Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2023, 01:57   #1
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Krabben na HT

Ik zit intussen een dikke maand na mijn HT en heb de laatste weken regelmatig last van jeuk.

Kan het krabben in de transplantatiegebieden het resultaat na een maand nog beïnvloeden?

In de kliniek zeiden ze dat ik na 4 weken weer mijn normale gebruiken mocht aannemen, maar online lees ik hier en daar dat er absoluut niet gekrabt mag worden de eerste maanden.

Als ik krab merk ik ook dat ik hier en daar hele kleine korstjes wegkrab. Soms zit er een haartje in.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2023, 02:26   #2
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Jeuk is vrij normaal, dat hoort bij het proces zeg maar, de grafts
zitten een paar dagen naar een transplantatie wel vast dus het weg krabben van een korstje heeft verder geen invloed verder.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ik zit intussen een dikke maand na mijn HT en heb de laatste weken regelmatig last van jeuk.

Kan het krabben in de transplantatiegebieden het resultaat na een maand nog beïnvloeden?

In de kliniek zeiden ze dat ik na 4 weken weer mijn normale gebruiken mocht aannemen, maar online lees ik hier en daar dat er absoluut niet gekrabt mag worden de eerste maanden.

Als ik krab merk ik ook dat ik hier en daar hele kleine korstjes wegkrab. Soms zit er een haartje in.
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2023, 09:08   #3
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
De grafts zitten inderdaad al vast na enkele dagen, maar krabben veroorzaakt kleine beschadigingen. Die veroorzaken weer wondjes en wondjes korstjes. Korstjes zuurstoftekort (slecht voor grafts) en mogelijk littekentjes. Ook kan veel krabben shockloss veroozaken.

Het is dus erg vervelend maar krabben zou ik niet doen. Zenuwen zijn een beetje beschadigd en dan geneest vanzelf. Tot die tijd kun je als het onhoudbaar is een paracetamol nemen. Dat werkt ook tegen jeuk. Als het niet anders gaat werkt misschien wrijven over de huid in plaats van daadwerkelijk krabben?
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2023, 11:23   #4
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
Ik had er ook veel last van, maar dat is op te lossen door met de toppen van je vingers wat te wrijven. Ik zou zeker niet je nagels gebruiken. Het zal wel sterk minderen na enkele weken/maanden.
__________________
Dr. Munib Ahmad FUEGENIX 2500 grafts op 11 oktober 2022: https://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=40441
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2023, 02:09   #5
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Jeuk na een haartransplantatie is niet alleen in de eerste week bij de korstvorming. Jeuk na een haartransplantatie komt ook omdat er nieuwe haren onder de huid gaan groeien. En omdat niet alle haren tegelijk uitkomen en sommige pas na 6 maanden, kan jeuk dus tot wel 6 maanden aanhouden. Na deze periode is de jeuk ook volledig voorbij.

Krab niet met je nagels, probeer met je vingertoppen te wrijven. Er zijn producten die de jeuk verminderen, vraag je kliniek voor producten die de jeuk verminderen. Deze zouden ze mee moeten geven.

Daarnaast, krabben met je nagels is nooit goed voor je haren, ook niet jaren na je haartransplantatie, ben voorzichtig met je hoofdhuid.
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2023, 09:35   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Ik zit intussen een dikke maand na mijn HT en heb de laatste weken regelmatig last van jeuk.

Kan het krabben in de transplantatiegebieden het resultaat na een maand nog beïnvloeden?

In de kliniek zeiden ze dat ik na 4 weken weer mijn normale gebruiken mocht aannemen, maar online lees ik hier en daar dat er absoluut niet gekrabt mag worden de eerste maanden.

Als ik krab merk ik ook dat ik hier en daar hele kleine korstjes wegkrab. Soms zit er een haartje in.
Ik zou zeggen, was het eens even goed zodat je vrij bent van korstjes/velletjes. dan heb je ook minder jeuk.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.