Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 februari 2003, 14:27   #1
woekerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 1
Mijn overbeharingsprobleem

Hallo,

ik ben 17 (bijna 18) en heb last van haar op rug en schouders.
Aangezien ik wel graag ga zwemmen enzo op vakantie wil ik er dus vanaf. Definitief als het kan..
Het beste schijnt dus die behandeling te zijn met de flitslamp.
Dat zou 700 Euro per behandeling kosten en het aantal behandelingen ligt tussen de 4 en 6 of 6 en 8 keer.
Bij elkaar is dit dus een behoorlijke som geld, maar m'n moeder heeft het er voorover (ja heb een hele aardige moeder) mits ik een gedeelte terug betaal over de jaren (bv 2000 euro). Dit vind ik natuurlijk meer dan redelijk. Financieel gezien is er dus geen probleem.

Maarehm, zijn er verder nog addertjes onder het gras?
Ik neem aan dat toch wel 95% ofzo van het haar definitief weg zal zijn dan? We hebben iig al een proefbehandeling gedaan (bij het intake gesprek) waarbij op 2 plekken wat haar werd "weggeflitst" en nu na een week ongeveer ziet het er goed uit.. heb nl een lichte huid en donkere haren.

Laserbehandeling zou 200-250 euro goedkoper zijn, maar het schijnt dat je daar sneller stukken mee overslaat, omdat de "straal" een kleiner oppervlakte heeft. Zitten hier verder nog nadelen aan? Dat de behandeling langer duurt boeit niet echt opzich.

En wat vinden jullie zowiezo van een 17 (bijna 18) jarige die zo'n dure behandeling zou krijgen? Nouja bedankt voor het lezen iig.
woekerd is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2003, 07:56   #2
priscilla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2003
Berichten: 3
Er is een kans dat na de flitslicht behandelingen je een verminderd pigment overhoud, of zelfs helemaal geen pigment meer in delen van je huid.
__________________
priscilla is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2003, 11:22   #3
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hallo Woekerd en Priscilla
Welkom om het forum en ik ga even iets rechtzetten: zolang je je goed laat voorlichten door een betrouwbaar instituut, waaraan liefst een arts verbonden is, én je je houdt aan de regels die men je meegeeft is er weinig kans op pigmentverlies of verkleuring.
Is ook overal op het forum terug te vinden; toegegeven het staat er wat onoverzichtelijk, maar het het staat er wél...
Het is sowieso handig om eerst het één en ander te lezen voordat je een vraag stelt, dat voorkomt dat mensen steeds weer hetzelfde antwoord moeten geven

Wat ik er van vind dat iemand die zo jong is, een zo dure behandeling ondergaat? Twee dingen: ik wou dat die behandeling er al was geweest toen ik zo oud (jong) was als jij en als jij zelf het alleszins de moeite waard vindt, wat heb je dan met een ander te maken?
Ga d'r voor!!
Veel succes!
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.