Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 februari 2023, 19:38   #1
Lectamindose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Haartransplantatie zonder te willen scheren

Lieve mensen,

Ik heb het helemaal gehad met het klooien met minoxidil en andere middeltjes. Dit werkt allemaal voor geen meter. Mijn haarverlies is geavanceerd waarbij ik de weinige haren in het midden gebruik met een zijdelingse "comb-over". Vroeger had ik er ook mee gelachen, maar iemand die naakt op straat gegooid wordt, zou ook eerder een aardappelzak aantrekken dan poedelnaakt rond te lopen.

Enfin, daar gaat het nu niet over.

Ik zou, met een bang hart, een HT willen onder gaan. Ik verzet mij niet tegen twee ingrepen gezien ik graag het weinig aanwezige haar niet wil scheren. Donorzone kan ik mee leven. Immers, als ik alles af scheer en die bijna mentaal onmogelijke stap gemaakt heb, kan ik het even goed zo laten.

Ik zou dus uitkijken naar een unshaven DHI of een microfue. Eventueel in twee fases met een jaar tussen. Ik vermoed dat in het front en midden een 3000 graft me een kapsel kunnen bezorgen waarbij ik de haren achterover kan kammen. Fase 2 zou dan kunnen dienen voor de opvulling achteraan. Kunnen jullie me adviseren welke kliniek goed werk zou leveren? Op zich hoeft het voor mij niet de goedkoopste te zijn. Ik wil eerder dat het werk vakkundig wordt geleverd.

Bijkomende vraag: ik ben meewerkend zaakvoerder in een schoonmaakbedrijf. In principe mag je enige weken niet sporten, maar moet ik me een paar weken onthouden van alle werk? Of mag ik toch terug werken als ik maar mijn hoofd niet stoot?

Ik lees horrorverhalen over afzakkende zwellingen in het gezicht waarbij sommigen zelfs de ogen niet meer open krijgen. Klopt dit?

Ben je na een week terug toonbaar zonder dat je hoofdhuid er korstig en rood uit ziet?

Ik stel ongetwijfeld lullige vragen, maar hoe meer topics ik doorscroll, hoe meer tureluurs ik word om nog maar te zwijgen van de reviews van transplantatiecenters.

Alvast bedankt iedereen!
Lectamindose is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2023, 21:41   #2
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
- Er zijn talloze goede klinieken. Kijk naar de google recencies, ervaringen van anderen en zoek een goede kliniek.

- Als je werk niet heel zwaar is kun je na een week wel langzaamaan beginnen met werken.

- korstjes kunnen er nog een beetje zijn na een kleine week. Na 10 dagen moet het wel genezen zijn ondertussen.

- ik zou als ik jou was indien je genoeg donorcapaciteit hebt gewoon alles in een keer laten doen, maak je niet zo druk om dat scheren, het groeit er zo weer aan. Dan ben je in een keer klaar en er vanaf.

- de zwelling kan voorkomen maar als je de instructies van de arts volgt valt het allemaal wel mee, de eerste dagen niet voorover buigen, masseren en koelen. Let wel op met het koelen dat je niet het getransplanteerde gebied koeld. Uw arts zal u hier duidelijk en goed over informeren, maak je allemaal niet te druk ( als je bij een degelijke goede kliniek wordt behandeld )

Succes en met vriendelijke groeten

Damla

Laatst gewijzigd door Damla Kaptan; 19 februari 2023 om 21:45
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2023, 22:14   #3
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Lieve mensen,

Ik heb het helemaal gehad met het klooien met minoxidil en andere middeltjes. Dit werkt allemaal voor geen meter. Mijn haarverlies is geavanceerd waarbij ik de weinige haren in het midden gebruik met een zijdelingse "comb-over". Vroeger had ik er ook mee gelachen, maar iemand die naakt op straat gegooid wordt, zou ook eerder een aardappelzak aantrekken dan poedelnaakt rond te lopen.

Enfin, daar gaat het nu niet over.

Ik zou, met een bang hart, een HT willen onder gaan. Ik verzet mij niet tegen twee ingrepen gezien ik graag het weinig aanwezige haar niet wil scheren. Donorzone kan ik mee leven. Immers, als ik alles af scheer en die bijna mentaal onmogelijke stap gemaakt heb, kan ik het even goed zo laten.

