Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2020, 22:15   #16
gilles
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2015
Berichten: 21
Geslacht:
[QUOTE=KidMinchia;447240]Waarom niet? Hoe ziet jouw situatie eruit (leeftijd, NW)? Ik heb ook jarenlang ervaringen gelezen en nooit eerder de stap durven zetten. Het lijkt een grote stap (is het ook), maar achteraf valt het best mee. Ben blij dat ik het gedaan heb. Ik voel me nu al veel beter, ook deze korte coupe met nieuwe haarlijn vind ik al beter staan. Jammer dat de haartjes straks gaan uitvallen, maar het hoort erbij.


Ben 35 jaar en heb NW 1 met een terug getrokken haarlijn van 1 cm. Maak me een beetje zorgen over het donorgebied. Hoe kort kun je je haar dragen na een haartransplantatie? Heeft de kliniek daar iets over verteld. Bij jou zie ik dat ze het heel mooi verdeelt hebben uitgenomen.
gilles is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 12:04   #17
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Ik heb navraag gedaan. ''De dichtheid is ongeveer 40-45 graft per cm2, natuurlijk is dat niet exact hetzelfde, maar wordt geplaatst naar relevantie.''

Thanks voor het navragen!
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2020, 16:45   #18
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Ziet er inderdaad goed uit, denk ook dat de haarlijn een goede keus is geweest! Wat voor lotion is het eigenlijk die je de eerste dagen aanbrengt op de donor- en ontvangstgebied?
Het is een lotion van PHC met groeifactoren. Ik zou een foto kunnen maken van het etiket met de stofjes die erin zitten als je daar belang bij hebt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilles Bekijk bericht
Ben 35 jaar en heb NW 1 met een terug getrokken haarlijn van 1 cm. Maak me een beetje zorgen over het donorgebied. Hoe kort kun je je haar dragen na een haartransplantatie? Heeft de kliniek daar iets over verteld. Bij jou zie ik dat ze het heel mooi verdeelt hebben uitgenomen.
Nee, daar hebben we het niet over gehad. Ik heb op internet wel vaker voorbeelden gezien van mensen die na een HT een opscheer kapsel nemen, en dat het niet opvalt. Als het netjes geoogst wordt en niet teveel grafts dan moet dat te doen zijn toch? Het blijft wel altijd een risico dat je neemt.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 17:17   #19
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Is het trouwens 100% een vereiste van ProHair om kaalgescheren te worden? Heb je dit misschien nog met ze besproken?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 18:47   #20
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Is het trouwens 100% een vereiste van ProHair om kaalgescheren te worden? Heb je dit misschien nog met ze besproken?
Weet ik niet. Bij mij moest het in ieder geval wel. Ik heb het niet besproken maar vind het ook niet zo erg om hiervoor kaalgeschoren te worden. Zo'n ramp is dat in mijn ogen nou ook weer niet. Voor sommigen lijkt het de hel op aarde haha, mja ieder zijn ding. Dat het nu tijdens deze Corona tijd is heeft wel echt geholpen, lekker de eerste twee weken binnen gezeten en thuis kunnen werken.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 19:07   #21
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Het is een lotion van PHC met groeifactoren. Ik zou een foto kunnen maken van het etiket met de stofjes die erin zitten als je daar belang bij hebt?



Nee, daar hebben we het niet over gehad. Ik heb op internet wel vaker voorbeelden gezien van mensen die na een HT een opscheer kapsel nemen, en dat het niet opvalt. Als het netjes geoogst wordt en niet teveel grafts dan moet dat te doen zijn toch? Het blijft wel altijd een risico dat je neemt.
Zou wel interessant zijn, ben benieuwd of die lotion nu een stuk specialer is ten opzichte van andere klinieken (op gebied van nazorg).

Hoe verloopt je herstel verder, alles in orde?
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2020, 21:33   #22
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Weet ik niet. Bij mij moest het in ieder geval wel. Ik heb het niet besproken maar vind het ook niet zo erg om hiervoor kaalgeschoren te worden. Zo'n ramp is dat in mijn ogen nou ook weer niet. Voor sommigen lijkt het de hel op aarde haha, mja ieder zijn ding. Dat het nu tijdens deze Corona tijd is heeft wel echt geholpen, lekker de eerste twee weken binnen gezeten en thuis kunnen werken.
Thanks voor je reactie. Ja zelf heb ik er wel echt moeite mee eerlijk gezegd. Omdat ik net als jij middel-lang haar heb duurt het maanden voordat het weer een beetje goed zit..

en omdat de enige mogelijke periode waarin ik een HT kan doen, dan ook sollicitaties heb lopen.

Maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet en zou het de behandeling ten goede moeten komen.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 6 augustus 2020 om 21:36
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2020, 14:05   #23
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Zou wel interessant zijn, ben benieuwd of die lotion nu een stuk specialer is ten opzichte van andere klinieken (op gebied van nazorg).
Ik maak binnenkort een foto ervan als ik ook foto's plaats van een maand na de behandeling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Hoe verloopt je herstel verder, alles in orde?
Gaat voor mijn gevoel goed. De haren in het implantatiegebied vallen uit, maar nog niet alles is uitgevallen. Mijn hoofdhuid bovenop is nog wel redelijk gevoelloos. Donorgebied vrij rustig volgens mij, jeuk is stukken minder geworden maar nog wel af en toe last van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Maar uiteindelijk weet je waar je het voor doet en zou het de behandeling ten goede moeten komen.
Juist daarom. Het is maar voor even en voor een relatief korte periode. Maar als ik zelf sollicitaties zou hebben zou ik er ook niet gelijk op zitten te wachten.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2020, 12:45   #24
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Update dag 40 post HT

Hierbij een update van 40 dag na de HT. Een week voor de foto's ben ik naar de kapper geweest en heb ik de achterkant en zijkanten laten opscheren. Het implantatiegebied heb ik niet laten knippen/scheren, hier wilde ik liever nog niet aankomen (vooral met tondeuse). Van PHC wel begrepen dat dit al kan/mag vanaf twee weken na de HT.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best de pleuris schrok toen ik de foto van de voorkant zag en hoe dun het niet behandelde gebied bovenop mijn hoofd (al) is. Foto is wel gemaakt kort na het douchen, dus denk dat het daarom extra dun lijkt. Normaal ziet het er voor mijn gevoel niet zo uit namelijk. Vanaf dag 14 ben ik gestart met het elke avond aanbrengenvan topische finasteride/minoxidil lotion. Heb inmiddels ook een dermaroller besteld van 0,5 mm en wil hier komende week mee gaan beginnen, hopelijk wordt hiermee de lotion beter opgenomen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Implantatiegebied dag 40.jpg‎ (103,5 KB, 561x gelezen)
Bestandstype: jpg achter donorgebied dag 40.jpg‎ (66,0 KB, 406x gelezen)
Bestandstype: jpg zijaanzichten dag 40.jpg‎ (72,6 KB, 397x gelezen)
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2020, 14:14   #25
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Denk dat het voor iedereen geldt wanneer je de haren op die lengte hebt, dus het zou niet eens uitdunning hoeven te zijn.
Is je haarlijn eigenlijk symmetrisch? Het lijkt op bepaalde foto’s namelijk niet zo te zijn.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 14:02   #26
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Denk dat het voor iedereen geldt wanneer je de haren op die lengte hebt, dus het zou niet eens uitdunning hoeven te zijn.
Is je haarlijn eigenlijk symmetrisch? Het lijkt op bepaalde foto’s namelijk niet zo te zijn.
Is niet helemaal symmetrisch nee, maar dit stoort me eerlijk gezegd (nog) niet. Ik hoop dat dat bij het eindresultaat nog steeds het geval is haha.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 19:51   #27
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto's, maar hebben ze ook haar getransplanteerd op gebieden die dunnend (lees: niet volledig kaal) zijn?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 21:41   #28
KidMinchia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2014
Berichten: 76
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik kan het niet helemaal goed zien op de foto's, maar hebben ze ook haar getransplanteerd op gebieden die dunnend (lees: niet volledig kaal) zijn?
Volgens mij niet. Enkel het implantatiegebied dat duidelijk zichtbaar is op de eerste foto's die ik geplaatst heb.
KidMinchia is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2020, 22:12   #29
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KidMinchia Bekijk bericht
Volgens mij niet. Enkel het implantatiegebied dat duidelijk zichtbaar is op de eerste foto's die ik geplaatst heb.
Ah ik zie in je beginpost wel duidelijk foto's (die stippellijntjes). Ze transplanteren dus wel wat haren in de dunne (overgangs) gebieden. Alleen maar goed
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2020, 10:34   #30
Jeroen-
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 24
Geslacht:
Hoi, hoe is het inmiddels? Ben 6 weken geleden ook bij prohair geweest.
Jeroen- is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haarlijn, inhammen, prohairclinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.