Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2004, 02:36   #106
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
Heeft iemand al op buitelandse sites iets gepost over dit onderwerp??


Lijkt mij verstandig enzo meer info te vekrijgen ?

Peace, want als ff een sneedje en iets dichtbranden werkt why nut
Adam is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2004, 18:09   #107
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Hey Tiuri,

ja idd Der Boris gaat op consult bij Schumacher (hoewel zijn capaciteiten ls arts door mij steeds meer in twijfel worden getrokken gezien zijn optreden in het belachelijke programma 'veronica's lekkerste').

Mij was verteld dat het 45,- zou kosten (een derde van de prijs wat ik 3 jaar terug bij Boersman betaalde). Als ik een afspraak maak kan ik met een week terrecht zeiden ze. Ik heb het momenteel erg druk en wil over een maand naar Scheveningen gaan. Ik ben niet van plan me te laten intimideren door een lul van een arts. Een lijstje met vragen lijkt me een heel goed idee. Kom maar op zou ik zeggen! Heb ik metteen een structuur in mijn consult.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur

Laatst gewijzigd door Tiuri; 30 december 2007 om 21:05
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2004, 14:22   #108
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
hee dude's waar zijn de vragen voor onderbinding????
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2004, 15:00   #109
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Boris, ik heb een goede vraag al vind ik het zelf :

Hoe verklaart hij dat onderbinding werkt, terwijl er nog steeds gewoon bloed bij de follikels komt? Het is immers zo dat de bloedtoevoer noodzakelijk blijft, anders zou het snel gebeurd zijn met het haar. De bloedtoevoer zorgt voor de toevoer van de noodzakelijke bouwstoffen voor het haar. Dus hoe kan het dan dat er toch bloedtoevoer blijft bestaan (via de kleinere adertjes), terwijl DHT niet meer doorgelaten wordt? Ik kan mij namelijk niet voorstellen, dat DHT zich enkel laat transporteren door de grotere aderen.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2004, 16:17   #110
Jero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 2
zo ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, wat goed dat je dit onderwerp heb gestart BORIS

ik wil graag meer weten over onderbinding, maar er is bar weinig te vinden.

zijn er geen mensen die iemand weten met ervaring van de ingreep?????
Jero is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2004, 16:23   #111
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Dank u Jero!!
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2004, 17:09   #112
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Thread loopt al een tijdje. Maar toch maar even verplaatst naar 'Overige ontwikkelingen'. Heeft weinig te maken met Medicijnen/Haargroeimiddelen.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 17:47   #113
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Onderbinding/galeotomie

De theorie achter onderbinding is tegenovergesteld dan de theorie achter galeotomie. De reden dat ik de term theorie gebruik is niet voor niets.

Onderbinding is destijds gestart met twee Belgische artsen, genaamd Dr. Marechal en Dr. Toyon. De theorie achter onderbinding is dat als je de bloedtoevoer naar het bovenhoofd vermindert er minder werking is van hormonen en daardoor de haaruitval wordt gestopt of vertraagd. Het wordt gedaan door zowel voor als achter het oor 2 bloedvaten te sluiten. Ik heb deze behandeling meerdere malen zien uitgevoerd in Parijs maar was niet overtuigd. De behandeling is nooit medisch erkent als een werkzame oplossing. Andere artsen kunnen je vertellen dat als je bloedvaten afsluit automatisch andere bloedvaten het werk overnemen.

Galeatomie claimt de bloedtoevoer naar het bovenhoofd te vergroten.
Het wordt gedaan door een sneetje van ongeveer 1-2 cm, in het bovenhoofd te maken en dan met een special instrument onderhuids de galea ( het vlies dat de schedel onder de huid omspant) los te maken van de schedel. Het is echter nooit bewezen dat haaruitval wordt veroorzaakt door een tekort aan bloedtoevoer. Ook deze behandeling heb ik meerdere malen zien uitvoeren. Dit keer in Zweden. Wie de behandeling heeft geïntroduceerd is mij niet bekend.

Zo-n iedere 10 jaar zie ik deze behandelingen weer opduiken maar nog nooit met een gedegen medische onderbouwing zoals een onafhankelijk dubbel-blind onderzoek. Beide behandelingen zijn ook nooit onderwerp geweest op de vele Internationale congressen die ik gedurende de laatste 25 jaar heb bezocht.

Gegroet, Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 18:55   #114
Jero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 2
nuttig reactie....

zijn er misschien mensen die op andere forums meer te weten zijn gekomen omtrent dit onderwerp??? (engelse bv)

Ik slik zelf finasteride en met goed resultaat, maar ik zou liever stoppen met het gebruik van medicijnen, om verschillende redenen....
Jero is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2004, 21:41   #115
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy
De theorie achter onderbinding is tegenovergesteld dan de theorie achter galeotomie. De reden dat ik de term theorie gebruik is niet voor niets.

