Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2008, 14:15   #31
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
iedereen; voor je uberhaupt met de pil als diane begint, kun je toch beter eventjes langs een dermatologe of dokter of zo gaan, omdat zomaar met de diane beginnen, ook niet per se een oplossing is, dit hangt nl toch ook een beetje af van de oorzaken, en helpt dus niet altijd en bij iedereen.

En, als borstkanker in de familie zit, kun je idd best dit vantevoren opgeven aan de dokter, bij je pilkeuze, omdat dit dan toch erg bepalend is, bepaalde pillen geven nu eenmaal veel meer risico op borstkankers dan andere(dit heeft niet per se met de zwaarte maar met de samenstelling en verhouding tussen de hormonen in de pil te maken).

Moii, stuur maar een pm naar me als t niet lukt!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2008, 22:04   #32
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Nu heb ik weer iets doms gedaan ... Ik krijg binnenkort een afspraak met een dermatoloog, maar niet voor mijn overbeharing. Ik heb al verteld dat huidkanker in mijn familie zit, en mijn moeder laat zich daar af en toe op controleren door een dermatoloog. Ik heb haar verteld dat ik ook voor de zekerheid een afspraak zou willen, en ze gaat er deze vakantie nog voor bellen ... Ik moet haar nu zien te vertellen dat als ik dan toch naar een dermatoloog ga, ik misschien ook best iets over 'dat andere probleem' kan vragen. Ik wil proberen het mijn meoder duidelijk te maken dat ik het best irritant vind, en dan doe ik heel mijn verhaal aan een dermatoloog, en dan blijkt dat ik er echt iets aan moet doen, en dan moet mijn moeder wel toestemmen. :$ Denken jullie dat dit een goed idee is? Op 1 of andere manier vind ik het een beetje vals ofzo, ik weet niet waarom. het is ook echt waar dat ik zekerheid wil of er geen moedervlekken zijn die kwaadaardig zouden kunnen worden, én dan kan ik ook over mijn overbeharing vertellen. Aan die dermatoloog wil ik dan laten merken hoe hard ik er wel mee zit ...
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2008, 00:55   #33
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dus vóórdat jij naar de dermatoloog toe gaat, wil je de 2e reden eerst eerlijk aan je moeder vertellen........en dat noem jij "vals" ???
Nou, dat is 't dus niet, integendeel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2008, 22:41   #34
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Ja, vóórdat. Het haar achteraf zeggen lijkt mij helemáál een slecht idee. Waarom het voor mij een beetje vals voelt: Ik doe alsof ik het helemaal niet erg vind & het toevállig in mij opkwam dat ik dat misschien wel eens kon vragen aan de dermatoloog voor alle zekerheid. Dan weet ze dus nog altijd niet dat het voor mij een veel groter probleem is dan ze denkt dat het is ...

Laatst gewijzigd door Moii.; 13 augustus 2008 om 22:44
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 02:15   #35
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Gaat je moeder niet mee naar de dermatoloog?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2008, 16:51   #36
Hadewich
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 9
Moii, het is niet echt vals om dat achteraf te zeggen denk ik. Als je nu gewoon zegt, mam toen ik daar toch was heb ik hem ook even gevraagd hoe het komt dat ik met zoveel overbeharing zit. Je moet weten dat ik daar namelijk nogal wat complexen over heb en ik vroeg me af of daar iets aan te doen was.

Daar is toch niets mis mee? Zijn twee vliegen in één klap. Als die moedervlekken nu inderdaad een uitvlucht zouden geweest zijn had je 't misschien beter van te voren gezegd, dat het niet echt daarom is. Maar nu ga je echt voor de huidkanker, en als je daar dan toch bent kan je net zo goed vragen hoe dat zit met dat haar!
(ik bedenk me trouwens net dat ik ook met wat moedervlekken zit en mama heeft al een paar keer gezegd dat ik daar mss eens mee naar de dermatoloog moet... mss kan ik dat ook combineren met... )
Hadewich is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2008, 00:06   #37
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag moii, ik begrijp je bezorgdheid wel hoor, maar zolang je het je moeder voor je gaat vertelt, is het absoluut geen probleem, maar je vertelt het wel best ervoor(ik ken je moeder niet, maar ik kan me voorstellen dat een moeder zich mss wat verbouwereerd voelt als die bij de dermatoloog ineens voor de eerste keer dat probleem te horen krijgt. Als je alleen naar de dermatoloog gaat hoef je het op zich mss nog neit te eggen aan je moeder(als je dit liever niet doet).