Ik zou dus uitkijken naar een unshaven DHI of een microfue. Eventueel in twee fases met een jaar tussen. Ik vermoed dat in het front en midden een 3000 graft me een kapsel kunnen bezorgen waarbij ik de haren achterover kan kammen. Fase 2 zou dan kunnen dienen voor de opvulling achteraan. Kunnen jullie me adviseren welke kliniek goed werk zou leveren? Op zich hoeft het voor mij niet de goedkoopste te zijn. Ik wil eerder dat het werk vakkundig wordt geleverd.

Bijkomende vraag: ik ben meewerkend zaakvoerder in een schoonmaakbedrijf. In principe mag je enige weken niet sporten, maar moet ik me een paar weken onthouden van alle werk? Of mag ik toch terug werken als ik maar mijn hoofd niet stoot?

Ik lees horrorverhalen over afzakkende zwellingen in het gezicht waarbij sommigen zelfs de ogen niet meer open krijgen. Klopt dit?

Ben je na een week terug toonbaar zonder dat je hoofdhuid er korstig en rood uit ziet?

Ik stel ongetwijfeld lullige vragen, maar hoe meer topics ik doorscroll, hoe meer tureluurs ik word om nog maar te zwijgen van de reviews van transplantatiecenters.

Alvast bedankt iedereen!
Het is niet dat ik je op andere gedachten wil brengen, maar vraag me wel af hoeveel meerwaarde de non-shaven heeft. Het kost veel meer werk (en dus tijd), is een stuk moeilijker voor de arts en/of assistentes en kost normaal gesproken ook meer geld.

Ik zag ook als een berg op tegen het kaal scheren van mijn hoofd. Ik ging zelfs na een week op vakantie... De hele vakantie dus gelopen met een (losse) bandana op mijn hoofd. Aan de ene kant was ik ergens waar ik niemand kon dus dacht ik schijt wat mensen denken, maar aan de andere kant wilde ik het toch graag bedekken met de bandana, dus dat heb ik gedaan.

Er kunnen 2 dingen gebeuren als je je hoofd scheert.
1. Je merkt dat het je helemaal niet slecht staat en na enkele dagen/weken begin je er zelfs aan te wennen. Dan weet je dus dat je altijd een optie achter de hand hebt voor als je haren nog meer uitvallen, of om welke reden dan ook het nodig is om ze kort te dragen/af te scheren.
2. Je went helemaal niet aan je (tijdelijke) look en je merkt dat het je naar jouw mening helemaal niet staat. Dan weet je dus direct dat je de juiste keuze hebt gemaakt om een haartransplantatie te doen en is je blijheid dubbel zo groot als je haren terugkomen en later zelfs met nog meer haar en dus een betere look! (Dit was bij mij het geval).

Ik zag er vooraf tegenop om mijn haren af te scheren omdat ik van mening was dat het me niet zou staan. Ik dacht en vond altijd dat ik geen hoofd had voor een kale kop. Nou, die bevestiging heb ik nu! Het zag er (naar mijn mening) echt niet uit en ik ben nu super blij met mijn 'nieuwe' en oude haar! De bandana en later de muts die ik droeg stonden me overigens wel prima, dus daar heb ik het maar mee gedaan in die eerste 3 maanden!

Nogmaals, ik wil je mening zeker niet veranderen, maar ik denk dat je er minder tegenop hoeft te zien dan je nu doet. Het kan alleen maar positief uitpakken voor je, welk van de twee antwoorden je ook krijgt.

"Ik lees horrorverhalen over afzakkende zwellingen in het gezicht waarbij sommigen zelfs de ogen niet meer open krijgen. Klopt dit?"
Of mensen echt de ogen niet meer open krijgen weet ik niet. Mijn zwelling was best heftig ondanks veelvuldig koelen en masseren. Maar na ongeveer 5 á 6 dagen was deze zwelling volledig weg. De korsten heb ik er na een dag of 10 gemakkelijk af kunnen wassen.

