Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM bij kinderen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2016, 20:20   #1
lee68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2016
Berichten: 2
Geslacht:
TTM (wimpers en wenkbrauwen) bij kind van 8

Beste allemaal, ik ben een zeer bezorgde moeder van een prachtige dochter van 8 jaar. We hebben op dit moment helaas te kampen met een TTM probleem. Ze trekt sinds vorig jaar haar wimpers en wenkbrauwen eruit. Vorig jaar had ze de helft van haar wimpers en deel van de wenkbrauwen eruit getrokken. Alles was bijna weer aangegroeid en deze week is het weer raak. Ze heeft een lichte vorm van Tourette, dus gevoelig voor dit soort problematiek. Ze heeft 1 dag antipsychotica geslikt en we hebben toen als ouders besloten dat dit de oplossing niet is! We hadden een zombie op de bank zitten.
Ze loopt nu sinds 6 weken bij een kinderpsychologe (om de week). Zij werkt met name aan spanningsregulatie en het herkennen van het gevoel waardoor ze haren gaat trekken. We weten niet of dit traject de oplossing gaat geven.
In de afgelopen weken gaf ze regelmatig aan dat ze het gevoel had dat ze aan haar wimpers wilde gaan trekken en we hielpen haar dan door dat moment heen met afleiding, ademhalingsoefeningen etc. etc.
Alleen merken we dat ze nu begint te 'liegen' over het probleem. Ze probeert het te verbergen en vertelt niet meer de waarheid over de omstandigheden waarin het is gebeurt. Mama en ook papa zijn ten einde raad. Wie heeft ervaringen op dit gebied en wie heeft nog goede ideeën voor de ondersteuning van dit probleem bij een kind van nog maar 8 jaar?
lee68 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2016, 15:40   #2
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Ik zie dat hier helemaal nog niet op is gereageerd…
Hoe is het nu met je dochter?
Ik was zelf 7 toen ik begon. Het enige wat ik je kan meegeven: geef niet op! Ze doet het niet zomaar, maar ook niet express. Het was bij mij een vorm van ontspanning. Nog. Helaas nog. Alleen in veel mindere mate. En ik ben nu een vrouw van 45, dus al 38 jaar TTM en dat was vooral in mijn jeugd niet makkelijk.
Op wilskracht én door mijn eigen dochter heb ik het redelijk onder controle, draag mascara en dat is fijn. Feit blijf wel dat het onderhuids aanwezig is, waardoor ik mij best vaak afvraag hoe dit kan en of er niet iets onderliggends aanwezig is waardoor dit gebeurd.
mexicang is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.