Zorg er wel voor dat je het tijdens dat consult ook effectief tegen die dermatoloog zegt!!!!(en niet uit schrik of van de zenuwen niks durft zerggen en buiten staat met ene gevoel van, he , gemiste kans...), want dat zou jammer zijn.

ZOrg er vooral voor dat je duidelijk maakt dat het duidelijk is dat het nit normaal is, wat blijkt uit zowel eigen als andermans reacties en oordeel, en dat je, los van of zij het al dan niet flauwekul vindt, je er wel serieus mee zit en het een probleem vindt waar je iets aan wil doen. Het misnte wat je dan kunt doen is kijken en laten controleren of het normaal is en indien niet, wat dan de oorzaken kunnen zijn, of je dat nu voor moedervlekken doet of voor beharing...

hadewich en moii; zoals ik al eerder heb gezegd, overbeharing en dit accepteren is niet gemakkelijk, het blijft natuurlijk moeilijk, iets te hebben wat (al dan niet) zichtbaar is voor anderen, en waarop je beoordeeld wordt ( of denkt te worden). En net zoals mensen die een wijnvlek hebben in het gezicht, of spalken, een borst geamputeerd, ..., is het vooral belangrijk dat je je lichaam leert accepteren met al die haren, hoe moeilijk dat dat ook is, en ook al kun je er iets aan doen. Je hebt nl kans dat het probleem van onzekerheid en schaamte voor je lichaam zich gewoon verplaatst naar een ander klein onvolkomenheidje. Ik zal de laatste zijn hier om te eggen dat je de beharing niet moet laten laseren of zo, als je er iets aan kunt doen, en een blijvende ontharing geschikt voor je is, doe het zeker!! Maar vergeet ook niet jezelf te aanvaarden, niemand is tenslotte prfect(ook al lijkt dat bij sommige mensen in jouw ogen wel zo) iedereen heeft wel wat waar hij of zij zich aan stoort, of wat voor hem of haar onoverkomelijk is, en dat imperfecte heeft ook juist zijn charme, dat zorgt voor diversiteit, ht leven zou niet leefbaar meer zijn als we allemaal 'perfect' zouden zijn, mensen vergeten dat vaak. Maar probeer bij een volgende opmerking van jezelf of anderen hierover in je achterhoofd te houden dat echt niet abnormaal bent, en dat maar een aspect is van alleen je lichaam, en er nog een hoop positieve dingen overblijven, ook a llijkt dat mss nu op dit moment niet zo. Aan elk negatief ding zit iets positiefs, soms kost het wat moeite dat te zien, dat wel...

hoe dan ook, probeer de moed niet op te geven!!!

heel veel succes en sterkte!!

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2008, 13:09   #38
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Dankje! Soms denk ik dat ik het op mijn armen begin te accepteren, soms doe ik nu gewoon weer een tshirt aan en probeer ik me niets aan te trekken van al dat haar, maar op andere momenten (als ik dan toch kijk & zie hoe hard het wel niet opvalt, vooral in de zon) trek ik weer iets met lange mouwen aan, vooral op dagen dat het heel warm is kan ik wel beginnen huilen ...

Hanna, mijn moeder gaat mee naar de dermatoloog, maar ze blijft gewoon in de wachtkamer, dus niet mee binnen bij de dermatoloog zelf. Ze weet dat ik het niet graag heb als ik me moet uitkleden dat er dan nog iemand bij is.

Ik ben zéker van plan om het teen de dermatoloog te zeggen, ik ga hem/haar echt overtuigen dat het voor mij een groot probleem is en ik ga echt álles zeggen, al mijn frustraties! Dat hij me wel moet verderhelpen met dat probleem, en niet alleen voor mijn moedervlekken te laten controleren.
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2008, 13:48   #39
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Moii.,

Goed zo!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2008, 15:26   #40
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
dag moii, hoe moeilijk het ook is,probeer je er dan niet op te focussen, als je er wel last van hebt, iedereen hier op het forum heeft momenten en dagen dat hij of zij last heeft van zijn of haar haarprobleem, en geloof me, dat we liever zouden wenen bij het zien ervan dan lachen, maar je schiet er niets me op, en stress werkt alleen maar contraditorisch, dus daar heb je ook niets aan. Gemakkelijk is dat niet hoor, dat weet ik ook, maar t is de enige manier om het voor jezelf wel wat aangenamer te maken, en zeker in het begin er wat minder last van te hebben.

als je gaat, moii, heel veel succes, k duim vr je, enne, als t een goede dermatoloog is, dan mag je de naam en adres es doorgeven, ik moet er ook nog eentje hebben en heb hier in de buurt nog geen gevonden(liefst een vrouw).
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2008, 02:43   #41
Shopgirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2007
Berichten: 19
dermatoloog

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht

als je gaat, moii, heel veel succes, k duim vr je, enne, als t een goede dermatoloog is, dan mag je de naam en adres es doorgeven, ik moet er ook nog eentje hebben en heb hier in de buurt nog geen gevonden(liefst een vrouw).
Hallo Moii,

Als die dermatoloog goed is, zet het dan direct hier op de forum, kzou da ook nodig hebben.

