Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 juli 2004, 15:28   #1
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
minoxidil vs. cyproterone acetate (Diane35, Androcur)

Nog een abstract van een interessant artikel : Effects of minoxidil 2% vs. cyproterone acetate treatment on female androgenetic alopecia: a controlled, 12-month randomized trial. http://www.morphollica.com/hairloss_...1&articleid=10

De conclusie luidt:
Citaat:
Minoxidil treatment was more effective in the absence of other signs of hyperandrogenism, hyperseborrhoea, and menstrual cycle modifications when the BMI was low, and when nothing argued in favour of biochemical hyperandrogenism. Cyproterone acetate treatment was more effective when other signs were present and when the BMI was elevated, factors that favoured a diagnosis of biochemical hyperandrogenism
Dus, als je als vrouw géén teveel aan androgenen hebt, en een laag BMI, dan werkt minoxidil beter dan Diane en Androcur. Diane en Androcur zijn effectiever voor mensen die wel tekenen van hyperandrogenisme vertonen, en een hoger BMI hebben.

Lijkt alvast voor mij wel op te gaan. Heb jarenlang Diane + Androcur genomen zonder succes. Met minoxidil heb ik wel goeie resultaten, en mijn hormonenspiegel is normaal en mijn BMI laag.

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 19:46   #2
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Bmi

Hoi Cloud,

waar staat BMI voor?

Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 9 november 2004, 20:09   #3
koekjes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Berichten: 52
Hoi
ik ben maar even zo brutaal om te antwoorden; dat is je BodyMassIndex, oftewel je gewicht gedeeld door je lengte (in meters) in het kwadraat.
Een BMI beneden de 20 is een laag BMI (ondergewicht).
koekjes is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 10:38   #4
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud

Dus, als je als vrouw géén teveel aan androgenen hebt, en een laag BMI, dan werkt minoxidil beter dan Diane en Androcur. Diane en Androcur zijn effectiever voor mensen die wel tekenen van hyperandrogenisme vertonen, en een hoger BMI hebben.

Lijkt alvast voor mij wel op te gaan. Heb jarenlang Diane + Androcur genomen zonder succes. Met minoxidil heb ik wel goeie resultaten, en mijn hormonenspiegel is normaal en mijn BMI laag.

Cloud
hey Cloud,
Ik geloof wel dat dit werkt voor sommige vrouwen, ik wil niet vervelend doen maar hoe verklaar je het feit dat je haaruitval verergert met het stoppen van de diane 35. Want dat is wat er gebeurd is bij mij.
Heb hier geen enkele verklaring voor.
liefs
sem
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2004, 14:20   #5
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Sem,
dit komt doordat er een hormoonverandering heeft plaatsgevonden. Net als bijvoorbeeld een vrouw die haarverlies heeft door het baren van een kind. Dit kan soms jaren duren voor je lichaam om hier weer een balans in te vinden.

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 9 16 juli 2004 21:05
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10
Prijs minoxidil? Andastra Medicijnen/haargroeimiddelen 8 31 mei 2004 22:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.