"Ben je na een week terug toonbaar zonder dat je hoofdhuid er korstig en rood uit ziet?"
Ja, in principe wel, maar om helemaal 'safe' te zijn zou ik twee weken vrijhouden. Op deze manier heb je ook direct het niet sporten/zwaar inspannen verhaal al redelijk getackeld.

Succes!

Ohja, ik ben zelf bij Fuegenix geweest en kan er alleen maar positief over zijn! De wachtlijst loopt inmiddels wel erg op... Veldhoven zou mijn tweede keuze zijn geweest.

Laatst gewijzigd door mickfoley; 19 februari 2023 om 22:21
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2023, 18:04   #4
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
Bijkomende vraag: ik ben meewerkend zaakvoerder in een schoonmaakbedrijf. In principe mag je enige weken niet sporten, maar moet ik me een paar weken onthouden van alle werk? Of mag ik toch terug werken als ik maar mijn hoofd niet stoot?
Het hangt een beetje per kliniek af wat ze adviseren. Volgens mij is in ieder geval twee weken tot een maand niet (zwaar)sporten wel een beetje de norm. Fysiek werk moet prima kunnen en na een week of twee zitten die haren echt wel vast.

Ik lees horrorverhalen over afzakkende zwellingen in het gezicht waarbij sommigen zelfs de ogen niet meer open krijgen. Klopt dit?
Dat is volgens mij in extreme gevallen zo maar zou ik zeker niet bang voor zijn.

Ben je na een week terug toonbaar zonder dat je hoofdhuid er korstig en rood uit ziet?
Na 10 dagen zijn in de meeste gevallen de kortjes verdwenen en weggespoeld en zie je er haast niks meer van. De meeste mensen zal het dan niet meer opvallen dat je een Ht hebt ondergaan, los van misschien een kenner. Wel zal de hoofdhuid nog wat rood blijven, zeker bij het cutaan gebruiken van minoxidil want dat zal de hoofdhuid enigsinds uitdrogen. Toen ik na 1 maand stopte met minoxidil trok de hoofdhuid helemaal bij.

Ik sluit mij volledig aan bij de vorige sprekers: ga volledig kaal. Dit levert zo enorm veel voordelen op en die wegen echt niet op tegen de voordelen van het niet kaal hoeven gaan.
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2023, 18:08   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Hoe oud ben je? Als je niet te oud bent denk ik dat de meeste kliniek je afraden om een HT te nemen en niks aan preventie te doen.

Hoe je het omschrijft ben je al wat vergevorderd kaal, dan is een unshaven methode volgens mij absoluut niet aan te raden (simpelweg niet haalbaar) voor enig optisch resultaat.

Je hebt nu een comb over, ik vraag mij af (en die vraag moet jij je ook stellen) wat er beter uit zou zien, een fris kortgeschoren koppie of een ouderwetse comb-over Dus hoe erg is het om het een keer af te scheren.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2023, 01:30   #6
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lectamindose Bekijk bericht
Lieve mensen,
Ik zou, met een bang hart, een HT willen onder gaan. Ik verzet mij niet tegen twee ingrepen gezien ik graag het weinig aanwezige haar niet wil scheren. Donorzone kan ik mee leven. Immers, als ik alles af scheer en die bijna mentaal onmogelijke stap gemaakt heb, kan ik het even goed zo laten.

Ik zou dus uitkijken naar een unshaven DHI of een microfue. Eventueel in twee fases met een jaar tussen. Ik vermoed dat in het front en midden een 3000 graft me een kapsel kunnen bezorgen waarbij ik de haren achterover kan kammen. Fase 2 zou dan kunnen dienen voor de opvulling achteraan. Kunnen jullie me adviseren welke kliniek goed werk zou leveren? Op zich hoeft het voor mij niet de goedkoopste te zijn. Ik wil eerder dat het werk vakkundig wordt geleverd.

Bijkomende vraag: ik ben meewerkend zaakvoerder in een schoonmaakbedrijf. In principe mag je enige weken niet sporten, maar moet ik me een paar weken onthouden van alle werk? Of mag ik toch terug werken als ik maar mijn hoofd niet stoot?

Ik lees horrorverhalen over afzakkende zwellingen in het gezicht waarbij sommigen zelfs de ogen niet meer open krijgen. Klopt dit?