Nog iets over overbeharing:
Ik heb eens gehoord dat mensen die geen last hebben van overbeharing niet eens overbeharing merken bij anderen (bij ons dus)
Het is ook zo in de meeste gevallen, heb ik zelf ondervonden.
Die mensen kijken niet naar je armen, kin, nek, enz
Ik doe / zie dat wel omdat ik daar mee inzit en het is verkeerd!

Ik heb 'es tegen mijn vriendin gezegd dat ik mijn gezicht moet harsen en die vroeg mij waarom ik dat moet doen, ze vond het een beetje gek omdat ze, zo zei ze, nooit iets heeft gemerkt van mijn overbeharing.

Misschien dat we te vaak bezig zijn met de hele tijd aan die overbeharing te denken. (mijn moeder vindt dat ik veel te veel op haarweb zit, lol)

Succes,
Shopgirl
Shopgirl is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2008, 11:21   #42
padje
HaarWeb lid
 
padje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 65
Hoi Moii,

Ik ben twee weken op vakantie geweest dus heb even niet gepost.

Ik vroeg me af of je inmiddels bij de dermatoloog geweest ben, of je probleem al met je moeder hebt besproken?
padje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 19:21   #43
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Hanna, Shopgirl, Marte en Padje,

bedankt! Ik ben nog altijd niet naar die dermatoloog geweest, en ik heb ook nog geen afspraak, maar dit weekend gaat mijn moeder er waarschijnlijk voor bellen. Het stelt me gerust dat ik dan toch mijn probleem heb kunnen vertellen aan iemand die er heel veel van weet, en ik ben benieuwd wat ze allemaal gaat zeggen! Mijn moeder heb ik dus ook nog niets verteld, maar ik ben wel van plan om er iets van te zeggen..

Ik zit eigenlijk nog met enkele vragen..
- Kan het zijn dat als je erge overbeharing hebt, dat alles toch normaal kan worden door gewoon medicatie te nemen en neits weg te halen? of is dat te mooi om waar te zijn ..
- Is er een verschil tussen waxen & harsen? (Sorry als deze vraag al ergens op het forum stond, ik heb een paar weken geleden zowat alle topics bij hirsutisme gelezen, maar ik kan me niet herinneren dat ik hierover iets heb gevonden.)
- Komen bij mensen die geen overbeharing hebben er ook meer haren terug bij harsen omdat je dan álle haartjes activeert?

Over wat shopgirl zei: Je hebt gelijk, andere mensen bekijken je niet zoals je jezelf bekijkt, en ze gaan er ook niet speciaal op letten. Ik probeer het dan ook echt te relativeren, mijn handen bijvoorbeeld, zelf zie ik dat wel hard, maar anderen gaan er waarschijnlijk niets van zien, dus daar trek ik me niet veel van aan. Maar welke haarkleur heb jij? Ikzelf heb een spierwitte huid (ik bruin bijna niet) en heel donkere haren, en ook heel veel, dus je kunt er echt niet naast kijken, je ziet het al van op meters afstand (op sommige plaatsen toch), dus daarom verstop ik mezelf helemaal..

Laatst gewijzigd door Moii.; 21 augustus 2008 om 19:23
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2008, 20:33   #44
carollsummer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2008
Berichten: 76
haartjes

Hallo Moi,

Ik het deze hele serie berichten gelezen, ben je naar de dermatoloog geweest? Ben je er nog?

Caroll
carollsummer is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2008, 00:13   #45
Naaltje_Dikkie
brugpieper
 
Naaltje_Dikkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 3
Ik heb er zelf niet zoveel ervaring mee, ik heb alleen grijze haartjes op mijn benen.Mijn moeder vertelt ook veel dingen aan iedereen, zelfs als ik van een paard val...Als ik dat niet wil zeg ik het gewoon eerst, en dan moet ze dat beloven.Daarna vertel ik het pas, ze vertelt het dan nooit door.Ik denk wel dat je vader het zal begrijpen.Veel succes ermee!

~Laura~
Naaltje_Dikkie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.