Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 augustus 2002, 14:33   #1
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Question Haarwerk vs Transplantatie

Hi,

Ik las op alt.baldspot het volgende:

Citaat:
----- Original Message -----
From: mascarasnake <fast@bulbous.com>
Newsgroups: alt.baldspot
Sent: Saturday, August 03, 2002 7:33 AM
Subject: Re: Shaved my head.. its great!!!


The biggest regret I have about my two transplant procedures is
permanently giving up the option of shaving my head (scar, etc.).
Om diverse redenen zou ik persoonlijk nooit voor een transplantatie gaan, maar dat is voor een ieder anders. Eén van de redenen voor mij was inderdaad omdat ik dan het idee had 'nooit meer terug te kunnen'. De opmerking van de poster op alt.baldspot bevestigd dit. Vandaar o.a. dat ik zelf voor een haarwerk gekozen heb, omdat ik daar altijd 'probleemloos' mee kan stoppen als ik ooit zover ben......

Graag hoorde ik van mensen die hier ervaring mee hebben of het :

- inderdaad moeilijk wordt om na een transplantatie je haar te scheren c.q. te millimeteren, vanwege bijv o.a. het litteken op je achterhoofd? Is dit litteken dan echt goed zichtbaar?

- die haren die wèl geimplanteerd zijn (bijv aan de voorkant bovenop) goed te scheren/millimeteren zijn met de rest van je hoofd, of geeft dit een onnatuurlijk effect?

Ben benieuwd.

Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2002, 19:23   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hallo Chris,

Millimeteren zonder dat je het lidteken kunt zien is volgens mij onmogelijk. Mijn tondeuze heeft 4 kammen. (1 is het kortst en 4 is het langst. Maar met kam 3 kun je het lidteken al zien. En dan is het nog niet echt millimeteren. En nu heb ik nog maar 1 (nog niet eens zo'n grote) ht laten doen.

En hoe korter hoe onnatuurlijker de geïmplanteerder haartjes lijken.

Groetjes Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2002, 19:48   #3
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Question Haar millimeteren

Hallo Henk,

Tjonge. Het is dus inderdaad min of meer een 'levenslange' beslissing een haartransplantatie als ik het goed begrijp. Tenzij je alleen wellicht je inhammen doet en voor de rest niet kaler wordt, maar hoe dan ook: ook als je alleen een gedeeltelijke transplantatie hebt ondergaan, dan kun je dus feitelijk nooit meer 'terug' naar een 'geschoren' hoofd.

Wat betreft het millimeteren: het is dus voor iedere transplantietechniek of kliniek hetzelfde? : er bestaat geen techniek die de haren er natuurlijk laat uitzien, mocht je ze ooit kort willen knippen?

En wat ik me ook afvraag is: maakt een kliniek jou daar bij voorbaat op attent, dat je na een transplantatie feitelijk nooit meer 'terug' kan?

Thanx,
Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2002, 01:33   #4
Haarstress22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2002
Berichten: 44
beste henk,
hoeveel grafts heb je laten doen? en bij welke kliniek?
heb je nu nog bijwerkingen?
Haarstress22 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2002, 23:49   #5
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Chris, het is inderdaad geen kleine beslissing, en of het mogelijk is om de geïmplanteerde haren er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien? Het zou in ieder geval een verbetering zijn als er niet meer dan 1 haar in een graft geïmplanteerd wordt. Maar dan zit je nog met een paar dingen. Bij krullend haar heb je grote kans dat de geïmplanteerde haren niet de goeie richting op aan groeien. Dit is wel te verhelpen met een beetje wax, maar er zitten altijd wel een paar eigenwijze bij. En de inplantingsgaatjes blijf je altijd nog zien volgens mij. En als je het wil millimiteren dan is er nog altijd dat lidteken.
Bij mij hebben ze me er op geen enkele manier op attent gemaakt dat ik niet "terug" kon en dat dit eigenlijk het begin nog maar was.
Haarstress22, hoeveel grafts weet ik niet precies, dat zou ik een keertje moeten opzoeken(als ik het nog bewaard heb ) maar het waren er niet veel.Honderd, tweehonderd, zoiets denk ik.
Ik had ook niet zoveel nodig zeiden ze. Want ik had nog een behoorlijke bos haar. Maar ja ik was toen nog maar 22 á 23 jaar.
Ik heb die ht laten doen bij Hairplus in Rotterdam. Het is nu tien jaar geleden, maar de techniek is nog steeds hetzelfde volgens mij. Micro-haartransplantatie.En bijwerkingen, ja die vielen nog wel mee. Het bloede wel enorm net na die ht. En ik heb toen nog wel een paar dagen met een petje opgelopen. (allemaal korstjes op mijn kop)
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.