Ben je na een week terug toonbaar zonder dat je hoofdhuid er korstig en rood uit ziet?

Ik stel ongetwijfeld lullige vragen, maar hoe meer topics ik doorscroll, hoe meer tureluurs ik word om nog maar te zwijgen van de reviews van transplantatiecenters.

Alvast bedankt iedereen!
Scheer gewoon, bedenk dat je een beter resultaat kan krijgen. Plan het op een moment die het minst erg is, bv in de winter begin januari 2024 meteen na e feestdagen, in januari zitten de mensen toch nog dik van de feesten en is er niet zo veel te doen.

Wat werk betreft, ik zat de dag na de haartransplantatie gewoon achter de computer (thuiswerk). Was wel moe omdat ik slecht sliep i.v.m. de positie waarin je moet slapen etc, maar het valt allemaal wel mee. Het is wel handig dat je de eerste 7 dagen thuis kan blijven, omdat je toch wel een paar dagen serieuze pijn/jeuk kan hebben, en vooraf niet echt weet wanneer dat zal zijn.

Je kan dus perfect werken vanaf de eerste dag na de haartransplantatie, maar liefst thuis, en ook wetende dat er wel enkele dagen kunnen zijn na de HT dat je pijn hebt en je dus niet productief zal zijn.

Na 10 dagen kan je perfect alle werk verderzetten.

Vooral de eerste dagen is alles super fragiel en mag je je hoofd echt niet stoten en moet je ook opletten bij het slapen, maar het gaat hier om dagen, niet weken.

Ik had een beetje zwelling in mijn voorhoofd de dagen na de HT, ik merkte hier echter amper iets van.

Na 10 dagen ben je zeker terug toonbaar.

Ik raad je aan om veel consults te doen en te accepteren dat je HT niet voor morgen zal zijn. Je moet de tijd nemen en pas overgaan tot een HT als je voelt dat je de kliniek hebt gevonden waar het "klikt". Er waren veel klinieken waar ik op conult ging en buiten kwam "nope, dit wordt hem niet". Wat kost betreft moet je wel weten dat België 21% BTW heft en Nederland 0%. Als je een "premium" kliniek wil, kan je informeren bij Feriduni (wachttijd eerste consult ongeveer 1 jaar, en dan nog een 6-tal maanden tot de ingreep), of bij Fuegenix (wel extreem duur heb ik begrepen). Ikzelf bij Veldhoven zeer tevreden, acceptabele wachttijden en prijzen.

Als je nog jong bent moet je echt wel goed rekenen wat grafts betreft, en accepteren dat je in de toekomst meerdere behandelingen nodig zal hebben. Je moet een kliniek vinden die echt met je wil meedenken en vooral rekenen. Bekijk hoeveel grafts je voor je leven ter beschikking hebt, waar je zal eindigen als je 70 bent (op basis van foto's van grootvaders bv), en welke dichtheden realistisch zijn en er op termijn nog goed zal uitzien. Het heeft nu dus bv geen zin om een heel hoge dichtheid op de kruin te zetten als je verwacht dat op termijn echt alles gaat uitvallen en je geen donorhaar genoeg hebt om heel het gebied errond op dezelfde dichtheid te zetten. Je moet dus als het ware achteruit rekenen.

Al mijn dermatologen raden DHT-blockers (finasteride, dutasteride) af voor mannen die nog kinderen willen verwekken. Je kan minoxidil doen, of eventueel orale minoxidil.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2023, 02:34   #7
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Een haartransplantatie doe je één of twee keer in je leven en hebt er de rest van je leven profijt van.

Hoe sommige klinieken het ook zo over brengen dat je ongeschoren ook goede resultaten kan behalen (wat ook wel klopt soms), zal het resultaat nooit zo goed zijn als een FUE Saffier behandeling.

Geen zorgen maken om dat scheren, je bent er in een mum van tijd aan gewend, zo slecht staat het bij de meesten ook niet eens, en daarnaast het groeit er zo weer aan. En ook niet te vergeten, de ongeschoren haartransplantatie is niet helemaal ongeschoren, de donorgebied moet ook bij de “ongeschoren” methode worden geschoren.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.