ieder geval met ontzettend veel ongeduld af op het resultaat en onderhoud mijn haardos in de tussentijd met Essengen-6 plus en een gezonde levensstijl.

Het is op dit moment enkel nog een beetje moeilijk om mooie foto's te maken van het ontvangstgebied aangezien hier wat haren over hangen. Ik wil absoluut zo min mogelijk in aanraking komen met dit gebied en mag de haren niet kammen dus laat het voorlopig zo.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Ontvangst-links.jpg‎ (146,2 KB, 352x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangst-Rechts.jpg‎ (146,1 KB, 399x gelezen)
Bestandstype: jpg Tijdens-behandeling.jpg‎ (132,5 KB, 398x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor-Dag1.jpg‎ (147,0 KB, 329x gelezen)
Bestandstype: jpg Donor-Tijdens-Behandeling.jpg‎ (57,4 KB, 345x gelezen)
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 15:05   #18
DanteBenz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2021
Berichten: 15
Geslacht:
Zal vast een mooi resultaat worden! Keep us updated.
DanteBenz is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2023, 17:24   #19
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ziet er zeer goed uit! Keurig donormanagement in ieder geval! Mooie haarlijn, willekeurige implant. Benieuwd naar je progressie!
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2023, 22:14   #20
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Nog even een update!

Deze ochtend opgestaan met toch wat zwelling bovenop m'n voorhoofd. Ondertussen is het wat gezakt tot boven m'n wenkbrouwen en naast m'n ogen. Het doet gelukkig voor de rest geen pijn en ondervind er weinig last van.

Het donor en ontvangstgebied lijken heel erg snel te herstellen en heb geen enkele last van irritatie of jeuk. Ook heb ik nog een keer heel voorzichtig geprobeerd goede foto's te maken van het ontvangstgebied. Voor zover mijn kennis rijkt lijken de grafts allemaal netjes in dezelfde richting geplaatst te zijn. Ook de dichtheid lijkt me goed te zijn + gelijk verdeeld over de inhammen.

De volgende update krijgen jullie van mij volgende week dinsdag na de wasbeurt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Donor-Dag2.jpg‎ (147,6 KB, 240x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangst-Links-Dag2.jpg‎ (150,6 KB, 254x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangst-Rechts-Dag2.jpg‎ (149,6 KB, 216x gelezen)
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2023, 22:29   #21
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 349
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Nog even een update!

Deze ochtend opgestaan met toch wat zwelling bovenop m'n voorhoofd. Ondertussen is het wat gezakt tot boven m'n wenkbrouwen en naast m'n ogen. Het doet gelukkig voor de rest geen pijn en ondervind er weinig last van.

Het donor en ontvangstgebied lijken heel erg snel te herstellen en heb geen enkele last van irritatie of jeuk. Ook heb ik nog een keer heel voorzichtig geprobeerd goede foto's te maken van het ontvangstgebied. Voor zover mijn kennis rijkt lijken de grafts allemaal netjes in dezelfde richting geplaatst te zijn. Ook de dichtheid lijkt me goed te zijn + gelijk verdeeld over de inhammen.

De volgende update krijgen jullie van mij volgende week dinsdag na de wasbeurt!
Ziet er goed uit!

Zwelling trekt wel weg. Ziet er alleen minder charmant uit maar verder is het niet hinderlijk. Ik heb mijn voorhoofd zachtjes gemasseerd elke 2 uur 10 minuten met de handeling van boven naar onder en van het midden naar buiten (dus niet het transplantatiegebied, maar meer het deel boven de ogen). Zodat de zwelling sneller zou zakken (langs de ogen). Daarnaast ook elke 2 uur 10 minuten datzelfde gebied gekoeld.

Succes met het herstel.

Laatst gewijzigd door mickfoley; 6 januari 2023 om 07:32
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2023, 22:45   #22
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ziet er goed uit!

Zwelling trekt wel weg. Ziet er alleen minder charmant uit maar verder is het niet hinderlijk. Ik heb mijn voorhoofd zachtjes gemasseerd elke 2 uur 10 minuten. Zodat de zwelling sneller zou zakken. Daarnaast ook elke 2 uur 10 minuten gekoeld.

Succes met het herstel.
Een raar zicht is het wel idd, gelukkig hoef ik voorlopig niet buitenshuis te zijn. Bedankt voor de tips!
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2023, 14:30   #23
DanteBenz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2021
Berichten: 15
Geslacht:
Ben je trouwens niet bang voor beschadiging van je bestaande haren, aangezien de HT haarsparend is uitgevoerd?
DanteBenz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2023, 14:53   #24
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DanteBenz Bekijk bericht
Ben je trouwens niet bang voor beschadiging van je bestaande haren, aangezien de HT haarsparend is uitgevoerd?
Als ik de vraag goed begrijp doel je op het feit dat door verminderd zicht de kans groter is dat bij het maken van de incisies de gezonde haarzakjes geraakt worden?