Onderbinding is destijds gestart met twee Belgische artsen, genaamd Dr. Marechal en Dr. Toyon. De theorie achter onderbinding is dat als je de bloedtoevoer naar het bovenhoofd vermindert er minder werking is van hormonen en daardoor de haaruitval wordt gestopt of vertraagd. Het wordt gedaan door zowel voor als achter het oor 2 bloedvaten te sluiten. Ik heb deze behandeling meerdere malen zien uitgevoerd in Parijs maar was niet overtuigd. De behandeling is nooit medisch erkent als een werkzame oplossing. Andere artsen kunnen je vertellen dat als je bloedvaten afsluit automatisch andere bloedvaten het werk overnemen.

Galeatomie claimt de bloedtoevoer naar het bovenhoofd te vergroten.
Het wordt gedaan door een sneetje van ongeveer 1-2 cm, in het bovenhoofd te maken en dan met een special instrument onderhuids de galea ( het vlies dat de schedel onder de huid omspant) los te maken van de schedel. Het is echter nooit bewezen dat haaruitval wordt veroorzaakt door een tekort aan bloedtoevoer. Ook deze behandeling heb ik meerdere malen zien uitvoeren. Dit keer in Zweden. Wie de behandeling heeft geïntroduceerd is mij niet bekend.

Zo-n iedere 10 jaar zie ik deze behandelingen weer opduiken maar nog nooit met een gedegen medische onderbouwing zoals een onafhankelijk dubbel-blind onderzoek. Beide behandelingen zijn ook nooit onderwerp geweest op de vele Internationale congressen die ik gedurende de laatste 25 jaar heb bezocht.

Gegroet, Diksy
inderdaad voor het eerst sinds tijden weer eens een nuttige post in deze thread, bedankt Hans!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 00:27   #116
Adam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 september 2004
Berichten: 56
ey boris wanneer ga je ongveer langs die dokter schoenmaker ?

Hoor graag wat hij te vertellen heb over die ingreep en de werking, stel in iedergeval die vraag van haarmannetje
Adam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 08:54   #117
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
onderbinding/galeotomie

Webmaster/moderator,

Het blijkt dat er diverse threads lopen over galeotomie/onderbinding.
Wellicht beter om deze samen te voegen ?

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 15:17   #118
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Na die post van Diksy twijfel ik nu een beetje om naar Schoemacher te gaan. Als ik ga is dat zowiezo pas over een week of 4.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2004, 15:22   #119
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diksy
Webmaster/moderator,

Het blijkt dat er diverse threads lopen over galeotomie/onderbinding.
Wellicht beter om deze samen te voegen ?

Diksy
beste diksy,
inderdaad zijn er nog wat threads over galeatomie. deze zijn echter niet meer actief (er wordt niet meer in gepost). Ze bevatten ook geen informatie die niet in deze thread staan.

Samenvoegen lijkt me daarom niet nodig en alleen maar verwarrend. In beginsel hanteren wij het principe dat we zo weinig mogelijk aanpassingen aan het forum doen.

Als er echter nu weer een andere thread wordt geopend over galeatomie of onderbinding, of een oude thread over galeatomie wordt weer naar boven gehaald, dan zullen wij zorgen dat deze thread wordt gesloten of wordt samengevoegd met deze. Op dit moment is dat echter nog te vroeg in mijn ogen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2004, 00:09   #120
Frank84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Berichten: 8
Wat ik mij afvraag:bestaat er een "aandoening" waarbij de peeskap onder de hoofdhuid te strak rond de schedel gespannen zit?En op die manier de normale doorbloeding verstoort en dus een bijkomende factor is in het kaalheidsproces(naast de hormonale overgevoeligheid van de haarwortels).Persoonlijk heb ik al 20 jaar lang het gevoel dat mijn hoofdhuid(of de onderliggende peeskap) te strak rond mijn schedel gespannen zit,en veel te makkelijk geprikkeld en gestresseerd geraakt.

Allicht kan een galeatomie in dit geval dan een eventuele verbetering opleveren.Tegen hormonale invloed op de haarwortels kan een galeatomie volgens mij nooit iets uithalen.
Frank84 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
galeatomie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ontstekingsremmer tegen kaalheid! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 80 17 juli 2013 00:41
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Goede hoop op pil tegen kaalheid pindakaas Overige behandelingen 5 22 december 2005 12:40
Wat is een galeatomie operatie?? marcovanbasten Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 november 2002 20:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.