Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2015, 14:56   #1
Rapunzel_96
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Arrow Pijnlijke jeuk hoofdhuid

Hallo allemaal, Ik ben een vrouw van 19 jaar en ik heb last van schilfers op mijn hoofd.
Dit heb ik al een tijdje zonder dat ik me heel erg eraan stoor,
wat ik wel vervelend vind is dat ik sinds een paar dagen pijnlijke jeuk op mijn hoofdhuid heb.
Het enige wat ik anders heb gebruikt is tussendoor een andere shampoo, maar mijn hoofdhuid is best gevoelig.
Ik heb niet echt last van veel haaruitval en mijn hoofdhuid ziet er normaal uit maar het doet echt zeer als ik eraan krab.
Ervaringen/tips zijn welkom!
Rapunzel_96 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2015, 14:28   #2
gekkehuis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juli 2015
Berichten: 44
Geslacht:
Ik zie nog geen reacties.. Ik zou als ik jou was even langs de dokter gaan. Vaak is het een schimmelinfectie wat makkelijk op te lossen is DMV een zalfje of een shampoo.
Ik herken je verhaal omdat een vriendin van mij dit ook had. Ze heeft hiervoor toen een shampoo gekregen met bepaalde ingrediënten die de schimmel doet stoppen.
Heb je ook schilfers in je oren?
gekkehuis is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2017, 02:12   #3
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapunzel_96 Bekijk bericht
Hallo allemaal, Ik ben een vrouw van 19 jaar en ik heb last van schilfers op mijn hoofd.
Dit heb ik al een tijdje zonder dat ik me heel erg eraan stoor,
wat ik wel vervelend vind is dat ik sinds een paar dagen pijnlijke jeuk op mijn hoofdhuid heb.
Het enige wat ik anders heb gebruikt is tussendoor een andere shampoo, maar mijn hoofdhuid is best gevoelig.
Ik heb niet echt last van veel haaruitval en mijn hoofdhuid ziet er normaal uit maar het doet echt zeer als ik eraan krab.
Ervaringen/tips zijn welkom!
Mogelijk heb je seborroïsch eczeem. De volgende behandeling is veilig en goedkoop, en kan daarbij goed helpen:

Smeer de behaarde hoofdhuid elke avond in met een mengsel van gewone keukenazijn en zonnebloemolie (of olijfolie). Bijvoorbeeld een mengsel dat bestaat uit de helft azijn en de helft zonnebloemolie. 's Ochtends kun je dat mengsel desgewenst eventueel uitwassen, als je dat prettiger vindt, omdat je het huis uit moet. Je kunt de behandeling ook proberen met slechts één van deze bestanddelen. Je kunt dit middel ook smeren op huiduitslag op onbehaarde huid.

Als de behandeling werkt, kun je de behandeling minder vaak toepassen, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Je kunt je hoofdkussen op bed schoon houden, door er een grote badhanddoek op te leggen.

Reguliere behandelingen:
https://www.huidziekten.nl/folders/n...sch-eczeem.htm

Je kunt op internet meer huismiddelen en alternatieve behandelingen zoeken voor seborroïsch eczeem.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 12 november 2017 om 02:19
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2017, 07:22   #4
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Je kunt ook proberen om de hoofdhuid in te smeren met vaseline, door het haar heen. Daarbij kun je eventueel een aantal scheidingen maken met een kam. Je kunt dat in elk geval 's nachts laten intrekken, en eventueel ook overdag.

Neem daarvoor gewone vaseline van een drogisterij, die geschikt is voor gebruik op de huid. Vaseline is niet duur in een grote pot.

Je kunt vaseline ook aanbrengen op de huid tegen veel huidaandoeningen op het gezicht en andere delen van het lichaam.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 00:42   #5
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Seborroïsch eczeem

"7 Natural Treatments for Seborrheic Dermatitis"

https://draxe.com/seborrheic-dermatitis/
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2018, 14:30   #6
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Behandel je behaarde hoofdhuid vijf keer per dag met gewone keukenazijn. Daarbij kun je de azijn eerst in een plastic flesje doen, met een smalle opening van bijvoorbeeld drie mm. Bijvoorbeeld een flesje waar vaatwasmiddel in heeft gezeten. Daarmee kun je de azijn tussen je haar op je hoofdhuid spuiten. Daarna wrijf je de azijn in je hoofdhuid met je vingertoppen.


Probeer dat een paar weken lang. Misschien is het al genoeg om het één keer per dag te doen. Deze behandeling kan helpen tegen seborroïsch eczeem.

Laatst gewijzigd door theo sluis; 7 oktober 2018 om 14:32
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2023, 13:28   #7
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Je kunt de behaarde hoofdhuid makkelijker en goedkoper insmeren met slaolie, als je het haar kort knipt met een schaar of als je het kort scheert met een tondeuze.
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.