Nu, bij mij zijn er tussen bestaande haren maar amper grafts geplaatst. Ik heb nergens mijn haardichtheid laten vergroten omdat ik buiten mijn inhammen, die overigens volledig kaal waren, geen last had van uitdunning. Bijkomend heeft de arts mijn haar aan de voorkant en inhammen nog extra ingeschoren om goed zicht te hebben. Daar waar mijn haargrens liep en de overgang gemaakt moest worden tussen het getransplanteerde en het eigen haar was er dus geen gezichtsbelemmering.

In die zin maak ik me dus geen zorgen over beschadigingen. Verder ben ik erg blij dat ik niet volledig kaal ben moeten gaan. Als ik volgende week het haar heb mogen wassen en weer wat mag stylen lijkt het volgensmij eerder of ik een keer een extra kort kapsel gedaan heb dan dat het lijkt alsof ik een ingreep heb laten doen.
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2023, 14:31   #25
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Talking Update: Dag 7

Zo, zoals beloofd even een update op dag 7. Net opnieuw langs geweest bij de kliniek ter controle en om eindelijk alles even lekker te laten wassen. M'n donor en ontvangst zien er heel rustig uit en als ik alles zo bij elkaar optel heb ik erg weinig last gehad tijdens de herstelperiode. Volgende afspraak is in maart voor een PRP behandeling. Ik ben tevreden!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Donor-Dag7.jpg‎ (147,1 KB, 266x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangst-Rechts-Dag7.jpg‎ (144,0 KB, 278x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechts.jpg‎ (144,8 KB, 270x gelezen)
Bestandstype: jpg Ontvangst-Links-Dag7.jpg‎ (145,4 KB, 202x gelezen)
Bestandstype: jpg Links.jpg‎ (143,3 KB, 231x gelezen)
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2023, 19:16   #26
Benhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Dat ziet er goed uit, lijkt mooi te helen.
Einde deze maand krijg ik ook een transplantatie bij deze kliniek dus ben zeer geïnteresseerd in de vooruitgang en je herstel. Ik hoop dat je uiteindelijk tevreden bent met het resultaat!
Hou ons op de hoogte ��
Benhair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2023, 15:51   #27
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Ziet er allemaal goed uit. gefeliciteerd.
Wat is eigenlijk een PRP behandeling? Die term ken ik niet
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2023, 16:41   #28
H44R
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2021
Berichten: 61
Geslacht:
Een PRP behandeling (Platelet rich plasma) is een techniek waar ze bloedplaatjesrijk plasma injecteren in de hoofdhuid om zo de haargroei te stimuleren. Ze nemen hiervoor eerst bloed af wat daarna dmv een centrifuge gesepareerd wordt. De ervaringen over de effectiviteit ervan zijn wat uiteenlopend. Een gerenommeerde kliniek zoals bv BHR clinic (Dr. Bisanga) biedt deze dienst ook aan. Het zit bij Omorfy in ieder geval standaard in het HT kosten pakket en ik maak er dan ook graag gebruik van.
__________________
- 2020: 2x daags 1mL minoxidil 5% + dermarolling (gestopt eind 2021)
- 2021: 1x daags 1mL Essengen-6 plus (gestopt 2023)
- 2023: FUE transplantatie inhammen bij Omorfy - 1250 grafts
- 2023: 1x daags 1mL dutasteride 0.1% / minoxidil 5% in trichosol + 2.5mg orale minoxidil
H44R is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2023, 17:24   #29
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H44R Bekijk bericht
Een PRP behandeling (Platelet rich plasma) is een techniek waar ze bloedplaatjesrijk plasma injecteren in de hoofdhuid om zo de haargroei te stimuleren. Ze nemen hiervoor eerst bloed af wat daarna dmv een centrifuge gesepareerd wordt. De ervaringen over de effectiviteit ervan zijn wat uiteenlopend. Een gerenommeerde kliniek zoals bv BHR clinic (Dr. Bisanga) biedt deze dienst ook aan. Het zit bij Omorfy in ieder geval standaard in het HT kosten pakket en ik maak er dan ook graag gebruik van.
Oei dat klinkt wel pijnlijk. Succes
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2023, 08:29   #30
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.408
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Oei dat klinkt wel pijnlijk. Succes
Nee, er wordt zoveel geprikt in je hoofd dat je dit niet eens meer voelt.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
inhammen, omorfy

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.